Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3208389
Prachtige reactie van Tannetje Koning op het artikel in de Volkskrant:

https://www.facebook.com/tannetje/posts ... 60?fref=nf
Tannetje krijgt 100 punten.

*Ironische modus aan*
Ik heb net lamslevertjes en kippenhartjes staan portioneren, idem voor een moot zalm en enkele kwartelkarkasjes. Uiteraard allemaal door elkaar, op de vleesplank die ik ook gebruik voor mijn eigen eten. En met mijn normale keukenmes. Na afloop even naspoelen met koud water en het aanrecht afvegen met het vaatdoekje van een dag of drie oud was voldoende denk ik. Toch?
*Ironische modus uit*

(PS het vlees heb ik inderdaad staan snijden, hihi)
#3208394
Lizzy schreef:Het was vandaag ook tenenkrommend bij het Jeugd journaal.

Rauw voedsel voor je hond is ziekmakend en soms zelfs dodelijk. En veroorzaakt vergroeiingen in de botten. Je kan ze als je ze echt wil verwennen beter af en toe met de pot mee laten eten. Het zijn nu eenmaal geen vleeseters.
Je moet wel vroeg beginnen met de "opvoeding" he ::) ZIjn toekomstige consumenten he
#3208400
Lizzy schreef:Het was vandaag ook tenenkrommend bij het Jeugd journaal.

Rauw voedsel voor je hond is ziekmakend en soms zelfs dodelijk. En veroorzaakt vergroeiingen in de botten. Je kan ze als je ze echt wil verwennen beter af en toe met de pot mee laten eten. Het zijn nu eenmaal geen vleeseters.

Dat is raar! In de Donald Duck stelen Loebas, Rakker en Pluto altijd worst en karbonades en kauwen ze op botten! Vreemd... :crazy2:
#3208402
Lizzy schreef:Nee, maar ik heb weer 10+ mailtjes en berichtjes en telefoontjes in mijn buis en op mijn telefoon van bezorgde hondeneigenaren. Dit is dus wat zij bereiken en dat maakt mij eerlijk gezegd wel ene zak uit.
Maar is het dan niet zo dat deze (naar ik aanneem barf of kvv voerende) hondeneigenaren er in beginsel niets van begrepen hebben?
want dan zouden ze niet bezorgd zijn en bij jou gaan aankloppen.
#3208409
pike schreef:Maar is het dan niet zo dat deze (naar ik aanneem barf of kvv voerende) hondeneigenaren er in beginsel niets van begrepen hebben?
want dan zouden ze niet bezorgd zijn en bij jou gaan aankloppen.


Dat zijn mensen die net over zijn geschakeld en het zweet op het voorhoofd hebben als ze een nieuwe vleesbot geven. Remember the time? Kun je je eigen onzekerheid niet meer herinneren?
#3208436
Lizzy schreef:Dat zijn mensen die net over zijn geschakeld en het zweet op het voorhoofd hebben als ze een nieuwe vleesbot geven. Remember the time? Kun je je eigen onzekerheid niet meer herinneren?

Ja, ik nog wel. En ik vond het een drama, maar ik vond het idee dat je wel dood kan gaan door vlees aan de hond te voeren maar je wel rauw vlees uit een bakje van de supermarkt op je eigen snijplank mag snijden zonder dood te gaan wel een beetje gek. Vlees is vlees, rauw is rauw. Die hele hysterie over hygiene begrijp ik gewoon echt niet. Ook niet toen ik voor het eerst een stuk vleesbot stond te portioneren voor mijn hond.
Maar dan heb ik het over hygiene, niet over tekorten ed.
#3208443
Ik vind het ook heel kwalijk dat zelfs het jeugdjournaal meegaat in deze onzin. "Het zijn nou eenmaal geen vleeseters". Serieus?? Wat betekent het woordje carnivoor ook weer?

Gelukkig weten mijn kinderen wel beter. Die geven hondlief zonder blikken of blozen een gedroogd konijnenoor of een haring. Niks vies aan. Daarna gewoon handjes wassen, klaar. Allemaal nog nooit salmonella gehad.

Ik word erg moe van dit soort artikelen, er zijn een paar (vage :biggrin2:) kennissen die nu opnieuw hard roepen: "zie je wel!", en ik heb gewoon echt geen zin meer om het nóg een keer uit te leggen.

We zijn niet levensgevaarlijk. Wat levensgevaarlijk is, is het zonder nadenken klakkeloos aannemen van al dat gel*l in de kranten en op het nieuws. En dat zie ik steeds vaker gebeuren...
#3208445
Dat zijn mensen die net over zijn geschakeld en het zweet op het voorhoofd hebben als ze een nieuwe vleesbot geven. Remember the time? Kun je je eigen onzekerheid niet meer herinneren?
Yep. Ik ben net begonnen en vind het nog steeds spannend om de katjes hun vleesbot te geven. Ik blijf er ook altijd bij, voor het geval dat. Hoe vaak er ook geschreven staat dat het bijna nooit misgaat.

Ik kan me dus levendig voorstellen dat iemand na lezing van zo'n artikel de schrik om het hart slaat. Niet iedereen bezoekt BARFplaats, niet iedereen leest zich grondig in, niet iedereen heeft een fijne, meedenkende dierenarts, niet iedereen kan even goed kritisch lezen.
En dat is precies de groep die dit artikel moet hebben. De twijfelaars, de beginners, de einzelgängers. Een uiterst valse tactiek om zo op de achterhoede te schieten, maar helaas wel effectief.
Zelf moest ik ook twee keer lezen en even het één en ander googlen voordat ik doorhad hoe intens flut het Volkskrant-artikel was. Was er in eerste instantie best wel van geschrokken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door