Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3213075
Als ik er bij kan dan ruim ik het zeker op. Niet in bosjes inderdaad, want daar kan ik er niet bij. Soms ook niet op de strook. Die is soms zooo goor, en ligt vol met poep, dat ik echt hink stap sprong moet doen om er bij te kunnen :-[ dat is dan ook nog naast een weg dus als ik dan de honden niet kan laten zitten (want dan zitten ze in de poep) dan ruim ik het niet op. Maar goed, daar spelen ook geen kinderen.

Het is een drama hier in de wijk. Bij ons op het veldje achter ruimt niemand het op. Zeker nu na de winter is het vies, het gras wordt dan niet gemaaid en de drollen dus niet verpulverd. Ik probeer het dus altijd wel te doen, want ik heb de grootste honden, dus zal er ook wel het meest op aangekeken worden. Daarbij hoop ik altijd dat goed voorbeeld doet volgen...
Gebruikersavatar
Door pike
#3213106
Ik ruim alleen op waar ik bij kan en dat is in de bosjes doorgaans niet het geval. De gemeente heeft hier opruimplicht maar schrijft dat je het in de bosjes mag laten liggen. Maar het ligt hier overal bezaaid met poep. De uitlaatroutes (waar je niet hoeft op te ruimen want daar maakt de gemeente schoon zeggen ze) zijn te smerig om alleen al langs te lopen. En wat te denken wat er gebeurt als de grasmaaier voorbij komt. Dan wordt alles vermalen en gelijkmatig over het gras verspreid :-X
Door Lil
#3213108
Ik ruim zelden op, omdat ze zelden iets doen in een gebied waar het stoort. Ik ga altijd naar buitengebied en normaal gaan ze daar keurig van het pad af. Stoort het of is het in bebouwde kom (industrieterrein noem ik ook bebouwde kom) dan ruim ik het op. Hier laat ik mijn honden al bijna 2 jaar niet meer uit. Zooooooo goooor!!! Mijn honden willen daar alleen midden op straat lopen ipv in de groen strook. De onlangs geplaatste prullenbak geeft helaas geen verbetering. Nog erger: de parkeerplaats ligt weer vol. Kan mijn auto niet bereiken zonder in drollen te staan. :yucky: :yucky:
Door jasmijn
#3213164
Ik ruim het altijd op, mijn hond wil niet in de bosjes zitten en poepte het liefst op de stoep ::)

Ik ruim het ook altijd op op de plekken waar ik het volgens de gementen mag laten liggen, ik vind het gewoon goor.
Het is mijn hond dus mijn honden stront dus ik ruim het op!
Als je langs die stoken loopt met mooi weer stinkt het echt zo hard :-X

Gelukkig kan ik er altijd bij zonder hink-stap-sprong over de drollen te moeten want meneer poept het liefst aan de rand van het gras of net op de stoep.

Heel soms laat ik het in de avond liggen als ik het niet kan vinden maar dan ga ik in de ochtend er langs om het op te ruimen, ik vind het gewoon goor.

Ben wel een hoge uitzondering hoor :-X maar ik merk echt dat mensen het waarderen heb nu al meerderen keren een compliment gehad toen ik het aan opruimen was.

Hier staan ook erg weinig bakken dus dan hou ik het vast of doe ik het met een exstra zakje er omheen in mijn jas zak.
Door inni
#3213181
jasmijn schreef:Ik ruim het altijd op, mijn hond wil niet in de bosjes zitten en poepte het liefst op de stoep ::)


Hier staan ook erg weinig bakken dus dan hou ik het vast of doe ik het met een exstra zakje er omheen in mijn jas zak.
De gedacht om die drol vast te houden.. :o .....toen ik nog maar 1 hond had nam ik altijd een paar extra bladen keukenrol mee om het zakje in te rollen zodat ik het drolletje van Berre in mijn hand kon houden. Toen Tobi kwam en nog op brokken stond was het heel wat minder, een zakje extra en dik in de keukenrol......ik bleef het ruiken. Nu met twee honden heb ik twee handen nodig en kan ik geen drollen vasthouden maar verpak ze nog steeds in een paar vallen keukenrol. Ik kom vaak mensen tegen die met een poepzakje lopen te zeulen.....hihi, soms niet zo'n fijn zicht die goed gevulde brokken-drollenzakjes.
Door PLientje
#3213186
De stank valt hier heel erg mee gelukkig. Het liefst schijten ze "op/in" bosjes, op de stoep ruim ik het op. Maar loop dan idd met zo'n souvenir ::)
Door Lil
#3213192
Ik lees dat vaker met twee honden kan ik niet opruimen. Wat een onzin. Ik had er 3 en ruimde nog op. Het moet immers stil staan/zitten/liggen als ik opruim en dan kan ik die lijnen echt even voor die paar seconden in 1 hand houden. (En nee ik heb geen gemakkelijke honden; kan zeer reactief zijn en nee ze zijn/waren beslist niet klein of licht!) Het hebben van meerdere honden ontslaat je nier van de opruimplicht.

Sorry, dit is dus mijn mega frustratie want dat gebruiken ze aso's hier ook als excuus om het naast het bestuurdersportier van je auto te laten liggen.
Door Parelridder
#3213200
Poepen waar ik er niet bij kan gebeurd niet: ze lopen aan de lijn tot ze gepoept hebben, dus ik heb 'inspraak' op waar ze bukken.
Naast dat het akelig is als iemand er in trapt (de plantsoendienst bestaat óók uit mensen) ben ik me sinds de Franse Hartworm infectie uit 2014 zeer bewust van het risico van poep laten liggen. Als mijn (of jouw) hond deze infectie heeft, merk ik daar de eerste tijd niets van. Tóch scheidt ze dan al larfjes uit, die via slakken andere honden zullen gaan infecteren. Sindsdien ben ik zéér trouw in het consequent opruimen van alle hondenpoep én heb dus de regel ingevoerd dat ze éérst poepen en daarná vrij mogen. Fluitje van een cent en ik ben heel blij dat niet via mijn maatjes een andere hond deze infectie op zal lopen (en hoop enorm dat dit ook andersom zal gelden..).
Door jasmijn
#3213202
inni schreef:De gedacht om die drol vast te houden.. :o .....toen ik nog maar 1 hond had nam ik altijd een paar extra bladen keukenrol mee om het zakje in te rollen zodat ik het drolletje van Berre in mijn hand kon houden. Toen Tobi kwam en nog op brokken stond was het heel wat minder, een zakje extra en dik in de keukenrol......ik bleef het ruiken. Nu met twee honden heb ik twee handen nodig en kan ik geen drollen vasthouden maar verpak ze nog steeds in een paar vallen keukenrol. Ik kom vaak mensen tegen die met een poepzakje lopen te zeulen.....hihi, soms niet zo'n fijn zicht die goed gevulde brokken-drollenzakjes.

In mijn geval is het een paar konijnen keutels, hoogstens zo groot als een katten drol.
En ik vind het bijna niet ruiken, zo dra het in het zakje zit ruik ik het helemaal niet meer.

Daarbij houd ik de drol meestal met de zelfde hand vast als de riem, bovenste stuk van het zakje door mijn vingers en de riem in mijn hand.
Ik moet namelijk mijn anderen hand vrij hebben om snoepjes te kunnen geven in geval van een anderen hond.


Maar toen ik groteren honden had nam ik het ook altijd mee, Ook toen ik met 3 of soms zelf toen ik met 7 honden liep lukten het me gewoon om de zakjes vast te houden.
Maar misschien is dat omdat ik er geen keuken rol om heen doe waardoor het makkelijker vast te houden is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3213212
Lil schreef:Ik lees dat vaker met twee honden kan ik niet opruimen. Wat een onzin. Ik had er 3 en ruimde nog op. Het moet immers stil staan/zitten/liggen als ik opruim en dan kan ik die lijnen echt even voor die paar seconden in 1 hand houden. (En nee ik heb geen gemakkelijke honden; kan zeer reactief zijn en nee ze zijn/waren beslist niet klein of licht!) Het hebben van meerdere honden ontslaat je nier van de opruimplicht.

Sorry, dit is dus mijn mega frustratie want dat gebruiken ze aso's hier ook als excuus om het naast het bestuurdersportier van je auto te laten liggen.
id!
En vies om t vast te houden? Nah op t strand voor t seizoen staan er nog geen afvalbakken en doe ik t gewoon in mn rugzak, die neem ik altijd mee voor de flesjes water ed.....wat vies is als je van 3 honden het vergeet eruit te halen..
Door hannabelgje
#3213257
Nou de drollen van de Zoë meuren de zakjes uit hoor. Morgenvroeg moeten we in de straat lopen ivm gebrek aan auto en dan ruim ik het ook netjes op. Hier in de gemeente hebben ze alle vuilnisbakken weggehaald dus ik kan heel de weg met die stinkbom rondlopen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door inni
#3213260
jasmijn schreef:In mijn geval is het een paar konijnen keutels, hoogstens zo groot als een katten drol.
En ik vind het bijna niet ruiken, zo dra het in het zakje zit ruik ik het helemaal niet meer.

Daarbij houd ik de drol meestal met de zelfde hand vast als de riem, bovenste stuk van het zakje door mijn vingers en de riem in mijn hand.
Ik moet namelijk mijn anderen hand vrij hebben om snoepjes te kunnen geven in geval van een anderen hond.


Maar toen ik groteren honden had nam ik het ook altijd mee, Ook toen ik met 3 of soms zelf toen ik met 7 honden liep lukten het me gewoon om de zakjes vast te houden.
Maar misschien is dat omdat ik er geen keuken rol om heen doe waardoor het makkelijker vast te houden is.

Het verschil tussen een brokkendrol en een vleesdrol = oa een paar plastiek zakjes om de geur (?) van de eerste tegen te houden ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door