Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3207795
Ik ben nog steeds erg blij met m'n mekuti tuig!
Je ziet hem alleen weinig in Nederland. Ik gebruik hem vooral voor het steppen omdat hij een ring aan de zijkant heeft! Officieel is het een antitrektuig ;)
Door san :)
#3207814
Hope schreef:De ring aan de voorkant kan ik ook wel laten zetten door een zadelmaker denk ik.
Ik ben nu aan het kijken naar de tuigen van 4dox maar die van happydog zien er ook goed uit.
ik heb gewoon de normale voering. ik heb het tour model. deze zit mooi ruim achter de voorpoten en schuurt nergens. heb ze nu ruim een jaar en ze zijn nog steeds heel mooi! goede service ook en het resultaat is ook heel erg mooi!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3207882
Parelridder schreef:Ik zou ivm met het waterratsyndroom tevens niet kiezen voor leer of neopreen. Leer gaat er van kapot, neopreen droogt super langzaam.
Wat een eventueel opschrift betreft zou ik als je iets rondom het niet voeren wilt melden overwegen er iets op te zetten als 'voedselallergie!' Ik vrees dat 'niet voeren' bij héél veel mensen leidt tot even snel tóch geven ("arme hond, 1 koekie kan echt wel, anders is het zielig, want.."). Gewoon een voerverbod heeft minder invloed dan weten dat de hond er ZIEK van wordt. Zo iets als dat je vraagt of iemand even z'n hond bij zich wil houden ("Maar hij doet niks hoor!" en dan gewoon laten door gaan..). Veel effectiever om te zeggen dat je hond kennelhoest heeft of gooi een eng klinkende kwal als Hartworm in de strijd ::) Dán wordt het bij-zich-roepen goed begrepen.
Slim!

San, bedankt voor de foto's!

Ik ga ook nog even kijken naar het tuig van Marije
Door *Marieke*
#3207892
san :) schreef:Afbeelding

Bovenzijde. Afbeelding
Zijkant


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wauw, mooie tuigen! Precies wat ik gebruik voor mijn honden! Blijven deze netjes op maat zitten? Die ik nu heb zijn van Karlie, maar zeker zodra ze wat vochtig zijn worden ze groter, door het verzet stukje wat gewoon niet optimaal werkt... Sta iedere week ze weer netjes opmaat te schuiven..

En leuke kleurtjes!!

Sorry Hope, beetje topic vervuiling
Door MillyMol
#3207921
Ik heb een tuigje van HappyDog:
Zit prima en de drie passtukken zijn in verschillende maten los te bestellen. Het schuurt nergens, kan in de wasmachine en is dan zo weer droog. Enige mogelijke nadeel is dat er alleen een ring op de rugzijde zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door san :)
#3208027
Deze blijven veel mooier zitten. Die karlie schuift snel opzij en deze totaal niet. Ook blijft de maat beter idd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3208058
MillyMol schreef:Ik heb een tuigje van HappyDog:
Zit prima en de drie passtukken zijn in verschillende maten los te bestellen. Het schuurt nergens, kan in de wasmachine en is dan zo weer droog. Enige mogelijke nadeel is dat er alleen een ring op de rugzijde zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet er exact zo uit als het perfect fit tuig. Ook zelfde prijsklasse, maar dat zachte stuk is niet van fleece maar van een ander materiaal als ik het goed zie?
Door Shanti en co
#3208069
Kaio schreef:Dat ziet er exact zo uit als het perfect fit tuig. Ook zelfde prijsklasse, maar dat zachte stuk is niet van fleece maar van een ander materiaal als ik het goed zie?
Ja klopt, het is een is een gevoerde kunststof. Wat het precies is weet ik niet maar het is redelijk waterafstotend en tot nu toe erg stevig.
Door san :)
#3208079
Tibbies schreef:Vraagje aan San. Schuift die ring waar je de riem aan vast maakt?
Ja. Op mijn eigen verzoek. Zodat t tuig niet schuift als ze op zij lopen of naar zij trekken. Je kan t zo bestellen als je zelf wil. En het voordeel vind ik van het op maat maken dat er minimaal aan clips of schuiven aan zit.

Die happydog is ook mooi trouwens! Fleece gaat bij de mijne enorm klitten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3208085
Ik ga voor het tourtuig van 4dox. Deze laat luchtpijp en schoudergewrichten vrij en doordat hij op maat wordt gemaakt valt hij nooit over "losse" ribben. Ze kunnen er een extra ring op maken en de bovenste ring inderdaad zo maken dat hij schuift.

De voering ben ik nog niet helemaal uit, denk kunststof. Nu nog nadenken over de voering dus, en de kleur. Het borduurwerk wordt inderdaad iets van VOEDSELALLERGIE.
Ik vind het prijstechnisch ook een hele goede optie.

San, heb jij metalen of kunststof schuiven/sluitingen?
Door san :)
#3208090
Ik heb de gewone kunststof. En ook de gewone voering. Ik heb ze een jaar nu en ze zijn nog als nieuw. Na een paar dode beesten rol partijen ook al gewassen. Dan zijn ze snel droog

Rottige klus hoor. Kleurtjes kiezen!! Iets van lime vind ik ook mooi op diep zwart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Tibbies
#3208107
Heb jij niet dat de haren op de rug door het verschuiven van die ring afbreken? Ik heb eens Hurtha tuigen gehad en toen hadden ze op de rug een heel stuk met afgebroken haren.
Door san :)
#3208111
Ja wel iets. Hurtta was nog erger. Mijn k9 tuigen zijn de enige waarbij t niet afbreekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door