Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3222986
Hope schreef:Afbeelding

Wij hebben het hier ook niet slecht! Gedoogbeleid op loslopen, fijn zwemwater dat mooi helder is en waar Nelsonneman geen jeuk van krijgt en volledig omheind. Wel vaak (erg) druk, op zondag bijvoorbeeld komen wij er echt niet. Dan struikel je er echt over de loslopende honden die dan ook vaak niet luisteren ::) Maar op doordeweekse dagen en dan zeker 's ochtends vroeg is het er heerlijk zwemmen voor de honden.


Zeker niet slecht, mooi watertje hoor! Waar is dat?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222991
Lazy Garfield schreef:Zeker niet slecht, mooi watertje hoor! Waar is dat?
In Deurne!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3223005
Angelique schreef:(deel van) ons plasje

Afbeelding

Ook al zo lekker!

Vraagje, tot wanneer laten jullie je honden in het water? Of gewoon een heel jaar door?
Ik meestal tot eind juni, en dan pas weer eind september. Dit i.v.m. Lepto.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3223010
Hope schreef:Ook al zo lekker!

Vraagje, tot wanneer laten jullie je honden in het water? Of gewoon een heel jaar door?
Ik meestal tot eind juni, en dan pas weer eind september. Dit i.v.m. Lepto.

Hier gaan ze (en dat is dan hoofdzakelijk Kat, de rest zijn mooiweerzwemmers) het hele jaar door te water. Zij het in dit meertje en anders op het "korte" loopje het kanaal of de rivier in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3223012
Lazy Garfield schreef:Hier is de Zandenplas mooi te zien in een filmpje gemaakt door een drone:
Dat ziet er prachtig uit! Gigantische bossen erbij zeg wow :o
Door Lizzy
#3223032
Hope schreef:Ook al zo lekker!

Vraagje, tot wanneer laten jullie je honden in het water? Of gewoon een heel jaar door?
Ik meestal tot eind juni, en dan pas weer eind september. Dit i.v.m. Lepto.
Het hele jaar door. Het hoogste aantal besmettingen vindt trouwens plaats in het najaar.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3223041
Hope schreef:Ook al zo lekker!

Vraagje, tot wanneer laten jullie je honden in het water? Of gewoon een heel jaar door?
Ik meestal tot eind juni, en dan pas weer eind september. Dit i.v.m. Lepto.


Ik laat Saartje ook bijna het hele jaar zwemmen behalve als het vriest.
Voor blauwalg ben ik niet zo bang dat zie je zo en komt nauwelijks voor in die plassen.
Wat betreft lepto, ik heb ook niet de idee dat er ratten inzitten trouwens, daar is het veel te schoon voor.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3223671
Bandit mag alleen op plaatsen waar het water stroomt (geen afgesloten plas water) én als het er schoon uitziet. Verder houd ik alleen rekening met de temperatuur voor hem, niet met het seizoen of zo.

Overigens zwemt Bandit alleen als ik de bal erin gooi. Op die manier kan ik zijn lichaamstemperatuur een beetje controleren op warme dagen en kan hij toch zijn energie kwijt. ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3223705
Kijk, weer wat geleerd. Ben ik misschien toch te voorzichtig, maar ik neem altijd in overweging dat ik niet geënt heb voor Weil en dus meer risico loop, misschien.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3224216
Dit is nog een schitterend filmpje gemaakt door een drone van de Waschkolk en omliggend losloopgebied in Nunspeet:


Helaas sinds vandaag blauwalg, dus maar even een poosje wachten tot het wat koeler wordt en het weer verdwenen is.
Overigens ik hou Saartje wel aan een lange lijn van tien meter want het sterft er van de wilde zwijnen!!
Door yellowlab
#3224326
Bij zowel Zandenplas als bij de waschkolk is het verboden voor honden, en de boetes zijn niet mis :( alleen bij een watertje op de `Ronde huis route`worden honden gedoogd.Ben helaas ervaringsdeskundige..
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3224333
yellowlab schreef:Bij zowel Zandenplas als bij de waschkolk is het verboden voor honden, en de boetes zijn niet mis :( alleen bij een watertje op de `Ronde huis route`worden honden gedoogd.Ben helaas ervaringsdeskundige..


Ja de zandenplas weet ik daar mag het weer vanaf september.
Over de Waschkolk zijn de meningen verdeeld, ik heb daar een boswachter gesproken en die zegt dat het gedoogd wordt, mits de hond onder controle is.
Ik heb daar nog nooit problemen gehad!
Door yellowlab
#3224342
Nou dan heb jij een heel andere boswachter gesproken dan ik,wat een vervelende man ,geen normaal woord mee te wisselen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door