*Lia* schreef:Al heel veel jaren (minimaal 6) neem ik mijn KVV af bij hetzelfde bedrijf. Sinds een aantal maanden/bijna een jaar, is het bedrijf van vader op zoon overgegaan. Ik betaal via bank of contant aan de deur. Net wat mijn voorkeur heeft. Bij betaling aan de deur vraag ik een handtekening met voldaan/betaald en de datum. Nou krijg ik een week of 2 geleden een email met de volgende eerste zin:
Uit onze administratie is gebleken dat u momenteel ruim vervallen facturen heeft.
39 / 18-09-15 / EUR 220.59
92 / 10-12-15 / EUR 86.13
Wilt u dit ook controleren met uw administratie? Indien correct, zouden wij u graag willen verzoeken om dit bedrag zsm aan ons over te maken.
Ben ik nu gek cq fout, of zijn hun dat. Uiteraard heb ik de bewijzen dat ik betaald heb, maar het voelt zo pisst of te weten dat zij denken dat ik NIET betaald heb.
Ik lees heel graag jullie mening. Let wel: Ik ben echt pisst of en zie momenteel liever hun hielen dan tenen.
Ik ervaar het bericht absoluut niet als beschuldigend. Ze geven in het door jou geciteerde deel 2 x aan dat ze zelf hun twijfels zetten bij hun eigen administratie, namelijk "Wilt u dit ook controleren.." en "Indien correct..".
Jij ervaart het als wordt je als wanbetaler beschouwd. Eerlijk, dat staat er niet.. Als je zo beschouwd zou worden, zou hij toch nóóit vragen of jij het wil na kijken, dan had hij je toch voor geen cent vertrouwd? Dan hadden ze niet gevraagd, maar
gesteld dat je nog onbetaalde rekeningen hebt
Als je hen jouw info gestuurd hebt t.a.v. de betalingen, zou het zeker fijn zijn als je even reactie krijgt. Even een bedankje voor je moeite. Maar excuses nodig vinden vanwege een valse beschuldiging..?? Ik lees werkelijk geen beschuldiging, ik lees een vraag: "Wilt u dit ook controleren...?"
De toon van dit bericht wekt bij mij niet de indruk dat ze van jou een nauwkeuriger administratie vereisen dan ze zelf voeren, maar dat ze daarop hópen.
Het zou wél reden voor mij zijn om over te gaan op structurele betaling per bank. Hoef je niks te bewaren, kun je niets kwijt raken, is het voor beide partijen relatief makkelijk en nog heel lang vindbaar. Maar ik moet zeggen, ook dan kan het eens zijn dat er naar gevraagd wordt hoor! Ik heb wel eens facturen gehad van een bedrijf met daarop per abuis betaalgegevens van het andere bedrijf van dezelfde eigenaar.. Of het staat op de factuur wel goed, maar in de eerder ontvangen mail met bevestiging van de bestelling niet, dat soort verwarring. Maak je e.e.a. netjes over, wordt het door de ontvanger nooit correct ingeboekt door dat verkeerde rekeningnummer. Dan ontvang ik ook zo'n soort berichtje, of het kan zijn dat ik nog niet betaald heb.. Even terug zoeken, attenderen op hoe het zo gekomen is en - en dat is dan wel een verschil - dan krijg ik even bericht terug dat het zo opgelost is.
Geen bericht terug krijgen is niet leuk, dat kan ik me wel voorstellen, maar ik zou het zonder meer wijten aan dat ze kennelijk een beetje een rommeltje van de administratie hebben gemaakt, hierin nu rap orde moeten scheppen t.a.v. 2015 (belastingperikelen?) en dan schieten dat soort minder 'nodige' berichtjes er wel eens bij in.. Niks menselijks is ook een kvv-boer vreemd
Als je dat zó dwars zit dat je agressieve kreten als 'aan het gas' van toepassing vindt, dan zou ik de betreffende leverancier even bellen om (met andere woordkeuze dan doodswensen..) te vertellen dat het jou een hoop onrust gegeven heeft dat ze het voor mogelijk houden dat je misschien eens een rekening niet direct voldaan had en je het in zo'n geval belangrijk vindt even wat terug te horen.