Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3374116
Mijn dochter, na zeven maanden net teruggekeerd uit Nieuw Zeeland en pas eind van dit jaar klaar met haar studie Animal Science aan de Wageningen Universiteit, is uitgenodigd om daarna terug te komen naar NZ om verder onderzoek te doen en dan mag ze daar een PhD doen. Ze gaan daar nu aan de slag om fondsen te werven zodat ze niet op een houtje hoeft te bijten, maar een fatsoenlijk salaris kan ontvangen. :D

Ik ben zo trots op haar! Heeft ze helemaal zelf gedaan. Hard voor gewerkt en gestudeerd.

Mijn andere dochter, die minstens zo slim is, kiest een geheel ander pad: niet studeren, maar haar passie achterna en prachtige dingen van chocolade maken. Dat kunnen, ondanks alle druk van decanen om haar “volle potentieel te gebruiken en verder te studeren” vind ik zo mogelijk nog knapper! Lekker eigenwijs doen waar je gelukkig van wordt.

Dan hebben we als ouders denk ik toch een voldoende gescoord. ;D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3374210
Heerlijk @MillyMol :D

Nog een geluksmomentje hier:
Onze oudste moest toelatingsexamen doen voor Forensisch Onderzoeker op het HVA... nummerus fixus (goed geschreven???)... Ruim 500 aanmeldingen, en maar 70 plaatsen... vorige week kreeg ze dr cijfers: 8,4 en een 7,6 voor dr opdrachten die ze daar moest maken.....
Vanochtend moest ik er toch vroeg uit, de jongste gaat 4 dg naar Londen... sta net naast mn bed, komt de oudste naar boven rennen... ze had een mail ontvangen op welke plek ze was geeïndigd....
Nr 40!!!!!! Oftewel toegelaten!!!!!!!! Joepie!!!!! Zo blij en zo trots!!!! Ze heeft afgelopen jaar een stap (je) terug gedaan, van atheneum naar havo en dat ging al een heel stuk beter (meer ontspannen etc plus dr therapie etc), dus dit is zo’n mooie vooruitgang!!!!!
Door MillyMol
#3374212
@CindyMayella: Dat is toch fantastisch?!?
En een stapje terug is helemaal niet erg hoor! Mijn oudste dochter (dus dus een PhD gaat doen in NZ) heb ik op op de lagere school een keer laten doubleren. Ze was er gewoon nog niet aan toe.
Daarna op de HAVO ook een jaar gedoubleerd. Daarna door naar Hogeschool, als een raket doorheen geschoten en met heel goede cijfers afgestudeerd. Vervolgens een jaartje geprobeerd een passende baan te vinden. Lukte niet, dus toen toch maar weer gaan studeren in Wageningen. Het is gewoon geen studiehoofd. Maar geef haar een project of een wetenschappelijk onderzoek en ze gaat helemaal los en produceert iets fantastisch’. Ze is een onderzoeker.

Dus zeg tegen je dochter dat er meerdere wegen naar Rome leiden! :)

En het mooie voor mij: ik kan waarschijnlijk nog een jaartje eerder stoppen en naar mijn buitenhuisje vertrekken. Word ik ook bepaald niet ongelukkig van! :wavetowel2: :thumbup:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3374330
DEFD604A-194B-4AAE-8182-E5A603DA0843.jpeg
DEFD604A-194B-4AAE-8182-E5A603DA0843.jpeg (2.72 MiB) 2074 keer bekeken
Mijn oudste zoon is 2 weken bij mij , en is druk ze moeder aan het helpen , zo blij mee :-*
Door Siberienne
#3374453
Kreeg net een belletje dat iemand de penning van Shadow gevonden had. Die ben ik in februari kwijt geraakt vlakbij huis in het bosje. De vinder was zo attent hem even hier thuis langs te brengen. Von’k erg aardig!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3374459
Alweer geluksmomentje :D ... heb nu dik 2 weken vakantie ;D .. en de week na de meivakantie werk ik maar 3 dg, elk amper 2 uur per dag... da’s wel lekker na drukke maanden... zo blij met deze baan :biggrin2: ....

Oh ja, jongste dochter komt straks thuis; is 4 dg met dr klas in Londen geweest in gastgezinnen... en zondag, jaja op 1ste paasdag wordt die jongedame alweer 15 jaar... lekker bbq-en... :biggrin2: ....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3374544
Ik werd vanmiddag volledig verrast door een prachtig cadeau van de fysio van mijn jongens
IMG_20190419_175428255.jpg
IMG_20190419_175428255.jpg (3.28 MiB) 1872 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3374547
Wat een prachtige verrassing Pauline!

Hier is vandaag ons akoestisch fotopaneel gekomen met een mooie foto gemaakt op curaçao. Erg blij mee en scheelt zeker een stuk galm in huis :cool:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3374558
Pauline schreef:Ik werd vanmiddag volledig verrast door een prachtig cadeau van de fysio van mijn jongens

IMG_20190419_175428255.jpg
Ben er stil van... Zo mooi, en zo lief!
:-*
Door Siberienne
#3374559
Wat lief en mooi Pauline !

Mijn dienst opeis voorbij dus mijn telefoon kan uit :biggrin2: voelt altijd even heeeeerlijk

En gisteren voor het eerst sinds tijden even tijd genomen om weer wat te mozaïeken en het was weer zo leuk. Ben weer helemaal blij ermee. Simpel bloempotje, vond ‘m best geslaagd
9BDA13FE-62E5-4248-ADB8-345CF85739AB.jpeg
9BDA13FE-62E5-4248-ADB8-345CF85739AB.jpeg (871.53 KiB) 1812 keer bekeken
18AC3975-91DC-460E-885F-E53DCD654E27.jpeg
18AC3975-91DC-460E-885F-E53DCD654E27.jpeg (826.31 KiB) 1812 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3374598
Super leuke kennismakingsrit gemaakt vanmiddag door de prachtige bossen van Uffelte. We zouden een lesje doen, maar het was veel te warm. Dus gingen we het bos in en kon ik mijn angstlessen gelijk goed in de praktijk brengen! Op een oude bekende, een merrie die ik ken uit de tijd dat ze 15 jaar geleden ingereden werd. Erg leuk, ze is een super leuk rijpaard geworden!

Het klikte ook goed voor de lessen, dus ik lijk eindelijk een adres voor lessen te hebben gevonden. Eerst een paar privelessen en dan een groepsles in. Die net zo vaak in het bos als in de bak lessen, wat ik echt super vind!

En toen mocht ik ook nog eens niet betalen voor de kennismakingsrit! En ik wordt zo getrakteerd op een etentje bij mijn favo aziaat. I am lucky!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door