Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3216286
Wat een vreselijke nachtmerrie zeg... Arme Neldon... Maar ook arme jij... Dit kun je absoluut niet gebruiken, zeker niet in de in situatie waarin jij je op dit moment bevindt. Wat ontzettend fijn, lief en netjes dat de eigenaar zo begaan is met jullie lot. Die heeft vast nog een appeltje met het asiel schillen waar de hond vandasn komt. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte....

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3216294
Wat een afschuwelijke ervaring..eigenlijk voor iedereen..alleen maar verliezers...
Fijn dat de eigenaar zo mee leeft ..ook heel verdrietig dat zo'n man met alle goede bedoelingen een hond uit een asiel een beter leven gunt en dan met zo'n ervaring moet dealen..Hij kent ook de leuke kant van de hond..anders had hij hem niet genomen..dan is het toch reuze dapper dat hij zich zo opstelt..Voor ons aan de zijlijn lijkt het heel logisch maar ook al is het nog maar kort..t is toch zijn hond..
Maar t lijkt mij een hele redelijke man..
Met 2 AB's hier ben ik natuurlijk blij dat er geen fokverbod is maar ik snap je gevoel en redenatie natuurlijk wel..
Ik zie hier in de buurt ook zoveel situaties met "breedbekken"waarvan ik denk..dat gaat een keer verkeerd...waaronder een invalide vrouw die een reu kruising bullmastif / kangal geeft gekocht omdat de zoon dat graag wilde..maar die werkt..en de reu pup van 20 kilo trekt inmiddels de scootmobiel voor..Ze doen ongelofelijk hun best met de hond..hij komt niets tekort ..maar hij gaat een keer puberen..hoe ga je dan een eventueel opstootje oplossen vanuit je scootmobiel. Die hond gaat straks richting de 60 kilo...In een zeer druk losloopgebied kan dat makkelijk een keer misgaan..en 70% zijn kleine aanvallende blaffende hondjes..als hij daar een keer niet van gediend is..
2 pitbullen waarvan 1 een tijd gemuilkorfd heeft gelopen vanwege een doodbijten van een kleiner hondje..maar die muilkorf is inmiddels als sneeuw voor de zon verdwenen..en hij loopt gewoon los..samen met een 2e pitbull en 2 jonge meiden met een kinderwagen die de hele weg alleen maar lachen gieren brullen..Ik heb met mijn ab's ..waarmee ik om diverse redenen niet in het losloopgebied ga lopen, al meegemaakt dat ze vanuit het losloopgebied heel ver bij eigenaars weggelopen waren..en er alleen nog een sloot was tussen mij, mijn hond en die 2 gifkikkers..daar konden ze naar mijn gevoel heel makkelijk overheen..eigenaars ..nergens te bekennen..ik ben met gevaar voor eigen leven snel een drukke weg over gerend met mijn hond..had daar zo'n slecht gevoel over..
Er gaat zoveel fout..laten we anders eens beginnen met een soort van opvoedcursus voor mensen die perse zo'n risico hond willen...

Heel veel sterkte...voor iedereen..we duimen heel hard dat het allemaal goed komt...
#3216304
Wat een nare situatie met alleen maar verliezers....

Kleine bijtwonden zijn soms niet goed te zien, zelfs bij een korte vacht. Persoonlijk zou ik er voor kiezen de vacht te scheren op de plekken waar de hond hem vast had. Anders heb je straks misschien wel ontstoken plekken.

Beterschap voor jullie beide!
#3216315
Cathelijn schreef:Wat een nachtmerrie, dat hoop je nooit mee te maken :(
Hoe is het vanochtend met jullie?
Daar ben ik ook benieuwd naar . Wat enorm goed van je Marloes dat je gelijk die riem inzette
En wat k*t dat Nelson nu toch last heeft
Maar wel weer heel netjes dat de eigenaar zo begaan is , dat is weleens anders
Een dikke knuf voor jullie beiden :-* :-* :-* :-*
#3216332
Ik vind het heel knap van je dat je de tegenwoordigheid van geest had je riem om die hond te doen!
Daarmee zou je wel eens Nelson's leven gered kunnen hebben.

Afschuwelijk zo iets mee te moeten maken, je durft toch al haast niet meer op straat te komen met je honden door zulke verhalen?
Hoe moet jij je wel niet voelen nu...heel veel sterkte voor jullie beiden!!
#3216339
Tja wat zal ik zeggen. Het gaat.

Nelson lijkt best okè, loopt stijf maar de bloeduitstorting is niet groter geworden en hij is verder alert. Hij ging vanmorgen alleen niet kijken toen zijn vriendje langs de heg kwam wandelen met de baas. Misschien van pijn maar ik kan me ook voorstellen dat het vertrouwen weg is. Vanmiddag moet ik de hechtingen van Lotje laten verwijderen en neem ik Nelson ter controle even mee.

Met mij gaat het niet zo best. Ik moet, nu ik zonder medicatie zit, eigenlijk twee keer per dag wandelen. Nelson neem ik niet mee nu want daarvoor is hij echt te stijf. Maar ik merk dat ik zelf gewoon echt schrik heb gekregen. Wat als ik nog zo iets zou meemaken maar de eigenaar is te ver weg? Dan kan ik met mijn 50 kilo zo weinig tegen zo'n bakbeest. Dat blijft wel spoken. Ik heb echt gedacht dat ik Nelson niet levend daar weg zou krijgen en dat heeft er flink in gehakt.

Eerst wachten nu tot hij weer fijn loopt en dan maar kijken hoe we zo snel mogelijk weer de weg op kunnen. Juist hier in het dorp of juist niet, ik weet het nog niet.
#3216347
Ik begrijp je angst. Probeer in gedachte te houden dat mensen niet zo makkelijk een mens agressieve hond laten rondlopen. Pitt's en aanverwanten zijn als ras volgens mij de meest mensvriendelijke honden dat er rond lopen, met honden is het jammer genoeg niet enkel opvoeding wat vaker dan gemiddeld voor hond agressie zorgt. Kan er iemand met je mee voor de eerste tijd, zodat je je vertrouwen wat terug krijgt? Ik zou in ieder geval Nelson niet meenemen als je je angst niet onder controle hebt.
#3216348
Gisteren dit verhaal al gelezen en het blijft maar spoken in m'n hoofd.... :'(

Heel veel anderen zouden alleen maar gegild hebben maar jij ging over tot actie. Wees trots op jezelf!

Honden leven in het hier en nu. Nelson zal pijn hebben maar ligt echt niet in zijn mand bang te zijn. Wij mensen doen dat. En doordat wij bang of onzeker zijn voelt de hond dat er iets is en vertoont ander gedrag. Jij zult in eerste instantie dit trauma te boven moeten komen....
wat ik heb geleerd is het uitspreken van mijn gevoel tegen Scott, dus niet spelen dat je een zelfverzekerde baas bent maar uitspreken dat jij dingen spannend of eng vind. Niet dat hij er ook maar een snars van begrijpt :biggrin2: Maar het doet iets qua energie en dat voelt hij aan.

:bigarmhug:
#3216353
frodo quin schreef:Ik begrijp je angst. Probeer in gedachte te houden dat mensen niet zo makkelijk een mens agressieve hond laten rondlopen. Pitt's en aanverwanten zijn als ras volgens mij de meest mensvriendelijke honden dat er rond lopen, met honden is het jammer genoeg niet enkel opvoeding wat vaker dan gemiddeld voor hond agressie zorgt. Kan er iemand met je mee voor de eerste tijd, zodat je je vertrouwen wat terug krijgt? Ik zou in ieder geval Nelson niet meenemen als je je angst niet onder controle hebt.
Daarom loop ik nu eerst ook zonder Nelson. En laat ik desnoods de eerste keren manlief met hem wandelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door