Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3220144
Kijk in principe zouden die keutels blinde darmkeutels kunnen zijn die niet gegeten worden omdat er te veel gevoerd wordt maar je schrijft dat konijn anders is als anders....rustiger...
Ik weet niet, misschien anders even bellen met een DA voor advies? Misschien dat je de foto naar ze kan mailen? Diarree zou namelijk ook een optie kunnen zijn.
Konijnen kunnen zo gevoelig zijn :-\
#3220148
Nee groenten kan je prima geven zolang ze ook voldoende hooi eet. Hoe is haar lijn? Niet te dik denk ik je? Want anders eten ze die blindedarmkeutels ook niet meer op omdat ze er niet meer bij kunnen.

Houdt goed in de gaten dat ze blijft eten. Daaraan kan je goed zien of ze ziek is in haar buik of niet.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220153
Nee,ze is doordat ze nu elke dag in de ren is,juist wat afgevallen,ik vond haar wel een beetje te dik,maar weet niet of ze dat echt was :-\
Kan ik haar ook te veel groente geven? Halve krop andijvie,2 bosbeentjes met groen, kwart appel. Andere dag rauwe biet,witlofkontjes,ijsbergsla. En wat wij aan rauwe groente overhouden,behalve boontjes.En natuurlijk paardenbloem met blad,rozemarijn,peterselie en laatst ook koriander en gras.

Hoe vaak poepen ze die darmkeutels? Nu net weer een hoopje kleine keutels! DA steeds ingesprek!
Door zurca
#3220159
Radja schreef:
Hoe vaak poepen ze die darmkeutels? Nu net weer een hoopje kleine keutels! DA steeds ingesprek!
Ik dacht 1 maal per dag maar dat weet ik niet zeker....
Wie weet dat iemand anders hier dat beter weet ;)

Edit; Hoe ziet zijn/haar bips eruit? Is die nog schoon of kleeft er ontlasting aan?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220170
Dat heb ik vanmorgen door mijn schoondochter laten controleren, dat was schoon! Ze ligt nu in haar zandbak,relaxer dan op het gras. DA geprobeerd,maar die krijg ik niet te pakken!

Ik heb iets gelezen over gedroogde ananassteel,goed voor spijsvertering. Zou ik haar ook ananas kunnen geven?,want dan spring ik op de fiets en haal ananas
Door zurca
#3220176
Radja schreef:Dat heb ik vanmorgen door mijn schoondochter laten controleren, dat was schoon! Ze ligt nu in haar zandbak,relaxer dan op het gras. DA geprobeerd,maar die krijg ik niet te pakken!

Ik heb iets gelezen over gedroogde ananassteel,goed voor spijsvertering. Zou ik haar ook ananas kunnen geven?,want dan spring ik op de fiets en haal ananas
Ananas? Geen idee :-\
Kom je via google misschien iets meer tegen dan alleen gedroogde steel?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220190
+**^#%%^}^***#* internet!! Had al wat geschreven,maar nu ff de verkorte versie! DA assistente gesproken,liefst ff komen,maar dat gaat niet op de fiets,maar ik ben al prima bezig! Goed in de gaten houden of ze poept,eet en drinkt! Ze moet blijven keutelen,ook al zijn die klein! Bij de minste geringste verandering bellen en komen! Vanavond en in het weekend heb ik een auto,dus is dat geen probleem! Alles wijst toch op een beginnende verstopping!
Door Hilde__
#3220212
Zeker zorgen dat ze in ieder geval iets blijft eten anders ben je verder van huis.

Verse ananas is wel goed bij beginnende verstopping, maar dat moet ze dan maar net lekker vinden. Verder zijn de donker groene groentes en onkruid perfect bij verstopping en hooi natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3220227
Allereerst: geen paniek. Want ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Je voert veel. Ook een Vlaamse Reus. Ik zette die eens even op alleen hooi.
Onbeperkt brok hebben staan (en dat is als ze er langer dan 3 minuten over doen) is niet goed. Niet doen.
Zoveel groenten, kruiden en gras voeren hoef ik hier niet te doen, geeft gas en/of diarree.

Was nijn gewend aan zoveel groen?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220233
Nee volgens mij was ze niet zoveel groen gewend,maar ze is nu een maand hier en het ging heel goed.
Ze begint weer wat meer tot leven te komen,zie her en der wat gewonere keutels los van elkaar liggen,maar ook nog een hoopje kleine keutels. Ze heeft haar speeltje in de lucht gegooid,maar zie wel dat het een paar pasjes zijn en dan gaat ze weer gewoon liggen,niet gestrekt! Ga zo toch nog de ananas proberen,ook voor mijn gemoedsrust,want tjonge zo'n levendig beest(je) de hele dag niets zien doen,brrrrr niets voor mij!


Edit: hoeveel groente/fruit mag ze per dag ongeveer hebben? En dan bedoel ik wanneer ze weer in orde is.
Door Hilde__
#3220241
Ik geef mijn konijnen veel groenvoer (150g per konijn van 2kg) en heel weinig biks, maar je moet het wel rustig opbouwen. Klinkt wel alsof ze buikpijn heeft, hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220261
Vanmorgen lagen er mooie normale keutels in haar hok,ananas was op! Ze zit nu weer in de ren,nog niet helemaal de oude,maar een heeeeel stuk beter dan gisteren!

Ik laat haar vandaag nog op hooi en groente zitten en morgen weer een beetje biks of is het verstandig om maandag weer wat biks erbij te geven?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door