Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3222453
Hope schreef:Ze zegt meerdere malen dat ze heel kwaad is en ze dit ook zullen horen. Laat het dan een aanname zijn dat ze dat dus ook doet, maar dan is het óók een aannname dat het bedrijf bewust geen reactie geeft.

Ook op een (openbaar) forum maak je niet de opmerking dat mensen aan het gas kunnen. Punt.
Ik vind het namelijk nogal meten met twee maten. Het bedrijf is onbeschoft. Wat is die opmerking dan? Keurig?!
Lia praat in de toekomst als ze schrijft "ze zullen dit horen". Het bewijsmateriaal ligt dus al een tijdje bij het bedrijf (blijkt). Dus ik weet niet wat voor mail Lia ter begeleiding heeft gestuurd, jij ook niet.

De uitdrukking hoor ik vaak in Brabant. Volgens mij is het een Brabantse. Maakt 'm niet minder ongepast, helemaal eens. Maar jij weet niet hoe onbeschoft of hoe netjes Lia is geweest tegen ze, dat is mijn enige punt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222454
Lizzy schreef:Lia praat in de toekomst als ze schrijft "ze zullen dit horen". Het bewijsmateriaal ligt dus al een tijdje bij het bedrijf (blijkt). Dus ik weet niet wat voor mail Lia ter begeleiding heeft gestuurd, jij ook niet.

De uitdrukking hoor ik vaak in Brabant. Volgens mij is het een Brabantse. Maakt 'm niet minder ongepast, helemaal eens. Maar jij weet niet hoe onbeschoft of hoe netjes Lia is geweest tegen ze, dat is mijn enige punt.
Klopt.

Maar we weten wel hoe, sorry, onbeschoft ze hier is geweest. Nou is het niet aan mij om met een vingertje te wijzen, maar dit is dus mijn punt. Ik vind het raar dat je het zelf kennelijk naar anderen (dus op het forum) normaal vindt zo'n toon aan te slaan, maar wel verwacht dat een ander keurig is en blijft.
Afijn. Ik geloof nog steeds dat ik de commotie gewoon echt niet begrijp ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3222456
Lizzy schreef:Lia praat in de toekomst als ze schrijft "ze zullen dit horen". Het bewijsmateriaal ligt dus al een tijdje bij het bedrijf (blijkt). Dus ik weet niet wat voor mail Lia ter begeleiding heeft gestuurd, jij ook niet.

De uitdrukking hoor ik vaak in Brabant. Volgens mij is het een Brabantse. Maakt 'm niet minder ongepast, helemaal eens. Maar jij weet niet hoe onbeschoft of hoe netjes Lia is geweest tegen ze, dat is mijn enige punt.
Als geboren en getogen Brabantse kan ik zeggen dat het zeker geen Brabantse uitdrukking is. Ook hier zullen de meesten het (gelukkig) heel ongepast vinden!
Door Lizzy
#3222457
Doranto schreef:Als geboren en getogen Brabantse kan ik zeggen dat het zeker geen Brabantse uitdrukking is. Ook hier zullen de meesten het (gelukkig) heel ongepast vinden!
Ik ben ook een getogen Brabander en ik hoorde 'm iedere klipklap. Halsteren/Bergen op Zoom.

Neemt de vreselijkheid ervan niet weg he!
Door Retrievers
#3222458
Kaela schreef:Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad bij degomeat. Ik vind de mail die je gekregen hebt hartstikke correct en excuus verwachten vind ik van de zotte. Dit zijn dingen die je gewoon even samen oplost, ik had dus geen bonnetjes meer, maar ik heb het gewoon gemeld dat ik zeker weten betaald had. En juist omdat ik er vaste klant ben zeiden ze: wij vertrouwen daarop.

Dus ik zou het advies hier ter harte nemen en het naast je neerleggen, zonde en onnodig om je er zo druk over te maken.
Hierdoor ben ik weggegaan bij degomeat.
Ik kreeg niet netjes een mail maar er werd meteen gedreigd met de deurwaarder.
Om voor iets dat een half jaar eerder was.
Ik heb gezegd dat ik de email die ze gestuurd hadden erg asociaal was en ik heb ze een kopie van mijn bankrekening gestuurd met de datum en betaling. Hier kreeg ik een excuses telefoontje van de baas zelf. Een paar maanden later gebeurde hetzelfde weer en ook omdat er veel van wat ik bestelde niet geleverd kon worden iedere keer heb ik er nooit meer wat besteld. Ik koop nu bij een biologische slager en het is stukken beter.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3222461
Doranto schreef:Als geboren en getogen Brabantse kan ik zeggen dat het zeker geen Brabantse uitdrukking is. Ook hier zullen de meesten het (gelukkig) heel ongepast vinden!
+1!!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3222469
Lizzy schreef:Ik ben ook een getogen Brabander en ik hoorde 'm iedere klipklap. Halsteren/Bergen op Zoom.

Neemt de vreselijkheid ervan niet weg he!
Ik herken hem ook niet, regio Eindhoven-Oirschot. Ik vind het echt een vreselijk en onacceptabele uitdrukking (kan jij niets aan doen natuurlijk, dat ie in gebruik is).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3222472
Retrievers schreef:Hierdoor ben ik weggegaan bij degomeat.
Ik kreeg niet netjes een mail maar er werd meteen gedreigd met de deurwaarder.
Om voor iets dat een half jaar eerder was.
Ik heb gezegd dat ik de email die ze gestuurd hadden erg asociaal was en ik heb ze een kopie van mijn bankrekening gestuurd met de datum en betaling. Hier kreeg ik een excuses telefoontje van de baas zelf. Een paar maanden later gebeurde hetzelfde weer en ook omdat er veel van wat ik bestelde niet geleverd kon worden iedere keer heb ik er nooit meer wat besteld. Ik koop nu bij een biologische slager en het is stukken beter.
Uiteraard zijn dit dingen waar je niet direct gelukkig van wordt. Ik heb ook meer dan eens wat gedoe met betalen gehad bij dego, zij het wel van veel kleinere orde van grote. Veel kvv bedrijven zijn uit hun jasje gegroeid. Begonnen met een gat in de markt en nu een boekhouding en administratie die boven het hoofd groeit. Althans, dat is wat ik denk te zien bij meerdere leveranciers en dat is geen excuus voor zulke dingen maar wel een verklaring. En dan is de manier waarop het opgelost wordt en de kwaliteit van de bestellingen er na wel iets waar je op baseert wat je er verder mee wil doen.

Alleen is jou manier van doen mijn inziens dan ook de juiste. Je geeft het bedrijf aan wat er aan de hand is, je lost het incident op en daarna maak je voor jezelf de keuze waar je voortaan besteld. En dan mag je op het moment best even boos zijn en dat uiten, maar dat hou je netjes. Ik heb in mijn werk regelmatig met boze klanten te maken en (door: waar mensen werken worden fouten gemaakt) vaak terecht. Maar jeetje, wat een verschil in reactie van mensen. En als ik iemand voor me krijgt die zich gedraagt zoals Lia hier, dan ben ik er heel snel klaar mee. Het feit dat je werkzaam bent (voor welk bedrijf dan ook), wil niet zeggen dat een klant het recht heeft alles te kunnen zeggen.

Edit: laatste opmerking is algemeen, ondanks wat Lia hier uit is inderdaad niet bekend wat ze daadwerkelijk richting het bedrijf gezegd en gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3222474
Kaela schreef:Uiteraard zijn dit dingen waar je niet direct gelukkig van wordt. Ik heb ook meer dan eens wat gedoe met betalen gehad bij dego, zij het wel van veel kleinere orde van grote. Veel kvv bedrijven zijn uit hun jasje gegroeid. Begonnen met een gat in de markt en nu een boekhouding en administratie die boven het hoofd groeit. Althans, dat is wat ik denk te zien bij meerdere leveranciers en dat is geen excuus voor zulke dingen maar wel een verklaring. En dan is de manier waarop het opgelost wordt en de kwaliteit van de bestellingen er na wel iets waar je op baseert wat je er verder mee wil doen.

Alleen is jou manier van doen mijn inziens dan ook de juiste. Je geeft het bedrijf aan wat er aan de hand is, je lost het incident op en daarna maak je voor jezelf de keuze waar je voortaan besteld. En dan mag je op het moment best even boos zijn en dat uiten, maar dat hou je netjes. Ik heb in mijn werk regelmatig met boze klanten te maken en (door: waar mensen werken worden fouten gemaakt) vaak terecht. Maar jeetje, wat een verschil in reactie van mensen. En als ik iemand voor me krijgt die zich gedraagt zoals Lia hier, dan ben ik er heel snel klaar mee. Het feit dat je werkzaam bent (voor welk bedrijf dan ook), wil niet zeggen dat een klant het recht heeft alles te kunnen zeggen.

Edit: laatste opmerking is algemeen, ondanks wat Lia hier uit is inderdaad niet bekend wat ze daadwerkelijk richting het bedrijf gezegd en gedaan heeft.
Dat is voor mij zo'n beetje ergernis nr.1 Dat iedereen maar alles meent te mogen zeggen, onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar goed, dat is een andere discussie.
Door Elf
#3222478
Doranto schreef:Als geboren en getogen Brabantse kan ik zeggen dat het zeker geen Brabantse uitdrukking is. Ook hier zullen de meesten het (gelukkig) heel ongepast vinden!
+1

Heb west-brabantse ouders en ben opgegroeid in Eindhoven. Ik was een beetje verbaasd dat er blijkbaar ongepaste reacties weggehaald zijn maar dat dit wel gezegd mag worden....
Door Lizzy
#3222486
Elf schreef:+1

Heb west-brabantse ouders en ben opgegroeid in Eindhoven. Ik was een beetje verbaasd dat er blijkbaar ongepaste reacties weggehaald zijn maar dat dit wel gezegd mag worden....
Ik vind dit een rare insinuatie. Lia is zelf verantwoordelijk voor de uitspraken die zij doet. En daar wordt ze derhalve dan ook pittig op aan gesproken. Kan ik haar opmerking weghalen natuurlijk maar dan kan ik net zo goed het hele topic verwijderen. Gut, wat misschien niet zo'n slecht idee is. Hetgeen ik heb verwijderd was rechtstreeks aan een ander barfplaatslid gericht. En hoeveel keer wil je dat ik mijn afschuw uitspreek over deze afschuwelijke uitdrukking? Keer of 3 genoeg?
Door cj
#3222493
Lizzy, ik denk dat het nu even te ver gaat, volgens mij is dit geen insinuatie. Maar een constatering over de gemaakte opmerking. Ja je hebt ingegrepen (geen idee waarop, wil het ook niet weten), maar de vraag nu is waarom de gemaakte opmerking wel kan. Geen insinuatie m.i.
En voordat we allemaal ruzie hebben, he joh laten we lekker over het kloteweer verder praten. Sop is de kool niet waard.
Saskia
Door Lizzy
#3222505
cj schreef:Lizzy, ik denk dat het nu even te ver gaat, volgens mij is dit geen insinuatie. Maar een constatering over de gemaakte opmerking. Ja je hebt ingegrepen (geen idee waarop, wil het ook niet weten), maar de vraag nu is waarom de gemaakte opmerking wel kan. Geen insinuatie m.i.
En voordat we allemaal ruzie hebben, he joh laten we lekker over het kloteweer verder praten. Sop is de kool niet waard.
Saskia
Nou, het is al helemaal geen vraag. En als het al een constatering is, is het dus ook geen vraag maar een constatering.
Maar het is inderdaad de sop de kool niet waard. En ondertussen hult Lia zich in stilzwijgen....
Ik was eerst van plan om het halve topic leeg te graven want ik vind dat het nu in ieder geval een hele vervelende wending krijgt. Maar ik heb besloten dat niet te doen. Ik blijf erbij, Lia is zelf verantwoordelijk voor de uitspraak die ze heeft gedaan.
Door eelke
#3222507
Ik kan me er wel in vinden hoor Lizzy. Ik vroeg het me ook even af na het berichtje van Elf. Maar jouw uitleg is prima; reacties op de man af zijn verwijdert, andere niet. Klinkt logisch.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door