Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351980
koekje schreef:Jee, dinosaurussen!
Ja zo lijken ze he! Gekke prehistorische wezentjes.
pearlsofpassion schreef:Eerste is ook een hagedis hoor. ;)
Salamander is zoals een kikker met lang lijf. Dus gladde, vochtige huid en doorgaans in of vlakbij het water te vinden.

Wat prachtig, heb je die in Nl gezien? :o Wauw.
In het zuiden zie je ze regelmatig, maar hier bij ons, heb ik nog nooit gezien.
Oh weer wat geleerd! Twee hagedissen dus. We hebben ze gezien bij het Doldersumse Veld. Waar van de week de brand is geweest. Echt heel stom, wij hebben gewoon op internet een leuk wandelplekje uitgezocht en prompt loopt dat dwars door het zwartgeblakerde stuk. Triest gezicht. We zagen ze aan de rand van dat gebied, misschien zijn ze wel aan de vlammen ontsnapt, maar nu thuisloos en lopen ze daarom zo in het zicht rond. Of we hebben gewoon mazzel gehad.

We hebben de grote helpen oversteken bij het fietspad (waar echt hordes en hordes oudjes op ebikes langs kwamen racen), dus dat was weer onze goede daad van de dag ;D
Door zurca
#3351984
Karin, ik gok dat het beide zandhagedissen zijn. De meer groenige is dan het mannetje en de bruine het vrouwtje ;)
Leuke waarneming! Het zal nog niet heel zonnig/warm geweest zijn toen je ze tegen kwam? Als ze opgewarmd zijn hoor je ze namelijk meestal alleen snel wegschieten vanaf hun "zonplekje".
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351993
zurca schreef:Karin, ik gok dat het beide zandhagedissen zijn. De meer groenige is dan het mannetje en de bruine het vrouwtje ;)
Leuke waarneming! Het zal nog niet heel zonnig/warm geweest zijn toen je ze tegen kwam? Als ze opgewarmd zijn hoor je ze namelijk meestal alleen snel wegschieten vanaf hun "zonplekje".
Maar die groenige was echt ini mini in vergelijk tot de bruine. Echt verhouding shetlander-fries paard zeg maar ;D

Het was wel al warm, maar bewolkt. Dus misschien dat ze inderdaad nog aan het opwarmen waren.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352029
Weet niet of het een geluksmomentje is:

Afgelopen vrijdag is die hondenshow geweest in Amsterdam; ik werk bij vd Valk in Voorschoten (in de Verswinkel, naast het hitel) en daar zag ik verschillende mensen met honden.... Zo ook 4 stellen met elk 2 (waarschijnlijk) Saarloos-wolfshond (heb gegoogled en ze leken er op)... ontzettend mooie honden :) .... Eigenaren kwamen bij ons boodschappen doen; allen kwamen bij mijn kassa: alle 4 een hele kip... er ging meteen een lichtje op mij... en ja hoor, ik zag ze, buiten, de kippen in 2-en delen en de honden kregen elk een halve kip :D .... oftewel, voor het eerst dat ik andere mensen gewoon hun hond een halve kip zag geven... mn hart sprong een klein beetje op ;) ....
Door Eef+Stippels
#3352084
Siberienne schreef:Go girl go! 5 kilo klinkt al als best veel.
Dank je :)


Oh hagedissen, wat leuk! :D


Bella's nieuwe tuig is er, ik vind hem erg mooi geworden :D
Hij past ook precies. Foto volgt nog.
En ze is inmiddels gewend aan de robotstofzuiger, dappere dodo :smitten:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3352116
Heb hard gewerkt om alles op tijd af te krijgen, maar nu dan echt twee weekjes vrij! Nou ja, twee weekjes om te verhuizen!!!! Heb er zin in!
Vooral heb ik er natuurlijk zin in als we over zijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3352149
Kaela schreef:Heel groot zakelijk geluksmomentje. Fingers crossed dat het eind augustus een definitief succes wordt!
Ik duim voor je!!

Hier duurt het allemaal toch langer helaas. Hopelijk gaat het nog wel door. Kan dus ook wel wat duimpjes gebruiken nog.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352156
Charlie Angel schreef:Heb hard gewerkt om alles op tijd af te krijgen, maar nu dan echt twee weekjes vrij! Nou ja, twee weekjes om te verhuizen!!!! Heb er zin in!
Vooral heb ik er natuurlijk zin in als we over zijn. Afbeelding

Succes! Gelukkig is het weer wat verhuizersvriendelijker geworden :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3352159
Nou duimpje draaien voor Kaela en kim-s, wat jullie geluksmomentjes ook precies mogen zijn ;)

En een heel fijne verhuizing ! Heerlijk als dat achter de rug is!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352259
Dank voor de duimen allemaal! Tot nog toe ontwikkeld het zich goed, eind augustus weet ik meer en dan laat ik het wel even weten!

Vandaag ook weer een geluksmomentje. Komend weekend komen de Reuzen (https://www.friesland.nl/nl/culturele-h ... orstelling) naar Leeuwarden. En mijn werkgever is de hoofdsponsor. Nou mag ik zondag met 3 introduces naar de speciale Reuzenmiddag. Mogen we vanuit ons gebouw, onder het genot van een hapje en drankje, met een topuitzicht (en schone toiletten ;) ) naar de Reuzen kijken! Ik heb er zo zin in!
Eigenlijk zouden we gisteren een mail krijgen als je geloot was voor deze middag. Ik had me er net bij neergelegd dat ik dus pech had, krijg ik vanavond toch nog een mail!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door