Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3208822
Cathelijn schreef:Hier ga ik in mee, behalve het niet-stemmen. Ik denk dat ik even kijk hoe de opkomst is tegen de tijd dat ik van mijn werk kom en dan besluit of ik ga stemmen of niet.
Er wordt aangegeven dat ze deze keer geen opkomstpercentage en prognoses doorgeven om te voorkomen dat mensen die ja of nee willen gaan stemmen te sturen. Want als het opkomstpercentage boven de 30% ligt en bijv. De nee-stemmers liggen voor in de prognose kan dit ervoor zorgen dat ja-stemmers die eigenlijk niet wilden stemmen toch gaan.
Door rosmin
#3208830
En dit vind ik nou schokkend te lezen, het burgercomite dat het initiatief heeft genomen voor het referendum heeft als enig doel om NL uit de Eu te krijgen en geen enkel ander doel.

http://www.nrc.nl/next/2016/03/31/oekra ... en-1606419

„Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen”, zegt historicus Arjan van Dixhoorn, voorzitter van het burgercomité. De oprichters daarvan hebben maar één doel. De Europese Unie kapotmaken, of Nederland uit de EU drijven, een Nexit dus.
Door rosmin
#3208838
Cathelijn schreef:Ja dit heb ik ook gelezen. Ik neig dan toch naar ja-stemmen. Trouwens, 80% van het verdrag is al in werking getreden en om zo'n referendum alleen te gebruiken om Nee te zeggen tegen de EU en voorbij te gaan aan de inhoud van het verdrag, daar ben ik niet voor.
+1
Zo denk ik er ook over
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3208844
Cathelijn schreef:Ja dit heb ik ook gelezen. Ik neig dan toch naar ja-stemmen. Trouwens, 80% van het verdrag is al in werking getreden en om zo'n referendum alleen te gebruiken om Nee te zeggen tegen de EU en voorbij te gaan aan de inhoud van het verdrag, daar ben ik niet voor.
Miljoenen uitgeven om een raadgevend referendum te kunnen organiseren, met een inhoud die het feitelijk onderwerp vér overschiet en mensen aanwakkert "eens lekker hun ongenoegen over van alles en nog wat, behalve de werkelijke inhoud van het referendum" te ventileren, is wat ik bedoelde in mijn eerste post met het "gebruik" van democratisch stemrecht tussen aanhalingstekens.

Ik heb een groot democratisch hart, maar hiervan slaat het een paar flinke slagen over. Ben ik altijd al enórm wars van kuddegedrag, begint het hier wel een beetje op te lijken, helaas. Overigens verwacht ik dat de opkomst veel kleiner zal zijn dan men verwacht. Maar je weet nooit, massahysterie hè? ::) ;)
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3208846
Doranto schreef:Het hele verdrag schijnt een paar honderd pagina's dik te zijn. Je komt er als burger nooit achter wat er nu precies in staat omdat iedereen er datgene uit ligt wat in hun straatje past, zowel de voor als tegenstanders. Ook is het meestal zo dat de gladste praters en hardste roepers de meeste mensen op hun hand krijgen.
Ik heb besloten om te kijken waar de meeste politieke partijen op stemmen. Per slot van rekening zijn zij degene die het beste moeten kunnen weten wát er nu precies in dat verdrag staat.
Tot dusver zijn de tegenstemmende partijen diegene waar ik absoluut niets mee heb. Dus áls ik ga stemmen stem ik voor.
Ja, zouden moeten weten. Echter wat mij betreft laten de politieke partijen vooral zien hoe het niet moet, wordt er weinig naar burgers geluisterd en nemen ze het zelf ook niet zo nauw met belangen en de waarheid. Dus ook hierin geloof ik ze niet en vorm ik liever mijn eigen mening.
Door zurca
#3208850
Janneke schreef:Ja, zouden moeten weten. Echter wat mij betreft laten de politieke partijen vooral zien hoe het niet moet, wordt er weinig naar burgers geluisterd en nemen ze het zelf ook niet zo nauw met belangen en de waarheid. Dus ook hierin geloof ik ze niet en vorm ik liever mijn eigen mening.
Precies hoe ik er ook over denk!
Door lianneke
#3208862
rosmin schreef:En dit vind ik nou schokkend te lezen, het burgercomite dat het initiatief heeft genomen voor het referendum heeft als enig doel om NL uit de Eu te krijgen en geen enkel ander doel.

http://www.nrc.nl/next/2016/03/31/oekra ... en-1606419

„Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen”, zegt historicus Arjan van Dixhoorn, voorzitter van het burgercomité. De oprichters daarvan hebben maar één doel. De Europese Unie kapotmaken, of Nederland uit de EU drijven, een Nexit dus.
Dit is misschien wel wat zwart wit maar ik denk ook dat het helemaal niet om Oekraïne gaat maar om een lange neus naar Brussel te trekken en dat Oekraïne gebruikt wordt hiervoor.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3208931
rosmin schreef:En dit vind ik nou schokkend te lezen, het burgercomite dat het initiatief heeft genomen voor het referendum heeft als enig doel om NL uit de Eu te krijgen en geen enkel ander doel.

http://www.nrc.nl/next/2016/03/31/oekra ... en-1606419

„Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen”, zegt historicus Arjan van Dixhoorn, voorzitter van het burgercomité. De oprichters daarvan hebben maar één doel. De Europese Unie kapotmaken, of Nederland uit de EU drijven, een Nexit dus.

Ik heb dit keer besloten principieel niet te gaan stemmen. Niet dat ik zo voor de EU ben maar ik ben tegen dit referendum en heb besloten er niet aan mee te werken.
Door Martine-Tom
#3208936
Mieke L. schreef:Ik heb dit keer besloten principieel niet te gaan stemmen. Niet dat ik zo voor de EU ben maar ik ben tegen dit referendum en heb besloten er niet aan mee te werken.
Mag ik, uit interesse, vragen waarom?

Ik ga stemmen, en dat word een nee.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3208938
Janneke schreef:Ja, zouden moeten weten. Echter wat mij betreft laten de politieke partijen vooral zien hoe het niet moet, wordt er weinig naar burgers geluisterd en nemen ze het zelf ook niet zo nauw met belangen en de waarheid. Dus ook hierin geloof ik ze niet en vorm ik liever mijn eigen mening.
Dat bedoel ik nu juist. HOE wil je JE EIGEN mening vormen? Dan zou je dus niet naar de meningen van al die roeptoeters moeten luisteren, maar zelf het hele verdrag door moeten spitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door