Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3209523
Ik heb niet gestemd, ben tegen dit adviserend referendum dat een godsvermogen heeft gekost, werkelijk om niets want de politiek gaat zich hier echt geen fluit van aantrekken denk ik zomaar.
Door eelke
#3209530
Jantina schreef:Ik heb niet gestemd, ben tegen dit adviserend referendum dat een godsvermogen heeft gekost, werkelijk om niets want de politiek gaat zich hier echt geen fluit van aantrekken denk ik zomaar.
Dat, maar ook omdat ik bang ben dat we straks voor elke scheet naar de stembus kunnen, als er maar genoeg handtekeningen zijn...

Volg t nieuws wel, want dat vind ik wel interessant. Vandaag ook al een aantal keer een vraag van een cliënt gehad, maar hoe moet ik het ze uitleggen?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3209554
Heb lang getwijfeld maar nu uiteindelijk besloten niet te gaan.

Reden is dat ik te weinig weet waar we over stemmen (Rutte wist gisteren bij eenvandaag ook alleen maar te roepen wat het vooral NIET inhoudt en zat me continu af te vragen wat het dan WEL inhoudt).
Daarnaast verwacht ik dat de regering zich er toch niets van aantrekt aangezien ze eigenlijk al ja hebben gezegd dus waarom stem ik dan?
Door Cathelijn
#3209565
De opkomst een beetje in de gaten gehouden en rond 6 uur besloten om niet te gaan.
Ook voor mij volgens mij de eerste keer dat ik niet ben gaan stemmen.
Door Borke
#3209578
Voor het eerst van mijn leven niet gaan stemmen...heel weloverwogen niet gedaan.
Inderdaad zonde van al dat geld...
Door Anne in Zweden
#3209611
Het allerjammerste van niet stemmen is dat de politiek dat natuurlijk weer uitlegt als "de burger is niet geïnteresseerd, dus gaan wij onze gang maar". Terwijl veel mensen zo te lezen, en vast alleen niet op barfplaats, heel weloverwogen niet zijn gaan stemmen. Er zou echt een knop moeten komen voor "ik maak expres geen keuze".
Gebruikersavatar
Door pluk
#3209614
Anne in Duitsland schreef:Het allerjammerste van niet stemmen is dat de politiek dat natuurlijk weer uitlegt als "de burger is niet geïnteresseerd, dus gaan wij onze gang maar". Terwijl veel mensen zo te lezen, en vast alleen niet op barfplaats, heel weloverwogen niet zijn gaan stemmen. Er zou echt een knop moeten komen voor "ik maak expres geen keuze".
Die is er, gewoon blanco stemmen.
Door Anne in Zweden
#3209617
pluk schreef:Die is er, gewoon blanco stemmen.
O, dat wist ik niet. Van de details ben ik als buitenlander niet op de hoogte. :biggrin2: Maar waarom kiezen mensen hier daar dan niet voor?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3209627
Anne in Duitsland schreef:O, dat wist ik niet. Van de details ben ik als buitenlander niet op de hoogte. :biggrin2: Maar waarom kiezen mensen hier daar dan niet voor?
Omdat niemand dat weet misschien? (Ik ook niet)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3209631
Borke schreef:Voor het eerst van mijn leven niet gaan stemmen...heel weloverwogen niet gedaan.
Inderdaad zonde van al dat geld...

+1
Voelt het goed nu? Nee.

Ik vind het "knap" van de campagneleiders van "nee" wat ze voor elkaar hebben weten te boksen. Ook al ben ik het er niet mee eens, ook dit is democratie. Maar ik blijf het een kostbaar farce-referendum vinden, ditmaal.

Dat de opkomst net boven de 30% is gekomen, is wat mij betreft jammer. Strategisch niet-stemmen is dus geen optie. Hebben we dat ook weer eens getest. ;)
Persoonlijk vind ik dat een duivels dilemma; niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar je democratisch recht gebruiken voor een evenzo democratisch middel dat in mijn ogen op onterechte wijze wordt ingezet, is het ook niet. :-\

Damn.
Door Cathelijn
#3209632
-Saskia- schreef:+1
Voelt het goed nu? Nee.

Ik vind het "knap" van de campagneleiders van "nee" wat ze voor elkaar hebben weten te boksen. Ook al ben ik het er niet mee eens, ook dit is democratie. Maar ik blijf het een kostbaar farce-referendum vinden, ditmaal.

Dat de opkomst net boven de 30% is gekomen, is wat mij betreft jammer. Strategisch niet-stemmen is dus geen optie. Hebben we dat ook weer eens getest. ;)
Persoonlijk vind ik dat een duivels dilemma; niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar je democratisch recht gebruiken voor een evenzo democratisch middel dat in mijn ogen op onterechte wijze wordt ingezet, is het ook niet. :-\

Damn.
Inderdaad ja, damn. Mislukt..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door