Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3212360
Anneloog schreef:Ik heb lang geleden in een kroeg gewerkt en ja daar hadden we een waterstofzuiger. Ideaal idd gewoon emmer sop over de vloer ff schrobben en dan hup ff beetje aantrekken met de vloertrekker en met de water stofzuiger zuig je alles weer weg. Maar voor in een gewoon woonhuis lijkt het me beetje overbodig en teveel werk. de waterstofzuiger kon ook gewoon droog zuigen maar die functie was beduidend minder sterk. Wij hadden zo een in de kroeg maar dan ouder en gehavender ;) http://www.internetshop.nl/karcher-mv3- ... As0l8P8HAQ
Is dat een waterstofzuiger? Met stofzak? :???:

Nadeel is wle dat je binnenshuis meestal niet zo een plemp water over de vloer wilt gooien ;)
Door Lil
#3212364
Kaio schreef:Is dat een waterstofzuiger? Met stofzak? :???:

Nadeel is wle dat je binnenshuis meestal niet zo een plemp water over de vloer wilt gooien ;)
Daarom schrob ik veel te weinig terwijl het met alleen dweilen/stomen niet helemaal schoon wordt. Als je die plemp water meteen weer verwijderd kan de vloer het wel hebben denk ik.
Door Anne in Zweden
#3217041
Zo, even een update over de dweilstofzuiger. Ik heb hem nu een aantal weken in gebruik, en begin nu eindelijk te snappen hoe ik hem het beste kan gebruiken: op de manier waarvoor ik hem ook heb aangeschaft, namelijk iedere dag even snel tussendoor. Als je genoeg pluizen hebt rondliggen om een geheel nieuwe hond te bouwen, kun je beter eerst alleen stofzuigen (kan ook met de Philips hoor, want hij zuigt goed) en daarna pas het waterreservoir eraan hangen. Anders heb je kans dat je haren en stof nat maakt voordat je ze opzuigt, en dan schuif je alleen nog plakkerige randjes prut voor je uit.
Maar als je iedere dag even dweilstofzuigt, voordat het te stoffig en harig wordt in huis, is het eigenlijk een heel handig ding. Je vult dus het waterreservoir met heet water en wat allesreiniger, zet daar de stofzuiger op en rijden maar. Ik heb hem standaard op de turbo staan (is een gevoelsdingetje, ik ben zo iemand die denkt: hoe meer lawaai, hoe beter iets schoonmaakt ::) ), en daarmee kan ik makkelijk de benedenverdieping hier doen (78 m2), ook als ik eerst alleen stofzuig en daarna nog een keer dweilstofzuigend rondga. In dat laatste geval is hij trouwens in de turbostand na een minuut of twintig echt wel leeg, in de gewone stand gaat hij veel langer mee qua accu.
De eerste paar keer dat ik hem gebruikte, dacht ik: o god nee, dit wordt niks, terug met dat ding. Maar zoals gezegd gebruik ik hem nu zoals het ook de bedoeling was, namelijk iedere dag, en daardoor bevalt hij me nu wel. Daarbij komt dat hij één ding beter doet dan alle andere stofzuigers samen, en dat is het koeienvel op de vloer schoonzuigen. Bij andere stofzuigers had ik altijd de ergernis dat het apparaat ofwel te sterk zoog, en dus het hele kleed opvrat, ofwel de hondenhaartjes niet goed oppikte, zodat het kleed niet schoon werd, maar de Philips is precies goed: goede zuigkracht, maar niet té sterk, en het borsteltje pikt alle haren op. De sisalkleden krijgt hij ook goed schoon, alleen hoogpolig doet hij minder goed. Maar daarvan heb ik alleen een Ikea-kleed van 90 x 90 cm liggen, dus da's geen ramp.

Wat zal ik zeggen: een Eier legende Wollmilchsau (oftewel eierleggende wolmelkzeug, oftewel 'schaap met vijf poten', maar de Duitse term is mooier :D ) is de Philips niet, en als ik drie modderbadende newfy's zou hebben rondlopen weet ik niet of de investering van 200 euro het waard is, maar voor iemand die graag met een boog om de normale stofzuiger en dweil/stoomreiniger heen loopt, is dit een handig dingetje om snel even naar te grijpen tussendoor. O, de stofzuiger legen en het borsteltje schoonmaken is ook geen raketwetenschap, al vond ik het opvangbakje voor het stof de eerste dagen allesbehalve intuïtief om terug in elkaar te zetten na het legen. Terwijl ik op de kleuterschool best goed was met de blokkendoos. Maar inmiddels is dat ook geen probleem meer.
Door BusKay
#3217044
Even een tegenhanger...
Zie de review en wordt nog steeds niet warm van het apparaat..
Er staan hier onder handbereik een bezem en dweilapparaat die met de hand in 10 minuutjes het grootste (tegel)werk doen.
Als we haren zeggen dan hebben we het niet alleen over kleed beneden maar ook in rest woning. Hier één belangrijk remedie en dat is elke dag kammen... het scheelt gigantisch. 1. krijg je complimentjes want je honden lopen er superverzorgd bij.. 2. scheelt het zoveel dat wij eigenlijk hierdoor zeer weinig haar vinden.

Ik kan me voorstellen dat iemand het apparaat een uitkomst vind en graag dagelijks even met oorddoppen oploopt maar helaas voor ons besparen wij graag die 200 scheuri en de stroomkosten die met 5 uur laadtijd toch niet gering zullen zijn per jaar..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3217045
BusKay schreef:Even een tegenhanger...
Zie de review en wordt nog steeds niet warm van het apparaat..
Er staan hier onder handbereik een bezem en dweilapparaat die met de hand in 10 minuutjes het grootste (tegel)werk doen.
Als we haren zeggen dan hebben we het niet alleen over kleed beneden maar ook in rest woning. Hier één belangrijk remedie en dat is elke dag kammen... het scheelt gigantisch. 1. krijg je complimentjes want je honden lopen er superverzorgd bij.. 2. scheelt het zoveel dat wij eigenlijk hierdoor zeer weinig haar vinden.

Ik kan me voorstellen dat iemand het apparaat een uitkomst vind en graag dagelijks even met oorddoppen oploopt maar helaas voor ons besparen wij graag die 200 scheuri en de stroomkosten die met 5 uur laadtijd toch niet gering zullen zijn per jaar..
Lekker slecht voor de vacht....
Door Anne in Zweden
#3217085
BusKay schreef:Even een tegenhanger...
Zie de review en wordt nog steeds niet warm van het apparaat..
Er staan hier onder handbereik een bezem en dweilapparaat die met de hand in 10 minuutjes het grootste (tegel)werk doen.
Als we haren zeggen dan hebben we het niet alleen over kleed beneden maar ook in rest woning. Hier één belangrijk remedie en dat is elke dag kammen... het scheelt gigantisch. 1. krijg je complimentjes want je honden lopen er superverzorgd bij.. 2. scheelt het zoveel dat wij eigenlijk hierdoor zeer weinig haar vinden.

Ik kan me voorstellen dat iemand het apparaat een uitkomst vind en graag dagelijks even met oorddoppen oploopt maar helaas voor ons besparen wij graag die 200 scheuri en de stroomkosten die met 5 uur laadtijd toch niet gering zullen zijn per jaar..
dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 10 mei 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3217088
BusKay schreef:Even een tegenhanger...
Zie de review en wordt nog steeds niet warm van het apparaat..
Er staan hier onder handbereik een bezem en dweilapparaat die met de hand in 10 minuutjes het grootste (tegel)werk doen.
Als we haren zeggen dan hebben we het niet alleen over kleed beneden maar ook in rest woning. Hier één belangrijk remedie en dat is elke dag kammen... het scheelt gigantisch. 1. krijg je complimentjes want je honden lopen er superverzorgd bij.. 2. scheelt het zoveel dat wij eigenlijk hierdoor zeer weinig haar vinden.

Ik kan me voorstellen dat iemand het apparaat een uitkomst vind en graag dagelijks even met oorddoppen oploopt maar helaas voor ons besparen wij graag die 200 scheuri en de stroomkosten die met 5 uur laadtijd toch niet gering zullen zijn per jaar..
Hij laadt veel sneller dan dat, ook als hij helemaal leeg is. Maar meestal is hij nog lang niet leeg, en dan is hij dus ook zo weer opgeladen.

Bovendien zijn hier haren het probleem ook niet (al heb je met een husky altijd, maar dan ook altijd, rondvliegende haren), maar vooral het feit dat er 4 x 4 modderige hondenpoten en/of vochtige buiken in en uit lopen, op een lichte vloer. En natuurlijk zijn er andere oplossingen dan dit apparaat, en dit is ook niet the best thing since sliced bread, maar voor mijn doeleinden is het goed geschikt.
Door Martine-Tom
#3217093
Kaela schreef:Lekker slecht voor de vacht....
+1

Hoe meer je kamt hoe meer ze ook gaan haren.
Door hannabelgje
#3217094
Maar je zuigt en dweilt dus in 1 handeling begrijp ik? Dat lijkt me toch wel heel erg handig hoor! Duurt dat erg lang of ben je redelijk snel klaar?
Door Anne in Zweden
#3217101
hannabelgje schreef:Maar je zuigt en dweilt dus in 1 handeling begrijp ik? Dat lijkt me toch wel heel erg handig hoor! Duurt dat erg lang of ben je redelijk snel klaar?
Ja, alles in één keer. Je vult het waterreservoir, plaatst de stofzuiger erop en dan stofzuig je zoals normaal, behalve dan dat je tegelijkertijd ook dweilt over het gedeelte dat je net gestofzuigd hebt. Kom je bij een vloerkleed, dan klik je het waterreservoir er even af (gaat heel makkelijk, even je dikke teen op de rand zetten en stofzuiger optillen) en zuig je het kleed. Kom je weer op de gladde vloer, dan zet je de stofzuiger weer op het waterreservoir en ga je verder met zuigen en dweilen tegelijk. Als ik het iedere dag doe (afhankelijk van het weer (= modderpoten of niet) een of meerdere keren per dag), dan ben ik op onze benedenverdieping van 78 m2 in 5-10 minuten klaar. Als ik een paar dagen verzuim schoon te maken, stofzuig ik eerst zonder de dweilfunctie en ga ik daarna pas met het waterreservoir eraan vast nog een keer rond. Dan duurt het natuurlijk langer.

Hij komt trouwens toch vrij goed onder lage meubels, vind ik (een belangrijke kritiekpunt in veel reviews), als je tenminste de stofzuiger zijwaarts kantelt. Doe je dat niet, dan klikt het waterreservoir los van de stofzuiger. In veel hoeken kun je bovendien wel komen met de dweil (een ander kritiekpunt) als er plek is om het apparaat 90 graden te draaien, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat er geen stof meer in dat hoekje ligt, anders maakt de dweil dat stof natuurlijk nat en ga je dus natte prut verplaatsen.

Het enige wat ik niet helemaal optimaal vind, maar misschien is dat ook een kwestie van handigheid erin krijgen, is het vullen van het waterreservoir. Doordat er piepkleine gaatjes onder zitten waar het water doorheen komt tijdens het dweilen, loopt er al water uit voordat je het reservoir op de grond hebt gezet. Als je - zoals ik - vergeet eerst de dweil eronder aan te brengen (die het eruit druppende water absorbeert), kan het dus gebeuren dat er water op de grond druppelt terwijl je het reservoir van de kraan naar de vloer brengt.
Door hannabelgje
#3217102
Anne in Duitsland schreef:Ja, alles in één keer. Je vult het waterreservoir, plaatst de stofzuiger erop en dan stofzuig je zoals normaal, behalve dan dat je tegelijkertijd ook dweilt over het gedeelte dat je net gestofzuigd hebt. Kom je bij een vloerkleed, dan klik je het waterreservoir er even af (gaat heel makkelijk, even je dikke teen op de rand zetten en stofzuiger optillen) en zuig je het kleed. Kom je weer op de gladde vloer, dan zet je de stofzuiger weer op het waterreservoir en ga je verder met zuigen en dweilen tegelijk. Als ik het iedere dag doe (afhankelijk van het weer (= modderpoten of niet) een of meerdere keren per dag), dan ben ik op onze benedenverdieping van 78 m2 in 5-10 minuten klaar. Als ik een paar dagen verzuim schoon te maken, stofzuig ik eerst zonder de dweilfunctie en ga ik daarna pas met het waterreservoir eraan vast nog een keer rond. Dan duurt het natuurlijk langer.

Hij komt trouwens toch vrij goed onder lage meubels, vind ik (een belangrijke kritiekpunt in veel reviews), als je tenminste de stofzuiger zijwaarts kantelt. Doe je dat niet, dan klikt het waterreservoir los van de stofzuiger. In veel hoeken kun je bovendien wel komen met de dweil (een ander kritiekpunt) als er plek is om het apparaat 90 graden te draaien, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat er geen stof meer in dat hoekje ligt, anders maakt de dweil dat stof natuurlijk nat en ga je dus natte prut verplaatsen.

Het enige wat ik niet helemaal optimaal vind, maar misschien is dat ook een kwestie van handigheid erin krijgen, is het vullen van het waterreservoir. Doordat er piepkleine gaatjes onder zitten waar het water doorheen komt tijdens het dweilen, loopt er al water uit voordat je het reservoir op de grond hebt gezet. Als je - zoals ik - vergeet eerst de dweil eronder aan te brengen (die het eruit druppende water absorbeert), kan het dus gebeuren dat er water op de grond druppelt terwijl je het reservoir van de kraan naar de vloer brengt.
En wordt de vloer erg nat of valt dat mee?
Door Anne in Zweden
#3217114
hannabelgje schreef:En wordt de vloer erg nat of valt dat mee?
Dat valt erg mee. Met een gewone dweil wordt de vloer veel natter, is mijn ervaring. Met de Philips wordt de vloer ongeveer zo nat als met mijn stoomreiniger van Vileda, dus meer vochtig dan dat echt nat, en hij droogt ook binnen een paar minuten weer op. Maar dat kan ook afhankelijk zijn van het materiaal van de vloer. Hier in Zweden hebben we 'ruw' vinyl, om het zo te noemen, en dat is zo droog. Hoe het op laminaat of tegels is, weet ik dus niet, maar aangezien de Philips-dweil de vloer niet kliedernat maakt, zal dat ook best meevallen.
Door eelke
#3217126
Hmmm, ik voel me toch wel aangesproken ::)

Hoe vaak was je de dweil? En zitter er meerdere bij of kun je die makkelijk erbij kopen?
Door Anne in Zweden
#3217127
eelke schreef:Hmmm, ik voel me toch wel aangesproken ::)

Hoe vaak was je de dweil? En zitter er meerdere bij of kun je die makkelijk erbij kopen?
Er zitten er twee bij. De tweede zit bij mij nog in de verpakking; ik spoel de gebruikte dweil na gebruik goed uit en hang hem dan over de kraan te drogen, en als ik een 60 gradenwasje doe, gooi ik hem erbij.
Door BusKay
#3217191
Martine-Tom schreef:+1

Hoe meer je kamt hoe meer ze ook gaan haren.
Zou kunnen.. echter sinds we BARFEN is de verharing minimaal en gewoon erg weinig... de vacht enorm vol... en glanzend..

@Anne .. Ja poten doen veel en die maken wij buiten vaak al schoon met een doekje....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door