Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3351744
Dat je s morgens haast hebt en even snel een rol kvv wil aansnijden. En vervolgens ontploft die rol, zit de halve keuken onder de kvv en het bloed. Lekker hoor. ::) Haastige spoed..
Om vervolgens op je afspraak te arriveren, zeiknat want er kwam een flinke plensbui over, en tot de conclusie te komen dat de hond niet mee naar binnen mag. ::) ::) Ondanks dat er was gezegd neem gezellig de hond mee, ze is zo lief. Op de terugweg nog een bui.. tijd voor thee en een stel droge kleren. Vanavond en morgenavond vuurwerkfestival dus drukke boel hier op Scheveningen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3351756
Els&Flow schreef:Dat je s morgens haast hebt en even snel een rol kvv wil aansnijden. En vervolgens ontploft die rol, zit de halve keuken onder de kvv en het bloed. Lekker hoor. ::) Haastige spoed..
Om vervolgens op je afspraak te arriveren, zeiknat want er kwam een flinke plensbui over, en tot de conclusie te komen dat de hond niet mee naar binnen mag. ::) ::) Ondanks dat er was gezegd neem gezellig de hond mee, ze is zo lief. Op de terugweg nog een bui.. tijd voor thee en een stel droge kleren. Vanavond en morgenavond vuurwerkfestival dus drukke boel hier op Scheveningen.

Bedankt voor de tip.... helemaal niet meer aan gedacht >:( wordt dus laat de laatste ronde lopen aangezien onze dames vuurwerk hartgrondig haten *dat was dan dus meteen hun klaag*
En inderdaad.... wat een water opeens hé, niet normaal hoeveel er dan plots naar beneden kan komen :o
Gebruikersavatar
Door pluk
#3351763
Ina schreef:Bedankt voor de tip.... helemaal niet meer aan gedacht >:( wordt dus laat de laatste ronde lopen aangezien onze dames vuurwerk hartgrondig haten *dat was dan dus meteen hun klaag*
En inderdaad.... wat een water opeens hé, niet normaal hoeveel er dan plots naar beneden kan komen :o
de dames hebben mazzel ;)
https://www.ad.nl/den-haag/vuurwerkfest ... ~a262da83/
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3351775
Ina schreef:Bedankt voor de tip.... helemaal niet meer aan gedacht >:( wordt dus laat de laatste ronde lopen aangezien onze dames vuurwerk hartgrondig haten *dat was dan dus meteen hun klaag*
En inderdaad.... wat een water opeens hé, niet normaal hoeveel er dan plots naar beneden kan komen :o
Vuurwerk is afgelast ivm het weer. De zee staat te hoog en er is slecht weer op komst. Ik vind het niet erg, maar jammer voor degenen die van heine en verre zijn gekomen. Wij, bewoners, kunnen nu tenminste fatsoenlijk thuis komen en parkeren.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3351869
Wat fijn voor de dieren dat het vuurwerk is afgelast. (wel sneu voor de organisatie en bezoekers)


Even klagen hoor.

Mijn buren hebben twee kleine hondjes.
Rustig in de tuin zitten is best lastig. Die hondjes rennen steeds, zwaar hijgend/opgewonden langs de schutting. Bandit kan het aardig negeren. Gelukkig maar.
Tot de hondjes overgaan op grommend langs de schutting jagen.
Pas als Bandit er niet meer tegen kan en blaffend op de schutting afrent, worden die hondjes gecorrigeerd.

Ik wil niet hebben dat Bandit blaffend op de schutting afstormt.
Maar ik vind het naar hem toe ook niet eerlijk dat hij dat constant uitdagende gedrag allemaal maar moet pikken.
Hopeloos.
Ik ben hem nu constant aan het afleiden. Leuk voor Bandit: aandacht! Maar ik kan niet meer rustig in de tuin zitten. :(

Ze blaffen ook constant. Volgens mij al als er een vlieg door de tuin vliegt.

Ik ben meer van het voorkomen. Dat langs de schutting jagen wil ik al niet hebben. Dat vind ik geen 'goed' gedrag.
Bovendien is Bandit een border collie: dus aangeleerd gedrag is zeer moeilijk nog af te leren.
Heel soms schiet hij nu blaffend op de schutting af zodra ik de deur open doe en hij naar buiten kan.
Ik wil dat niet hebben!
Wat zou het veel schelen als mijn buren niet toestaan dat hun hondjes zo jagen door de schutting...

Tja, niet iedereen voed op dezelfde manier op zullen we maar zeggen. ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3351879
Helaas heb je je buren niet voor het uitkiezen (anders had ik dat wel gedaan ::) )
Ziet Bandit de hondjes ook of zij hem? Anders is het misschien een optie om heel dunne platen hout (waterbestendig) er tegenaan te bevestigen. Tot 50cm hoogte of zo.
Wij hebben dit gedaan omdat Scott uren naar het konijn van de buren zat te gluren als hij de kans kreeg.
Door hannabelgje
#3351882
Border Bandit schreef:Wat fijn voor de dieren dat het vuurwerk is afgelast. (wel sneu voor de organisatie en bezoekers)


Even klagen hoor.

Mijn buren hebben twee kleine hondjes.
Rustig in de tuin zitten is best lastig. Die hondjes rennen steeds, zwaar hijgend/opgewonden langs de schutting. Bandit kan het aardig negeren. Gelukkig maar.
Tot de hondjes overgaan op grommend langs de schutting jagen.
Pas als Bandit er niet meer tegen kan en blaffend op de schutting afrent, worden die hondjes gecorrigeerd.

Ik wil niet hebben dat Bandit blaffend op de schutting afstormt.
Maar ik vind het naar hem toe ook niet eerlijk dat hij dat constant uitdagende gedrag allemaal maar moet pikken.
Hopeloos.
Ik ben hem nu constant aan het afleiden. Leuk voor Bandit: aandacht! Maar ik kan niet meer rustig in de tuin zitten. :(

Ze blaffen ook constant. Volgens mij al als er een vlieg door de tuin vliegt.

Ik ben meer van het voorkomen. Dat langs de schutting jagen wil ik al niet hebben. Dat vind ik geen 'goed' gedrag.
Bovendien is Bandit een border collie: dus aangeleerd gedrag is zeer moeilijk nog af te leren.
Heel soms schiet hij nu blaffend op de schutting af zodra ik de deur open doe en hij naar buiten kan.
Ik wil dat niet hebben!
Wat zou het veel schelen als mijn buren niet toestaan dat hun hondjes zo jagen door de schutting...

Tja, niet iedereen voed op dezelfde manier op zullen we maar zeggen. ::)
Mijn nieuwe buren hebben een dwergkeesje wat dus ook de hele dag blaft. Eerder zat het hondje binnen, maar nu er een baby geboren is wordt hij 24 uur per dag buiten geflikkerd waar hij dus heel de dag blaft nou ja keft dus. Zoë blaft niet steeds terug maar wordt er wel heel opgewonden en stressy van. Heel irritant. Rustig buiten zitten is er niet meer bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Maika
#3351889
Loukas schreef:Vandaag het verwijt gekregen dat ik beter voor de katjes zorg dan voor het gezin. Wat een slag in mijn gezicht! Meneer éist nu 3x per week soep. Ik ben dat van thuis uit niet gewoon, wij aten dat zelden dus denk ik er ook niet aan om er eens klaar te maken. Doch, ik kook zo goed als altijd een verse maaltijd, of met verse groentjes of diepvriesgroenten en de kids eten elke dag minstens 1 stuk fruit. Dat Louis hoogstwaarschijnlijk door de brok diarree heeft, kon hem niet deren. Hij vond dat niet erg. 1000en katten eten rot voedsel uit de vuilnisbakken dus kan geen kwaad. Onze hond kreeg vroeger barf, maar dat is een hond en blijkbaar anders. Wat ik ook zei, ik kon hem niet overtuigen, zelfs niet dat kvv/barf niet meer kost dan brok. :rant: pfff

Zo, het is eruit...
Gewoon behandelen als een grapje ;)
En verder er niks mee doen.
Door Siberienne
#3351893
Border Bandit schreef:Wat fijn voor de dieren dat het vuurwerk is afgelast. (wel sneu voor de organisatie en bezoekers)


Even klagen hoor.

Mijn buren hebben twee kleine hondjes.
Rustig in de tuin zitten is best lastig. Die hondjes rennen steeds, zwaar hijgend/opgewonden langs de schutting. Bandit kan het aardig negeren. Gelukkig maar.
Tot de hondjes overgaan op grommend langs de schutting jagen.
Pas als Bandit er niet meer tegen kan en blaffend op de schutting afrent, worden die hondjes gecorrigeerd.

Ik wil niet hebben dat Bandit blaffend op de schutting afstormt.
Maar ik vind het naar hem toe ook niet eerlijk dat hij dat constant uitdagende gedrag allemaal maar moet pikken.
Hopeloos.
Ik ben hem nu constant aan het afleiden. Leuk voor Bandit: aandacht! Maar ik kan niet meer rustig in de tuin zitten. :(

Ze blaffen ook constant. Volgens mij al als er een vlieg door de tuin vliegt.

Ik ben meer van het voorkomen. Dat langs de schutting jagen wil ik al niet hebben. Dat vind ik geen 'goed' gedrag.
Bovendien is Bandit een border collie: dus aangeleerd gedrag is zeer moeilijk nog af te leren.
Heel soms schiet hij nu blaffend op de schutting af zodra ik de deur open doe en hij naar buiten kan.
Ik wil dat niet hebben!
Wat zou het veel schelen als mijn buren niet toestaan dat hun hondjes zo jagen door de schutting...

Tja, niet iedereen voed op dezelfde manier op zullen we maar zeggen. ::)

Misschien heb je hier iets aan voor het afleren om naar het hek te vliegen; https://www.patriciamcconnell.com/theot ... s-not-that
Door Maika
#3351897
@siberienne
Ik ga ervan uit dat je de buren al eens erop hebt aangesproken dat dit niet zo fijn is?
Jij hebt een hond maar ook als je geen hond hebt is het niet te doen toch....?

Wat vinden andere buren er van?

En verder, ik zou met Bandit met de clicker gaan trainen, dus steeds als hij (nog) niet reageert, clickje en wat lekkers geven, of iets wat hij leuk vind.
Tot het punt dat alleen een clickje genoeg is.
Want ik bedoel maar, steeds je hond afleiden is ook niet erg relexed in de tuin zitten.
Maak van de nood een deugd, als die hond zo slim is, als alle borders, weet ie zo, dat niet reageren meer oplevert.
Door Siberienne
#3351905
Maika schreef:@siberienne
Ik ga ervan uit dat je de buren al eens erop hebt aangesproken dat dit niet zo fijn is?
Jij hebt een hond maar ook als je geen hond hebt is het niet te doen toch....?

Wat vinden andere buren er van?

En verder, ik zou met Bandit met de clicker gaan trainen, dus steeds als hij (nog) niet reageert, clickje en wat lekkers geven, of iets wat hij leuk vind.
Tot het punt dat alleen een clickje genoeg is.
Want ik bedoel maar, steeds je hond afleiden is ook niet erg relexed in de tuin zitten.
Maak van de nood een deugd, als die hond zo slim is, als alle borders, weet ie zo, dat niet reageren meer oplevert.

Uhm ... ik heb geen probleem hoor met buurhonden. Wij hebben een muur om de tuin ;)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3351931
Bedankt voor de reacties en tips m.b.t. blaffende/jagende buurhondjes.

Ik heb ze gesproken en voorgesteld om iets voor de schutting te maken dat ze geen schaduw meer zien (bedankt voor de tip Pluk!). Dat hadden ze inmiddels zelf ook bedacht. Ook hebben ze anti-blaf-banden besteld die trillen. Zij willen ook rustig in de tuin kunnen zitten.
Mijn hond heeft geen probleem met die hondjes, zolang ze zich maar gedragen. De zon komt vanuit mijn tuin naar de buren, dus hun honden zien onze schaduw.

Volgens mij is die anti-blaf-band symptoombestrijding. De oplossing ligt volgens mij in het verbieden dat ze langs de schutting rennen en zwaar ademen / grommen naar mijn kant toe.
Maar ja, ieder doet het op zijn eigen manier... Ze proberen er in ieder geval iets aan te doen.

Oefenen met de clicker kan ik inderdaad ook gaan doen.
Ik zeg nu wel steeds 'goed zo!' als hij niet op het blaffen reageert.
Ook heb ik hem snel weer 'bij mij' als hij wél reageert en beloon hem uitbundig (spel en stem).
Voor mij is elke keer dát hij reageert er één te veel.
Weet je, hij kan het reageren ook als begin van aandacht zien: hij krijgt namelijk aandacht van mij zodra hij gereageerd heeft. Volgens mij heeft hij dit al 1 x zo gedaan. (toch slim :P )
Het is gewoon dat jagen langs de schutting, dat is zó uitdagend voor mijn hond. Hij gaat steeds meer een hekel aan die beestjes krijgen op deze manier.

@Siberienne. Bedankt voor de link, die ga ik eens goed bestuderen. :)
Door Maika
#3351958
Haha, ik vind het leuke van clickeren dat het al bij de eerste stap buiten en niet kijken naar de afscheiding begint.
Of als hij rustig naast je zit, of als hij naar je kijkt, of als een van al die duizenden andere dingen doet :D
Door Too
#3352118
:-\
Bang dat pijn aan mijn hak hielspoor blijkt te zijn....
echt toen ik vreselijk dik was en bewegen meed als de spreekwoordelijke pest deed t lijf helemaal nooit zo moeilijk ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door