Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323218
Siberienne schreef:Spot durfde zojuist uit zichzelf bij mij op de bank te komen! En het mocht van Shadow :P :biggrin2: ;D

Ik heb mijn liefste husky op schoot :) :)

92D0C5F5-FF11-4449-9CC6-ED71D5103A2E.jpeg

Oooooh en kijk hem er eens van genieten!!! Die oogjes!
Door Too
#3323225
Max ( die van de zak) krijgt een nieuwe broek , hopelijk is het de eerste in de serie ::)
En ik heb spierpijn ..deze keer ben ik er gewoon blij mee.
Door - pien -
#3323251
Too schreef:Max ( die van de zak) krijgt een nieuwe broek , hopelijk is het de eerste in de serie ::)
En ik heb spierpijn ..deze keer ben ik er gewoon blij mee.
High-five!
Ikke heb ook spierpijn. Gister als warming-up 2 km geroeid, toen grondoefeningen en lunges en plank gedaan tot aan 'tomaat-alert' (rood hoofd ;D ).
Tussendoor nog met de kettlebell in de weer geweest voor de armen.
:groupwave2: Geweldig! Een maatje minder :-*
Ik heb veel stretchbroeken aan, dat blijft zitten als ik wat minder weeg :D maar op een gegeven moment moet ik ook (weer) naar een maatje kleiner :yeah:
Door Too
#3323258
- pien - schreef:High-five!
Ikke heb ook spierpijn. Gister als warming-up 2 km geroeid, toen grondoefeningen en lunges en plank gedaan tot aan 'tomaat-alert' (rood hoofd ;D ).
Tussendoor nog met de kettlebell in de weer geweest voor de armen.
:groupwave2: Geweldig! Een maatje minder :-*
Ik heb veel stretchbroeken aan, dat blijft zitten als ik wat minder weeg :D maar op een gegeven moment moet ik ook (weer) naar een maatje kleiner :yeah:

YEAH ! voor jezelf :thumbup: :thumbup:
Stoere dingen Pien!

T is nog geen echt maatje minder maaaaaar deze broek gaat nooit meer aan, bh een haakje strakker...ook zo'n mijlpaal :cool:
Door Zuzanna
#3323308
Mijn vriend is de hele week hard bezig geweest om Ziva's bench af te maken. Lakken, texen, zagen, schuren, passen en meten. Hij is een half jaar geleden begonnen en het bleef vaak een hele tijd liggen. Nu deze week had hij opeens motivatie en heeft in één week tijd de bench zo goed als af gemaakt. Na een hele week rotzooi, stof en verflucht, Ziva in de gaten houden en beperkte ruimte in de eoonkamer, is de bench nu bijna klaar!

En ik heb voor het eerst in twee weken weer kunnen stofzuigen!
Door eelke
#3323324
Gisteren werd ik ineens gebeld, of ik mee ging naar Danny Vera, er was een kaartje over! Jeej!

En vandaag bedacht ik dat ik mijn kerstpakket bon nog heb, ik ga lekker een rituals pakketje bestellen. Even kijken welke, want de verpakkingen zijn veranderd zo te zien en nu weet ik niet welke ik al wel en nog niet had.
Door Eef+Stippels
#3323344
@Zuzanna; wat een tijdsbesparing, 2 weken niet kunnen stofzuigen :biggrin2:
Wel lekker dat Ziva's bench nu bijna af is!

Siberienne schreef:Spot durfde zojuist uit zichzelf bij mij op de bank te komen! En het mocht van Shadow :P :biggrin2: ;D

Ik heb mijn liefste husky op schoot :) :)

92D0C5F5-FF11-4449-9CC6-ED71D5103A2E.jpeg
Wat genieten :smitten: :smitten: :smitten:
Door Zuzanna
#3323405
Eef+doggies schreef:@Zuzanna; wat een tijdsbesparing, 2 weken niet kunnen stofzuigen :biggrin2:
Wel lekker dat Ziva's bench nu bijna af is!
Nou, al dat zand, haren en stof ben je na twee weken wel zat hoor! Even zuigen duurt niet zo lang dus ik was blij dat het weer kon!

Maar het resultaat mag er wezen!
IMG-20171210-WA0008.jpg
IMG-20171210-WA0008.jpg (103.99 KiB) 1677 keer bekeken
Een haard-thema bench! Er moeten nog deurtjes in (die zijn voor de sier en voor het geval dat, maar zullen in praktijk weinig dicht zijn). We zijn er nog niet over uit of we de planken op de schouw in een kleur of transparant willen beitsen en aan de zijkant zitten nog gaten waar een balkje voor moet, zodat we de ruimte boven de bench en onder de schouw als opbergruimte kunnen gebruiken.

Het is echt prachtig geworden en het mooiste is (geluksmomentje!) dat Ziva er op dit moment in ligt te slapen, terwijl ze nooit zo veel met de bench heeft gehad.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3323433
Zuzanna schreef:
Nou, al dat zand, haren en stof ben je na twee weken wel zat hoor! Even zuigen duurt niet zo lang dus ik was blij dat het weer kon!

Maar het resultaat mag er wezen!
IMG-20171210-WA0008.jpg
Een haard-thema bench! Er moeten nog deurtjes in (die zijn voor de sier en voor het geval dat, maar zullen in praktijk weinig dicht zijn). We zijn er nog niet over uit of we de planken op de schouw in een kleur of transparant willen beitsen en aan de zijkant zitten nog gaten waar een balkje voor moet, zodat we de ruimte boven de bench en onder de schouw als opbergruimte kunnen gebruiken.

Het is echt prachtig geworden en het mooiste is (geluksmomentje!) dat Ziva er op dit moment in ligt te slapen, terwijl ze nooit zo veel met de bench heeft gehad.
Oh wow wat mooi!
Door El_Kato
#3323495
Vanmorgen te horen gekregen dat ik de vakantie uren die ik nog over heb van dit jaar en die meer zijn dan het vastgelegde aantal uren wat je mee mag nemen naar een volgend jaar niet mee mag nemen. Of wel als ik een hele goede reden heb en dan moeten ze eigenlijk zo snel mogelijk opgenomen worden. Heb geen goede reden en in januari/februari weet ik nu al dat ik gaan dagen kan opnemen dus heb ze nu maar ingepland. Kan eigenlijk ook niet maar goed ik ga ze niet laten vervallen natuurlijk. Ben dus de rest van het jaar vrij :D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323501
El_Kato schreef:Vanmorgen te horen gekregen dat ik de vakantie uren die ik nog over heb van dit jaar en die meer zijn dan het vastgelegde aantal uren wat je mee mag nemen naar een volgend jaar niet mee mag nemen. Of wel als ik een hele goede reden heb en dan moeten ze eigenlijk zo snel mogelijk opgenomen worden. Heb geen goede reden en in januari/februari weet ik nu al dat ik gaan dagen kan opnemen dus heb ze nu maar ingepland. Kan eigenlijk ook niet maar goed ik ga ze niet laten vervallen natuurlijk. Ben dus de rest van het jaar vrij :D
Leuk bedacht van je werkgever. Maar in Nederland vervallen je wettelijke vakantiedagen over 2017 pas op 1 juli 218. En je bovenwettelijke dagen pas na 5 jaar.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3323502
El_Kato schreef:Vanmorgen te horen gekregen dat ik de vakantie uren die ik nog over heb van dit jaar en die meer zijn dan het vastgelegde aantal uren wat je mee mag nemen naar een volgend jaar niet mee mag nemen. Of wel als ik een hele goede reden heb en dan moeten ze eigenlijk zo snel mogelijk opgenomen worden. Heb geen goede reden en in januari/februari weet ik nu al dat ik gaan dagen kan opnemen dus heb ze nu maar ingepland. Kan eigenlijk ook niet maar goed ik ga ze niet laten vervallen natuurlijk. Ben dus de rest van het jaar vrij :D

Dat is lekker zeg! Geniet ervan!
Door eelke
#3323504
pluk schreef:Leuk bedacht van je werkgever. Maar in Nederland vervallen je wettelijke vakantiedagen over 2017 pas op 1 juli 218. En je bovenwettelijke dagen pas na 5 jaar.
Ik ken anders heel veel cao's/bedrijven, waarin je maar 1 week mee mag nemen naar het volgende jaar, en die je dan in het eerste kwartaal op moet maken.

Heeft dat niet te maken met de wettelijke en bovenwettelijke vakantiedagen? Ik kan me niet voorstellen dat al die bedrijven dat illegaal zo doen. Eigenlijk elk bedrijf wat ik ken heeft die regel. Waaronder de mijne, met 1000 werknemers...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323511
eelke schreef:
Ik ken anders heel veel cao's/bedrijven, waarin je maar 1 week mee mag nemen naar het volgende jaar, en die je dan in het eerste kwartaal op moet maken.

Heeft dat niet te maken met de wettelijke en bovenwettelijke vakantiedagen? Ik kan me niet voorstellen dat al die bedrijven dat illegaal zo doen. Eigenlijk elk bedrijf wat ik ken heeft die regel. Waaronder de mijne, met 1000 werknemers...
Kun je een CAO noemen waar dit in staat?
Bedrijven roepen t allemaal, ook mijn werkgever, maar je bent vakantiedagen echt niet kwijt na twee maanden.
Je werkgever kan je natuurlijk wel stimuleren of aansporen om verlof op te nemen. Dit hoort ook bij goed werkgeverschap.

De CNV zegt er dit over:
https://www.cnvvakmensen.nl/diensten/ke ... valtermijn

Adv/Atv- dagen zijn geen vakantiedagen en vervallen meestal wel aan t eind van het jaar. Dit is dan vastgelegd in bijvoorbeeld de CAO.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door