Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3338851
Charlie Angel schreef:Mijn lieve poedelke, de lastige eter, die gewoon zonder aarzelen zijn bordje reeenvlees leeg eet. Afbeelding
Super!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3338856
Charlie Angel schreef:Mijn lieve poedelke, de lastige eter, die gewoon zonder aarzelen zijn bordje reeenvlees leeg eet. Afbeelding
Je zou je bijna zorgen gaan maken :biggrin2: :biggrin2:

Maar meneer heeft blijkbaar een decadent smaakje :biggrin2:
Door zurca
#3338862
Lizetta schreef:Geen kort verhaal...

Sinds Sverre weg is, merkten we dat Kimo soms toch wel alleen is. Maar een hond erbij... dat was eigenlijk ook geen oplossing (want Kimo is niet heel makkelijk en wat als het weer mis gaat?)

Ex-ML is gek op katten, maar ook super allergisch. Dus dat was geen optie.

Ex-ML werkt(e) veel thuis en daarmee viel het allemaal wel te overzien.
Maar nu hij dus echt ex is en Kimo overdag toch vaker alleen is, zie ik toch weer die eenzaamheid...

Daarnaast is Jacob echt dol op poezen. Bij de gastouder zijn er twee kittens met hem opgegroeid, ze kwamen toen hij 7 maanden was. Dat is van beide kanten goed bevallen.

En toen postte Miik laatst een bericht dat 1 van haar poezen drachtig was. Ik had al weleens gekeken toen ze een vorig nestje had, omdat ik het ras (somali) niet kende. Dus nu dacht ik meteen: dit is het!

Na contact met haar en veel uitzoekwerk, gaan we dus voor een nieuwe huisgenoot. Het is nog wel even afhankelijk van het poesje, ze moet natuurlijk eerst nog groeien en bij ons passen. Maar voorlopig is ze dus wel voor mij gereserveerd!
Wat leuk dat er zeer waarschijnlijk zo'n mooi poesje bij jullie komt wonen!
Succes met het aftellen ;)

Wbt 1 kat is geen kat. Ik heb 2 kittens in huis genomen, broer en zus. En dat is vanaf dat ze ongeveer een jaar waren oorlog geweest. Ik persoonlijk zou dus nooit meer aan 2 kittens beginnen want 2 katten in huis die elkaar contstant in de haren vliegen is echt niet gezellig.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3338870
zurca schreef: Wat leuk dat er zeer waarschijnlijk zo'n mooi poesje bij jullie komt wonen!
Succes met het aftellen ;)

Wbt 1 kat is geen kat. Ik heb 2 kittens in huis genomen, broer en zus. En dat is vanaf dat ze ongeveer een jaar waren oorlog geweest. Ik persoonlijk zou dus nooit meer aan 2 kittens beginnen want 2 katten in huis die elkaar contstant in de haren vliegen is echt niet gezellig.
Ik heb inmiddels van meerdere kanten verschillende verhalen gehoord. En dat zal zo blijven natuurlijk, want iedereen heeft een andere, eigen ervaring...

Het poesje komt er óók voor Kimo. En dat is niet de makkelijkste hond... voor hem zullen 2 kittens tegelijk waarschijnlijk te druk zijn.
Ze zal dus ook niet als enige in huis zijn, Kimo is er ook en kan heel goed met katten. En dit poesje groeit op in een huis met veel honden! Dat is voor mij ook echt een pré, zodat ze Kimo ook aan zal kunnen ;)

Mocht het echt niet gaan, dan komt er een 2e kitten bij. Maar dus niet meteen, zodat iedereen kan wennen...
Door hannabelgje
#3338874
Lizetta schreef: Ik heb inmiddels van meerdere kanten verschillende verhalen gehoord. En dat zal zo blijven natuurlijk, want iedereen heeft een andere, eigen ervaring...

Het poesje komt er óók voor Kimo. En dat is niet de makkelijkste hond... voor hem zullen 2 kittens tegelijk waarschijnlijk te druk zijn.
Ze zal dus ook niet als enige in huis zijn, Kimo is er ook en kan heel goed met katten. En dit poesje groeit op in een huis met veel honden! Dat is voor mij ook echt een pré, zodat ze Kimo ook aan zal kunnen ;)

Mocht het echt niet gaan, dan komt er een 2e kitten bij. Maar dus niet meteen, zodat iedereen kan wennen...
Het is ook erg kat afhankelijk. Oosterse rassen hebben vaak behoefte aan soortgenootjes. De meeste fokkers verkopen ook geen kittens alleen. En een hond is niet te vergelijken met een kat als gezelschap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door BlissSpirit
#3338877
Tja, 1of 2 katten, daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Wij hadden nog 1 tervuerense en kregen er een maincoonkitten bij. Hadden het heel gezellig samen. Onze reu moesten we in laten slapen en onze Bliss deed haar intrede, ook dat was een groot succes. Na een jaar een tweede coonkitten, en eerlijk, de katten vonden de honden leuker dan elkaar. Ze vonden elkaar prima, maar hadden verder niks samen. Met de dames hond des te meer. Nu nog 1 coon en heb nooit het idee gehad dat hij een kattenmaatje mist. Zelfs niks aan hem gemerkt toen onze Shadow er net niet meer was.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338878
Het gaat niet over zuiver gezelschap. Niet over het 'niet alleen zijn'.
Het gaat over opvoeding, over iemand die je echt begrijpt, over iemand waar je mee kan spelen op een manier die je echt ligt. Spelen op een manier in je natuur ligt en die noodzakelijk is voor een goede mentale ontwikkeling. Leren de ander geen pijn te doen, rekening houden met een ander. Dat leren kittens via het spel en door een kateigen manier van communiceren tijdens dat spel. Dat kan geen mens, hond, of konijn doen. Mensen vinden het gewoon ook niet leuk als de kat hun arm of been ' aanvalt', ookal is het doodnormaal kittengedrag.
Vele mensen proberen het eruit te krijgen, maar dat lukt gewoon zelden of nooit en al helemaal niet zonder het katje emotioneel te kwetsen. Omdat het dus heel natuurlijk gedrag is.

Dat is mijn mening en die is gebaseerd, niet op mijn eigen ervaringen maar op de ervaringen van alle andere katteneigenaren die ik ( persoonlijk of via fora) ken. En dat zijn er een heleboel!
En op wetenschappelijke artikels over de ontwikkeling en sociale structuur bij katten.
Tuurlijk kan je ruzie krijgen. Mensen krijgen ook ruzie. Dat is geen reden om kinderen zonder andere mensen of kinderen te laten opgroeien.

Maar ja, er zijn verdeelde meningen en gewoonten. Paarden, kippen en konijnen worden ook vaak alleen gehouden. Dat kan volgens die mensen ook prima en ze hebben een heleboel redenen waarom. En als je niet verder kijkt of niet vergelijkt met de dieren die wel sociaal gehouden worden, dan lijkt dat ook te kloppen.
Ik ben het er gewoon niet mee eens. Ik wil dieren geven wat ze van nature nodig hebben. Omdat ik vind dat ze daar recht op hebben.
En ik moet zeggen dat ik niemand die in het kattenwereldje zit ken, die niet pleit voor 2 kittens samen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338879
BlissSpirit schreef:Tja, 1of 2 katten, daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Wij hadden nog 1 tervuerense en kregen er een maincoonkitten bij. Hadden het heel gezellig samen. Onze reu moesten we in laten slapen en onze Bliss deed haar intrede, ook dat was een groot succes. Na een jaar een tweede coonkitten, en eerlijk, de katten vonden de honden leuker dan elkaar. Ze vonden elkaar prima, maar hadden verder niks samen. Met de dames hond des te meer. Nu nog 1 coon en heb nooit het idee gehad dat hij een kattenmaatje mist. Zelfs niks aan hem gemerkt toen onze Shadow er net niet meer was.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Maar na een jaar is de opvoedingsperiode tot sociale kat al voorbij. Fijn dat het goed ging en je voorheen geen problemen kreeg he, daar niet van. ;)
Ik zeg niet dat de katten elkaar altijd leuker vinden dan de hond. Dat zeker niet.
En volwassen katten zoeken elkaar niet steeds op. Maar kittens wel! Het gaat over het opgroeien.
Tuurlijk heb je de katten wel de rest van hun leven maar als je echt maar 1 kat wil, kan je perfect volwassen kat nemen die geen kattengezelschap nodig heeft, maar kittens niet vind ik....
Door hannabelgje
#3338880
pearlsofpassion schreef:
Maar na een jaar is de opvoedingsperiode tot sociale kat al voorbij. Fijn dat het goed ging en je voorheen geen problemen kreeg he, daar niet van. ;)
Ik zeg niet dat de katten elkaar altijd leuker vinden dan de hond. Dat zeker niet.
En volwassen katten zoeken elkaar niet steeds op. Maar kittens wel! Het gaat over het opgroeien.
Tuurlijk heb je de katten wel de rest van hun leven maar als je echt maar 1 kat wil, kan je perfect volwassen kat nemen die geen kattengezelschap nodig heeft, maar kittens niet vind ik....
Daar ben ik het mee eens. Mijn katten zijn dol op Zoë maar hoe ze met elkaar omgaan is echt heel anders. Mijn katers zitten altijd aan elkaar vastgeplakt. Mijn poes is een half jaar de enige kat geweest en kan nu niet meer goed overweg met mijn heren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3338884
Angelique schreef:Je zou je bijna zorgen gaan maken :biggrin2: :biggrin2:

Maar meneer heeft blijkbaar een decadent smaakje :biggrin2:
Hij heeft een decadent smaakje ja. :biggrin2:

Maar zelfs een gedroogde eendennek ging zo weg. :o
Door Eef+Stippels
#3339017
Charlie Angel schreef:Mijn lieve poedelke, de lastige eter, die gewoon zonder aarzelen zijn bordje reeenvlees leeg eet. Afbeelding
Top! :D


Ik heb een nieuwe dweil en hij werkt geweldig! :D Het is de Vileda easy twist.
Na ca een jaar met de magic mop te hebben geklungeld en geergerd :-[ heb ik toch maar een andere dweil gekocht.
Deze laat geen strepen achter en dweilt lekker overal onderdoor en netjes langs plinten, deuren etc :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door