Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3329264
Kaio schreef:je hebt natuurlijk omhoog trekken en omhoog trekken. Zoals met die herder klinkt een beetje crue al kom ik zulke ook wel eens tegen dat ik eigenlijk wel blij ben dat de eigenaar dat doet, eerlijk gezegd.....Als het alternatief is dat ze op mijn hond inhakken.....
Al is het totaal geen opvoeding en dat vloeken en tieren op je hond dat zal niets eraan veranderen, dus jammer voor de hond....

Voor erg moeilijke situaties heb ik er ook gebruik van gemaakt, dan til ik wel aan het tuig, zodat ze geen kracht kunnen zetten met hun voorpoten om ergens op af te duiken.
Dat optillen doen wij ook weleens, maar dan inderdaad aan tuig of halsband om ze even ergens langs te zetten. Of als we ze in gaan spannen voor de step, mijn vorige husky was dan zo hyper dat'ie stond te springen te krijsen. Het gevaar is dat ze gaan draaien en wriemelen en je klem komt te zitten. Bij het inspannen van sledehonden heeft al menig hulp een pols gebroken daardoor, dan is het voor jezelf veiliger om de handtas-methode toe te passen (oftewel, voorpoten van de grond).

Bij het uitvallen heb ik bij Spot juist ontdekt dat tegenkracht geven, dus de lijn kortbij vastpakken of de halsband en dus naar beneden en naar achteren duwen zodat hij niet omhoog komt, ervoor zorgt dat hij rustiger blijft en ook eerder kalmeert. Ik vond het verrassend effectief. Alleen lukt me dat met 2 honden tegelijk niet. Nou doet hij dat alleen bij bepaalde honden en in hele dichtbij situaties, en dat gaan we dan ook liever uit de weg ;) > het verhaal van de herder klinkt echt anders, ik heb dat ook weleens iemand zien doen, hond totaal in paniek, echt zo sneu.. en ja, dat helpt ook niet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3329268
Ben ik blij met mijn portable uitvoering. Als die eens echt volledig uit z'n dak gaat (meestal vanwege een stuiterende hij-doet-niks losloper) dan pak ik 'm zo onder de arm en ben ik weg.
Door Siberienne
#3329276
eelke schreef:Hmmm, ik ben dus niet de enige...
Nee joh tuurlijk niet. En je eigen veiligheid is ook belangrijk. En ik weet ook wel wat ik aan de lijn heb. Het is niet van suiker. En het is in de context van een goede band waarbij ik ook wel weet of jut en jul bang of onzeker zijn of gewoon een potje willen rellen met een andere reu.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3329282
Een heel andere klaag; er bestaat ook zoiets als teveel sneeuw. Het is hier nog niet zo erg als in sommige delen van Oostenrijk maar jemig wat een sneeuw! Afgelopen 24 uur ruim 50 centimeter erbij....
skieen kan nog wel, er zijn pistes afgesloten maar ook dat is zwaar omdat de bully’s het gewoon niet aankunnen.
En soms zit je dus op de piste ineens tot boven de knie in de poedersneeuw.....
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329319
Grrr.... vanmorgen weer twee verpleegkundigen met een hartverzakking. Lijf hield er mee op. En dan zit ik nog zo netjes op die hometrainer, hartslag wordt in de gaten gehouden, tempo wel hoog, maar lage belasting. En dan gaat gewoon het licht uit! >:(

Misschien toch maar nog kalmer aan doen... :-[
Door eelke
#3329322
Ronald schreef:Grrr.... vanmorgen weer twee verpleegkundigen met een hartverzakking. Lijf hield er mee op. En dan zit ik nog zo netjes op die hometrainer, hartslag wordt in de gaten gehouden, tempo wel hoog, maar lage belasting. En dan gaat gewoon het licht uit! >:(

Misschien toch maar nog kalmer aan doen... :-[
Jeetje Ronald, al weer...wat eng blijft dat toch. Wat is nu het plan, eigenlijk?
Door eelke
#3329329
Ik heb bereikbaarheidsdienst en dat is stooooooooooooooooooooom want ik wil slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapen maar ik heb nog een uur dienst. En ik wil niet vannacht weer wakker worden omdat ik allemaal andere appjes en mailtjes binnenkrijg op mijn werktelefoon dus ik moet echt wachten tot ie op stil kan >:(

En dat dan nog tot volgende week dinsdag...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3329331
Ronald schreef:Grrr.... vanmorgen weer twee verpleegkundigen met een hartverzakking. Lijf hield er mee op. En dan zit ik nog zo netjes op die hometrainer, hartslag wordt in de gaten gehouden, tempo wel hoog, maar lage belasting. En dan gaat gewoon het licht uit! >:(

Misschien toch maar nog kalmer aan doen... :-[
Ronald toch!! :o

Denk alsjeblieft aan jezelf lieve Ronald, je moet nog heel lang mee hoor. :-*
Anders zal ik je dagelijks gaan stalken via app, totdat je weet dat je rustiger moet doen. :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329341
eelke schreef:Jeetje Ronald, al weer...wat eng blijft dat toch. Wat is nu het plan, eigenlijk?
Het plan is dat ik rustiger aan moet gaan doen. Ik wil vooruit, maar het lijf (nog) niet.

En ik moet dus leren luisteren naar mijn lichaam vóórdat er problemen optreden.

Naast alle lichamelijke toestanden heb ik ook nog behoorlijk stress/psychische spanning. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329343
Charlie Angel schreef:Ronald toch!! :o

Denk alsjeblieft aan jezelf lieve Ronald, je moet nog heel lang mee hoor. :-*
Anders zal ik je dagelijks gaan stalken via app, totdat je weet dat je rustiger moet doen. :-*
Ja, Angelique... :-*

Er speelt genoeg, en daar blijk ik toch best wel "last" van te hebben...
Door eelke
#3329344
Ronald schreef: Het plan is dat ik rustiger aan moet gaan doen. Ik wil vooruit, maar het lijf (nog) niet.

En ik moet dus leren luisteren naar mijn lichaam vóórdat er problemen optreden.

Naast alle lichamelijke toestanden heb ik ook nog behoorlijk stress/psychische spanning. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Nu nog doen, dan. Heb je daar ook hulp bij? Want hometraineren werkt daar natuurlijk niet voor... Je moet leren remmen dus. Da's moeilijker dan gas geven vaak.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329345
eelke schreef:Nu nog doen, dan. Heb je daar ook hulp bij? Want hometraineren werkt daar natuurlijk niet voor... Je moet leren remmen dus. Da's moeilijker dan gas geven vaak.
Ik heb fysiotherapie, ontspanningstherapie, maatschappelijk werk... Maar dan zit ik weer op die hometrainer en dan vind ik zelf dat ik niet zo'n watje moet zijn, maar gewoon doorfietsen. Dus daar moet ik meer aan werken.
Door eelke
#3329346
Ronald schreef: Ik heb fysiotherapie, ontspanningstherapie, maatschappelijk werk... Maar dan zit ik weer op die hometrainer en dan vind ik zelf dat ik niet zo'n watje moet zijn, maar gewoon doorfietsen. Dus daar moet ik meer aan werken.
Nou, dat je dat inzicht hebt, scheelt al de helft denk ik. Eigenlijk moet je dus echt iemand naast de hometrainer hebben staan. Heel veel succes weer.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329349
eelke schreef:Nou, dat je dat inzicht hebt, scheelt al de helft denk ik. Eigenlijk moet je dus echt iemand naast de hometrainer hebben staan. Heel veel succes weer.
We trainen in een groepje van 6 met twee verpleegkundigen. Nu stel ik zelf de hometrainer in. Misschien moet ik maar voorstellen dat ik op de automaat gezet wordt, waarbij de begeleidster de instellingen doet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door