Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3357794
Afspraak nr ??? bij de optometrist. Weer een nieuw setje lenzen testen. De sterkte voor mijn ene oog is niet te leveren, dus die is een half punt lager dan ie zou moeten, dus het is even zien (hihaho) of dat problemen gaat geven of dat mijn ogen en hersenen akkoord gaan.

Verder nog 6miljoen dingen getest. Hoornvlies is goed. Druk is goed. Traanfunctie niet goed, die mijnes is 4 seconden en aangezien je om je 10 seconden knippert drogen ze dus uit, druppels meegekregen. Oogmeting zo sochtends met bril was hetzelfde als de allereerste keer. De afwijking komt door de combi sterkte, en dat ik nu een type minder stugge lens heb. Dan geeft dat een ander effect. Blijktbaar. Stuggere lens werkt weer niet lekker met droge ogen.
Nu eerst weer even deze proberen en daar een controle afspraak voor.
Er is ook nog een optie voor op maat gemaakte lenzen maar die zijn niet voor iedereen fijn. Of mijn vorige merk lenzen met aanpassingen om mijn ogen vochtiger te houden.

Wel een verwijzing voor de oogarts. Onderzoek voor netvliesloslating (dat is verstandig bij deze sterkte) en kijken voor mogelijkheden naar lens-implantaten op medische indicatie, of duurdere zachte lenzen op medische indicatie.

Wat een gedoe toch zeg. Maar goed, ik heb nu een vip-behandeling (vind ik zelf) bij steeds dezelfde persoon, dus dat geeft al wat meer vertrouwen.

Afwachten dus maar weer.
Door - pien -
#3357813
eelke schreef:Afspraak nr ??? bij de optometrist. Weer een nieuw setje lenzen testen. De sterkte voor mijn ene oog is niet te leveren, dus die is een half punt lager dan ie zou moeten, dus het is even zien (hihaho) of dat problemen gaat geven of dat mijn ogen en hersenen akkoord gaan.

Verder nog 6miljoen dingen getest. Hoornvlies is goed. Druk is goed. Traanfunctie niet goed, die mijnes is 4 seconden en aangezien je om je 10 seconden knippert drogen ze dus uit, druppels meegekregen. Oogmeting zo sochtends met bril was hetzelfde als de allereerste keer. De afwijking komt door de combi sterkte, en dat ik nu een type minder stugge lens heb. Dan geeft dat een ander effect. Blijktbaar. Stuggere lens werkt weer niet lekker met droge ogen.
Nu eerst weer even deze proberen en daar een controle afspraak voor.
Er is ook nog een optie voor op maat gemaakte lenzen maar die zijn niet voor iedereen fijn. Of mijn vorige merk lenzen met aanpassingen om mijn ogen vochtiger te houden.

Wel een verwijzing voor de oogarts. Onderzoek voor netvliesloslating (dat is verstandig bij deze sterkte) en kijken voor mogelijkheden naar lens-implantaten op medische indicatie, of duurdere zachte lenzen op medische indicatie.

Wat een gedoe toch zeg. Maar goed, ik heb nu een vip-behandeling (vind ik zelf) bij steeds dezelfde persoon, dus dat geeft al wat meer vertrouwen.

Afwachten dus maar weer.
Kijk, dat zouden mooie oplossingen zijn :thumbup: Fijn dat je de goeie kant op gaat :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3357822
eelke schreef:Afspraak nr ??? bij de optometrist. Weer een nieuw setje lenzen testen. De sterkte voor mijn ene oog is niet te leveren, dus die is een half punt lager dan ie zou moeten, dus het is even zien (hihaho) of dat problemen gaat geven of dat mijn ogen en hersenen akkoord gaan.

Verder nog 6miljoen dingen getest. Hoornvlies is goed. Druk is goed. Traanfunctie niet goed, die mijnes is 4 seconden en aangezien je om je 10 seconden knippert drogen ze dus uit, druppels meegekregen. Oogmeting zo sochtends met bril was hetzelfde als de allereerste keer. De afwijking komt door de combi sterkte, en dat ik nu een type minder stugge lens heb. Dan geeft dat een ander effect. Blijktbaar. Stuggere lens werkt weer niet lekker met droge ogen.
Nu eerst weer even deze proberen en daar een controle afspraak voor.
Er is ook nog een optie voor op maat gemaakte lenzen maar die zijn niet voor iedereen fijn. Of mijn vorige merk lenzen met aanpassingen om mijn ogen vochtiger te houden.

Wel een verwijzing voor de oogarts. Onderzoek voor netvliesloslating (dat is verstandig bij deze sterkte) en kijken voor mogelijkheden naar lens-implantaten op medische indicatie, of duurdere zachte lenzen op medische indicatie.

Wat een gedoe toch zeg. Maar goed, ik heb nu een vip-behandeling (vind ik zelf) bij steeds dezelfde persoon, dus dat geeft al wat meer vertrouwen.

Afwachten dus maar weer.
Owwww.....als je die mogelijkheid krijgt zou ik daar voor gaan
Ik heb twee weken geleden mijn tweede oog laten doen en mens, mens.... er gaat echt een wereld voor je open
Nu was het bij mij wel noodzakelijk door acute staar, dus behalve mijn -4 leefde ik plots de hele dag in een bestoomde douchecel :o
In mei nog nergens last van en nu 2 nieuwe ogen...., maar die implantaat-techniek is echt subliem tegenwoordig
Alle afwijkingen die ik voorheen met contactlenzen oploste zijn nu ingeslepen in de implantaten.... nooit meer een bril of lenzen nodig, hoe fijn is dat :biggrin2:
Door eelke
#3357823
Lijkt me heerlijk! Maar ik zou er nu 6000 euro voor kwijt zijn ofzo, dat is iets minder heerlijk :p
Gebruikersavatar
Door Ina
#3357829
eelke schreef:Lijkt me heerlijk! Maar ik zou er nu 6000 euro voor kwijt zijn ofzo, dat is iets minder heerlijk :p

Daarom zullen ze het om medische redenen proberen te regelen
Dan moet je waarschijnlijk wel een deel of alles aan lenzen betalen, maar niet de operatie zelf

..... maar ja, dan nog, die lenzen zijn niet echt heel erg goedkoop nee (zacht gezegd dan :o )

Het ligt heel erg aan je verzekering, maar ik zou hoe dan ook proberen, het scheelt hun ook heel veel jaren vergoeding van lenzen en brillen die je nu claimt, dat hoeft dan nooit meer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357831
eelke schreef:Lijkt me heerlijk! Maar ik zou er nu 6000 euro voor kwijt zijn ofzo, dat is iets minder heerlijk :p
Op jouw leeftijd, is dat wel een goede investering dan. Ok, het is nu veel geld, maar als je bedenkt wat het je in de toekomst zou gaan kosten...
En het gemak wil ook wat waard zijn. Enfin, afhankelijk van wat je zou krijgen natuurlijk.
Door eelke
#3357854
pearlsofpassion schreef:Op jouw leeftijd, is dat wel een goede investering dan. Ok, het is nu veel geld, maar als je bedenkt wat het je in de toekomst zou gaan kosten...
En het gemak wil ook wat waard zijn. Enfin, afhankelijk van wat je zou krijgen natuurlijk.
Uhu, behalve dat 10 jaar geleden niemand mij kon garanderen wat het op de lange termijn zou doen. Mijn ogen gingen / gaan nog steeds achteruit, dus toen was de garantie er niet dat ik er bv 10 of 15 jaar scherp mee zou kunnen blijven zien. En dan is het wel veel geld natuurlijk. Als je dan na 10 jaar weer op -2 zit moet je alsnog weer aan een bril of lenzen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357895
eelke schreef:Uhu, behalve dat 10 jaar geleden niemand mij kon garanderen wat het op de lange termijn zou doen. Mijn ogen gingen / gaan nog steeds achteruit, dus toen was de garantie er niet dat ik er bv 10 of 15 jaar scherp mee zou kunnen blijven zien. En dan is het wel veel geld natuurlijk. Als je dan na 10 jaar weer op -2 zit moet je alsnog weer aan een bril of lenzen.
Ah ja, dan is het wel minder natuurlijk.
Door eelke
#3357897
Ja alles is blijkbaar niet zo simpel op deze sterkte. Ach, we gaan maar eens zien met welke ideen de oogarts gaat komen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3357907
MAAR.....aan implantaatlenzen kan toch niks meer veranderen :???:
Dat is wat ik begreep tijdens het vooronderzoek......dat wat ze plaatsen is niet meer onderhevig aan verandering qua sterkte....tenzij er iets anders mis is, maar de 'normale' verslechtering stopt doordat er niks meer kan veranderen

Ik moet vrijdag voor controle, zal het nog eens even duidelijk vragen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357911
Verslechtering van bijziendheid is ook geen gevolg van veranderingen van de lens maar van de oogbol. Bijziendheid komt wanneer de lens de verkeerde vorm van de oogbol niet meer kan opvangen.
Door eelke
#3358051
Ik weet eigenlijk niet waarom mijn ogen verslechteren. Dat is al mijn hele leven, 'dus dat is gewoon zo. Heb ik eigenlijk nooit echt over nagedacht. Inderdaad eens navragen.


Ik heb een ikea adventkalender. En nu moet ik me heeeeeeeel erg inhouden om niet alle chocolade er al uit te eten. Ik geloof nooit dat het me gaat lukken om netjes te wachten en dan erna elke dag een vakje open te doen.
Door Mandarijn
#3358058
eelke schreef: Ik heb een ikea adventkalender. En nu moet ik me heeeeeeeel erg inhouden om niet alle chocolade er al uit te eten. Ik geloof nooit dat het me gaat lukken om netjes te wachten en dan erna elke dag een vakje open te doen.
Geen bieradventkalender??
Door eelke
#3358060
Mandarijn schreef:Geen bieradventkalender??
Oh nee, hoewel die ook leuk is! Maar we hebben nog zo veel bier en zoveel drink ik eigenlijk niet thuis... heb jij m wel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door