Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3209296
Een COI van 0,0% over 10 generaties....
Echt waar!
Wat goed zeg :biggrin2:

Waanzinnig spannend zeg, ik ga heel hard voor jullie duimen!!!!
En slaap lekker vannacht :)
Door miik
#3209324
Wat enorm spannend ! Ik vind het echt super super gaaf en hoop echt dat het je gaat lukken ! (of Froufrou dan he ;) ).
Het is je in ieder geval van harte gegund !
Door Lizzy
#3209381
Borke schreef:Een COI van 0,0% over 10 generaties....
Echt waar!
Wat goed zeg :biggrin2:

Waanzinnig spannend zeg, ik ga heel hard voor jullie duimen!!!!
En slaap lekker vannacht :)
Ja, het is geweldig! Maar, een outcross is het niet natuurlijk. Als ik de generatie-beperking eruit haal en het systeem het COI laat berekenen over alle generaties, dan kom ik uit op 0,56%. Dan heb ik voor sommige honden een 10 generatie stamboom erin zitten en voor veel andere honden 53 generaties. Maar goed, dat is nog pretty amazing natuurlijk! Wij hebben gelukkig nog dat voordeel, dat we geografisch behoorlijk gescheiden lijnen hebben. Als we dat opgesoupeerd hebben is de rek er echt wel uit. Dan wordt het tijd voor een nieuwe echte outcross :biggrin2: . Als het van de RvB mag en ik leef nog en ben nog goed genoeg: dan fok ik een kruising Duitse Staande korthaar x Dalmaat :biggrin2:
Door Lizzy
#3209382
mizzsylver schreef:Super Lizzy! Heel spannend allemaal!
Die COI, is die over 10 complete generaties?
Ga je de pupjes testen op LUA?
Wanneer verwacht je haar loops?
Haha wat een vragen, sorry, maar vind dat je super goed bezig bent! :)
Geeft niks hoor, die vragen! Leuk juist!

Nee, ik mis nog een paar honden in de 10de generatie maar ik ben er eigenlijk 99.9% zeker van (en ik ken de Amerikaanse lijnen inmiddels best goed moet ik zeggen) dat deze geen invloed hebben op het COI van de pups. Jaaa, tot aan de 10de generatie dan he, want in verdere generaties kan het COI natuurlijk wel iets opkruipen. Ik schreef net al aan Astrid, als ik de generatiebeperking uit zet en het systeem de COI over alle generaties laat berekenen, dan zit ik op een COI van 0,56%. En dit percentage wordt natuurlijk wel hoger als ik alle stambomen compleet zou hebben tot de 56ste generatie. Maar ik vermoed dat dit niet gaat lukken. We hebben geen stamboomdatabases die zo compleet zijn dat ze van alle honden de stambomen tot aan de founders hebben, helaas.

Ja, de pups worden getest op LUA. Maar als fokker zie je dat al snel in het nestje als je de urine opvangt. Als de pups een chip hebben, is het daarna een DNA test.

Ze moet nog steeds loops worden (normaal komt ze 1 a 2 weken na Fritzi en Fritzi is hoogloops). Maar de bedoeling is dus om pas de loopsheid erop te laten insemineren. Als ze nou nog lang genoeg wacht met loops worden, kan ze deze loopsheid wel gelijk ::) :biggrin2: . Nee hoor, ik denk dat Leo dan een hartverzakking krijgt :biggrin2:
Door Hanny
#3209438
Leuk om dingen te kunnen doen, die je graag wilt. Maakt het extra goed.
Ik had gedacht, dat je haar zou laten dekken, als ze loops wordt, omdat je altijd zegt, dat je een zomernest wil.
Niets veranderlijker dan een mens. Soms komt het gewoon beter uit om je planning te wijzigen.
Nu kun je nog vele nachten goed slapen en hoef je je voorlopig nergens zorgen om te maken.

Hanny
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3209439
Wat een knappe vent! En wat een lief koppie! Dat kunnen niet anders dan hele mooie, schattige kinders worden met zijn zaadjes.

Ik duim voor een nestje gezonde, knappe, lieve Dalmaatjes :duimen:
Door Lizzy
#3209458
Hanny schreef:Leuk om dingen te kunnen doen, die je graag wilt. Maakt het extra goed.
Ik had gedacht, dat je haar zou laten dekken, als ze loops wordt, omdat je altijd zegt, dat je een zomernest wil.
Niets veranderlijker dan een mens. Soms komt het gewoon beter uit om je planning te wijzigen.
Nu kun je nog vele nachten goed slapen en hoef je je voorlopig nergens zorgen om te maken.

Hanny
Ja, ik wil ook een zomernest. Maar A)weet ik niet of de zaadjes op tijd hier zijn (en ik ga daar niet over stressen) en B)is Frou Frou tegen de volgende loopsheid al weer bijna 4 jaar. En zoals je weet met KI en bevroren sperma : is een nestje bij de eerste (en tweede) poging (of uberhaupt) niet direct evident. En voor je het weet is ze dan te oud om nog een eerste nest te mogen krijgen.... Dus ja nee, blij word ik niet direct van een winternest maar joh aan de andere kant spring ik een gat in de lucht als er een paar pupjes geboren worden, winter of niet!
Door BusKay
#3209473
Had je niet beter die knapperd hier een fijne zomervakantie kunnen geven met behalve een romantische trip met Frou Frou naar Disneyland Paris nog wat heerlijke hoogtepunten....

Voor dat je het weet heb je dan letterlijk en figuurlijk binnen no-time 101 dalmatiërs :biggrin2: :biggrin2:

Ik zie dat altijd ruim.... geen stip teveel zeg ik maar zo... ::) ::)
Door Cindy de Wolf
#3209488
Lizzy schreef:Afbeelding

Ze gaan van Ohio naar Grass Valley

Afbeelding

En dan van Grass Valley naar Duitsland

Afbeelding

En dan van Duitsland naar Nederland

Afbeelding

En van wie zijn die zaadjes?

Van deze mooie meneer :smitten:

Afbeelding

Afbeelding

Deze mooie meneer heet Guinness. Of eigenlijk "Fiacre's I'll Have Another at Rimrock". Hij is een LUA. Oftewel, hij heeft 1 kopie van het gezonde gen en maakt zelf geen uraatgruis meer aan en als je mazzel hebt geeft hij dit door aan ongeveer 50% van zijn nakomelingen!

Maar goed, zo ver is het nog lang niet. Eerst moeten de zaadjes naar Nederland. En dan moet ons smurfje daarmee bevrucht worden (volgende loopsheid). En omdat ze diepgevroren zijn ( :biggrin2: ) hopen we dat ze weer goed gaan zwemmen na het ontdooien. En als dat lukt, dan komt er dus een Siamsa B nestje!

Deze meneer is een echte Amerikaanse Dalmaat. En 16 generaties geleden is er dus een Pointer ingekruist. En het COI van de pups is over 10 generaties gemeten dan ook 0,0%.

De moeder van deze mooie man is de wereldberoemde Fiona, Fiacre's First And Foremost. Voor wie tijd en zin heeft, echt de moeite waard om te bekijken, Fiona is onderwerp van gesprek geweest bij Pedigree Exposed. En nu een keer op een positieve manier:



Ik ben eerlijk gezegd nogal blij. En ik hoop eigenlijk vanaf vannacht ook weer te kunnen gaan slapen. Man man, wat een geregel en wat een stress :-X :-X :biggrin2: . Maar, deze keer voor een goed doel! Het moet nog een beetje inzinken hoor, ik heb ze gisterenavond pas definitief gekocht :biggrin2:
;D ;D ;D :D :D :D WOW! Mooi meis, ontzettend veel voorpret gewenst en laat het AUB deze keer gaan zoals het moet en laat die roze wolk HEUL groot zijn ;)
Door Lil
#3209506
Owwwww... ik open het nu ook toevallig. Dacht ach zaadjes, groene vingers, nah niets voor mij niet interessant.

Maar hier groeien hondjes uit, dat is leuk! :D
Door Hanny
#3209516
Wie weet komen de zaadjes nu wel op tijd, dan kun je nog nadenken wat te doen. Is ook leuk.
De volgende latere loopsheid niet dekken, tja dat kon wel eens niet zo verstandig zijn.
Hier is Juul nu drachtig, ook niet zo vroeg, want ze moest aldoor wachten op Loesje, die nogal eens niet dragend werd. Loes ging haar leven beteren en mag een volgende loopsheid nog een keer, langer wachten is niet wijs, dan is ze tegen de acht jaar.
Zo is er altijd iets. Het is hier wel, "zolang we het samen nog kunnen" en dat is spannend. Door je leeftijd weten dat het over zal gaan is heftig onaangenaam. Voorlopig kijken we vooruit, over twee en halve week pupjes en daar zijn we altijd meer dan blij mee.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door