Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3208005
Dat maakt het wel moeilijk ja, als het echt alleen maar goed onder druk lukt.
Erg vermoeiend vooral. Lukt het ook niet als je overdag een vaste tijd gaat zitten? Of is dan je motivatie er echt niet?
Lastig want je lichaam heeft ook gewoon rust nodig. 10 uur opstaan is niet gek als je zo laat pas ligt.

Ik herken het wel deels hoor. Maar toen ik meer ben gaan werken moest ik toch het ritme aan gaan passen om alles goed te dien en zelf genoeg rust te krijgen. Wel met hulp van een ergo therapeut maar het lukt redelijk. Zou zo hopen dat dat jou ook zou lukken.
#3208007
Charlie Angel schreef:Dat maakt het wel moeilijk ja, als het echt alleen maar goed onder druk lukt.
Erg vermoeiend vooral. Lukt het ook niet als je overdag een vaste tijd gaat zitten? Of is dan je motivatie er echt niet?
Lastig want je lichaam heeft ook gewoon rust nodig. 10 uur opstaan is niet gek als je zo laat pas ligt.

Ik herken het wel deels hoor. Maar toen ik meer ben gaan werken moest ik toch het ritme aan gaan passen om alles goed te dien en zelf genoeg rust te krijgen. Wel met hulp van een ergo therapeut maar het lukt redelijk. Zou zo hopen dat dat jou ook zou lukken. Afbeelding
Klopt, het is vooral vermoeiend. En nee, een vaste tijd helpt niet. Er komt gewoon niets uit dan, de zinnen willen niet vlotten, ik laat me door het minste of geringste afleiden, of ik val in slaap achter de computer. Hoe later op de dag, des te beter kom ik op gang. Daarbij komt dat deadlines vaak een relatief gegeven zijn. Soms heb je een deadline waar je met kunst- en vliegwerk aan voldoet, en dan wordt het boek pas een halfjaar later door de corrector van de uitgeverij bekeken. Er is altijd wel speling. En als mijn hoofd weet dat er speling is, dan buit het die ook tot het uiterste uit. :( Ik ben zo iemand die de wekker tien minuten vooruitzet om zichzelf voor de gek te houden, maar die zich vervolgens niet door de wekker voor de gek laat houden en die tien minuten dus gewoon weer inpikt wanneer de wekker gaat. ::)
#3208008
Thessa en Shanti schreef:
Ja ik heb het er zwaar mee, dus stel ik de beslissing uit door bij te lezen op bp. Ik moet toch wat nu mijn toetsweek weer is afgelopen. :biggrin2:

Degene waar ik al in begonnen ben (ik lees bijna altijd meerdere boeken tegelijk)
A storm of Swords (3de deel van Game of Thrones)
Lair of Dreams
Het meisje met alle gaven
Mythen en sagen van de Griekse wereld

En waar ik nog in beginnen moet
Outlander
Dragon's time



Fijne vakantie! Geen plannen zijn altijd de beste plannen. :)
Dank je! Afbeelding

Jij succes met de zware keuze. Afbeelding
#3208010
Thessa en Shanti schreef:Ja ik heb het er zwaar mee, dus stel ik de beslissing uit door bij te lezen op bp. Ik moet toch wat nu mijn toetsweek weer is afgelopen. :biggrin2:

Degene waar ik al in begonnen ben (ik lees bijna altijd meerdere boeken tegelijk)
A storm of Swords (3de deel van Game of Thrones)
Lair of Dreams
Het meisje met alle gaven
Mythen en sagen van de Griekse wereld

En waar ik nog in beginnen moet
Outlander
Dragon's time



Fijne vakantie! Geen plannen zijn altijd de beste plannen. :)
Ik zeg: Mythen en sagen van de Griekse wereld! Altijd weer boeiend. En indien niet boeiend, dan lekker slaapverwekkend! :P :biggrin2:
#3208013
koekje schreef:Zo. Kind in slaap, speelgoedsoep opgeruimd. Nu nog zin maken om de vaatwasser leeg te halen.
Nog een nachtbraker! En wat voor een: een heuse veteraan! ;D

Die vaatwasser kan niet wachten tot meneer Koekje thuiskomt en hem leegruimt morgen? Onder het motto: jijdoetooknooitietsinhuisikmoetookaltijdallesinmijneentjedoenboehoehoeeeee?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3208014
Ik vind het echt heel fijn om de dag met een verse lege vaatwasser te beginnen :-[ :biggrin2:

Meneer is heel zinnig werk aan het doen: hij heeft meegeholpen de boze kabouter in bad te doen (en vooral daarna weer afdrogen en aankleden) en is daarna zn oude kapotte iphone gaan repareren. Dat wordt dan de mijne.
#3208015
koekje schreef:Ik vind het echt heel fijn om de dag met een verse lege vaatwasser te beginnen :-[ :biggrin2:

Meneer is heel zinnig werk aan het doen: hij heeft meegeholpen de boze kabouter in bad te doen (en vooral daarna weer afdrogen en aankleden) en is daarna zn oude kapotte iphone gaan repareren. Dat wordt dan de mijne.

Boze kabouter. ;D ;D Echt een genotje hè, dat moederschap! :D #zezijnzoliefalszeslapen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3208016
*doet handen omhoog*: Klaar!

Wij hebben een kind dat zich vooral niet wenst te conformeren en overall schijt heeft aan regels. Echt geen idee hoe dat nou komt :g: :biggrin2:


Waarom heb ik geen chocola meegenomen vandaag bij de Lidl?
#3208017
koekje schreef:*doet handen omhoog*: Klaar!

Wij hebben een kind dat zich vooral niet wenst te conformeren en overall schijt heeft aan regels. Echt geen idee hoe dat nou komt :g: :biggrin2:


Waarom heb ik geen chocola meegenomen vandaag bij de Lidl?

A: Goehoed! Gefeliciteerd met het overwinnen van de vaatwasser!

B: Als ik het goed begrijp heeft Vera de leeftijd dat je haar zes maanden bij de grootouders dumpt en zelf op wereldreis gaat? :biggrin2:

C: Omdat je niet met goed fatsoen om 2 uur 's nachts chocola kunt gaan zitten eten. Chocola is sowieso yek. Dan liever een zak chips. :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#3208018
Opa en oma hebben meneer gemaakt. Dat is al genoeg voor deze wereld :biggrin2:


Ik heb wel eens van anderen te horen gekregen dat ze verwend is. Ik bedankte blij voor het compliment :D
Ik krijg wel eens een scheve blik vanwege haar onwil om te conformeren, maar dan heb ik schijt aan de scheve blik. Ik wil nog wel eens roepen dat ze zo'n vrije ziel heeft. Als ik in een hele melige bui ben, zeg ik dat ze nieuwetijdsindigokind is en last heeft van een resonerende aardstraal :biggrin2:
#3208023
Anne in Duitsland schreef:
Klopt, het is vooral vermoeiend. En nee, een vaste tijd helpt niet. Er komt gewoon niets uit dan, de zinnen willen niet vlotten, ik laat me door het minste of geringste afleiden, of ik val in slaap achter de computer. Hoe later op de dag, des te beter kom ik op gang. Daarbij komt dat deadlines vaak een relatief gegeven zijn. Soms heb je een deadline waar je met kunst- en vliegwerk aan voldoet, en dan wordt het boek pas een halfjaar later door de corrector van de uitgeverij bekeken. Er is altijd wel speling. En als mijn hoofd weet dat er speling is, dan buit het die ook tot het uiterste uit. :( Ik ben zo iemand die de wekker tien minuten vooruitzet om zichzelf voor de gek te houden, maar die zich vervolgens niet door de wekker voor de gek laat houden en die tien minuten dus gewoon weer inpikt wanneer de wekker gaat. ::)
Dat eerste deel klinkt bekend, maar dan in zoverre, dat ik ook onder druk het beste presteer. Maar niet pas 's avonds, dan ben ik meestal te moe. Ik slaap uit, drink rustig koffie, koekeloer wat op BP, Facebook en elders op het internet. Dan probeer ik een begin te maken. Bedenk dan na 30 minuten dat ik nog een was in de machine moet doen, dus even een korte onderbreking. Dan ga ik Door tot de was opgehangen moet worden, dan is het tijd voor de boodschappen, koken, eten, afwassen. En als dat achter de rug is, dan 'knal' ik, en gaat het vertalen (of andere huiswerkopdrachten maken) als een speer. Meestal werk ik dan tot ca. 23u. door, en dan ben ik te moe. Dan moet ik me ontspannen, anders kan ik niet slapen. Maar ik doe ook alles op het laatste moment.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door