Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3276890
hannabelgje schreef:Hier vandaag ff geen sapjes. Vanmorgen een banaan en sinaasappel gegeten en net een warm soepje. Vanavond ook een soepje. Ff een dagje niet. Morgenvroeg ga ik weer aan het sap. Of ik volgende week het programma juist ga volgen weet ik niet. Als ik die boodschappenlijst zie en mijn bankrekening gok ik van niet. Sowieso vind ik die smoothies als ontbijt geen goed idee......

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat ontbijt ga ik sowieso door een juice vervangen, echt geen smoothies voor mij meer.
Boodschappenlijst moet ik gaan bekijken (ik heb zojuist voor elkaar dat ik de apps ook op de pc kan draaien :D ), volgens mij heb ik veel al. Oja ik ga het verder ook aangepast doen, ik ga niet elke dag een nieuwe soep maken, dus ik pak de soep die ik lekker vind en maak die voor 3 keer en ik pak een sla die ik dan 2x eet. Dat is een stuk beter te doen qua tijd om het te maken en ook qua inkopen van ingredienten en overhouden van ingredienten (waar ik dan echt een hekel aan heb, gelukkig met groentes gaan die naar de honden). Dus voor mij wordt het door de weeks de creamy chilly soup en de avocado,munt slaatje.

PS: ik vind die sap met die peer en banaan echt niet iets voor mij :-[
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3277851
Ehm? ::) En jij? :biggrin2:


Nou ja goed dus. Vorige week had ik al zoiets geschreven dat het vaak zo zoet was, en om de een of andere reden werd het me steeds zoeter, terwijl het toch dezelfde sappen waren. Met als gevolg dat ik dus de sappen weggoot en alleen thee dronk. Dat ging dus niet echt super. Do avond heb ik dus lekker een soepie gegeten, en vr dus een wokje met kipgfilet. Zaterdag wist ik vantevoren dat het niet doorgesapt werd en zondag heb ik alvast zijn pizza gegeten.
Nu heb ik dus wel weer een sapje ipv smoothie, rest van de week wordt de lunch dus die groene sla of die chilli soep. En avond wordt ook zijn weekmenu maar wel de visvariant. EN zaterdag krijg ik eters dus die gaat wel afwijken weer.
Door hannabelgje
#3277853
Hier ook veel soep gegeten in de avond. Afgelopen weekend die Chili soep gemaakt. Ik heb er ipv 2 pepers een halve ingegooid en de soep is echt niet te eten zo pittig. Ik ga hem maar weggooien vrees ik.
Hoe was die pizza van hem?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3277870
Ik heb hem eerst al eens gemaakt, lekker maar ook machtig. ML had hem gister gamaakt, en was de saus te zout, en toen wist ik het weer ik doe maar ongeveer de helft van de zongedroogde tomaten ( uit pot in olie dus) erin en spoel ze af. Dus advies, doe ze op gevoel erin en niet op het afgewogen gewicht.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3277872
Anne in Duitsland schreef:Ik heb mijn kuur onderbroken, vrees ik. Ben deze week in NL en wil niet de lastige gast uithangen bij de mensen waar ik logeer. Dus ik ga volgende week weer verder.
Dat is ook het lastige van weken achter elkaar iets echt willen uitvoeren. Heeft iets te maken met leven :biggrin2:

Maar goed, hoe dan ook ik heb weer een goede gezondere focus, en daar ging het me om
#3277923
Kaio schreef: Dat is ook het lastige van weken achter elkaar iets echt willen uitvoeren. Heeft iets te maken met leven :biggrin2:

Maar goed, hoe dan ook ik heb weer een goede gezondere focus, en daar ging het me om
Ja dat heb ik ook inderdaad. Ik ben weer gereset en ben weer zo veel mogelijk aan het letten op mijn eten. Weinig brood en kant en klaar. Veel groenten en fruit en meer vis dan vlees. Daar was het mij ook om te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3278264
Kaio schreef:Dat is ook het lastige van weken achter elkaar iets echt willen uitvoeren. Heeft iets te maken met leven :biggrin2:

Maar goed, hoe dan ook ik heb weer een goede gezondere focus, en daar ging het me om
Ja, zo ervaar ik dat ook. Even weer letten op wat ik eet (en drink). Ik zit straks weer een paar maanden in Zweden in mijn eentje (nou ja, met de hele dierentuin, dat wel), en dan is het veel makkelijk om zo'n Jason-programma te volgen. Vooral omdat ik koken voor alleen mezelf ook maar saai vind, en dan is zo'n kuur goed te doen.
#3278280
Anne in Duitsland schreef:
Ja, zo ervaar ik dat ook. Even weer letten op wat ik eet (en drink). Ik zit straks weer een paar maanden in Zweden in mijn eentje (nou ja, met de hele dierentuin, dat wel), en dan is het veel makkelijk om zo'n Jason-programma te volgen. Vooral omdat ik koken voor alleen mezelf ook maar saai vind, en dan is zo'n kuur goed te doen.
Mag ik mee? Dan doen we het samen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3305596
Zijn jullie nog aan het sappen? :cool: Ik heb mezelf tot de 3-days-detox aangezet. Vanmorgen nog wel ontbeten omdat ik nog wat over had van gisteravond maar ik heb net de Juice Master’s Detox Special gemaakt en de H2O detox. Die laatste vond ik toch lekkerder zonder zoveel water erbij, maargoed. Hoeveel sap hebben jullie gemiddeld van zo'n recept? Ik heb nu zo'n 600 ml (Juice Master’s Detox Special dus) en ik weet niet of ik het daar nou mee red tot vanavond. :-X Eten jullie er stiekem toch wat bij? Nootjes ofzo? Of zitten er voldoende calorieën in voor een dag, net zoveel als je normaal zou eten?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3305607
nou het idee van de detox is eigenlijk wel zonder vast voedsel erbij. Omdat je niks eet (maar wel dus genoeg voedingstoffen binnenkrijgt), dan gaat je lichaam anders om met je signalen.
Wat Jason zelf aan beveelt als je het niet trekt is een halve banaan of halve avocado.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3305609
Hmm.. misschien trek ik dat inderdaad niet haha. Ik had voor het avondeten één vol glas.. :???: Ik heb gecheat en heb er de ''sap'' van morgen alvast bij gedaan (ananas/blauwe bes/yoghurt), allebei op en ik heb nog steeds honger. :') Dan krijg je denk ik toch niet genoeg binnen? :???:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3305610
op zich zitten er best wel wel voldoende kalorien in de sappen, zeker als er ook avocado in zit of zo.
Het is voornamelijk je brein die door gebrek aan vast voedsel een hongergevoel creeert, en als je er dan "doorheen" bent heb je dat gevoel ook niet meer of heel veel minder, maar dat lukt niet in een dag. Ik had meestal 2 dagen nodig.

en oke sommige hebben meer nodig dan anderen, ligt aan je normale energieverbruik, dus lengte,gewicht en activiteit. Maar de programma's zijn voor het gemiddelde samengesteld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door