Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3328931
Siberienne schreef:Jawel , maar je kunt haar of de andere mensen niet veranderen. Wat ik bedoel te zeggen is, mensen doen vanuit hun eigen wereld, die draait meestal heel comfortabel om hun eigen hoofd. Of je het jou laat raken, daar kun je zelf in beslissen. Dus je kunt tijd en energie steken in boos worden, gevatte opmerkingen terug maken etc maar weet je, wat zij vinden komt uit hen, zegt niks over jou en wat een vreemde van mij vindt? #nietbelangrijk.
Ik heb maar heel weinig mensen wiens mening voor mij zodanig belangrijk is, dat ik ga reflecteren en denken ‘moet ik wat veranderen, maak ik wel een goede keuze, was dit wel een slimme actie’ althans, dat heb ik me voorgenomen :biggrin2: :biggrin2:
Precies hetzelfde voornemen en dat is en blijft 'a work in progress'..

Mensen die vinden dat je iets moet, anders moet moet moet! doen/denken/eten/..? " oooh wat een goed idee.." , " daar zal ik s naar kijken.." etc. Werkt als een tierelier 'men' voelt zich gehoord en ik hoef de discussie niet aan.
En de opmerking van de caissière ... echt volgens mij gaat dat niet over jullie en zou iets nietszeggends als " ja ,nou...t is wat hè " al mooi genoeg zijn.

Eigenlijk hoor ik vooral onhandigheid die bij jou niet lekker valt maar geen echt oordeel over de aankoop van 14kilo groentevaria en 3weeshuispakken keukenrol.
Door Siberienne
#3328938
Too schreef:Precies hetzelfde voornemen en dat is en blijft 'a work in progress'..

Mensen die vinden dat je iets moet, anders moet moet moet! doen/denken/eten/..? " oooh wat een goed idee.." , " daar zal ik s naar kijken.." etc. Werkt als een tierelier 'men' voelt zich gehoord en ik hoef de discussie niet aan.
En de opmerking van de caissière ... echt volgens mij gaat dat niet over jullie en zou iets nietszeggends als " ja ,nou...t is wat hè " al mooi genoeg zijn.

Eigenlijk hoor ik vooral onhandigheid die bij jou niet lekker valt maar geen echt oordeel over de aankoop van 14kilo groentevaria en 3weeshuispakken keukenrol.

Deze Ted talk heeft me zeer geholpen, en haar boeken ook ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328941
Siberienne schreef:Jawel , maar je kunt haar of de andere mensen niet veranderen. Wat ik bedoel te zeggen is, mensen doen vanuit hun eigen wereld, die draait meestal heel comfortabel om hun eigen hoofd. Of je het jou laat raken, daar kun je zelf in beslissen. Dus je kunt tijd en energie steken in boos worden, gevatte opmerkingen terug maken etc maar weet je, wat zij vinden komt uit hen, zegt niks over jou en wat een vreemde van mij vindt? #nietbelangrijk.
Ik heb maar heel weinig mensen wiens mening voor mij zodanig belangrijk is, dat ik ga reflecteren en denken ‘moet ik wat veranderen, maak ik wel een goede keuze, was dit wel een slimme actie’ althans, dat heb ik me voorgenomen :biggrin2: :biggrin2:

Ja op die manier snap ik je ja. Ik begreep even dat ik gewoon wat meer begrip moest hebben.
Ik zeg ook eerlijk, ik had even twee rotdagen, geboortedag van mijn inmiddels 5 jaar overleden moeder, dus dan hoor je dat soort dingen ook extra hard denk ik. Maar dan nog horen zulke opmerkingen in mijn ogen niet alleen normaal leg je het makkelijker naast je neer. Ik heb afgelopen jaar zo hard geknokt, lichamelijk en geestelijk en ben al zover gekomen. Maar dit soort momenten zijn niet in een keer weg blijkt maar weer.

Het is niet zo dat ik er dagen van wakker lig, maar het verbaasd bij gewoon dat mensen gewoon zeggen en niet meer nadenken, dat was eigenlijk wat ik bedoelde.
Ik vond het geen onhandigheid van die cassiere overigens, ik vond dat gewoon niet kunnen. En zal dan ook niet meelevend gaan reageren. Net als mensen die zeggen dat ik geen kussentje in een stoel nodig heb, want ik heb genoeg zitvlees. Die vallen voor mij allemaal onder opmerkingen die je voor je hoort te houden. Ik leef mee met andere mensen maar niet op deze manier.

Als iedereen even nadenkt voordat hij zegt en respect heeft voor elkaar zou de wereld een stuk vriendelijker zijn.

Maar goed, toen werden we weer wakker. :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3328949
Die cassiere verdient een hele grote "Waar bemoei jij je mee?!", met bijbehorende boze blik.
En dan kunnen we dit aan allerlei kanten gaan relativeren, maar punt blijft dat ze zich er niet mee te bemoeien heeft.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3328951
Ik kwam trouwens ook klagen.
Ik mis een fase, aan stroom. Ik heb daardoor een halve keuken zonder stroom en een heel was- en voorraadhok zonder stroom. CV en kattenvriezer zitten met verlengsnoer even ergens anders op. Ik heb geen oven, geen combimagnetron, geen koelvriescombi (als nood heb ik die van meneer in zn hok geconfisceerd), geen wasmachien, geen wasdroger. En geen licht in de helft van de keuken en geen licht in het washok.
Meneer is er pas donderdag weer >:(
Gebruikersavatar
Door koekje
#3328958
Ik dacht eerst ook dat er gewoon een stop was gesprongen, maar toen ik die weer omzette in de meterkast, gebeurde er niets. Ik zag daarna wel dat er geen lampje brandde bij faseB (A en C gelukkig wel). Ik heb schoonvader gebeld en de meterkast ingestuurd, maar die kon er ook geen kaas van maken. Totdat ik met de hypothese missende fase kwam. Hij heeft het eea doorgemeten met zo'n elektrisch ding en zei dat er idd maar 2 fasen binnenkwamen van de 3 die ik eigenlijk zou moeten hebben.


De vorige keer dat meneer de hort op ging had ik ineens een sleutel vastzitten aan de buitenkant van de achterdeur, kon ik ook weer mn schoonvader bellen. Meneer zat toen ik Saoedi-Arabie. Nu zit hij in Abu Dhabi en steekt de meterkast zn tong uit.
Het voelt zo ongeemancipeerd >:(
Door eelke
#3328959
Misschien ligt het aan onze stroom hier? Hier klapte er ook de stroom uit, 1 aardlek van de 3. Het zou komen door de groep van de vaatwasser (staat niks anders op die groep) maar de vaatwasser stond uit dus raaaarrrr...

Ik snap het niet, gelukkig hebben wij van die schakelaar en heb ik ze weer terug aan gezet en verder niks aan de hand. Maar vreemd is het wel.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328972
Dat is wel heel vreemd Koek, dat er twee het wel doen en eentje niet.
Elektriciën bellen en meneer de rekening presenteren?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3328977
@Eelke: was dat gisteravond zo rond 6en? Want dan is het gewoon een ordinaire storiing geweest waardoor er hier een zekering is gesprongen.

Ik kan totdat meneer weer terug is voldoen in de eerste levensbehoeftes van de kinderen, maar lekker comfortabel is anders.
Meneer heeft gisteren nog zitten mailen met zn vader en schijnbaar weet hij wel waar het aan ligt. Hopelijk kan hij het dan ook snel oplossen.
Door eelke
#3328983
koekje schreef:@Eelke: was dat gisteravond zo rond 6en? Want dan is het gewoon een ordinaire storiing geweest waardoor er hier een zekering is gesprongen.

Ik kan totdat meneer weer terug is voldoen in de eerste levensbehoeftes van de kinderen, maar lekker comfortabel is anders.
Meneer heeft gisteren nog zitten mailen met zn vader en schijnbaar weet hij wel waar het aan ligt. Hopelijk kan hij het dan ook snel oplossen.
Nee, sorry, dat was maandag... :-\
Door Siberienne
#3329025
Spot wilde niet slapen. De heren hebben 2 identieke nachthokken met kussens, maar die verschillen iets. En Spot wilde in hok 1 maar daar lag Shadow. Of naar binnen. Hij heeft de hele nacht lopen zeuren (zielige jankjes, die dan steeds harder gaan) en natuurlijk hoorde de meneer niks en mocht ik er een paar keer uit. Want ik ken meneer, dat begint zachtjes maar dan gaat ineens de volume knop omhoog en is de hele buurt wakker... :P
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3329071
Man, man, wat heb je toch een rare mensen op de wereld.
Deze vent had zeker naar de Rambam documentaire gekeken en vond het een goede methode.

Net met Iggy aan het wandelen en ineens gaat hij plat liggen.
Ok, dan komt er een andere hond aan. Ik ga tegenwoordig maar springen en gek doen, dan trek ik gelijk zijn aandacht en loopt (lees rent) met me mee.
Er liep zo'n 15 meter verderop een man met een prachtige Herder en die ging blaffen toen hij Iggy zag.
De man was not amused en hing zijn hond zowat op, hij tilde hem echt een eind vd grond (knap want zo'n hond weegt wat).
Ik ben maar snel doorgelopen, hoewel het moeite kost om niks te zeggen, maar als je zelf ook nog een hond bij je hebt is dat niet zo handig.
De hond gillen, gillen, hij vloeken, niet normaal.
Echt, ik snap heus wel dat het heel frustrerend is als je hond zo reageert op een andere hond (een Border Collie met enorm veel eye is ook niet altijd prettig), maar deze reactie vond ik toch echt buiten proportie.
Iggy deed het in ieder geval keurig, heb hem volgepropt met gedroogde kipfilet en heb rustig mijn rondje vervolgd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329096
Hing de hond zichzelf niet op? Als een hond uitvalt en naar voren wil, gaat die vanzelf van de grond als je hem tegenhoudt aan de lijn omdat hij op zijn achterpoten duwt maar niet vooruit kan, dus zichzelf omhoog duwt. Kan je weinig aan doen als je de lijn niet wil vieren ( ook niet handig natuurlijk).
Of was het niet zo?

Ik kan me moeilijk beeld maken bij een herder echt opliften aan de lijn zonder dat deze zelf vooruit wil. :-\ dan komt die hond toch zowat onder zijn oksel terecht of hij moet hem voor zich uit houden of zo?
Bij kleine hondjes heb ik het wel eens gezien hoewel die doorgaans ook gewoon vol in de lijn hangen en het dus zelf doen.

Nu, los daarvan is vloeken en rukken uiteraard niet de manier om het uitvallen af te leren. Maar ik vrees dat dat eerder de norm is. :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3329101
Ik kan me weer totaal geen beeld vormen van wat jij beschrijft PoP. Een hond die naar voren wil, gaat naar voren, niet omhoog. Alleen als je als eigenaar de lijn belachelijk hoog houdt kan de hond dan omhoog gaan komen.
Als Oscar wilde jagen (wegschietende haas of ree, extreem veel drift) dan was ie blind bezig om vooruit te komen. Maar omhoog kwam ie dan niet. Wij hielden de lijn dan gewoon op heup hoogte vast. Vandaar dat ik me geen beeld kan vormen bij dat dat automatisch zou gebeuren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door