Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3365824
eelke schreef:Stuk als in overleden-stuk? Wat zonde...

Joep gaat ook nog niet goed. Hij was heel bang tijdens het stofzuigen gisteren. Hij lag te bibberen op de bank (en dat had ik even niet door, want ik dacht, hij ligt gewoon :-\ ) 's avonds had hij diarree.
Maandag had ik ook gestofzuigd en toen had hij 's avonds ook diarree.

Nu is het nog niet veel beter. Vannacht ging het goed, maar vanmorgen al weer twee keer met hem buiten geweest, en hij blijft dan maar gaan zitten, duidelijk last hebben en komt niet tot rust. Na een tijd buiten maar weer naar binnen gegaan, en nu ligt hij wel even rustig, maar toch.

Da's zo rot hé, als ze zich zo naar voelen. Voorlopig ga ik maar even niet stofzuigen.

Bij Spot slaat stress ook gelijk zo op z’n darmen. Ik heb het idee dat bij hem de Puur rust echt geholpen heeft om scherpe kantjes eraf te halen.

En verder dikke knuffel voor Joep. Naar hoor, die enge dingen in huis. Helpt het nog om hem eerst iets lekker te knagen te geven en dan even stofzuiger aan, snel weer uit voor hij stopt met eten en het zo uit te gaan bouwen?
Door eelke
#3365827
- pien - schreef:Wat een narigheid...ik wens iedereen sterkte : Hanna, Eelke en Joep, Pauline en Joris, Kaela en Charlie :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-* :-* :-*

Hier in 't dorp is vanochtend vroeg een grote brand geweest. Sirenes, traumahelikopter...1 persoon vermist maar ze weten nog niet of die in 't pand was :'( :'( :'(
Het waren 3 'woningen' in een oud groot pand. Eerste verdieping en zolder zijn helemaal weg :-X
Wat vreselijk dat er iemand vermist is, naast de ellende van brand. Wat moeten de familie en vrienden wel niet doormaken nu...
Siberienne schreef:

Bij Spot slaat stress ook gelijk zo op z’n darmen. Ik heb het idee dat bij hem de Puur rust echt geholpen heeft om scherpe kantjes eraf te halen.

En verder dikke knuffel voor Joep. Naar hoor, die enge dingen in huis. Helpt het nog om hem eerst iets lekker te knagen te geven en dan even stofzuiger aan, snel weer uit voor hij stopt met eten en het zo uit te gaan bouwen?
Ja, zoiets is voor later. Eerst maar even rust en zijn stresslevel de komende dagen laten zakken. Stofzuigen ga ik dus even niet doen. Ik heb ook een bezem en handveger en blik. Stofzuiger staat nu nog in de gang, moet nog naar de trapkast, maar ook dat doe ik vanavond wel pas als Meneer Joep is gaan uitlaten, dan krijgt hij daar ook niks van mee.
Voor hetzelfde geldt heeft het niks met elkaar te maken, maar ook als hij diarree heeft omdat hij gewoon een virusje heeft ofzo, is het niet fijn als er nog extra stress bij bovenop komt door een stofzuiger. Dus eerst maar eens een weekje rust en dan rustig opbouwen.

Het is zó niet Joep om er in te blijven hangen. Dan moet er wel iets heel ergs gebeurd zijn of er zit iets heel anders mis.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3365829
Toen zijn staart in de stofzuiger bleef hangen moet dat wel heel eng geweest zijn. Vast genoeg om hem zo bang te maken. Dat deed vast pijn en dat ding hield zijn staart vast. Das een regelrechte aanval.

Kan je later niet de robot laten stofzuigen terwijl jullie gaan wandelen?
Door Siberienne
#3365831
eelke schreef:Wat vreselijk dat er iemand vermist is, naast de ellende van brand. Wat moeten de familie en vrienden wel niet doormaken nu...



Ja, zoiets is voor later. Eerst maar even rust en zijn stresslevel de komende dagen laten zakken. Stofzuigen ga ik dus even niet doen. Ik heb ook een bezem en handveger en blik. Stofzuiger staat nu nog in de gang, moet nog naar de trapkast, maar ook dat doe ik vanavond wel pas als Meneer Joep is gaan uitlaten, dan krijgt hij daar ook niks van mee.
Voor hetzelfde geldt heeft het niks met elkaar te maken, maar ook als hij diarree heeft omdat hij gewoon een virusje heeft ofzo, is het niet fijn als er nog extra stress bij bovenop komt door een stofzuiger. Dus eerst maar eens een weekje rust en dan rustig opbouwen.

Het is zó niet Joep om er in te blijven hangen. Dan moet er wel iets heel ergs gebeurd zijn of er zit iets heel anders mis.

Misschien toch een nasleep van het staart in de robotzuiger trauma, wat PoP zegt? voor PTSS is typisch dat het juist wat later erger wordt


Sorry, verkeerde link, het artikel wat ik bedoelde heb ik alleen ergens op papier vrees ik...
Door eelke
#3365835
pearlsofpassion schreef:Toen zijn staart in de stofzuiger bleef hangen moet dat wel heel eng geweest zijn. Vast genoeg om hem zo bang te maken. Dat deed vast pijn en dat ding hield zijn staart vast. Das een regelrechte aanval.

Kan je later niet de robot laten stofzuigen terwijl jullie gaan wandelen?
Nou, die robotstofzuiger is al een week of 2 niet aan geweest. Hij was direct na di gebeurtenis niet echt bang voor de normale stofzuiger, hooguit wat zenuwachtig. Ik denk dat hij misschien erg geschrokken is; de robot staat onder zijn bankje. Misschien dat hij tegen zijn bankje gestoten heeft, waardoor die robot van zijn dockingstation geraakt is. Die gaat dan aan en wat draaien om er weer goed op te komen. Ik kan me voorstellen dat hij dat heel erg erg heeft gevonden, na wat er gebeurd is, en wij niet thuis waren voor steun.

Misschien zo iets. Of er is iets anders heel vervelends gebeurt terwijl we weg waren (knal, of vervelende mensen voor het raam?) en dat kan hij niet handelen samen met de schrik van de robot in zijn staart.

Bedankt Siberienne, ik ga het even op mijn gemak lezen.

Net in ieder geval weer naar buiten geweest, omdat het kan, niet omdat hij moest. Op het gemak gesjokt, op zijn tempo, lekker snuffelen. Na wat gedraai ook weer gepoept, half derrie, half drolletjes. En wat bloed, maar dat lijkt me niet heel gek. Ik ben wel blij met de drollen (had hij gisteren overdag ook) want ik denk dat ik daardoor verstopping wel uit kan sluiten / geen actie op hoef te nemen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3365837
Ik weet dat Joep een jonge god is,vol in de bloei van zijn leven. Maar hoort en ziet hij nog goed? Achteruitgang daarin kan zeker zenuwachtig en angstig gedrag veroorzaken (zie je bij mensen ook nog wel eens).
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3365842
- pien - schreef:Wat een narigheid...ik wens iedereen sterkte : Hanna, Eelke en Joep, Pauline en Joris, Kaela en Charlie :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-* :-* :-*
Ik sluit me hier graag bij aan. Wat een akelige berichten. :(
Door eelke
#3365843
koekje schreef:Ik weet dat Joep een jonge god is,vol in de bloei van zijn leven. Maar hoort en ziet hij nog goed? Achteruitgang daarin kan zeker zenuwachtig en angstig gedrag veroorzaken (zie je bij mensen ook nog wel eens).
Ik ben ook een jonge godin, maar toch ook met bril, dus dat is zeker niet gek gedacht. Ik heb het idee dat Joep nog steeds net zo goed selectief kan horen (ritsel van mogelijk zakjes met snoepjes wel, bulderen Joep loop nou toch eens door! niet). Bij zn zus denken we al een tijdje dat ze minder goed hoort dus we letter er allemaal wel op zeg maar.

Zien weet ik eigenlijk niet zo goed hoe je dat kunt testen. Het is niet dat hij ergens tegenaan loopt ofzo. Maar ja, dan moet hij ook wel erg slecht zien.

En met 9 is hij natuurlijk geen jonge god meer. Qua leeftijd dan hé. Hij wordt toch meer een soort George Clooney. Dus ouderdomsdingetjes moeten we zeker ook wel in het oog houden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365849
hannabelgje schreef:Bij de kuikencheck vanmorgen was mijn kuikentje stuk. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ach wat sneu :'(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365869
kira schreef:Misschien even overleggen met een homeopaat? Hier een goede ervaring met beginnende suiker en homeopathie
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zelf niets met homeopathie. Wel met natuurlijke middelen, maar homeapathie is niet mijn ding.
eelke schreef:Ik dacht, neeeee geen homeopaat, dat geeft zo'n vogel waarschijnlijk stress bij een afspraak en dat is niet goed bij diabetes. En toen vroeg ik me ineens af, heeft de dierenarts daar dan rekening mee gehouden? De invloed van stress op het bloedsuiker gehalte? In ieder geval wel iets om rekening mee te houden met de veranderingen die je gaat doen, want als ze stress krijgt van nieuw speelgoed weegt dan misschien weer niet af tegen het voordeel van extra beweging?
Zo veel stress heeft Charlie niet van mee gaan. Hij vindt het niet heel leuk en morgen als ie in de houtgreep moet vindt ie natuurlijk super stom. Maar een keer uitschudden en het is weer klaar. Je zal toch een keer moeten meten.

Nieuw speelgoed ed vindt Charlie altijd erg eng. Maar ik kan hem niet in een glazen stolpje gaan stoppen. Hij kan stress hebben van de raarste dingen (het is een grijze, ze hadden de soort beter grijs-rode stresspapegaai kunnen noemen). Ik heb nog geen idee in hoeverre dat nadelig is voor de suiker.
Ik wacht nu al sinds dinsdagavond op goedkeuring van en antwoord op mijn bericht in de medische vogelgroep. Echt super dat een dierenarts dat vrijwillig doet, maar als ie niet opschiet heb ik er voor morgen niets meer aan. Nou ja, info is daarna ook nog welkom, maar ik zou zo graag al wat meer er vanaf weten.

Sterkte met Joep Eelke, hopelijk kom je er achter waar hij zo door van slag is!
Door hannabelgje
#3365870
Kaela schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zelf niets met homeopathie. Wel met natuurlijke middelen, maar homeapathie is niet mijn ding.



Zo veel stress heeft Charlie niet van mee gaan. Hij vindt het niet heel leuk en morgen als ie in de houtgreep moet vindt ie natuurlijk super stom. Maar een keer uitschudden en het is weer klaar. Je zal toch een keer moeten meten.

Nieuw speelgoed ed vindt Charlie altijd erg eng. Maar ik kan hem niet in een glazen stolpje gaan stoppen. Hij kan stress hebben van de raarste dingen (het is een grijze, ze hadden de soort beter grijs-rode stresspapegaai kunnen noemen). Ik heb nog geen idee in hoeverre dat nadelig is voor de suiker.
Ik wacht nu al sinds dinsdagavond op goedkeuring van en antwoord op mijn bericht in de medische vogelgroep. Echt super dat een dierenarts dat vrijwillig doet, maar als ie niet opschiet heb ik er voor morgen niets meer aan. Nou ja, info is daarna ook nog welkom, maar ik zou zo graag al wat meer er vanaf weten.

Sterkte met Joep Eelke, hopelijk kom je er achter waar hij zo door van slag is!
Bij Zoë was het glucose gehalte in jaar bloed ook te hoog. Dat deden ze af als stress. Ze zeiden dat als er echt iets mis was, haar glucose dan echt wel nog hoger zou zijn. En het was ook super duidelijk dat ze enorm gestrest was. Heel Budel was aan het schudden van haar gebibber.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365871
hannabelgje schreef:Bij Zoë was het glucose gehalte in jaar bloed ook te hoog. Dat deden ze af als stress. Ze zeiden dat als er echt iets mis was, haar glucose dan echt wel nog hoger zou zijn. En het was ook super duidelijk dat ze enorm gestrest was. Heel Budel was aan het schudden van haar gebibber.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Daarom gaan we morgen ook bloed prikken en ik vertrouw er op dat mijn dierenarts kundig genoeg is om een stress niveau van echte suikerziekte te onderscheiden. Hij gaat ook een waarde meten die iets zegt over het suikerniveau op langere termijn. Dus dan is het meer dan een momentopname. Doen ze bij mensen ook. Niet als je thuis meet, dan meet je gewoon bloedsuiker. Maar als je suikerziekte hebt en ze doen in het ziekenhuis groter onderzoek meten ze die waarde ook. Dan weet je meer over hoe het de afgelopen tijd is gegaan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365873
Siberienne schreef:heftig hoor, kan me voorstellen dat je hier flink van baalt..
Ik was even nieuwsgierig omdat ik ook niet wist dat vogels het konden krijgen en kwam dit nog tegen, waar in staat dat het bij vogels wel net anders is qua biochemie:
https://www.exoticpetvet.net/avian/diabetes.html (ik dacht, misschien heb je er wat aan, maar misschien wist je dit al wel)
Gelezen en zeer nuttig! Thanx!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door