Retrievers schreef:Hierdoor ben ik weggegaan bij degomeat.
Ik kreeg niet netjes een mail maar er werd meteen gedreigd met de deurwaarder.
Om voor iets dat een half jaar eerder was.
Ik heb gezegd dat ik de email die ze gestuurd hadden erg asociaal was en ik heb ze een kopie van mijn bankrekening gestuurd met de datum en betaling. Hier kreeg ik een excuses telefoontje van de baas zelf. Een paar maanden later gebeurde hetzelfde weer en ook omdat er veel van wat ik bestelde niet geleverd kon worden iedere keer heb ik er nooit meer wat besteld. Ik koop nu bij een biologische slager en het is stukken beter.
Uiteraard zijn dit dingen waar je niet direct gelukkig van wordt. Ik heb ook meer dan eens wat gedoe met betalen gehad bij dego, zij het wel van veel kleinere orde van grote. Veel kvv bedrijven zijn uit hun jasje gegroeid. Begonnen met een gat in de markt en nu een boekhouding en administratie die boven het hoofd groeit. Althans, dat is wat ik denk te zien bij meerdere leveranciers en dat is geen excuus voor zulke dingen maar wel een verklaring. En dan is de manier waarop het opgelost wordt en de kwaliteit van de bestellingen er na wel iets waar je op baseert wat je er verder mee wil doen.
Alleen is jou manier van doen mijn inziens dan ook de juiste. Je geeft het bedrijf aan wat er aan de hand is, je lost het incident op en daarna maak je voor jezelf de keuze waar je voortaan besteld. En dan mag je op het moment best even boos zijn en dat uiten, maar dat hou je netjes. Ik heb in mijn werk regelmatig met boze klanten te maken en (door: waar mensen werken worden fouten gemaakt) vaak terecht. Maar jeetje, wat een verschil in reactie van mensen. En als ik iemand voor me krijgt die zich gedraagt zoals Lia hier, dan ben ik er heel snel klaar mee. Het feit dat je werkzaam bent (voor welk bedrijf dan ook), wil niet zeggen dat een klant het recht heeft alles te kunnen zeggen.
Edit: laatste opmerking is algemeen, ondanks wat Lia hier uit is inderdaad niet bekend wat ze daadwerkelijk richting het bedrijf gezegd en gedaan heeft.