Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3365576
CindyMayella schreef:Eigenlijk geen klaag, want het was mn eigen keuze:
Van een weekend van 5 dagen en dus alles kunnen plannen wanneer ik wilde, naar een weekend van maar 2 dagen en dus alles in die 2 dagen proppen... Kom tijd tekort!!! Kan pas na mn avondeten zitten :'( ....

Maar goed, zoals gezged, eigen keuze, heb nu vrij als de rest vrij heeft plus alle schoolvakanties...

Vind het voor de rest wel leuk werk, hoor :D ;D .....
Dat zal flink wennen zijn en pas op dat je in die 2 dagen niet veel te veel wilt doen. Wel fijn dat het leuk werk is, dat is toch ook belangrijk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365587
Charlie heeft misschien (pre) suikerziekte :( :( :( . Komende vrijdag wordt er bloed geprikt en weten we meer. Behandeling zou hetzelfde zijn als bij mensen. Dus dieet, sport ( :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:, drie keer raden hoe meneer extreme luiwammes hieraan komt) en tzt insuline spuiten. Poeh he, dat zie ik even mooi niet zitten, na twee keer kan ik nieuwe vingers aan gaan laten meten vrees ik. Arme Charlie.
Door hannabelgje
#3365593
Kaela schreef:Charlie heeft misschien (pre) suikerziekte :( :( :( . Komende vrijdag wordt er bloed geprikt en weten we meer. Behandeling zou hetzelfde zijn als bij mensen. Dus dieet, sport ( :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:, drie keer raden hoe meneer extreme luiwammes hieraan komt) en tzt insuline spuiten. Poeh he, dat zie ik even mooi niet zitten, na twee keer kan ik nieuwe vingers aan gaan laten meten vrees ik. Arme Charlie.
Gatver Karin dat is geen goed nieuws.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365611
Kaela schreef:Charlie heeft misschien (pre) suikerziekte :( :( :( . Komende vrijdag wordt er bloed geprikt en weten we meer. Behandeling zou hetzelfde zijn als bij mensen. Dus dieet, sport ( :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:, drie keer raden hoe meneer extreme luiwammes hieraan komt) en tzt insuline spuiten. Poeh he, dat zie ik even mooi niet zitten, na twee keer kan ik nieuwe vingers aan gaan laten meten vrees ik. Arme Charlie.
Hoe sport een papegaai dan? :???: ( ja ik begrijp al Charlie niet :biggrin2: )
Echt wist niet dat ze ook suikerziekte konden krijgen

CindyMayella schreef:Eigenlijk geen klaag, want het was mn eigen keuze:
Van een weekend van 5 dagen en dus alles kunnen plannen wanneer ik wilde, naar een weekend van maar 2 dagen en dus alles in die 2 dagen proppen... Kom tijd tekort!!! Kan pas na mn avondeten zitten :'( ....

Maar goed, zoals gezged, eigen keuze, heb nu vrij als de rest vrij heeft plus alle schoolvakanties...

Vind het voor de rest wel leuk werk, hoor :D ;D .....
Ik denk dat je daar gewoon opnieuw je draai in moet vinden, dingen anders organiseren , plannen, en dat kost gewoon even wat tijd.De rest is in ieder geval positief , bij je familie kunnen zijn en leuk werkt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365612
Mijn klaag , onze dementerend hondje heeft de neiging om buiten voor een willekeurig raam te gaan staan en dan gaan blaffen naar binnen toe ( en als en hem de deur openmaakt heeft ie dat ook niet altijd in de gaten of wil ie niet naar binnen ::) ) . Maar goed kan ie niks aan doen, en zijn blaffen is niet heel hard, en omdat ie oud is gaat die deur open ja. Maar dan nu: Oli denkt het gevonden te hebben. Na de wandeling mogen (moeten) ze van mij buiten uitdampen. Dus hij hoe het moet : ik ga voor de deur staan blaffen! En Oli heeft echt een enorm geluid, als hij blaft of gromt is dat zeeeeeeeeeer indrukwekkend. :o Dus die gaat nu staan blaffen >:( . Stomme slimme hond. ::)
En die moet ik dus laten staan blaffen tot ie weer is gaan liggen en rustig is. Hoop dat ik het er op die manier weer snel genoeg eruit krijg....
Door eelke
#3365635
Jeetje Kaela, dat is geen goed nieuws.

Oli lijkt op Gijs :biggrin2: ik zou niet te veel hoop hebben dat het overwaait ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365672
hannabelgje schreef:Gatver Karin dat is geen goed nieuws.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nee daar balen we ook wel van. Hij is nog zo jong, het past ook nog niet bij zijn leeftijd.
Kaio schreef: Hoe sport een papegaai dan? :???: ( ja ik begrijp al Charlie niet :biggrin2: )
Echt wist niet dat ze ook suikerziekte konden krijgen.
Ik wist het ook niet en ik durf toch best te stellen dat ik er best wat vanaf weet.

Sporten kan door vliegen en door klimmen en klauteren. Vliegen doet hij alleen als hij bang is of schrikt en meestal eindigt zijn vlucht in een noodlanding. Maar vliegen is wel een hele goede om alle spieren te benutten, dus misschien kan ik iets verzinnen om hem zonder angst en paniek aan het vliegen te krijgen. Klimmen en klauteren kan ik uitlokken door een groter deel van zijn voer in verrijkingsspeeltjes te doen. Maar daar zitten ook wel wat haken en ogen aan. Want Kaela moet haar deel ook wel krijgen (en die is te klein voor de echte papegaaienspeeltjes) en van nieuw speelgoed is hij eerst maanden bang. Dus dat wordt in ieder geval ook een lange adem.
Ik wacht nu op goedkeuring van lidmaatschap in een medische vogelgroep en hoop daar nog wat tips op te kunnen doen. Want ook al zullen we vrijdag af moeten wachten voor een definitieve uitslag, ik kan er niet tegen dat ik er niets van weet en wil vrijdag niet onvoorbereid zijn.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3365691
Verdorie Karin, dat zijn geen leuke berichten!

Jouw pitbull-eigenschap waar het je dieren aangaat kennende, zul je hier ook weer uitkomen!
Gebruikersavatar
Door pike
#3365693
Kaela schreef:Charlie heeft misschien (pre) suikerziekte :( :( :( . Komende vrijdag wordt er bloed geprikt en weten we meer. Behandeling zou hetzelfde zijn als bij mensen. Dus dieet, sport ( :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:, drie keer raden hoe meneer extreme luiwammes hieraan komt) en tzt insuline spuiten. Poeh he, dat zie ik even mooi niet zitten, na twee keer kan ik nieuwe vingers aan gaan laten meten vrees ik. Arme Charlie.
Gos dat een papegaai dat kan krijgen. Nou weet ik eigenlijk zo goed als niets van papegaaien moet ik er wel bijzeggen. Er moet nog bloed geprikt zeg je. Heb je nog kans dat het iets anders is? of misschien een kansje dat er niets aan de hand is? Je hebt natuurlijk niet voor niets een da geraadpleegd. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Het lijkt me inderdaad niet meevallen om zo'n dier te helpen. :(
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3365696
Sterkte met en voor Charlie, Karin :-*
Ronald schreef: Jouw pitbull-eigenschap waar het je dieren aangaat kennende, zul je hier ook weer uitkomen!
Dit O0
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365705
pike schreef:Gos dat een papegaai dat kan krijgen. Nou weet ik eigenlijk zo goed als niets van papegaaien moet ik er wel bijzeggen. Er moet nog bloed geprikt zeg je. Heb je nog kans dat het iets anders is? of misschien een kansje dat er niets aan de hand is? Je hebt natuurlijk niet voor niets een da geraadpleegd. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Het lijkt me inderdaad niet meevallen om zo'n dier te helpen. :(
We hebben nog kans dat het geen suikerziekte is, of nog een voorstadium. Maar als het geen suikerziekte is, had de dierenarts niet zo snel iets anders als optie dan nierproblemen. Dus daar worden we ook niet zo blij van.
Ronald schreef:Verdorie Karin, dat zijn geen leuke berichten!

Jouw pitbull-eigenschap waar het je dieren aangaat kennende, zul je hier ook weer uitkomen!
Lief :-*
Door Siberienne
#3365717
Kaela schreef:We hebben nog kans dat het geen suikerziekte is, of nog een voorstadium. Maar als het geen suikerziekte is, had de dierenarts niet zo snel iets anders als optie dan nierproblemen. Dus daar worden we ook niet zo blij van.

heftig hoor, kan me voorstellen dat je hier flink van baalt..
Ik was even nieuwsgierig omdat ik ook niet wist dat vogels het konden krijgen en kwam dit nog tegen, waar in staat dat het bij vogels wel net anders is qua biochemie:
https://www.exoticpetvet.net/avian/diabetes.html (ik dacht, misschien heb je er wat aan, maar misschien wist je dit al wel)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365718
Siberienne schreef:heftig hoor, kan me voorstellen dat je hier flink van baalt..
Ik was even nieuwsgierig omdat ik ook niet wist dat vogels het konden krijgen en kwam dit nog tegen, waar in staat dat het bij vogels wel net anders is qua biochemie:
https://www.exoticpetvet.net/avian/diabetes.html (ik dacht, misschien heb je er wat aan, maar misschien wist je dit al wel)
Het is een hele tekst ik ga hem na het werk even doorlezen. Ik weet er amper wat van dus ik ben er erg blij mee!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365740
Joris heeft een levertumor, stom omdat hier in het klaagtopic te schrijven want mijn hart wist het al.
Wij gaan nu NOG MEER genieten van de tijd die ons nog gegeven wordt. Hij is prima in orde, heeft behalve veel drinken nog geen klachten. (Topic onder gezondheid).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door