Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350728
sam28 schreef:Dry needling, gedaan maar nooit meer. :o :-X Wat vond ik dat een hel.
Hopelijk is je vinger en je schouder vandaag beter.

Fijn dat je een zalfje hebt kaio, hopelijk werkt het goed.

Ik moet ook even klagen. Heb namelijk gister voor mn linkeroor een gehoorapparaat gekregen. Ik dacht dat doe je er in en dan hoor je beter. Maar ik ben me het apelazarus geschrokken! :o
Ik hoor alles blikkerig als zo'n ouderwetse slechte yoko radio. En wat ik het allerergst vind is dat ik mn eigen stem hoor en mn ademhaling. Ik had vanaf moment 1 dat het in was, de neiging het eruit te rukken.
Ik heb ook geen voorlichting of niks gehad en het enige is dat gezegd is dat ik jong ben (thnx ;D ) en dat jonge mensen makkelijk wennen dus gewoon hele dagen in en na 3 dagen ben ik wel gewend.
Ik heb m dr op de fiets uitgetrokken en in mn broekzak gepropt. Ik word er namelijk angstig van en dan vooral van mn eigen stem en ademhaling. Besloten dat ik m nu 2x daags een uur in moet tot de angst weggaat.
Heb m er savonds nog weer een uurtje ingedaan maar kreeg direct weer een fysieke angst/stress reactie. :-[ Nu is ie er weer in een uur en weer die reactie. Ben benieuwd of ik eraan ga wennen.
Ken iemand ( wel ouder) Die er echt lang over gedaan heeft om een geschikt gehoorapparaat te vinden. Inderdaad had ie ook veel geluid, alles even hard binnenkomen etc. Hij was er echt triest van, kon geen muziek luisteren, na heel wat gezeur etc toch verder gekeken en een hoop uitgezocht en uiteindelijk een model waarvan ie dacht hee ik hoor alles normaal, en ik kan weer muziek luisteren!
Dus laat je niet alleen afschepen met het moet wennen, ( als je het een tijdje hebt geprobeerd) niet ieder gehoorapparaatje is geschikt voor iedere persoon.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3350731
Hee bedankt Kaio. Ik ken verder niemand met die dingen dus geen idee wat normaal is en wat niet. De pest is alleen dat ik eigenlijk geen budget heb en dus nu bij de specsavers zit omdat zij een actie hebben dat ze de bijdrage die de zorgverzekering niet betaald, zij betalen. Maar ik ga zeuren als het niet went. Bedankt!
Door Eef+Stippels
#3350741
sam28 schreef:
Ik moet ook even klagen. Heb namelijk gister voor mn linkeroor een gehoorapparaat gekregen. Ik dacht dat doe je er in en dan hoor je beter. Maar ik ben me het apelazarus geschrokken! :o
Ik hoor alles blikkerig als zo'n ouderwetse slechte yoko radio. En wat ik het allerergst vind is dat ik mn eigen stem hoor en mn ademhaling. Ik had vanaf moment 1 dat het in was, de neiging het eruit te rukken.
Ik heb ook geen voorlichting of niks gehad en het enige is dat gezegd is dat ik jong ben (thnx ;D ) en dat jonge mensen makkelijk wennen dus gewoon hele dagen in en na 3 dagen ben ik wel gewend.
Ik heb m dr op de fiets uitgetrokken en in mn broekzak gepropt. Ik word er namelijk angstig van en dan vooral van mn eigen stem en ademhaling. Besloten dat ik m nu 2x daags een uur in moet tot de angst weggaat.
Heb m er savonds nog weer een uurtje ingedaan maar kreeg direct weer een fysieke angst/stress reactie. :-[ Nu is ie er weer in een uur en weer die reactie. Ben benieuwd of ik eraan ga wennen.
Dat klinkt super irritant! Hopelijk gaat het wennen of vind je een gehoorapparaat dat wel het juiste geluid geeft.



Hier gaat alles mis vandaag :-X
Bella's kreupelheid blijft maar steeds weer opnieuw oplaaien, ik word er moedeloos van, en van het weekend kreeg Xindy weer last van haar knie. Die knieband is een jaar of twee terug een beetje ingescheurd en de da had al gezegd dat ze er weer last van kon krijgen, dat gebeurde zondag dus :( Elke keer draait mijn maag zich om als ze ergens last van heeft.
Die verschrikkelijke hitte werkt ook niet mee en ik mag ook al geen troostijsje, want ik ben op (kh arm) dieet en dat duurt nog wel even >:(
Door eelke
#3350744
Oh ja. 30 worden. Meteen een brief van het bevolkingsonderzoek ;D er zit niet eens een felicitatie bij ::)
Door Anne in Zweden
#3350766
eelke schreef:Oh ja. 30 worden. Meteen een brief van het bevolkingsonderzoek ;D er zit niet eens een felicitatie bij ::)
Wahaha, ja, die ken ik ook. Ik was nog geen week geregistreerd als inwoner van Zweden en plop, ik mocht me laten doorlichten aan alle kanten. Zo'n warm, welkom gevoel krijg je daarvan. ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350790
Kaio schreef:Nou gelukkig heb je geen last meer van je vinger :P :sofa:
Nou niet fijn weer 2 dagen weer pijn, maar geen hoofdpijn is ook al fijn. Heb je continue last van je schouder dan? Die dan voor die hoofdpijn zorgt?
Ik heb dan een paar spieren die zo gespannen zijn met spierknopen, dat het hoofdpijn geeft. Maar de yoga werkt heel goed, want vorig jaar ben ik 5 keer geweest en in januari nog. Dat was elke 2 maanden. Nu was ik in januari voor het laatst geweest. Dus de tussentijd is veel langer geworden. En ik hoop dat het uiteindelijk door de yoga helemaal weg gaat blijven. Als ik merk hoeveel meer ontspanning ik in mijn lijf heb is de kans wel groot dat het alleen maar beter zal gaan.

Fijn dat je een zalfje hebt, hopelijk werkt ie snel! Zulke plekken zijn nooit fijn en met dit weer al helemaal niet!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3350802
eelke schreef:Oh ja. 30 worden. Meteen een brief van het bevolkingsonderzoek ;D er zit niet eens een felicitatie bij ::)
Hier prijkt al bijna 2 maanden een uitnodiging voor ook zo'n uitstrijkje (dat mag namelijk om de 5 jaar) onder een magneetje in de keuken. Vorige keer niet geweest, want zwanger van Vera.
Maar tegenwoordig hebben ze schijnbaar ook een thuistest, dan mag je zelf met een wattenstaafje in je innerlijk roeren en het opsturen. Scheelt toch weer een ritje HA en dat laten doen onder het toeziend oog van 3 verschrikte kindertjes.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3350824
koekje schreef:
Hier prijkt al bijna 2 maanden een uitnodiging voor ook zo'n uitstrijkje (dat mag namelijk om de 5 jaar) onder een magneetje in de keuken. Vorige keer niet geweest, want zwanger van Vera.
Maar tegenwoordig hebben ze schijnbaar ook een thuistest, dan mag je zelf met een wattenstaafje in je innerlijk roeren en het opsturen. Scheelt toch weer een ritje HA en dat laten doen onder het toeziend oog van 3 verschrikte kindertjes.
De thuistest heeft mijn vriendin ook gedaan, was super makkelijk zei ze.

Hij is toch wel belangrijk blijkt; ik had dus niet zo’n goede uitslag, moest naar het zh kon daar kiezen meteen lysectie met biopt of biopt afwachten en dan verder. Mijn keuze was biopt en lysectie. Had gelukkig de meest gunstige biopt waardoor ik ‘gelukkig’ pas over een jaar weer een uitstrijkje ‘mag’
Maar ook in het zh werd verteld dat er toch jaarlijks 200-300 vrouwen overlijden aan baarmoederhalskanker. Waarvan de meesten niet meedoen aan het bevolkingsonderzoek en als je klachten krijgt ben je vaak te laat....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350830
In België wordt het standaard elke 3 jaar terugbetaald. Vanaf je 15e al, als je wil.
Tenzij ze iets verdachts vinden, dan ook vaker uiteraard.
Als je bij de gyn komt zal die ook altijd kijken of het alweer tijd is of niet.
Mijn laatste was 6 weken na Laurens zijn geboorte en nu mag ik dus weer 6 weken na deze.

Ik vind 5 jaar wel lang. Een vroegere collega van mij heeft gehad dat het op een jaar tijd van niets naar duidelijk iets ging. Zij vind 3 jaar dus al veel te lang.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3350844
constance.blokzijl schreef:De thuistest heeft mijn vriendin ook gedaan, was super makkelijk zei ze.

Hij is toch wel belangrijk blijkt; ik had dus niet zo’n goede uitslag, moest naar het zh kon daar kiezen meteen lysectie met biopt of biopt afwachten en dan verder. Mijn keuze was biopt en lysectie. Had gelukkig de meest gunstige biopt waardoor ik ‘gelukkig’ pas over een jaar weer een uitstrijkje ‘mag’
Maar ook in het zh werd verteld dat er toch jaarlijks 200-300 vrouwen overlijden aan baarmoederhalskanker. Waarvan de meesten niet meedoen aan het bevolkingsonderzoek en als je klachten krijgt ben je vaak te laat....
Ja, het is ook niet dat ik niet mee ga doen, maar ik sta er niet om te springen. Ik denk dat ik idd voor de thuistest ga, dat is in mijn geval makkelijker.


Maar jij bent dus HPV-positief en hebt onrustige cellen daarvan gekregen, of een ander mogelijk voorstadium van baarmoederhalskanker en daar nooit iets van gemerkt?
Hier is trouwens HPV-vaccinatie een no-brainer: Vera gaat die gewoon krijgen met 12 jaar.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3350852
koekje schreef:
Ja, het is ook niet dat ik niet mee ga doen, maar ik sta er niet om te springen. Ik denk dat ik idd voor de thuistest ga, dat is in mijn geval makkelijker.


Maar jij bent dus HPV-positief en hebt onrustige cellen daarvan gekregen, of een ander mogelijk voorstadium van baarmoederhalskanker en daar nooit iets van gemerkt?
Hier is trouwens HPV-vaccinatie een no-brainer: Vera gaat die gewoon krijgen met 12 jaar.
Ja ik had vorig jaar een hpv virus uitslag zonder onrustige cellen, moest dus een controle uitstrijkje na een half jaar en kreeg toen een bel van de huisarts voor ik de uitslag thuis had met de pap 3-B en daarna wilde iedereen dat ik binnen 2 weken in het zh was geweest. Vooral dat vond ik heel spannend. Men vond de pap3-B heel snel en een hoge uitslag na een uitslag waarbij geen onrustige cellen waren.
Dus dat uitstrijkje van volgend jaar wordt dan de 3e binnen anderhalf jaar, geen feestje maar goed.

Mijn vriendinnen hebben allemaal meiden, en daar waar sommigen nog twijfelden voor de vaccinatie, doen ze dat nu dus niet meer....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350861
Met het mooie weer staan veel ramen open en nu hoor ik elke ochtend een kindje tijdenlang mama roepen. Echt met een snerpstemmetje. Ik weet niet of mama vanuit opvoedkundige gronden er niet op reageert, maar kindlief is een volhoudertje. En nou hoop ik dus maar niet dat Charlie dit oppikt, want het is elke ochtend al mateloos irritant en Charlie houdt het rustig de rest van de dag vol. Dan heb ik nog liever dat ie me in mijn vinger bijt :o .
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350862
Kaela schreef:Met het mooie weer staan veel ramen open en nu hoor ik elke ochtend een kindje tijdenlang mama roepen. Echt met een snerpstemmetje. Ik weet niet of mama vanuit opvoedkundige gronden er niet op reageert, maar kindlief is een volhoudertje. En nou hoop ik dus maar niet dat Charlie dit oppikt, want het is elke ochtend al mateloos irritant en Charlie houdt het rustig de rest van de dag vol. Dan heb ik nog liever dat ie me in mijn vinger bijt :o .
:biggrin2: misschien hebben de buren ook wel een papegaai dat ie het zo lang volhoudt :biggrin2: enne ik hoop het voor jou ook niet dat ie het oppikt ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350865
koekje schreef:Ja, het is ook niet dat ik niet mee ga doen, maar ik sta er niet om te springen. Ik denk dat ik idd voor de thuistest ga, dat is in mijn geval makkelijker.


Maar jij bent dus HPV-positief en hebt onrustige cellen daarvan gekregen, of een ander mogelijk voorstadium van baarmoederhalskanker en daar nooit iets van gemerkt?
Hier is trouwens HPV-vaccinatie een no-brainer: Vera gaat die gewoon krijgen met 12 jaar.
Echt?
Die zou ik, met wat ik op dit moment erover kan vinden, echt nooit laten zetten.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3350869
Kaela schreef:Met het mooie weer staan veel ramen open en nu hoor ik elke ochtend een kindje tijdenlang mama roepen. Echt met een snerpstemmetje. Ik weet niet of mama vanuit opvoedkundige gronden er niet op reageert, maar kindlief is een volhoudertje. En nou hoop ik dus maar niet dat Charlie dit oppikt, want het is elke ochtend al mateloos irritant en Charlie houdt het rustig de rest van de dag vol. Dan heb ik nog liever dat ie me in mijn vinger bijt :o .
;D ;D
Doet me denken aan een verhaal dat mn tante vroeger wel eens vertelde. Die had een vogel die de bel van de voordeur nadeed. Ze is wel eens 6x van zolder gekomen en staan vloeken op de buurkinderen omdat ze dacht dat die aan het belletje trekken waren. ;D

Ik heb contact gehad met de audicien over mijn gedrocht wat hoorapparaat heet. Het had weinig zin want ze zitten ramvol en kan dus pas voor het eerst weer op mn eigen afspraak de 16e. Heb wel gezegd dat ik m niet meer in ga doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door