Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3334505
- pien - schreef:
Joepie was 'm vandaag gesmeerd in het bos. Hij was een paar keer foetsie maar kwam ook weer terug, tot we bij de uitgang waren en ik het drietal wilde aanlijnen en hij nergens meer te zien was...
Roepen, fluiten, roepen, fluiten....mensen aangesproken en ze zouden uitkijken en me bellen als ze 'm zagen (aan z'n tuigje zit een penning met mijn telefoonnummer).
Het bos is op zich afgesloten maar op sommige punten zijn wel plekken waar kleine hondjes doorheen kunnen :-X
Ik heb allerlei mensen aangesproken die het bos inkwamen en 1 mevrouw kwam na een rondje weer mijn kant op. Verschillende mensen hadden hem gezien o.a. dat hij met een paar zwarte windhonden meegelopen zou zijn...dan denk je 'als er een onbekende hond met je meeloopt stop je even of loop je terug om te kijken waar het baasje is'
Na een half uur wachten ging ineens m'n telefoon en kon ik de wegloper op komen halen. Hij was helemaal aan de andere kant van het bos terechtgekomen dus we zijn elkaar tegemoet gelopen.
Ooo, wat ben je dan boos en blij tegelijk :-[ als zo'n blij druifie je herkent als je aan komt lopen :smitten:
Even later hoorde ik dat er een mevrouw met een net-niet-meer-loopse Lola in het (losloop!)bos liep, kan zo'n lokroep zo sterk zijn dat een intacte reu alsnog alsmaar achter haar aan zou lopen? Of hij is gewoon met het ene klupje meegelopen en toen aan een ander hondje blijven hangen en zo steeds verder uit de buurt geraakt :-X
O ja, er was ook nog een klein geluksmomentje: ik heb weer iemand verteld over de BlijdeBarfBoodschap en ze geadviseerd om op Barfplaats te lezen ipv elke dag dezelfde hypo-allergene pepernoten in hun Westie's voerbak te mikken ::)
Dat doe ik dus niet… niet zo aardig denk ik maar heel kort door de bocht gezegd is het mijn probleem niet dat iemand zijn hond niet luistert. Heb wel eens gehad met iemand die met 3 airdale terriers liep en ik liep toen met Manu en Rana. Manu ging prima los maar had het niet zo op reuen die bleven plakken. Ik liep dus door en 1 van de airdales bleef maar bij ons lopen en reageerde niet op het halfslachtige roepen van het baasje. Zij uiteindelijk boos bleren of ik even wilde stilstaan nou nee als je hond niet luistert houd hem dan aan de lijn… :???: Ook wel eens met een Berner Senner die ons tegemoet kwam en achter Rana aan kwam en maar bleef plakken terwijl Rana het heel duidelijk niet leuk vond. Baasje riep wel maar hond luisterde voor geen meter en deed waar hij zelf zin in had. Wij zijn doorgelopen in de verwachting dat de hond zou afhaken ook omdat Rana hem echt niet zag zitten. Baasje had zich dan wel omgedraaid en kwam wel achter ons aan maar op zo'n sloom tempo… hebben heel even op hem gewacht maar zijn vervolgens doorgelopen omdat ik niet op iemand ga staan wachten die nog te sloom is om een beetje tempo te maken om zijn niet luisterende hond op te komen halen >:(

Bedoel hier niet mee dat jouw hond niet luisterd, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een hond zo aan het snuffelen is dat hij zijn baasje kwijt raakt maar ik houd ze zelf ook altijd in de gaten en wil dat ze toch soort van in het zicht blijven. Heb ook niet zo'n ondernemend of wegloperig ras dat praat denk ik ook wat makkelijker ;)
Door - pien -
#3334507
El_Kato schreef:Dat doe ik dus niet… niet zo aardig denk ik maar heel kort door de bocht gezegd is het mijn probleem niet dat iemand zijn hond niet luistert. Heb wel eens gehad met iemand die met 3 airdale terriers liep en ik liep toen met Manu en Rana. Manu ging prima los maar had het niet zo op reuen die bleven plakken. Ik liep dus door en 1 van de airdales bleef maar bij ons lopen en reageerde niet op het halfslachtige roepen van het baasje. Zij uiteindelijk boos bleren of ik even wilde stilstaan nou nee als je hond niet luistert houd hem dan aan de lijn… :???: Ook wel eens met een Berner Senner die ons tegemoet kwam en achter Rana aan kwam en maar bleef plakken terwijl Rana het heel duidelijk niet leuk vond. Baasje riep wel maar hond luisterde voor geen meter en deed waar hij zelf zin in had. Wij zijn doorgelopen in de verwachting dat de hond zou afhaken ook omdat Rana hem echt niet zag zitten. Baasje had zich dan wel omgedraaid en kwam wel achter ons aan maar op zo'n sloom tempo… hebben heel even op hem gewacht maar zijn vervolgens doorgelopen omdat ik niet op iemand ga staan wachten die nog te sloom is om een beetje tempo te maken om zijn niet luisterende hond op te komen halen >:(

Bedoel hier niet mee dat jouw hond niet luisterd, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een hond zo aan het snuffelen is dat hij zijn baasje kwijt raakt maar ik houd ze zelf ook altijd in de gaten en wil dat ze toch soort van in het zicht blijven. Heb ook niet zo'n ondernemend of wegloperig ras dat praat denk ik ook wat makkelijker ;)
Iemand zei dat tegen mij toen ik op de uitkijk stond. En zelf doe ik het ook, ik vind het niet zo'n probleem om even te wachten. Terwijl ik wacht vermaken de honden zich wel en ik begrijp het best omdat mijn Joep zelf ook blijft 'plakken' en dan niet luistert.
Joep raakt mij vrij snel kwijt in z'n enthousiasme, en mijn concentratie is bagger :-X In het verleden hield ik Joep aan de lijn, liet de andere twee los, en maakte na een half uurtje in het bos Joep vast aan Rocco zodat Rocco eerst even 'de vrijheid' had. Veel mensen vonden dat ik dat 'handig deed' en soms viel er iemand over omdat ze bang waren dat hun hond erdoor zou struikelen? Het is ook niet ideaal maar Joep los ook niet :-\ Hij vindt andere honden zooo leuk :D . Ik beloon hem steeds als hij bij me komt maar hij is eigenlijk net zo snel afgeleid als ik :-X
Door El_Kato
#3334556
Tja dat ik het schreef had ik ook al zoiets van hmm ik heb wel makkelijk praten. Nu met pupje Dex ook weer hij is enorm gefocused op mij als ik alleen met hem loop en hij los loopt. Ook als hij met een ander hondje speelt houd hij in de gaten waar ik ben en komt hij achter mij aan. Besef me wel dat hij nog wel echt jong is 5,5 maand nu dus hij gaat waarschijnlijk nog wel meer outgoing worden maar had dat nu al wel verwacht. Als Rana erbij loopt is hij minder met mij/ons bezig en luistert dan ook veel minder goed maar houd Rana dan weer heel erg in de gaten.

En wat ik zei ik wil ze wel altijd in het zicht hebben. Heb natuurlijk waanzinnig mooie, lieve, leuke geweldige honden en ben veel te bang dat iemand er mee weg loopt :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334563
Fioon schreef:En weer mega vroeg wakker.... pffff
(Iemand een tip?)
Dat weken volhouden tot je zoooooo moe bent dat je een nachtje wel lang slaapt.

Oke,slechte tip. Bij mij gaat het op en af. Ik ben gestopt met koffie en dat helpt wel. Ook al dronk ik maar 1 max 2 bakjes per dag en nooit na lunchtijd. Maar het is niet dé oplossing, helaas.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3334565
Fioon schreef:En weer mega vroeg wakker.... pffff
(Iemand een tip?)
Verduisterde gordijnen of rolluiken, helpt mij wel. Dan nog is het hier in het weekend gewoon 8 uur hoor...
koekje schreef:
Maar dat is ook leuk!
Veel succes ermee! (Had jij niet eerder toestanden met je afstudeeropdracht? Dan extra knap dat je het weer oppakt! Ik denk dat bij mij bij voorbaat de moed me in de schoenen zou zinken)

Mocht je daarna nog tips en instructies nodig hebben over de combinatie hond en kind, horen we je vanzelf wel :P
Klopt, is ook erg pril... Ik heb veel gesprekken met decaan gehad, die heeft me weten te overtuigen.. Opleiding werkt niet mee op de manier die ik (en decaan is het met me eens) voor ogen had, maarja, allemaal vrouwen en dan moeten de regels gevolgd worden, of ze nou kloppen of niet.. Vandaar nog heel pril, ik ga mijn werk er ook niet voor opgeven dus het is afwachten of het op de manier kan die ik voor ogen heb... Wie weet ooit... ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door eelke
#3334566
Fioon schreef:En weer mega vroeg wakker.... pffff
(Iemand een tip?)
Ik slik dan een pilletje melatonine.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3334575
Fijn jullie reacties!
@Kaela het duurt al meer dan een jaar, soms is het wakker om half zeven vaak veel eerder. Koffie drink ik nooit, lust ik niet

@Eelke neem je die op het moment dat je wakker wordt of ‘s avonds voor het naar bed gaan?

Oja wij hebben al verduisterende rolgordijn in onze dakramen.
Door eelke
#3334576
Fioon schreef:Fijn jullie reacties!
@Kaela het duurt al meer dan een jaar, soms is het wakker om half zeven vaak veel eerder. Koffie drink ik nooit, lust ik niet

@Eelke neem je die op het moment dat je wakker wordt of ‘s avonds voor het naar bed gaan?

Oja wij hebben al verduisterende rolgordijn in onze dakramen.

Die neem ik op het moment dat ik merk dat ik niet makkelijk meer in slaap vallen kan. Dus soms savonds, soms midden in de nacht. Ik gebruik ze niet standaard (dat is ook niet zo goed, omdat je het dan niet meer leert zelf te doen).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334581
Als ik savonds niet in slaap kan vallen of midden in de nacht wakker wordt neem ik ook melatonine. En als mijn hoofd druk is van stress of teveel prikkels neem ik (ook) valeriaan. Maar smorgens vroeg neem ik geen melatonine meer, dat past dan niet meer bij het ritme van dag en nacht. Dus vroeg wakker worden is dikke pech.

Wat ik ook doe is zo min mogelijk middagdutjes. Soms doe ik die wel (ik deed die tot vijf jaar terug heel vaak en zonder gevolgen), als ik er zeker van ben dat ik dan savonds ook kan slapen. Maar dat ligt aan het soort moeheid, de ik-ga-wakker-liggen moeheid wordt erger van middagdutjes. Dus dan is het doorbijten en zoveel mogelijk zorgen voor balans tussen activiteit en rust.

In de periodes dat ik echt slecht slaap, pas ik me daar echt op aan. Dan ga ik alles doen om weer goed in het slaapritme te komen. In de periodes dat het best goed gaat, let ik er niet zo op. Anders wordt het ook weer teveel een ding. Maar ik heb dan ook wel het geluk dat het in vlagen komt. Tegen de tijd dat het echt niet leuk meer is, treed er meestal ook weer verbetering op. En meestal is de aanleiding ook heel duidelijk in de vorm van directe stress of overprikkeling en daar probeer ik dan ook iets aan te doen.
Door eelke
#3334582
Dutjes doen kan ik niet goed, want ik kan niet goed in slaap vallen ;)

Ik begin meestal pas smiddags met werken. Dus om 5 uur nog een pilletje kan prima als ik dan tot 8 of 9 of 10 kan slapen. Dat is inderdaad even per persoon testen wat wel en niet fijn is.

Ik wordt ook liever duf wakker door melatonine dan dat ik 3 uur slaap te kort kom, daar heb ik dan de hele dag nog last van.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334583
eelke schreef:Dutjes doen kan ik niet goed, want ik kan niet goed in slaap vallen ;)

Ik begin meestal pas smiddags met werken. Dus om 5 uur nog een pilletje kan prima als ik dan tot 8 of 9 of 10 kan slapen. Dat is inderdaad even per persoon testen wat wel en niet fijn is.

Ik wordt ook liever duf wakker door melatonine dan dat ik 3 uur slaap te kort kom, daar heb ik dan de hele dag nog last van.
Ja dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik moet op werkdagen tussen 6 en 7 uur opstaan.

Hopelijk heb je er iets aan Fioon, er is niets aan!
Door Mandarijn
#3334584
Vannacht vreselijk geslapen. Heb liggen malen. Kreeg gisteren telefoon van de DA. Zij had een bultje verwijderd bij Bobbie uit de lies. Dat heb ik laten onderzoeken. Nu blijkt het een tumor te zijn met uitlopers. Hij moet nog een keer onder het mes om die uitlopers te verwijderen, als her lukt, want ze moet richting piemel ook huid weg halen. Ben er gisteren de hele dag al ondersteboven van en vandaag is het niet veel beter.
Door Too
#3334593
Ah verdorie Mandarijn, bultjes zijn sowieso akelig maar foute bultjes zijn echt heel naar. :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door