Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kayla
#3216045
Hier ook sinds kort in het bezit van een Tre-Ponti Sporza.

Ben super tevreden.
Ik heb Kayla in het tuigje binnen 15 seconden. Je legt het tuig op de grond, ze stapt in de "lus". Pak de uiteinden hoog en ik schuif de twee delen bovenop haar schouder in elkaar. (vastmaken kan dan met één hand).
Het is superlicht en makkelijk schoon te maken.

Het is wel aan te bevelen om het tuig in de winkel te passen. Kayla past de grootste maat, bij Reno krijg het tuig net niet dicht gemaakt.

Enige nadeel van het tuigje bij mijn hond: het tuig is zo glad dat het verschuift naar 1 kant. Ik moet het regelmatig "rechttrekken".
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216230
Lazy Garfield schreef:Nee drukt totaal niet op het borstbeen.
Dit zijn de voordelen:

Doordachte ergonomische pasvorm
Optimale bewegingsvrijheid voor uw hond
Vederlicht, allergievrij, maar oersterk materiaal
Geschikt als wandel- en fietstuig
Geschikt voor ‘sport’ honden
Perfecte controle over uw hond
Geen irritatie of wrijving bij de oksels
Gedragsdoorbrekende eigenschappen
Geen ‘kantelen’ van het tuig
Het materiaal houdt geen haren vast
Het materiaal neemt geen ‘hondenlucht’ aan
De tuigen zijn watervast en snel droog
Eenvoudig om en af te doen
Eenvoudig te reinigen
Bij de juiste maat is onbedoeld 'uitstappen' niet mogelijk
Met precisie handgemaakt Italiaans design
Innovatief en gepatenteerd
Het nadeel vind ik dat het geen y-tuig is en ook die grote lus op de rug. Ik durf mijn hond daar gewoon niet mee los te laten lopen. Nu zie ik vast allemaal roze olifanten hoor, maar ik zie dus al een andere hond tijdens een spel met zijn poot in die lus schieten. En dan? Dan breekt die andere hond wellicht zijn poot wel :-\
Bij de hondenschool waar ik zat mochten de honden met deze tuigen aan niet los om die reden. Tuig uit of aangelijnd houden. En ik vind het juist zo handig dat je heel snel aan kan lijnen als je hond zijn tuig nog om heeft.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3216235
Hope schreef:Het nadeel vind ik dat het geen y-tuig is en ook die grote lus op de rug. Ik durf mijn hond daar gewoon niet mee los te laten lopen. Nu zie ik vast allemaal roze olifanten hoor, maar ik zie dus al een andere hond tijdens een spel met zijn poot in die lus schieten. En dan? Dan breekt die andere hond wellicht zijn poot wel :-\
Bij de hondenschool waar ik zat mochten de honden met deze tuigen aan niet los om die reden. Tuig uit of aangelijnd houden. En ik vind het juist zo handig dat je heel snel aan kan lijnen als je hond zijn tuig nog om heeft.
Ow nou nog nooit gehoord dat zo'n Treponti tuig niet mag op de hondenschool.
Saartje heeft met dat tuigje al wat afgeravot met andere honden maar daar heb ik nog geen last van gehad.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216237
Lazy Garfield schreef:Ow nou nog nooit gehoord dat zo'n Treponti tuig niet mag op de hondenschool.
Saartje heeft met dat tuigje al wat afgeravot met andere honden maar daar heb ik nog geen last van gehad.
Het mag zeker wel hoor, maar niet als de honden los gaan. Dan moeten alle tuigen met een handvat uit.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3216238
Hope schreef:Het mag zeker wel hoor, maar niet als de honden los gaan. Dan moeten alle tuigen met een handvat uit.
Er zit geen handvat aan bij mij.
Afbeelding
Door Lil
#3216258
Hope schreef:Het mag zeker wel hoor, maar niet als de honden los gaan. Dan moeten alle tuigen met een handvat uit.
Bij het hurtta tuig is het handvat zo extreem groot dat een hond daar echt geen poot in breekt. Hier lopen inmiddels alweer 8 jaar 5 honden aan hurtta. Twee maal daags loslopen en spelen en nog noot is een blijven hangen. Heb daar ook nog nooit van gehoord. Wel bij klassieke tuigen zeg maar, daar kom je tussen de banden en omdat het dan krap wordt blijf je hangen. Maar om je uit de droom te helpen: al 4 keer bij halsband meegemaakt... (Nu hebben heel veel mensen de halsband dan ook echt veel te los).
Door Martine-Tom
#3216274
Tom loopt los altijd naakt, en ik loop dan met een jachtlijn met grote lus bij de hals zodat die heel snel om te gooien is (nouja liep want die riem ligt nu ergens in een park bij zestienhoven ;D )
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216278
Martine-Tom schreef:Tom loopt los altijd naakt, en ik loop dan met een jachtlijn met grote lus bij de hals zodat die heel snel om te gooien is (nouja liep want die riem ligt nu ergens in een park bij zestienhoven ;D )
Ooh dat is ook slim! Ach, je weet het soms toch niet, een ongeluk zit altijd in een hoekje waar je het niet had verwacht. Zo is de hond van een vriendin van mij een hoektand kwijt. Hond loopt in losloopgebied, ziet een andere hond, ze spelen wat en hij komt met zijn tand in het stukje ketting aan de halve slipband die de andere hond om had. Ook niet fijn. :-X
Door Lil
#3216743
- pien - schreef:Hier http://www.allergie-bij-honden.nl/welk- ... dentuigen/ worden tuigen vergeleken.
Ik heb een Hurtta pro Y tuig voor Joep maar die is alleen nog maar in zwart te koop en ik wl voor Rocco een leuk kleurtje!
In ieder geval ga ik even deze link doorspitten :)
Hurtta heeft het y tuig vernieuwd en het nieuwe is in verschillende kleuren te krijgen. Ik heb laatst nog getwijfeld of ik nog een "gewone" wil of toch een y tuig voor de mini dame.
Door - pien -
#3216750
Lil schreef:Hurtta heeft het y tuig vernieuwd en het nieuwe is in verschillende kleuren te krijgen. Ik heb laatst nog getwijfeld of ik nog een "gewone" wil of toch een y tuig voor de mini dame.
Ik zit al 2 dagen te googelen en ben het nog niet tegengekomen :o
Heb je een link voor me?
Door Lil
#3216753
- pien - schreef:Ik zit al 2 dagen te googelen en ben het nog niet tegengekomen :o
Heb je een link voor me?
Je hebt gelijk zwart en lifeguard geel is de enige. Ik zag ook het nieuwe active harness in roze en groen en had nog niet door dat het een ander model was.
Door Anne in Zweden
#3216808
- pien - schreef:Hier http://www.allergie-bij-honden.nl/welk- ... dentuigen/ worden tuigen vergeleken.
Ik heb een Hurtta pro Y tuig voor Joep maar die is alleen nog maar in zwart te koop en ik wl voor Rocco een leuk kleurtje!
In ieder geval ga ik even deze link doorspitten :)
Heb je een link van hoe dat tuigje eruitziet? Ik ben in Zweden momenteel en zie hier op verschillende websites het y-tuig in verschillende kleuren. Als ik weet wat je precies zoekt, en in welke maat, kan ik 'm hier eventueel voor je bestellen, als je dat wat lijkt?

Nogmaals edit: het oude model is alleen nog in grotere maten in andere kleuren verkrijgbaar, het nieuwe model is er wel in verschillende kleuren: http://www.haromi.se/yselevadderadhurtt ... -2335.html en http://www.eskilstunahundcenter.se/webb ... -sele.html, om er een paar te noemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door