Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3220875
Ahh stoere Lotje. :smitten:
Hope schreef:Maar, even een serieuzere vraag. Lotje komt bijna elke dag wel een muis aan Nelson geven.
Waarom doet ze dat?
Moederpoezen brengen hun kittens dode (en daarna levende) muizen om ze te leren jagen. Misschien denkt Lotje dat Nelson muizen moet leren jagen.
Ik hoop voor jullie dat het bij dode muizen blijft, levende in huis vind ik altijd erg zielig en erg onhandig omdat ze zo moeilijk te vangen zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3220877
Thessa en Shanti schreef:Ahh stoere Lotje. :smitten:



Moederpoezen brengen hun kittens dode (en daarna levende) muizen om ze te leren jagen. Misschien denkt Lotje dat Nelson muizen moet leren jagen.
Ik hoop voor jullie dat het bij dode muizen blijft, levende in huis vind ik altijd erg zielig en erg onhandig omdat ze zo moeilijk te vangen zijn.
Ze zijn niet helemaal dood, nee. Maar Nelson vreet ze gewoon in 1 hap op.
Buiten, gelukkig ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3220898
Hope schreef:Maar, even een serieuzere vraag. Lotje komt bijna elke dag wel een muis aan Nelson geven.
Waarom doet ze dat?
Mijn vader zei vroeger altijd dat onze kat dat deed als cadeautje omdat hij ons zo lief vond ::)
Hope schreef:
Ze zijn niet helemaal dood, nee. Maar Nelson vreet ze gewoon in 1 hap op.
Buiten, gelukkig ;D
Dan heb je er dus nog een diersoort bij waar Nelson niet allergisch voor is :biggrin2:
#3220916
hihi, doet ze goed.

Onze katers stappen via onze dakgoot óver het gangpad naar de dakgoot van de buren :???:

Eerste keer dat ik dat zag hield ik ook mijn hart vast... tegenwoordig bekijk ik het met veel respect; knap hoe lenig ze dat doen.
#3220930
Ik heb geen idee persies waarom katten dat doen maar het is wel normaal dat ze hun prooien naar huis bregen en aanbieden aan de baas of mede bewoners, ik weet wel dat sommige muizen echt niet te eten zijn volgens katten zeer waarschijnlijk dat lotje ze niet wilt verspillen en ze dus aan Nelson geven.

Mijn katten boden ze ook wel eens aan de honden aan maar meestal kregen mijn ouders ze als cadeautje, in de slof van mijn vader, net naast het bed of voor de stoel van mijn vader en 1 keer zelf levend op het bed.
Wees dus blij dat Nelson ze krijgt en jij genegeerd word, ik kan mijn vloekende vader en mijn krijsende moeder nog levendig herinneren ;D ;D ;D ;D
#3220931
Oja nog een gerust stelling, van hoe hoger de kat valt hoe minder kans het op verwondingen heeft.
Want als een kat de tijd heeft om zich om te draaien en uit te speiden worden ze een soort parachute en vallen ze dus veel zachter dan als ze van een kleinen hoogt vallen.

Bijvoorbeeld een val van 2 meter hoog kan meer schade maken dan een val van 12 meter hoog, raar maar waar.
#3221010
Het meenemen van muizen is inderdaad een vorm van genegenheid. Willem laat regelmatig cadeautjes achter hier, nu we ook honden hebben ligt het bij de voordeur, voor die tijd lag het op het aanrecht ( muizen) en ooit heeft ze een duif meegenomen; overal bloed en veren

Nog steeds beter als de kater van mijn ouders trouwens, mijn vader was ziek, en lag in de kamer op een bed, kon zelf niet meer van bed af en hun kater nam ratten mee naar huis, die waren dus voor mijn vader... Hij nam ze levend mee naar binnen maar maakte ze (gelukkig voor mijn vader) dood voor hij met ze op bed sprong bij mijn vader. Die 2 hadden toch een heel bijzondere band, toen mijn vader eenmaal was overleden is Diezel bij hem blijven liggen tot hij gekist werd....

Dus het meenemen voor Nelson is genegenheid en zorgzaamheid. Ach en als Nelson er tegen kan heeft hij er een diersoort bij toch?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221024
Zojuist muis nummer zes op een presenteerblaadje bij Nelson gebracht en nog steeds geen reactie dus ik ga er van uit dat hij er tegen kan. Lotje is nu weer onderweg voor een maaltje voor zichzelf. Brave poes!

Van mij mag ze haar muizen fijn aan Nelson geven. Ik vind het zo lief om te zien! Ik was vooral benieuwd waarom ze dat doen. Wellicht dat ze Nelson gewoon als familie zien, hij heeft natuurlijk een tijd behoorlijk lopen "moederen" over de kittens. :smitten:
#3221064
Ik vind het ontzettend lief dat ze de muizen naar Nelson brengt. Ik ben altijd heel blij geweest dat mijn katten hun muizen opaten ipv ze mij aan te bieden. Niet omdat ik niet zo gediend ben van muizen maar vooral omdat ik niet van verspilling houdt. Ik was blij dat ze dan als voedsel dienden.
Maar als Nelson ertegen kan zijn ze ook niet verloren, meer nog, een waardevolle diersoort erbij!

Over van het dak vallen, ik denk dat dat haar toch niet goed zou bekomen, maar of je het kan verhinderen vraag ik me af...
Ik heb altijd geleerd dat een kat die te laag valt geen tijd heeft om zich in de lucht te draaien. Als een kat met haar rug naar beneden en poten omhoog valt, draait er zich in de lucht om zodat ze altijd op haar pootjes landt. Als ze echter al de grond raakt voor ze dat kan, valt er dus wel verkeerd en kan ze zich lelijk bezeren . Er is dus een kritische hoogte waarop het ideaal is om te vallen, vanaf daar wordt het ook steeds gevaarlijker hoe hoger ze gaat omdat er steeds meer kans is door haar poten te gaan of schade te krijgen door de impact.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221072
pearlsofpassion schreef:Ik vind het ontzettend lief dat ze de muizen naar Nelson brengt. Ik ben altijd heel blij geweest dat mijn katten hun muizen opaten ipv ze mij aan te bieden. Niet omdat ik niet zo gediend ben van muizen maar vooral omdat ik niet van verspilling houdt. Ik was blij dat ze dan als voedsel dienden.
Maar als Nelson ertegen kan zijn ze ook niet verloren, meer nog, een waardevolle diersoort erbij!

Over van het dak vallen, ik denk dat dat haar toch niet goed zou bekomen, maar of je het kan verhinderen vraag ik me af...
Ik heb altijd geleerd dat een kat die te laag valt geen tijd heeft om zich in de lucht te draaien. Als een kat met haar rug naar beneden en poten omhoog valt, draait er zich in de lucht om zodat ze altijd op haar pootjes landt. Als ze echter al de grond raakt voor ze dat kan, valt er dus wel verkeerd en kan ze zich lelijk bezeren . Er is dus een kritische hoogte waarop het ideaal is om te vallen, vanaf daar wordt het ook steeds gevaarlijker hoe hoger ze gaat omdat er steeds meer kans is door haar poten te gaan of schade te krijgen door de impact.
Nouja, dat dus. Maar we hebben ontdekt dat ze via de kastanjeboom op het dak klimt. We gaan wat takken drastisch inkorten en dan kan ze er niet meer op. Want als ze van de schoorsteen waait en ze klets dan in de weg naar beneden eerst een paar keer op de dakpannen, dan op de goot en dan pas op de grond... ik wil gewoon geen risico. Dan daarbij is het een kat, geen schoorsteenveger of zwarte piet. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door