Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3239513
Hope schreef:Mijn schoonouders hebben het probleem dat de rechtsbijstandsverzekering bij hoog en laag blijft roepen dat de politie geen partij is. Waarvoor heb je dan een RECHTSbijstandsverzekering? :???:
Ik heb ook ooit een rechtsbijstandsverzekering gehad en mijn ervaring was toen dat áls je er een beroep op wilt doen er zóveel uitsluitingen blijken te zijn waarbij ze niets hoeven te doen, dat ik die snel weer heb opgezegd!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3239515
Siberienne schreef:Sinds dat de verzekeraar minder tijd en energie kost dan betalen? Zo cynisch denk ik dan over het eerste verhaal.

Het verhaal van Hope is helemaal apart trouwens, dat de politie zo makkelijk beschuldigt. Hoe modern is hun auto Hope? Bij moderne auto's kun je heel veel gegevens uitlezen, misschien kunnen ze dat bij in garage navragen? het zou me niet verbazen als je uit kan lezen wanneer de auto reed en/of stil stond op een dag.

Een kennis van mij had een akkefietje met een botsinkje op parkeer terrein: op eerste gezicht geen schade. Maar later ineens enorme claim. Daar bleek dat er belangenverstrengeling was tussen verzekeraar en degene die claimden. Werkte familie bij de verzekeraar. Toen hij dat door had en verhaal haalde bij de baas Vd medewerker, was het ineens zo opgelost...
Nee, de auto is niet zo modern. Wel een goed idee trouwens!
Schoonouders hebben de camerabeelden van het parkeerterrein opgevraagd maar die werden maar een week bewaard, geen twee. Dus die weten, net als TS, even niet meer wat ze nu moeten doen.
Door zurca
#3239523
En dan moet je als nette, eerlijke, burger eens iets willen declareren bij je verzekering.... dan zijn er kleine lettertjes en krijg je niets..
Wat een belachelijke situaties Dreetje en Hope :-X
Door Mandarijn
#3239530
Hope schreef:Nee, de auto is niet zo modern. Wel een goed idee trouwens!
Schoonouders hebben de camerabeelden van het parkeerterrein opgevraagd maar die werden maar een week bewaard, geen twee. Dus die weten, net als TS, even niet meer wat ze nu moeten doen.
Misschien een hele rare gedachten. Maar hebben je ouders een mobiele telefoon?

Zit me net te bedenken dat die telefoons steeds contact leggen met zendmasten. Misschien kun je gegevens opvragen bij je provider. Vaak moeten die gegevens langer opslaan. En een telefoon maakt met een paar (ik dacht 3) zendmasten contact waardoor je locatie bepaling kunt doen en kunt zien of iemand beweegt.
Deze gegevens worden ook door politie/justitie opgevraagd bij grote onderzoeken.

Zoals ik al zei het is een gedachte maar als je kunt aantonen dat je op een bepaalde plek bent geweest heb je toch iets waarmee je kunt bewijzen dat er eentje de boel aan het flessen is.
En misschien kan TS dit ook gebruiken.
Door Siberienne
#3239533
Doranto schreef:Ik heb ook ooit een rechtsbijstandsverzekering gehad en mijn ervaring was toen dat áls je er een beroep op wilt doen er zóveel uitsluitingen blijken te zijn waarbij ze niets hoeven te doen, dat ik die snel weer heb opgezegd!

Hmmm ik heb een hele andere ervaring; aanrijding buiten mijn schuld, alles keurig afgehandeld en ze wezen me er ook nog even op dat ik recht had op vergoeding immateriële schade en regelden dat ook.
Door Siberienne
#3239535
Hope schreef:Nee, de auto is niet zo modern. Wel een goed idee trouwens!
Schoonouders hebben de camerabeelden van het parkeerterrein opgevraagd maar die werden maar een week bewaard, geen twee. Dus die weten, net als TS, even niet meer wat ze nu moeten doen.

Maar is het niet zo dat de politie nu beschuldigt, dat het OM (Duitse equivalent daarvan) overgaat tot vervolging en dat dan pas het hele juridische deel gaat lopen? Want in die zin klopt het dat de politie geen partij is. Dan kunnen je schoonouders nu proberen zoveel mogelijk bewijs te verzamelen maar gaat het hele rechtsbijstand verhaal pas lopen als ze een dagvaarding krijgen. Ik denk niet dat je in discussie met de politie kan voorkomen dat de zaak voorkomt - helaas.

Wel ontiegelijk balen. Ik zou wel advies inwinnen over Duits recht en hoe de zaken daar lopen, dat je niet een of andere termijn of verweer mist, en daar zou een advocaat wel bij moeten kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3239555
Siberienne schreef:Maar is het niet zo dat de politie nu beschuldigt, dat het OM (Duitse equivalent daarvan) overgaat tot vervolging en dat dan pas het hele juridische deel gaat lopen? Want in die zin klopt het dat de politie geen partij is. Dan kunnen je schoonouders nu proberen zoveel mogelijk bewijs te verzamelen maar gaat het hele rechtsbijstand verhaal pas lopen als ze een dagvaarding krijgen. Ik denk niet dat je in discussie met de politie kan voorkomen dat de zaak voorkomt - helaas.

Wel ontiegelijk balen. Ik zou wel advies inwinnen over Duits recht en hoe de zaken daar lopen, dat je niet een of andere termijn of verweer mist, en daar zou een advocaat wel bij moeten kunnen helpen.
Op dit moment zijn ze dus aangeklaagd voor het verlaten van de plaats van een ongeval. De politie gaat de zaak inderdaad naar het OM sturen (de Duitse equivalent) en dan zullen ze er wel meer van horen. De rechsbijstandverzekering doet niets omdat ze geen contact willen opnemen met de politie en omdat doorrijden na een ongeluk strafbaar is en uitgesloten van de polis. Maar ja, ze zijn niet betrokken geraakt bij een ongeval en al zeker niet doorgereden. De rechtsbijstandsverzekering gaat er gewoon van uit dat de politie gelijk heeft en dat is dus zo raar. Hoe dan ook is het spannend voor ze. Een geldboete kan je dan nog betalen, hoe onterecht ook. Maar dit is gewoon strafbaar.
Door Siberienne
#3239662
Hope schreef:Op dit moment zijn ze dus aangeklaagd voor het verlaten van de plaats van een ongeval. De politie gaat de zaak inderdaad naar het OM sturen (de Duitse equivalent) en dan zullen ze er wel meer van horen. De rechsbijstandverzekering doet niets omdat ze geen contact willen opnemen met de politie en omdat doorrijden na een ongeluk strafbaar is en uitgesloten van de polis. Maar ja, ze zijn niet betrokken geraakt bij een ongeval en al zeker niet doorgereden. De rechtsbijstandsverzekering gaat er gewoon van uit dat de politie gelijk heeft en dat is dus zo raar. Hoe dan ook is het spannend voor ze. Een geldboete kan je dan nog betalen, hoe onterecht ook. Maar dit is gewoon strafbaar.

Wat ontzettende balen zeg. En vooral dat de rechtsbijstandsverzekering zegt "het is strafbaar dus we helpen u niet". Is wel bizar. Heb ik me nooit zo gerealiseerd, dat strafbare zaken uitgesloten zijn. Dat wordt dan zelf een advocaat inschakelen of via het juridisch loket iod. En ingewikkeld dat het dan in het buitenland is. Pffff, leuk dagje uit hoor. :'( Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3239689
Siberienne schreef:Wat ontzettende balen zeg. En vooral dat de rechtsbijstandsverzekering zegt "het is strafbaar dus we helpen u niet". Is wel bizar. Heb ik me nooit zo gerealiseerd, dat strafbare zaken uitgesloten zijn. Dat wordt dan zelf een advocaat inschakelen of via het juridisch loket iod. En ingewikkeld dat het dan in het buitenland is. Pffff, leuk dagje uit hoor. :'( Sterkte ermee.
De vraag is nu dus ook vooral of dat zomaar uitgesloten kan worden. Maar goed, manlief gaat zich eerst maar eens door de kleine lettertjes worstelen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3239721
Hope schreef:
De vraag is nu dus ook vooral of dat zomaar uitgesloten kan worden. Maar goed, manlief gaat zich eerst maar eens door de kleine lettertjes worstelen.
Strafzaken zijn per definitie uitgesloten omdat dan uit wordt gegaan van opzet.
Verder kan het nog weleens uitmaken wat voor verzekering je hebt. Een gezinsrechtsbijstand dekt meer dan een verhaalservice bijvoorbeeld.

Als de zaak als "niet gedekt" is afgewezen door de rechtsbijstand dan kun je nog een klacht indienen bij de rechtsbijstand uitvoerder. Na doorlopen van de interne klachtenprocedure kun je naar het Kifid.
Als de zaak wel gedekt is maar wordt gesloten omdat er geen redelijke kans op succes is, dan kun je obv de geschillenregeling een second opinon vragen.

In het geval van Hope zou ik inderdaad obv parkeertickets, kassabonnen, pingegevens etc proberen aan te tonen dat je auto daar de hele dag heeft gestaan.
Door Dreetje
#3304933
Jantina schreef:Hoe is dit uiteindelijk afgelopen Andrea?
Wij hebben gisteren ook een bizar auto ongeluk gehad waarover ik maandag met de verzekering moet gaan bellen.
We hebben uiteindelijk gewoon betaald anders zou de no claim enorm omlaag gaan.
Het heeft dan ook geen nut om naar een andere verzekeraar te gaan want het staat geregistreerd
in de bonus/malus verklaring.

Rechtsbijstand kon ons hier ook niet mee helpen.

Hopelijk niks ernstigs bij jullie?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3304942
Wij hebben precies hetzelfde gehad met de ANWB. Motorrijder was van ons geschrokken en gevallen. Wij wisten van niks maar ook had tegenpartij een getuige en werd de schade uitbetaald. We hebben de auto direct binnen de familie verkocht en bij een ander verzekerd.
Door Parelridder
#3304962
MargaS schreef:Wij hebben precies hetzelfde gehad met de ANWB. Motorrijder was van ons geschrokken en gevallen. Wij wisten van niks maar ook had tegenpartij een getuige en werd de schade uitbetaald. We hebben de auto direct binnen de familie verkocht en bij een ander verzekerd.
:???: :o
Ik vind het echt zo bijzonder dat het zo werkt! Maar begrijp ik dat jullie hebben weten te ontkomen aan consequenties er van voor jullie premie? Zou je die oplossing - hoe te handelen als je in zo'n situatie komt - dan willen toelichten?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door