Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3365426
hannabelgje schreef:Cadeautje gekregen van mijn kippen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat zijn nog eens kadootjes :smitten:

Heeft die stiekemerd gewoon dat ei uit zitten broeden??
Door Lizzy
#3365427
Angelique schreef:Oww dat is een fijne verrassing!
Jaaaaa, ik ben echt zeer opgelucht. Kan ik eindelijk weer zonder zorgen in de buurt lopen. De laatste keer dat ik ze tegen kwam probeerde een van de honden aan zijn eigenaar te ontsnappen om Bisq even om zeep te helpen (echt he, tandenklapperend hing ie in de lijn - zo leuk, zo'n hond :-X ). Ik ben werkelijk als een haas achter ons hek gevlucht, gewacht tot die razende hond uit m'n zicht was, toen ben ik met Bisq gauw de andere kant opgelopen :-X :-X . Dus ja, hier gaat de vlag uit als het echt zo is dat ze weg zijn!
Door hannabelgje
#3365428
Lizzy schreef:
Dat zijn nog eens kadootjes :smitten:

Heeft die stiekemerd gewoon dat ei uit zitten broeden??
Yep. Ik zie mijn kippen niet zoveel omdat ik alleen in het donker steeds thuis ben. Ik dacht ook dat de eitjes niet bevrucht zouden zijn. Mijn haan is nog best heel jong. Ik heb het duo maar naar binnen verhuist. Veel te nat buiten nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3365429
hannabelgje schreef:Yep. Ik zie mijn kippen niet zoveel omdat ik alleen in het donker steeds thuis ben. Ik dacht ook dat de eitjes niet bevrucht zouden zijn. Mijn haan is nog best heel jong. Ik heb het duo maar naar binnen verhuist. Veel te nat buiten nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Snelle Rinus, die haan van jou :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar dit is dan een extra cadeau zeg, zo in het weekend :smitten:

Ja, dat lijkt me wel lekker voor het smurfje, binnen :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3365446
hannabelgje schreef:Hij is zwart met bruin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Aha. Zijn kuikentjes in deze tijd van het jaar normaal? Geen idee hoe dat gaat bij kippen :-[ Houdt een kippenmoeder haar kuikentje nog warm of hoeft dat niet?
Door hannabelgje
#3365448
pike schreef:
Aha. Zijn kuikentjes in deze tijd van het jaar normaal? Geen idee hoe dat gaat bij kippen :-[ Houdt een kippenmoeder haar kuikentje nog warm of hoeft dat niet?
Ja voor zijdehoenders is dit normaal. Die starten altijd deze tijd van het jaar. Normaal laat ik dat niet toe maar met mijn huidige baan zie ik mijn kippen niet zo vaak. Ik heb het dus ook niet goed in de gaten gehouden. Ook dacht ik dat mijn haan nog niet echt the man zou zijn. Maar Tony weet duidelijk wel hoe het werkt.
Het kuiken zit nu in het tuinhuis in een konijnenhok op een laag zachte vlas. Mams houdt het kuiken goed warm en zorgt er goed voor. Over een week ofzo als het wat groter en sterker is dan gaan ze in een afgescherm gedeelte van de kippenren. Daar blijven ze tot het kuiken een maand of drie is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3365454
Ahhh wat een schattig kuikentje!

En jeej voor de mogelijke verhuizing van de ongezellige hond!
(Waarom nemen mensen zo'n hond? Da's toch niet prettig wandelen zo?)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3365456
hannabelgje schreef:Cadeautje gekregen van mijn kippen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Oeh! Das vroeg.
Gefeliciteerd!


Mijn hanenkuiken van eind deze lente ( 20 juni uit het ei gekropen) probeert ook al onder z'n vader zijn duiven te schieten. Zag hem er gisteren eentje besteigen.
Dus niet zo gek dat die al geregeld ergens bovenop gejaagd wordt... Maar ik schrok er ook van. Das maar een goed half jaar oud... En het is nog niet eens lente.


Ik vind het wel erg voor je dat je je kippen enkel in het donker ziet deze tijd van het jaar. Stom toch. En zo is het wel lastig om ze goed op te volgen. Hopelijk blijft het snel langer licht dan jij moet werken.
Door eelke
#3365479
Wat een lief bolletje!

Ik heb nieuwe planten :) twee van die grasachtige dingen (deze zijn weer fris groen met wit randje, de vorige waren helemaal vervaald) twee sanseveria's (lekker retro, in oker-gele potjes) en drie potten hyacintbollen. Lekker fris weer allemaal en zo kan ik straks de lente alvast weer ruiken.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3365481
@Hanna: Wat een leuk kuikel! :smitten:

@Eelke: ik was vanmiddag in het tuincentrum maar was nog niet toe aan de bollen. ;D Het ziet er wel gezellig uit maar voor mijn gevoel is het nog veel te vroeg.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3365490
De natuur is ook al bezig met de lente, de katjes bloeien alweer en ook de sneeuwklokjes komen er alweer aan. Natuur loopt maand voor op normaal ::)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3365492
eelke schreef:Het is nooit te vroeg voor lente! ;)
Ik zit nog te wachten op die koude droge winter joh. Zodat alle ongedierte wellicht nog kan doodvriezen. Zit gewoon nog steeds onder de muggenbeten.

Maar bollen in huis is altijd wel gezellig!
Door src_esther
#3365530
-Annemarie- schreef:@Eelke: ik was vanmiddag in het tuincentrum maar was nog niet toe aan de bollen. ;D Het ziet er wel gezellig uit maar voor mijn gevoel is het nog veel te vroeg.
Hier is al duidelijk het groen van de sneeuwklokjes, narcissen, blauwe druifjes en krokussen te zien. Het groen van de narcissen steekt hier en daar al zeker 20cm uit de grond. Het lijkt inderdaad allemaal wat vroeg...
Door Siberienne
#3365533
src_esther schreef:Hier is al duidelijk het groen van de sneeuwklokjes, narcissen, blauwe druifjes en krokussen te zien. Het groen van de narcissen steekt hier en daar al zeker 20cm uit de grond. Het lijkt inderdaad allemaal wat vroeg...
In de straat staat al een prunus volop in bloei
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door