Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3209885
Aangezien Harry nu nog 4x per dag wat krijgt graag advies wat ik Lola allemaal aan extraatjes kan geven.

Lola heeft extreem voedselnijd. Het is anders te lastig om haar 2 x niets te geven terwijl het pupje wel wat krijgt. Ik heb haar maaltijd al verdeeld in 2x.

Ze krijgt nu tussen de middag al haar groente hapje apart, de late avond maaltijd krijgt ze bijv haar visje zoals het sardientje, en ik heb nu wat karnemelk gehaald en kwark. Ze krijgt natuurlijk niet elke dag een visje.
Zijn er nog meer dingen die ik haar zo kan geven? Ze eet alles dus dat zal het probleem niet zijn
Ik zit een beetje zonder inspiratie....

Niets geven is geen optie, ze raced naar de bench van Harry en gromt en bijt in de bench in een poging zijn eten te bemachtigen. Uiteraard grijp ik wel in maar het is al heftig voor haar een pup, laat staan we hier ook weer meer strijd in moeten aangaan. We gaan juist zo lekker nu hiermee. Tegenwoordig kan ik gewoon naast haar staan terwijl ze eet, dat wil ik toch echt wel zo houden. Ik heb dat bereikt door juist geen strijd om eten aan te gaan. Vandaar dat ik het gevoel heb dat ik dat niet weer opnieuw moet gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3209935
Een konijnenoor, een eendenlooppootje, een stukje gedroogde slokdarm, een half appeltje, een pensstaafje, een bullenpees, een stuk penslap... Genoeg te verzinnen!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3209946
MarijeEnBoomer schreef:Is ze weer met d'r kong :biggrin2:
Een kong gevuld met wat KVV of 'goed' blik!
Een gevulde kong is geweldig! Alleen niet voor Lola, juist omdat ik niets kan afpakken bij haar wat met eten te maken heeft is zo'n kong dus lastig. Moet Harry in de bench blijven tot zij er klaar mee is...
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3209947
Hope schreef:Een konijnenoor, een eendenlooppootje, een stukje gedroogde slokdarm, een half appeltje, een pensstaafje, een bullenpees, een stuk penslap... Genoeg te verzinnen!
Oh oren! Die heb ik nog wel... Stom zeg nooit aan gedacht!

Bullenpeesjes ga ik binnenkort weer maken, zondag krijg ik ze binnen als het goed is.

Een penslap is niet handig bij haar, vorig jaar is ze bijna gestikt in een zalmlijf omdat ze een te groot stuk naar binnen werkte en het niet kon door slikken maar ook niet meer uitspugen. Dat durf ik dus niet meer.... Ik knip haar pens ook in kleinere stukjes....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3209954
Je hebt inmiddels suggesties genoeg, maar wat ik me afvraag n.a.v. van wat je schrijft: Niets geven is geen optie, ze raced naar de bench van Harry en gromt en bijt in de bench in een poging zijn eten te bemachtigen. Uiteraard grijp ik wel in maar het is al heftig voor haar een pup, laat staan we hier ook weer meer strijd in moeten aangaan.

Is het geen optie om ze apart te houden op momenten dat je Harry eten geeft? Dat is het eerste wat in mij opkomt..... :)
Gebruikersavatar
Door kira
#3209970
Als Harry eetmomenten heeft waarop jullie samen zijn misschienmet Lola uit gaan en wat echt leuks doen? Dus de ene neemt Lola mee en maakt buiten een puzzel met haar of doet een voerzoek spelletje of een sjor spelletje of weet ik wat Lola leuk vindt en onderwijl eet Harry.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3209975
Pauline schreef:Je hebt inmiddels suggesties genoeg, maar wat ik me afvraag n.a.v. van wat je schrijft: Niets geven is geen optie, ze raced naar de bench van Harry en gromt en bijt in de bench in een poging zijn eten te bemachtigen. Uiteraard grijp ik wel in maar het is al heftig voor haar een pup, laat staan we hier ook weer meer strijd in moeten aangaan.

Is het geen optie om ze apart te houden op momenten dat je Harry eten geeft? Dat is het eerste wat in mij opkomt..... :)

Bij mij ook...... Heeft Lola last van voerbak nijd?? Want hoe ga je dat straks doen als Harry ook zijn eten krijgt buiten de bench? Anders Bij alle etenstijden beide n de bench?? Moeilijk hoor :( Succes in elk geval :-* :-*
Door Lil
#3210021
Ik snap helemaal dat je de stress zo laag mogelijk wilt houden.

Ik zou Lola in een aparte ruimte zetten met een snack en pas daarna Harry zijn eten geven. Dan krijgt zij het niet (zo) mee.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3210035
Uiteindelijk zal het niet veel verschillen dan toen Brutus er was, Lola heeft haar voedselnijd altijd al gehad natuurlijk en was prima te managen met Brutus erbij.
Nu is het alleen dat Harry nu nog 4 x eten krijgt en met name die laatste avond maaltijd zit ik te hikken met wat ik Lola dan kan geven zodat zij ook wat heeft.

Mijn eigen ervaring is zolang zij maar wat krijgt is het namelijk wel ok. Met Brutus heb ik altijd beide aan 1 kant van de kamer gedaan, dus Lola eet in de keuken (omdat ze een smeerpoets is ook nog eens en ik daar het makkelijkst kan schoonmaken) en Brutus at dan aan de andere kant in de kamer.
Omdat er zoveel ruimte tussen zat was dit geen probleem.

Ik doe nu eigenlijk al hetzelfde; Harry krijgt aan de andere kant nog in zijn bench te eten.

Brutus respecteerde de grens gewoon door niet naar de keuken te gaan zolang Lola nog at. Ik wil dus eigenlijk ook proberen of ik Harry dit ook kan aanleren, later als hij ietsie groter is.

En ik merk zolang Lola zelf ook iets te eten heeft haar drang om Harry eten proberen te krijgen er niet is. Vandaar dus uiteindelijk mijn vraag!
Ik was gewoon ff zonder inspiratie wat ik d'r kan geven.

Lola is een hond waarbij het beter werkt als er minder druk op staat. En aangezien onze kamer en keuken eigenlijk 1 ruimte is, is het ook lastiger om haar in een aparte ruimte te doen.

Op zich gaat het prima zoals het nu gaat trouwens hoor. Zolang mevrouw dus ook maar wat te vreten heeft
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door