Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3222374
Lizzy schreef:Ik vind excuses bij de eerste vraag niet nodig. Ik vind de mail die ze gestuurd hebben ook keurig. Ik lees er echt geen woord verkeerd in.

Maar als je dan bewijs opstuurt waaruit blijkt dat er wel betaald is, dan verwacht ik toch wel een mailtje, briefje of telefoontje terug waarbij men zegt of schrijft "Het spijt ons heel erg dat onze administratie niet op orde blijkt en u inderdaad wel heeft betaald. Wij hopen dat u onze excuses aanvaard".

Ach dat was misschien wel leuk geweest, maar om dan te gaan roepen dat je vreselijk over de zeik bent en mensen maar aan het gas mogen? Sorry, ik vind dat echt buitenproportioneel.
Door Too
#3222377
Lizzy schreef:Ik vind excuses bij de eerste vraag niet nodig. Ik vind de mail die ze gestuurd hebben ook keurig. Ik lees er echt geen woord verkeerd in.

Maar als je dan bewijs opstuurt waaruit blijkt dat er wel betaald is, dan verwacht ik toch wel een mailtje, briefje of telefoontje terug waarbij men zegt of schrijft "Het spijt ons heel erg dat onze administratie niet op orde blijkt en u inderdaad wel heeft betaald. Wij hopen dat u onze excuses aanvaard".



Dat zou inderdaad heel fijn zijn, nou weet ik niet hoe groot/klein en/of druk deze ondernemer is..........

van mijn werkgever weet ik bv dat verwerken van mail niet altijd dagelijks gebeurt.
Dat is geen onwil en is niet zoals het zou moeten zijn maar soms zitten er domweg te weinig uren in een dag.


Aan de andere kant zijn er organisaties [de overheid is er bv. erg goed in] die je meteen in de eerste de beste brief wegzetten als fraudeur.... daar reageer in eerste instantie ik ook niet heel best op ::)
Maar met een beetje stroop vang je meer... ik probeer ook dan toch maar vriendelijk of neutraal te bellen en dan volgt het excuus of de uitleg meestal vanzelf.
Door Martine-Tom
#3222383
Lizzy schreef:Ik vind excuses bij de eerste vraag niet nodig. Ik vind de mail die ze gestuurd hebben ook keurig. Ik lees er echt geen woord verkeerd in.

Maar als je dan bewijs opstuurt waaruit blijkt dat er wel betaald is, dan verwacht ik toch wel een mailtje, briefje of telefoontje terug waarbij men zegt of schrijft "Het spijt ons heel erg dat onze administratie niet op orde blijkt en u inderdaad wel heeft betaald. Wij hopen dat u onze excuses aanvaard".
Het enige wat ik zou willen is een bevestiging dat het ontvangen en verwerkt is.
'Bedankt voor het toesturen van de betaalbewijzen. Het is aangepast en verwerkt in onze administratie'
Excuus zou voor mij niet hoeven omdat dat toch voelt als een verplicht nummertje en niet gemeend excuus zegt ook niks.
Door Lizzy
#3222412
Martine-Tom schreef:Het enige wat ik zou willen is een bevestiging dat het ontvangen en verwerkt is.
'Bedankt voor het toesturen van de betaalbewijzen. Het is aangepast en verwerkt in onze administratie'
Excuus zou voor mij niet hoeven omdat dat toch voelt als een verplicht nummertje en niet gemeend excuus zegt ook niks.
Waarom zou dat niet welgemeend zijn? Zoals ik al eerder schreef : ik heb ook een keer een blunder begaan. Ik dacht dat iemand niet betaald had, bleek dat ie wel betaald had. Ik weet niet hoor, maar dan schaam ik me dood.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3222416
Waarom schaam je je dood , vergissen is menselijk :)

Wat mij stoort aan dit onderwerp is de uitspraak ze kunnen aan het gas. bah we hebben pasgeleden Bevrijdingsdag gevierd en dan zo'n uitspraak ..
Door Martine-Tom
#3222419
Lizzy schreef:Waarom zou dat niet welgemeend zijn? Zoals ik al eerder schreef : ik heb ook een keer een blunder begaan. Ik dacht dat iemand niet betaald had, bleek dat ie wel betaald had. Ik weet niet hoor, maar dan schaam ik me dood.
Sorry voor het ongemak, oid...ook zo standaard, het stoort me niet maar het doet me ook niks...

Laatst een akkefietje met een bedrijf gehad, uiteindelijk prima opgelost, en bij het schrijven wat ik van ze kreeg zat een handgeschreven kaartje met een echt persoonlijk excuus gericht op mij en de situatie, dat vind ik wel fijn, dan heeft iemand er echt moeite voor gedaan en is zich echt bewust van het ongemak wat het veroorzaakte.
Een standaard zinnetje in een getiepte brief maakt dat er een aangename sfeer aan de brief hangt maar het excuus ensich doet me dan niet zoveel, hoeft ook niet, als het verder goed afgehandeld word is het mij verder prima ;)
Door Anne in Zweden
#3222422
*Marga* schreef:Waarom schaam je je dood , vergissen is menselijk :)

Wat mij stoort aan dit onderwerp is de uitspraak ze kunnen aan het gas. bah we hebben pasgeleden Bevrijdingsdag gevierd en dan zo'n uitspraak ..
+1. Meer dan zes jaar lang doet zo'n bedrijf naar volle tevredenheid van de klant zijn werk, en dan maken ze één (1) keer een foutje en hup, ze mogen meteen dood. Triest. :-X
Door Lizzy
#3222427
Martine-Tom schreef:Sorry voor het ongemak, oid...ook zo standaard, het stoort me niet maar het doet me ook niks...

Laatst een akkefietje met een bedrijf gehad, uiteindelijk prima opgelost, en bij het schrijven wat ik van ze kreeg zat een handgeschreven kaartje met een echt persoonlijk excuus gericht op mij en de situatie, dat vind ik wel fijn, dan heeft iemand er echt moeite voor gedaan en is zich echt bewust van het ongemak wat het veroorzaakte.
Een standaard zinnetje in een getiepte brief maakt dat er een aangename sfeer aan de brief hangt maar het excuus ensich doet me dan niet zoveel, hoeft ook niet, als het verder goed afgehandeld word is het mij verder prima ;)
Maar als je dan bewijs opstuurt waaruit blijkt dat er wel betaald is, dan verwacht ik toch wel een mailtje, briefje of telefoontje terug waarbij men zegt of schrijft "Het spijt ons heel erg dat onze administratie niet op orde blijkt en u inderdaad wel heeft betaald. Wij hopen dat u onze excuses aanvaard".
Door Parelridder
#3222432
*Lia* schreef:Al heel veel jaren (minimaal 6) neem ik mijn KVV af bij hetzelfde bedrijf. Sinds een aantal maanden/bijna een jaar, is het bedrijf van vader op zoon overgegaan. Ik betaal via bank of contant aan de deur. Net wat mijn voorkeur heeft. Bij betaling aan de deur vraag ik een handtekening met voldaan/betaald en de datum. Nou krijg ik een week of 2 geleden een email met de volgende eerste zin:

Uit onze administratie is gebleken dat u momenteel ruim vervallen facturen heeft.
39 / 18-09-15 / EUR 220.59
92 / 10-12-15 / EUR 86.13
Wilt u dit ook controleren met uw administratie? Indien correct, zouden wij u graag willen verzoeken om dit bedrag zsm aan ons over te maken.

Ben ik nu gek cq fout, of zijn hun dat. Uiteraard heb ik de bewijzen dat ik betaald heb, maar het voelt zo pisst of te weten dat zij denken dat ik NIET betaald heb.

Ik lees heel graag jullie mening. Let wel: Ik ben echt pisst of en zie momenteel liever hun hielen dan tenen.
Ik ervaar het bericht absoluut niet als beschuldigend. Ze geven in het door jou geciteerde deel 2 x aan dat ze zelf hun twijfels zetten bij hun eigen administratie, namelijk "Wilt u dit ook controleren.." en "Indien correct..".

Jij ervaart het als wordt je als wanbetaler beschouwd. Eerlijk, dat staat er niet.. Als je zo beschouwd zou worden, zou hij toch nóóit vragen of jij het wil na kijken, dan had hij je toch voor geen cent vertrouwd? Dan hadden ze niet gevraagd, maar gesteld dat je nog onbetaalde rekeningen hebt ;)

Als je hen jouw info gestuurd hebt t.a.v. de betalingen, zou het zeker fijn zijn als je even reactie krijgt. Even een bedankje voor je moeite. Maar excuses nodig vinden vanwege een valse beschuldiging..?? Ik lees werkelijk geen beschuldiging, ik lees een vraag: "Wilt u dit ook controleren...?"
De toon van dit bericht wekt bij mij niet de indruk dat ze van jou een nauwkeuriger administratie vereisen dan ze zelf voeren, maar dat ze daarop hópen.
Het zou wél reden voor mij zijn om over te gaan op structurele betaling per bank. Hoef je niks te bewaren, kun je niets kwijt raken, is het voor beide partijen relatief makkelijk en nog heel lang vindbaar. Maar ik moet zeggen, ook dan kan het eens zijn dat er naar gevraagd wordt hoor! Ik heb wel eens facturen gehad van een bedrijf met daarop per abuis betaalgegevens van het andere bedrijf van dezelfde eigenaar.. Of het staat op de factuur wel goed, maar in de eerder ontvangen mail met bevestiging van de bestelling niet, dat soort verwarring. Maak je e.e.a. netjes over, wordt het door de ontvanger nooit correct ingeboekt door dat verkeerde rekeningnummer. Dan ontvang ik ook zo'n soort berichtje, of het kan zijn dat ik nog niet betaald heb.. Even terug zoeken, attenderen op hoe het zo gekomen is en - en dat is dan wel een verschil - dan krijg ik even bericht terug dat het zo opgelost is.

Geen bericht terug krijgen is niet leuk, dat kan ik me wel voorstellen, maar ik zou het zonder meer wijten aan dat ze kennelijk een beetje een rommeltje van de administratie hebben gemaakt, hierin nu rap orde moeten scheppen t.a.v. 2015 (belastingperikelen?) en dan schieten dat soort minder 'nodige' berichtjes er wel eens bij in.. Niks menselijks is ook een kvv-boer vreemd ;) Als je dat zó dwars zit dat je agressieve kreten als 'aan het gas' van toepassing vindt, dan zou ik de betreffende leverancier even bellen om (met andere woordkeuze dan doodswensen..) te vertellen dat het jou een hoop onrust gegeven heeft dat ze het voor mogelijk houden dat je misschien eens een rekening niet direct voldaan had en je het in zo'n geval belangrijk vindt even wat terug te horen.
Door Martine-Tom
#3222440
[quote="Lizzy"][/quote]
Het spijt ons heel erg??
Kom op er is echt nagenoeg niks gebeurd, moeten ze dan echt door het stof?
Het is leuk aks ze het doen, maar een ontvangstbevestiging zodat je weet dat het ok is is toch genoeg?
En ik blijf erbij, als ik zon briesend paard voor me heb krijgt die ook geen excuus hoor.
Ik lees ook nergens een sorry van lia voor het 'ze kunnen aan het gas' dus blijkbaar werkt excuus ook maar 1 kant op.
Wat mij betreft gaat dit echt nergens over, als je je over zoiets kleins zo gruwelijk druk kan maken word het tijd om een hobby te zoeken hoor
Door Lizzy
#3222442
Martine-Tom schreef: Het spijt ons heel erg??
Kom op er is echt nagenoeg niks gebeurd, moeten ze dan echt door het stof?
Het is leuk aks ze het doen, maar een ontvangstbevestiging zodat je weet dat het ok is is toch genoeg?
En ik blijf erbij, als ik zon briesend paard voor me heb krijgt die ook geen excuus hoor.
Ik lees ook nergens een sorry van lia voor het 'ze kunnen aan het gas' dus blijkbaar werkt excuus ook maar 1 kant op.
Wat mij betreft gaat dit echt nergens over, als je je over zoiets kleins zo gruwelijk druk kan maken word het tijd om een hobby te zoeken hoor
Daar ging het mij niet om. Je quote mij en schrijft "Sorry voor het ongemak, oid...ook zo standaard, het stoort me niet maar het doet me ook niks..". Ik heb nergens geschreven "sorry voor het ongemak" ik heb geschreven "het spijt ons heel erg" en dat was als voorbeeld van hoe je gewoon ff je excuus als bedrijf aan kunt bieden voor het feit dat je administratief hebt zitten blunderen. Kan mij verder inhoudelijk weinig schelen hoe zo'n excuus eruit ziet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222445
Martine-Tom schreef: Het spijt ons heel erg??
Kom op er is echt nagenoeg niks gebeurd, moeten ze dan echt door het stof?
Het is leuk aks ze het doen, maar een ontvangstbevestiging zodat je weet dat het ok is is toch genoeg?
En ik blijf erbij, als ik zon briesend paard voor me heb krijgt die ook geen excuus hoor.
Ik lees ook nergens een sorry van lia voor het 'ze kunnen aan het gas' dus blijkbaar werkt excuus ook maar 1 kant op.
Wat mij betreft gaat dit echt nergens over, als je je over zoiets kleins zo gruwelijk druk kan maken word het tijd om een hobby te zoeken hoor
+1

Als je zelf zo'n toon aanslaat, waarom verwacht je dan dat een ander op zijn knieën excuses maakt? Iemand maakt een fout, so be it. Lullig, maar dingen gebeuren. Kwam je bij mij met zo'n toon verhaal halen, dan zette ik je op straat. Kom op zeg.
Door Lizzy
#3222450
Hope schreef:+1

Als je zelf zo'n toon aanslaat, waarom verwacht je dan dat een ander op zijn knieën excuses maakt? Iemand maakt een fout, so be it. Lullig, maar dingen gebeuren. Kwam je bij mij met zo'n toon verhaal halen, dan zette ik je op straat. Kom op zeg.
Waar staat dan dat Lia deze toon heeft aangeslagen tegen dit bedrijf? Misschien is Lia wel keurig netjes gebleven dus het stikt weer van de aannames......
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222452
Lizzy schreef:Waar staat dan dat Lia deze toon heeft aangeslagen tegen dit bedrijf? Misschien is Lia wel keurig netjes gebleven dus het stikt weer van de aannames......
Ze zegt meerdere malen dat ze heel kwaad is en ze dit ook zullen horen. Laat het dan een aanname zijn dat ze dat dus ook doet, maar dan is het óók een aannname dat het bedrijf bewust geen reactie geeft.

Ook op een (openbaar) forum maak je niet de opmerking dat mensen aan het gas kunnen. Punt.
Ik vind het namelijk nogal meten met twee maten. Het bedrijf is onbeschoft. Wat is die opmerking dan? Keurig?!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door