Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3220106
Anne in Duitsland schreef:

Moe is ze vast en zeker. Laten we hopen dat ze het avontuur niet leuk vond en niet nog een keer de benen neemt. Of heb je de mogelijkheid een ren oid te bouwen?
Een ren is best zielig denk ik. Mijn tuin is 8m² ofzo en dan moet ik nog in en uit. Maar ook qua financiën is dat wat lastig. Ik denk eerder aan een gps-zendertje om de nek met een prepaid simkaartje erin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3220107
EliScooby schreef: Een ren is best zielig denk ik. Mijn tuin is 8m² ofzo en dan moet ik nog in en uit. Maar ook qua financiën is dat wat lastig. Ik denk eerder aan een gps-zendertje om de nek met een prepaid simkaartje erin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Mocht je idd een gps overwegen dan kan ik deze aanraden https://tractive.com/en/#
Wij hebben eerst een goedkope gehad waar je een simkaart in doet, deze bleek niet goed te werken.
#3220108
EliScooby schreef:Een ren is best zielig denk ik. Mijn tuin is 8m² ofzo en dan moet ik nog in en uit. Maar ook qua financiën is dat wat lastig. Ik denk eerder aan een gps-zendertje om de nek met een prepaid simkaartje erin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zou zo'n GPS-ding niet duurder zijn dan het materiaal om je tuin af te sluiten? Al is 8 m2 niet gigantisch, nee.

Als je voor de GPS gaat, laat me dan eens weten hoe dat functioneert en of het goed werkt. Ik moet me daar tzt voor Zweden ook in verdiepen.

Ligt Liza nog te pitten? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3220147
Fijn dat poes weer veilig en gezond thuis is!
Anne in Duitsland schreef:
Als je voor de GPS gaat, laat me dan eens weten hoe dat functioneert en of het goed werkt. Ik moet me daar tzt voor Zweden ook in verdiepen.

Ligt Liza nog te pitten? :biggrin2:
Voor een tracker heb je natuurlijk wel een goede netwerkdekking hebbeb, hoe zit dat in het ruigere deel van Zweden? Als de batterij leeg is vóór dat je je hond (of kat) gevonden hebt dan is je tracker waardeloos geworden. Dat laatste vind ik een heel groot nadeel. Want ook al kan je zien waar je hond is, voor je zelf op dat plekje bent kan hij al weer kilometers verder zijn.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3220177
pluk schreef:Mocht je idd een gps overwegen dan kan ik deze aanraden https://tractive.com/en/#
Wij hebben eerst een goedkope gehad waar je een simkaart in doet, deze bleek niet goed te werken.
Wat werkte er niet goed aan dan? Ik heb die site bekeken en vind het best een prijzige optie. Ik kan me voorstellen dat een deel van de kwaliteit voort komt uit het bereikbaar zijn van de tracker via het mobiele netwerk. Ze geven aan dat je een serviceplan kunt/moet afsluiten, maar dat is alleen goedkoper dan een losse data-sim als je in een keer voor 1 of 2 jaar betaalt. Als je maandelijks wilt betalen, kost het al bijna het dubbele van wat je betaalt als je in 1x €99,90 betaalt voor 2 jaar. En dan is een losse Data SIM goedkoper met €6,50 voor 200MB bij Vodafone en vergelijkbaar bij Telfort met 500MB voor €7,00 per maand. Vandaar dus ook mijn vraag over wat er niet goed werkt. Op Ebay staan er trackers van €42,99 met een SIM. Dan is de €99,99 van Tractive een pak duurder, vooral als je er nog €99,90 aan serviceplan bij moet betalen. Om het even inzichtelijk te maken: Kosten minimaal voor Tractive voor 2 jaar €199,89, maximaal €99,99+24*€7,49=€275,79 en de kosten voor deze Ebay tracker €42,99+24*€6,50=€198,99 of €210,99 als je liever Telfort hebt.
#3220179
Doranto schreef:pfff, wat zul je opgelucht zijn dat ze er weer is!
Inge en Bono schreef:Wat fijn dat ze weer thuis is! :D
Jazeker, echt een pak van mijn hart.
Anne in Duitsland schreef:Zou zo'n GPS-ding niet duurder zijn dan het materiaal om je tuin af te sluiten? Al is 8 m2 niet gigantisch, nee.

Als je voor de GPS gaat, laat me dan eens weten hoe dat functioneert en of het goed werkt. Ik moet me daar tzt voor Zweden ook in verdiepen.

Ligt Liza nog te pitten? :biggrin2:
Heb er net eens wat aan gerekend in de vorige post :biggrin2: Wil ook best eens voor een Doitse of Zwödse data-sim doorrekenen hoor. Moet te vinden zijn met duckduckgo ::) Oh, en ik ben toevallig vandaag bij de woningbouw geweest, de gaashekjes van een meter hoog moeten er blijven staan en mag niet hoger gemaakt worden. En als ik het dan dus op die hoogte afsluit, hebben ze een driehoek van 2*2*V2 die een meter hoog is. Geen idee wat dat kost, maar ik vind het zielig. Daarbij wil ik er ooit nog wel eens wat groente maken in bakken oid, dus dan moet het weer weg.

Liza is heel af en toe actief, maar ze doet zo weinig mogelijk lijkt het.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3220184
EliScooby schreef:Wat werkte er niet goed aan dan? Ik heb die site bekeken en vind het best een prijzige optie. Ik kan me voorstellen dat een deel van de kwaliteit voort komt uit het bereikbaar zijn van de tracker via het mobiele netwerk. Ze geven aan dat je een serviceplan kunt/moet afsluiten, maar dat is alleen goedkoper dan een losse data-sim als je in een keer voor 1 of 2 jaar betaalt. Als je maandelijks wilt betalen, kost het al bijna het dubbele van wat je betaalt als je in 1x €99,90 betaalt voor 2 jaar. En dan is een losse Data SIM goedkoper met €6,50 voor 200MB bij Vodafone en vergelijkbaar bij Telfort met 500MB voor €7,00 per maand. Vandaar dus ook mijn vraag over wat er niet goed werkt. Op Ebay staan er trackers van €42,99 met een SIM. Dan is de €99,99 van Tractive een pak duurder, vooral als je er nog €99,90 aan serviceplan bij moet betalen. Om het even inzichtelijk te maken: Kosten minimaal voor Tractive voor 2 jaar €199,89, maximaal €99,99+24*€7,49=€275,79 en de kosten voor deze Ebay tracker €42,99+24*€6,50=€198,99 of €210,99 als je liever Telfort hebt.
Gewoon niet werken, geen signaal geven, etc. Heb t ding hier in een boom gehangen om te testen en werkte gewoon niet. Maar goed, er zijn er misschien die wel prima werken hoor. Degene in je link ziet er veelbelovend uit.
Let wel op het formaat en gewicht ikvind 4,5x5x1,5 best fors, zeker voor een kat.
Dat was ook reden om voor de tractive te kiezen. Dit was toen de kleinste en lichtste die te krijgen was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door