Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3215009
Om even een ander verhaal er tegen te gooien: ik vond de hap extreem, belachelijk voorzichtig. Hondenbeet moest voor tweede keer ontsmet (nee de dierenarts heeft zeker geen ontsmettingsspul zucht). Nou ik ging met kerst ivm een verlopen tetanus en omdat ik dus geen baas had gezien in de hele rare toestand dus dat het zwerfhonden zouden kunnen zijn. Maar goed ik kreeg een paarse streep een dag later (nog steeds kerst). Dachten en voelde als blauwe plek. Maar goed het was aaaaaa een paarse streep en ik ben maar liefst een week lang voor een ab spoeling naar de hap moeten gaan. Uiteraard was de eind conclusie dus blauwe nou ja paarse vlek en geen enge dingen. Ja dat was toch duidelijk? Nee stel je voor dat het toch sepsis was. En zo nog een keer gehad met het snijden van een mes. Doorverwijzing naar de ehbo. Hallo kan de huisarts geen hechting meer zetten? Sterker nog het kon nog geplakt. Had mij de lijm gegeven dan had ik het zelf gedaan. O en ab mee. Die heb ik geweigerd voor een snee tijdens afwassen (groentenmes dus o o wat een bacteriën... Not). Dus ik vind ze eerder de andere kant opslaan dan niet behandelen.
Door Borke
#3215028
Lizzy schreef:Ja, dit is heel erg niet fijn........ Het is niet zo dat je in een vreselijke hyperventilatieaanval zit op zo'n moment? Misschien gek hoor, maar is dit niks voor je: http://www.buteyko-ademtherapie.nl/
Buteyko is fantastisch, ik doe het al 12 jaar en het heeft mij van al die benauwdheden en huisstofmijtallergie afgeholpen. Het vraagt echter wel een ijzeren discipline en heel veel trainen om dat resultaat te krijgen en dat is best zwaar als je al zo beroerd bent denk ik.

Hope, ik vind het ongelofelijk wat men in de zorg jou laat meemaken.
Ik denk echter wel dat je gelijk hebt, dat jullie te lief zijn. Dat jullie meer met je vuist op tafel moeten slaan. Vraag de naam en functie van degene die je met een kluitje het riet in stuurt en noteer die naam. Zeg dat je die persoon aansprakelijk zult stellen als het mis gaat.

Als er weer iets is, ga niet naar die HAP. Laat je vriend in paniek bellen naar 112 en zeggen dat hij voor je leven vreest en laat hem het over je hart hebben. Dan halen ze je wel naar het ziekenhuis. Niet leuk, maar misschien wordt er dan eens een keer goed gekeken?

Ontzettend veel sterkte voor jullie beiden.
Geen wonder dat je hier depressief van wordt, dit ziet er zo uitzichtloos uit en er moet gewoon een oplossing voor te vinden zijn...
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215037
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes allemaal.

De bloeduitslagen zijn allemaal goed. Schildklierwaardes liggen keurig in het midden, nieren in orde, leverfunctie oké. Uitstrijkje van het bloed (?) was goed, hb, bezinking, ontstekingswaarden: alles goed.
Foliumzuur, kalium, natrium en vitamine b1 waren goed. B6 en B12 waren aan de lage kant maar nog binnen de marge.

Ik mag zo weer terug naar de huisarts. Ik kan bijna niks meer, ja, op de bank liggen en naar het toilet. Maar douchen en dan zelf mijn haar afdrogen lukt me niet meer.
:'(
Door Lil
#3215039
Hope schreef:Dank jullie wel voor de lieve berichtjes allemaal.

De bloeduitslagen zijn allemaal goed. Schildklierwaardes liggen keurig in het midden, nieren in orde, leverfunctie oké. Uitstrijkje van het bloed (?) was goed, hb, bezinking, ontstekingswaarden: alles goed.
Foliumzuur, kalium, natrium en vitamine b1 waren goed. B6 en B12 waren aan de lage kant maar nog binnen de marge.

Ik mag zo weer terug naar de huisarts. Ik kan bijna niks meer, ja, op de bank liggen en naar het toilet. Maar douchen en dan zelf mijn haar afdrogen lukt me niet meer.
:'(
Fijn dat het bloed goed is!

Lieverd, gun jezelf de rust. Ik kon alleen maar zittend douchen en ging op mijn kont de trap af om vervolgens de hele dag niets meer te doen. Dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen; werk alweer drie jaar meer dan fulltime. Helaas gaat het niet van vandaag op morgen over, was dat maar waar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3215040
Oo getsie zeg Marloes, echt niet leuk. :bigarmhug:
Pfff weet je het zou zo veel eenvoudiger als ze patienten 'waardevoller' zouden behandelen. Ja je bent ziek, ja je hebt een burnout, en depressie, maar daardoor is niet alles stress en dan nog al zou het zo zijn, het mag serieuzer mee omgegaan worden, want juist ook deze angst dat je er 'alleen' voor staat dat levert extra stress op!
Echt waar menselijkheid en compassie en begrip zijn blijkbaar nog maar ver te zoeken in de zorg in nederland, alles moet naar de pijpen van de verzekeraars dansen. Pas op kost geld.
Overigens heb ik destijds psychologen in NL gehad en in BE. Nou had ik aan die van NL niks, zelfs integendeel, en in Belgie ging het zo goed.
In Nederland moest ik ook om de 5 weken weken een 1000 vragen formulier invullen ( ja moesten de psychologen van de verzekering, kwaliteit waarborgen noemen ze dat ) om vervolgens tot de conclusie te komen, ja u bent depressief. Ja gut dat wisten we toch al of niet soms? Ook alles moest volgens hun stomme regeltjes, dagindeling etc. Nou dat ging echt niet lekker. In Belgie ging dat anders, dan maakte je samen een persoonlijke dagindelig en stelde je samen bij, maar jijzelf had de controle. Laat dan nou zo belangrijk zijn als je ook burnout hebt. Het was allemaal zoveel persoonlijker.

Ja te lief ja dat zul je wel zijn maar achterlijk toch dat als je een lief vriendelijk persoon bent je niks meer gedaan krijgt, eigenlijk is dat omgekeerde wereld. Daarbij hoeje je nu voelt met je burnout/ depressie is het echt wel heel moeilijk om kordaat op te trreden. Alles gaat zo snel om je heen, en zelf ben je onzeker etc.
Sterkte en misschien helpt het om met je huisarts hierover te praten en wellicht dat hij daarin nog wat kan betekenen, door met hap te praten, dat je je niet zo in de kou gezet voelt. :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Lil
#3215048
O mijn ervaring met de psychologen in Nederland is heel goed. Ok, ik heb wel zelf meebetaald om bij een zeer gerenommeerde priveprakijk (met veel psychologen) terecht te kunnen. Maar ik ben in het begin wel 2 x per week geweest. Tussendoor als iets was ook: ik wil dat je dan terug komt etc. Ook bleek de standaardmethode niet bij mij te passen, dus werd hij ad hoc aangepast en aangevuld met nog 3 andere technieken/methodes. Werd ik op weg gestuurd: zoek maar een goede Mindfulnesscursus en start daar mee etc. Geen nare ervaringen met de psychologen, behalve dat ik een hele tijd geen vakantie dan wel uitjes budget meer had gelet op de eigen bijdrages.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3215050
Hoe anders kan het dus zijn. ;) Is maar waar je terecht komt en wat bij je past.
Bij mij was het zo dat ze traject depressie hadden en traject burnout en je kunt maar voor een tegenlijk behandeld worden. Dat werd depressie, want die is erger. Maar ja de burnout was de oorzaak....En het was voor mij te veel hoe het van hun moest (en van de verzekering) en aangezien ik allergisch was voor dat stuk (altijd maar moeten van anderen) ging dat echt niet lekker. En bij die in NL had ik ook het idee dat ik te veel moest omdat het moest.

Maar goed, "advies" is dus een behandeling pakken die je aanstaat en als het niet past, een andere zoeken die wel past, niet te bang zijn om te stoppen en iets anders gaan doen (dat was ik dus eerst ook nog)

Ik ben blij dat het allemaal over is, dat was niet leuk wat voor wrak ik toen was, angst, woede, onrust, verdriet, noem maar op. Maar het wordt wel weer beter. Dus Marloes hou hoop! :-*
Ik kan alleen nooit meer full-time werken, maar heel eerlijk gezegd heb ik dat nooit gekunnen, maar wel heel erg lang gedaan, en dat is een van de oorzaken, ik heb al zo lang als ik me kan herinneren vermoeidheid ed. Dus ik moet gewoon een stapje rustiger functioneren, tis niet anders, maar dat heeft ook veel moois dus!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215052
De psychologe is een fijn mens en ze werkt op een voor mij prettige manier. Ze heeft een eigen praktijk, geen grote instelling dus. Ideaal want er is gewoon zoveel tijd als nodig. We maken samen een behandelplan, passen dat ook samen aan als dat nodig is en ik kan zo vaak komen als ik wil.
Laatst ging het een keer echt niet fijn, 's avonds een mail gestuurd of ze die week nog een keer extra tijd had en de volgende ochtend om kwart voor acht zat ik, voor normale openingstijd, in de spreekkamer.

Deze week is ze op vakantie en ze heeft me vandaag gemaild hoe het gaat. Dat voelt betrokken en fijn. Dus met haar heb ik echt hele goede ervaringen gelukkig. Ze heeft manlief een keer uitgenodigd voor een gesprek (uiteraard na mijn toestemming) zodat hij ook een keer zijn ei kwijt kon. Ik kan me geen betere hulpverlener wensen.
Door Borke
#3215054
Wat fijn meid dat je me alle pech die je hebt, in ieder geval wel een goede band met je psycholoog hebt! Heel attent om je vanuit de vakantie te mailen :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3215056
Hope schreef:De psychologe is een fijn mens en ze werkt op een voor mij prettige manier. Ze heeft een eigen praktijk, geen grote instelling dus. Ideaal want er is gewoon zoveel tijd als nodig. We maken samen een behandelplan, passen dat ook samen aan als dat nodig is en ik kan zo vaak komen als ik wil.
Laatst ging het een keer echt niet fijn, 's avonds een mail gestuurd of ze die week nog een keer extra tijd had en de volgende ochtend om kwart voor acht zat ik, voor normale openingstijd, in de spreekkamer.

Deze week is ze op vakantie en ze heeft me vandaag gemaild hoe het gaat. Dat voelt betrokken en fijn. Dus met haar heb ik echt hele goede ervaringen gelukkig. Ze heeft manlief een keer uitgenodigd voor een gesprek (uiteraard na mijn toestemming) zodat hij ook een keer zijn ei kwijt kon. Ik kan me geen betere hulpverlener wensen.
Dat is heel erg fijn :-*

Laat ik wel zeggen dat de mijne ook niet onaardig was en er ook tijd voor maakte maar het paste niet, de methode (te star), de persoon, niet met hoe ik toen was, en ik kon dat toen ook uiteraard omdat ik ziek was niet goed inschatten en toegeven. Daar heb ik wel tijd mee verloren zeg maar. Dus super dat het bij jou goed voelt! Dus hopelijk ga jij je binnenkort ook beter voelen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3215058
Pfff wat een toestand zeg! Het enige wat ik n.a.v. de bloeduitslagen zou kunnen bedenken is dat je vit.B12 misschien toch wat té veel aan de lage kant is. Dat kan ook zulke klachten geven. Google maar eens op symptomen B12 tekort. Als je toevallig vitaminen slikt waar ook B12 in zit zou het zomaar kunnen zijn dat de werkelijke B12 waarde in je lichaam lager is dan de uitslag doet vermoeden. Een opname probleem van B12 schijnt vaak voor te komen en als je het dan slikt krijg je een 'vals-hoge' waarde te zien in het bloed. Ik weet niet of het mogelijk is om het 'actief-B12 te meten? http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap ... e-bepalen/
Ik wens je heel erg veel sterkte en beterschap!! :-*
Door sella
#3215061
Laag b12 en laag b6 kunnen je ook zo beroerd doen voelen. Dat je b12 laag is op jonge leeftijd betekend dat je het niet voldoende op kan nemen uit je voeding.
en heel veel neurologische en andere dingen kunnen hier uit voortvloeien.
Ik dacht dat de mhcv nog iets kon toevoegen aan de interpretatie met de b12
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door