Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347348
Wat erg PoP, dat doet wel even iets met je. Heel erg veel sterkte gewenst.
Door enya13
#3347581
mss wordt het wel tijd om je dochters wat meer los te laten.
ze het vertrouwen te geven dat ze best een paar uurtjes na schooltijd voor zichzelf kunnen zorgen die ene dag.
en taken in het huishouden horen er gewoon bij.
van een extra keer de honden uitlaten krijgen ze niks, en hoeven daar ook niet extra betaald voor te worden.
als leidinggevende zou ik denk ik ook niet meewerken als het om kinderen gaat die oud genoeg zijn om eens een middagje alleen te zijn.
en anders spreek je af dat ze bij een vriendinnetje gaan spelen.
ik snap het hele probleem niet.
loslaten is niet makkelijk, maar veel kinderen vinden het heerlijk om eens baas te zijn in huis, zonder moeder............. groot te zijn. laten zien dat ze het best ""alleen"" kunnen.
eens moet de eerste keer zijn, en nu is die tijd dan aangekomen.
geef ze dat vertrouwen en ga gewoon werken. komt best goed.
sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3347582
Enya, heb je zelf kinderen?
Want als Cindy zegt dat ze bij haar kinderen wil zijn, is dat haar goed recht. Onafhankelijk of een ander ze oud genoeg vindt om zelf hun boontjes te doppen.
En buiten dat gaat dit lijnrecht tegen de gemaakte afspraken over herstel en terugkomst op de werkvloer in.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347584
CindyMayella schreef:Ik ben niet iemand die loopt te zeuren etc.... ik ben keihard, ga gewoon door.... maar nu loopt het de spuigaten uit... bijv: toen ik ging werken, :???: duidelijke afspraken gemaakt; alleen als manlief thuis werkte, zou ik werken.... dus das de woensdag, vrijdag en zaterdag... komt manlief met de mededling gister dat ie vrijdag gewoon naar Amsterdam moet.... de dames hebben een leeftijd dat ze alleen alleen thuis kunnen blijven.... maar dat wil ik gewoon niet... ik ben nu bezig om vrijdag een halve dag te gaan werken, want ik wil gewoon thuis zijn bij mn meisjes.... Ook moeten ze de hondjes 2x uitlaten... dit was ook niet de afspraak... WIJ zijn verantwoordelijk voor de hondjes, niet zij..... 1x per dag hoeven ze maar de hondjes uit te laten.... de oudste krijgt al wat extra zakgeld, omdat ze op zaterdag, als dr zusje moet voetballen, de hondjes extra moet uitlaten, iets dat ook niet de afspraak was....
Je mag denken wat je wilt, maar ik wil thuis zijn, als zij thuis zijn...... ik word er zo moe en gek van zulke dingen.... beetje bij beetje vraag ik me af wat ik hier nog doe in huis...
Sorry......

Edit: zat net te appen met mn leidinggevende..... praat ze eerst helemaal met me mee, om daarna ineens te zeggen, uit het niets te zeggen: het hoofdstuk is afgesloten en dus..... ik kreeg zo’n klap in mn gezicht... zat te huilen... dacht ff dat ik iemand had gevonden die me begreep.. Maar helaas... weer een illusie minder..... weet ff niets meer te zeggen..... wat het is: wordt er met je mee gepraat en dan ineens... word je gewoon de grond ingeboord als de grond onder diegene te heet wordt.... en dat maakt me boos en zeer verdrietig, echt verdrietig.....
Voel heel goed aan wat je voelt en bedoelt. Altijd maar keihard doorgaan ken ik ook en weet ook dat dat je nekt op gegeven moment. In mijn tijd was het normaal dat je bij je kinderen kon blijven, vond dat ook normaal maar zie nu bij mijn dochters dat dat -vaak- niet meer is/kan.
Blijf dicht bij je gevoel/kinderen, is enige dat ik je kan aanraden. Bij mij doet het al pijn als ik mijn hondjes te lang alleen moet laten, laat staan als het mijn kinderen waren... (verschil?? :-\ ) Dat is een (jouw) gevoel en daar kan geen nuchtere redenatie wat aan veranderen.
Ook de teleurstelling in een/de mens is hier zeer bekend. Daarom heb ik nu eenmaal meer met mijn hondjes dan de mensheid :-[
Ik voel met je mee. Je hebt daar niet veel aan, weet ik, maar denk niet dat je zeurt/klaagt. Je vóelt.... :-* :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347585
Alsof je kinderen moet hebben om mee te mogen denken. Ik vind Enta’s advies een goede. En dan hoeft CM dat nog niet eens daadwerkelijk te doen, maar het kan bevrijdend en rustgevend werken om over loslaten, vertrouwen en de positieve kanten van de kinderen iets meer alleen laten na te denken. Of met de kinderen daarover te praten, hoe ervaren ze het alleen zijn, vinden ze het erg of leuk om de honden een keer extra uit te mogen/moeten laten. Misschien geeft zo’n gesprek wel heel veel rust en kunnen er met kinderen en baas afspraken gemaakt worden die er voor zorgen dat CM zich er ook fijn in voelt. Zoals een vast tijdstip voor telefonisch contact met de kinderen en het recht om naar huis te mogen als er iets (wat dan ook) is.

En als de conclusie is dat je op die middag thuis wi zijn, dan is dat goed en moet je dat doen. Als je hart dat ingeeft en je niet overtuigd raakt dat je kinderen het juist heel fijn zouden vinden, is dat jou keuze. En als die afspraken ook al stonden, dan behoren die nageleefd te worden. Misschien kan de bedrijfsarts of reintegratiearts daarbij helpen?

En Cindy, ik ken je niet, maar duidelijk is dat jij doorgaat tot je er bij neervalt. Daar heeft niemand iets aan. Jij niet, je kinderen niet en je honden niet. En de enige die dat veranderen kan ben jij zelf. Zoek hulp, zoek steun. Die heb je nodig. Want volgens mij speelt er heel erg veel meer dan alleen dit. Sterkte :-*
Door - pien -
#3347589
Kaela schreef:Alsof je kinderen moet hebben om mee te mogen denken. Ik vind Enta’s advies een goede. En dan hoeft CM dat nog niet eens daadwerkelijk te doen, maar het kan bevrijdend en rustgevend werken om over loslaten, vertrouwen en de positieve kanten van de kinderen iets meer alleen laten na te denken. Of met de kinderen daarover te praten, hoe ervaren ze het alleen zijn, vinden ze het erg of leuk om de honden een keer extra uit te mogen/moeten laten. Misschien geeft zo’n gesprek wel heel veel rust en kunnen er met kinderen en baas afspraken gemaakt worden die er voor zorgen dat CM zich er ook fijn in voelt. Zoals een vast tijdstip voor telefonisch contact met de kinderen en het recht om naar huis te mogen als er iets (wat dan ook) is.

En als de conclusie is dat je op die middag thuis wi zijn, dan is dat goed en moet je dat doen. Als je hart dat ingeeft en je niet overtuigd raakt dat je kinderen het juist heel fijn zouden vinden, is dat jou keuze. En als die afspraken ook al stonden, dan behoren die nageleefd te worden. Misschien kan de bedrijfsarts of reintegratiearts daarbij helpen?

En Cindy, ik ken je niet, maar duidelijk is dat jij doorgaat tot je er bij neervalt. Daar heeft niemand iets aan. Jij niet, je kinderen niet en je honden niet. En de enige die dat veranderen kan ben jij zelf. Zoek hulp, zoek steun. Die heb je nodig. Want volgens mij speelt er heel erg veel meer dan alleen dit. Sterkte :-*
Wat goed gezegd.
+1
Heel veel sterkte CindyMayella :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door - pien - op di 03 jul 2018, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347592
Ik denk dat Cindy gewoon even haar ei kwijt wilde en geen raad vroeg.
En ik vind net als Koek dat iemand anders er geen *** mee te maken heeft hoe je je kinderen opvoedt. Zeker niet als er niet om raad gevraagd wordt.
En je hoeft geen kinderen te hebben om een mening te hebben, maar dat maakt wel dat je doorgaans een andere mening zal hebben dan als je wel kinderen had. Dat is nu eenmaal iets dat je niet echt kan begrijpen als je het niet meemaakt. Emotioneel maar ook rationeel, denk je daar anders over.
Net als mensen zonder hond al snel vinden dat je die gewoon kort moet houden. Terwijl jullie dat toch al eens anders durven aanpakken.
Wel nu zeg je hetzelfde tegen Cindy.

Huisdieren kunnen als kinderen zijn, dat denk je tenminste zolang je er geen hebt. Maar echt kinderen is toch nog iets anders, zonder daarbij afbreuk te willen doen aan de band tussen mens en dier.

Ik zie trouwens niet in wat bij je kinderen willen zijn overdag te maken heeft met loslaten. Precies of ze zijn nooit een seconde alleen of zullen niet op eigen benen mogen gaan staan later. Dat is wel wat overdreven he. Bovendien kent niemand de betrokkenen persoonlijk. Dus nee, geen mening daaromtrent is gefundeerd.
Als Cindy dat wil is dat har'ar goed recht en begrijp ik zeer goed dat als de afspraken daaromtrent geschonden worden er frustraties komen. Dat is gewoon niet leuk.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3347598
Ik moest idd ff mn hart luchten gisteravond..... ik was zo ontzettend boos.... jullie hebben allemaal een punt... loslaten van je kinderen, maar ik ben liever bij ze als ze thuis zijn.... dr is een verschil tussen een paar uur alleen thuis zijn of een hele dag....
Maar goed, thanks voor jullie reacties!!! :-*
Gebruikersavatar
Door pluk
#3347599
CindyMayella schreef:Ik moest idd ff mn hart luchten gisteravond..... ik was zo ontzettend boos.... jullie hebben allemaal een punt... loslaten van je kinderen, maar ik ben liever bij ze als ze thuis zijn.... dr is een verschil tussen een paar uur alleen thuis zijn of een hele dag....
Maar goed, thanks voor jullie reacties!!! :-*
Sterkte, met alles.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347600
Sorry hoor PoP maar ik zeg nergens hoe ik het zou doen of wat ik vind dat ze moet doen. Ik geef aan wat een mogelijkheid zou kunnen zijn om over na te denken en te exploreren. Daar mag CM mee doen wat ze wil.

En dit is een forum waar we een groot hart voor elkaar hebben en vanuit dat grote hart mogen reageren zoals we denken dat we een ander mogelijk kunnen helpen of steunen. Ik ga geen ja en amen roepen omdat jij en koekje vinden dat ik niets mag zeggen omdat ik geen kinderen heb. Ik vind het heel rot voor CM dat het niet goed met haar gaat en als ik denk dat mijn gedachten haar daar heel misschien een klein beetje in helpen kunnen, dan zal ik het niet nalaten die te delen. Omdat ik zelf ook dankbaar ben voor mensen die de moeite hebben genomen zich om mij te bekommeren toen ik het moeilijk had.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347601
CindyMayella schreef:Ik moest idd ff mn hart luchten gisteravond..... ik was zo ontzettend boos.... jullie hebben allemaal een punt... loslaten van je kinderen, maar ik ben liever bij ze als ze thuis zijn.... dr is een verschil tussen een paar uur alleen thuis zijn of een hele dag....
Maar goed, thanks voor jullie reacties!!! :-*
Sterkte met je weg hier in vinden :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347602
Kaela schreef:Sorry hoor PoP maar ik zeg nergens hoe ik het zou doen of wat ik vind dat ze moet doen. Ik geef aan wat een mogelijkheid zou kunnen zijn om over na te denken en te exploreren. Daar mag CM mee doen wat ze wil.

En dit is een forum waar we een groot hart voor elkaar hebben en vanuit dat grote hart mogen reageren zoals we denken dat we een ander mogelijk kunnen helpen of steunen. Ik ga geen ja en amen roepen omdat jij en koekje vinden dat ik niets mag zeggen omdat ik geen kinderen heb. Ik vind het heel rot voor CM dat het niet goed met haar gaat en als ik denk dat mijn gedachten haar daar heel misschien een klein beetje in helpen kunnen, dan zal ik het niet nalaten die te delen. Omdat ik zelf ook dankbaar ben voor mensen die de moeite hebben genomen zich om mij te bekommeren toen ik het moeilijk had.
Ik heb jou toch ook niet gequote of aangesproken? ;)
Sommige dingen waren een reactie op jouw bericht, andere dan weer niet...
En ik heb ook niet gezegd dat je niets zou mogen zeggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door