Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petrap
#3212453
Het voelde toch wel anders dan anders om de dag na de aanslagen in het vliegtuig naar Istanbul te stappen. Het Nederlandse Consulaat-Generaal in Istanbul sloot de tent die dag vanwege terreurdreiging. Maar eenmaal in het asiel was het weer genieten om alle honden te zien. Het SHKD heeft ongeveer 250 honden onder zijn hoede. In Nederland werkt men samen met Animal Care Projects, voor deze stichting ging ik 3 honden ophalen.

AfbeeldingDSC_0258 by PFVA, on Flickr

Rond de keten zijn er wat honden die vrij rondlopen

AfbeeldingDSC_0563 by PFVA, on Flickr

AfbeeldingDSC_0877 by PFVA, on Flickr

Kiraz

AfbeeldingDSC_0927 by PFVA, on Flickr

AfbeeldingDSC_0799 by PFVA, on Flickr

AfbeeldingDSC_0589 by PFVA, on Flickr

Herkul

AfbeeldingDSC_0857 by PFVA, on Flickr

Massage, please

AfbeeldingDSC_0635 by PFVA, on Flickr

Sommige honden hebben last van schurft. In de zomer kunnen ze gewassen worden met een speciale shampoo, maar in de winter is het te koud.

AfbeeldingDSC_0314 by PFVA, on Flickr

Andere honden zien er weer prima uit.

AfbeeldingDSC_0960 by PFVA, on Flickr

Monty

AfbeeldingDSC_0683 by PFVA, on Flickr

Brood en kliekjes ter afwisseling

AfbeeldingDSC_0404 by PFVA, on Flickr

Maar voer trekt ook ongenode gasten

AfbeeldingDSC_0440 by PFVA, on Flickr

Temel

AfbeeldingDSC_0346 by PFVA, on Flickr

Hobbit en Mask, met mij meegereisd

AfbeeldingDSC_0358 by PFVA, on Flickr

Mask

AfbeeldingDSC_0272 by PFVA, on Flickr

Shakira, met mij meegereisd

AfbeeldingDSC_0638 by PFVA, on Flickr

Hond in hok

AfbeeldingDSC_0257 by PFVA, on Flickr

Fiona, gereserveerd

AfbeeldingDSC_0349 by PFVA, on Flickr

AfbeeldingDSC_0909 by PFVA, on Flickr

Izmarit

AfbeeldingDSC_0933 by PFVA, on Flickr

Kaya

AfbeeldingDSC_0711 by PFVA, on Flickr

Dakota

AfbeeldingDSC_0815 by PFVA, on Flickr

Inci, na 4 jaar teruggebracht naar het asiel omdat haar baasje ging verhuizen

AfbeeldingDSC_0922 by PFVA, on Flickr

Turkse versie van de Lion King?

AfbeeldingDSC_0293 by PFVA, on Flickr

Driepoot Garip, nog steeds in het asiel, ondanks intensieve PR

AfbeeldingDSC_0946 by PFVA, on Flickr

Mooie kanaal

AfbeeldingDSC_0862 by PFVA, on Flickr

Als ik hier nou alvast ga liggen, nemen ze me dan mee?

AfbeeldingDSC_0750 by PFVA, on Flickr

From Turkey with love, Ipek en Spikey
Door Lizzy
#3212480
Wat een mooie foto reportage!

En nou zeg ik misschien iets raars maar als ik zo naar die foto's kijk denk ik "die honden hebben daar een mooi leven" (waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet hier naar toe zouden moeten komen, maar waarmee ik wil zeggen dat de honden het daar wel goed hebben. En dat vind ik mooi om te zien).
#3212638
Lizzy schreef:Wat een mooie foto reportage!

En nou zeg ik misschien iets raars maar als ik zo naar die foto's kijk denk ik "die honden hebben daar een mooi leven" (waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet hier naar toe zouden moeten komen, maar waarmee ik wil zeggen dat de honden het daar wel goed hebben. En dat vind ik mooi om te zien).
Ik dacht precies hetzelfde toen ik de foto's bekeek.
Volgens mij staat trouwens in de regels van bp dat als je foto's van plaatsbare corgi lookalikes plaatst je daarvoor moet waarschuwen in de topic titel.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door frodo quin
#3212647
Mooie foto's van mooie hondjes. De ruimte die ze hebben ziet er inderdaad wel goed uit, maar ik vermoed dat het probleem eerder zit in hen de noodzakelijke zorgen kunnen geven, zoals je bv aanhaalde met de schurft en in de winter niet kunnen behandelen. Ik snap trouwens niet dat het hondje met drie poten zo moeilijk te plaatsen is, oké in een appartement 4 hoog lijkt mij nogal lastig, maar verder is het toch ook niet zo'n enorm obstakel. Tel daarbij dat er wel wat mensen zijn die voor een "zielig" hondje gaan en hij ook nog is een knapperd is. Maareh ik weet hier ook eentje zitten die al een eeuwigheid ter adoptie staat en blijkbaar is dat pootje minder voor veel mensen toch een obstakel :( Net zoals er uitzien als een bepaald ras of al wat ouder zijn,...
Door petrap
#3212658
Lizzy schreef:Wat een mooie foto reportage!

En nou zeg ik misschien iets raars maar als ik zo naar die foto's kijk denk ik "die honden hebben daar een mooi leven" (waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet hier naar toe zouden moeten komen, maar waarmee ik wil zeggen dat de honden het daar wel goed hebben. En dat vind ik mooi om te zien).
Het SHKD-bosasiel (overigens een privé-asiel, opgezet door een Engelse zakenman) is absoluut een mooi voorbeeld hoe een asiel ook kan zijn. Het semi-open karakter in een natuurlijke omgeving is voor de honden een stuk prettiger dan in betonnen hokken van een paar vierkante meter. Maar een zonnetje erbij scheelt ook ;) . Op de tweede dag regende het en dan ziet alles er gelijk een stuk troostelozer uit, inclusief de honden:

AfbeeldingDSC_0951 by PFVA, on Flickr
Door petrap
#3212660
frodo quin schreef:Mooie foto's van mooie hondjes. De ruimte die ze hebben ziet er inderdaad wel goed uit, maar ik vermoed dat het probleem eerder zit in hen de noodzakelijke zorgen kunnen geven, zoals je bv aanhaalde met de schurft en in de winter niet kunnen behandelen. Ik snap trouwens niet dat het hondje met drie poten zo moeilijk te plaatsen is, oké in een appartement 4 hoog lijkt mij nogal lastig, maar verder is het toch ook niet zo'n enorm obstakel. Tel daarbij dat er wel wat mensen zijn die voor een "zielig" hondje gaan en hij ook nog is een knapperd is. Maareh ik weet hier ook eentje zitten die al een eeuwigheid ter adoptie staat en blijkbaar is dat pootje minder voor veel mensen toch een obstakel :( Net zoals er uitzien als een bepaald ras of al wat ouder zijn,...
De schurft heeft ook met weerstand te maken. Vaak zie je dat het weer terugkomt.

Garip is de meest gedeelde hond op de Facebookpagina van Wereldpootjes, maar tot nu toe heeft het nog niet mogen baten:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0157126662

Afbeelding30 Ocak 2015 074 by PFVA, on Flickr
Door frodo quin
#3212665
petrap schreef:Het SHKD-bosasiel (overigens een privé-asiel, opgezet door een Engelse zakenman) is absoluut een mooi voorbeeld hoe een asiel ook kan zijn. Het semi-open karakter in een natuurlijke omgeving is voor de honden een stuk prettiger dan in betonnen hokken van een paar vierkante meter. Maar een zonnetje erbij scheelt ook ;) . Op de tweede dag regende het en dan ziet alles er gelijk een stuk troostelozer uit, inclusief de honden:

AfbeeldingDSC_0951 by PFVA, on Flickr
Dat het geen asiel van de overheid was vermoede ik al. Als je ziet hoe honden en zeker katten het hier in België moeten stellen (en er zijn best wel wat asiels die niet onder moeten doen voor Auswitch,) en wij nog zeer diervriendelijk zijn in vergelijking met landen zoals Turkije, kan het bijna niet anders dan dat het een privé initiatief is.
Door irmaa
#3212734
prachtige foto's.. en goed werk deze opvang. Bedacht me... waarom zou je deze honden willen herplaatsen.. heerlijk toch.. buiten, ruimte... honden om zich heen, normale interactie met soortgenoten... en wat zorg, eten op zijn tijd. Veel beter hebben ze het dan vele honden hier.. binnen.. rondje uitlaten... alleen ( ja met mensen.. maar dat zijn geen honden he). Ideaal zoiets.. want wat wij doen is onze menselijke manier projecteren op(zwerf)honden.
Door jasmijn
#3212939
irmaa schreef:prachtige foto's.. en goed werk deze opvang. Bedacht me... waarom zou je deze honden willen herplaatsen.. heerlijk toch.. buiten, ruimte... honden om zich heen, normale interactie met soortgenoten... en wat zorg, eten op zijn tijd. Veel beter hebben ze het dan vele honden hier.. binnen.. rondje uitlaten... alleen ( ja met mensen.. maar dat zijn geen honden he). Ideaal zoiets.. want wat wij doen is onze menselijke manier projecteren op(zwerf)honden.

Ik denk dat ze dezen honden willen platsen om ruimten te maken voor anderen nieuwe honden die vaak uit verschrikkelijke situaties komen.

Dat die asiel nu zo leuk en gezellig er uit ziet betekend niet dat de honden die daar zitten voor ze daar kwamen ook maar iets van een leuk leven hebben gehad, en veel anderen honden die nog op straat zwerven of aan minie kettingtjes altijd vast liggen en nooit los mogen of honden overschot dat om naren manieren om het leven worden geholpen.

Ja dit asiel zit er leuk en fijn uit maar je moet niet vergeten dat het een asiel is, een plek waar ongewenste en ongewilde honden naar toe worden gebracht als daar geen door stroom in is dan krijgt het asiel een groot probleem.

Dus ik denk dat hier helemaal niet spraken is van onze menselijkheid projecteren op deze honden, als we ze daar "lekker" laten zitten dan gaat dat te kosten van de anderen honden die echt hulp nodig hebben.

Want zwerf hond zijn is in dat soort landen vaak verschrikkelijk, vaak worden ze belaagd met stenen en stokken of bewust overreden en als ze dan gewond zijn dan moeten ze vaak een erg langzame dood sterven.
Nee echt onze honden die geen honger kennen, medice zorg krijgen en elke dag een rondje rond de kerk lopen hebben het echt veel beter en fijner dan dezen honden het hadden voor ze in het asiel kwamen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3212992
Petrap, hoe maak je een selectie? Het lijkt me namelijk moeilijk als je zoveel honden hebt, om dan voor de 1 te kiezen en wetende dat de andere daar moeten blijven, die misschien net zo leuk/lief zijn, of juist wetende dat die hond daar helemaal geen kans heeft om geplaatst te worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door