Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3353796
Ik wil ook even klagen want last van chronisch geld tekort. Ik zit in de WAO, al veel te lang. Ik heb het altijd wel kunnen redden met huisdieren en een auto maar nu dus niet meer. Ook wil ik verhuizen omdat ik hier gestoord word van het lawaaioverlast en vieze vuilniszakken die in de gangen liggen.
Ik heb nu een woning waar ik op 1 sta maar ik ga dan 60€ meer betalen dan dat ik nu doe. Ik kom nu al structureel 70€ tekort. Dat tekort vang ik op doordat ik reiskostenvergoeding krijg van de ziektekostenverzekeraar. Als er weer 60€ bij komt gaat dat net wel/net niet en dat is me eigenlijk te gortig. Ik kan niet iets leuks doen of dingen aanschaffen zonder spaargeld in te zetten en dat is bijna op ondertussen. Maar als ik de auto weg doe dan moet ik met het OV naar therapie. Dat is met het OV 5u reizen en met de auto 1,5 uur (retour). Ik probeer echt wat van mn leven te maken (studie) en bovenop mijn idiote jeugd te komen, maar ik word hier zo gestoord van. :'(
Door eelke
#3353857
Ziek worden en dan nog drie kwartier met de trein moeten is niet tof. Trein wc's zijn echt echt echt heel goor.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3353859
@sam28: aanvullende bijstand is er voor iedereen die onder het bestaansminimum komt, ook als je al een andere bron van inkomsten hebt. De kans is groot dat je ontheffing van de sollicitatieplicht krijgt, omdat je hoofdinkomen een arbeidsongeschiktheidsuitkering is.

@eelke: Nou, sterkte! Ik vind niet-ziek een treinwc al niet te doen.
Door - pien -
#3353861
sam28 schreef:Ik wil ook even klagen want last van chronisch geld tekort. Ik zit in de WAO, al veel te lang. Ik heb het altijd wel kunnen redden met huisdieren en een auto maar nu dus niet meer. Ook wil ik verhuizen omdat ik hier gestoord word van het lawaaioverlast en vieze vuilniszakken die in de gangen liggen.
Ik heb nu een woning waar ik op 1 sta maar ik ga dan 60€ meer betalen dan dat ik nu doe. Ik kom nu al structureel 70€ tekort. Dat tekort vang ik op doordat ik reiskostenvergoeding krijg van de ziektekostenverzekeraar. Als er weer 60€ bij komt gaat dat net wel/net niet en dat is me eigenlijk te gortig. Ik kan niet iets leuks doen of dingen aanschaffen zonder spaargeld in te zetten en dat is bijna op ondertussen. Maar als ik de auto weg doe dan moet ik met het OV naar therapie. Dat is met het OV 5u reizen en met de auto 1,5 uur (retour). Ik probeer echt wat van mn leven te maken (studie) en bovenop mijn idiote jeugd te komen, maar ik word hier zo gestoord van. :'(
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Kleine klaag: Gabi bleef gisteravond een uur in het gras liggen na het voorhetnaarbedgaanplasje in de tuin...dus ik lag op de bank...te hopen dat hij niet te lang zou wachten met zich melden...na een uurtje stond hij gelukkig voor de deur. Gisteravond lag hij midden in de kamer...een beetje te smakken...en al niet op z'n gewone plek. Vandaag is hij ook een beetje van het pad af lijkt wel...hij heeft wel z'n bouillonmetpijnstillerenkruidenvandeacupuncturiste op...Bah...niks aan :-\

Beterschap Eelke!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353865
eelke schreef:Ziek worden en dan nog drie kwartier met de trein moeten is niet tof. Trein wc's zijn echt echt echt heel goor.
Trein wc's zijn altijd goor. :-X Ik kan me voorstellen dat als je ziek bent dit nog meer binnenkomt. iek..

En thnx, ik heb zo'n aanvulling wel eens gehad maar omdat deze nu beneden de 20€ was hebben ze m gestopt. :o Soort belastingdienst, krijg je minder dan 20€ dan krijg je niks maar moeten ze het van je hebben, moet je betalen.
Ik heb het huisje afgewezen o.a om het geld maar ook om de huurprijs in combinatie met de ruimte. Ik wil er op vooruit gaan en dat ga ik daar niet genoeg.
Door Too
#3353869
@Sam... vast vreselijke mosterd, niet nodig en allang geregeld enzo ;) ... huursubsidie en allerlei kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen/waterschap ed. , alle beetjes helpen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353872
Too schreef:@Sam... vast vreselijke mosterd, niet nodig en allang geregeld enzo ;) ... huursubsidie en allerlei kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen/waterschap ed. , alle beetjes helpen.
hihi ja, heb ik allemaal. Maar ik heb vorig jaar gepoogd weer aan het werk te gaan en mijn belastingdame zei dat ik nog steeds niet rijk was en de toeslagen vast hetzelfde zouden blijven. Ik heb dat dus zo gelaten. Ik moest 1300€ terugbetalen. :'( Daar ging mn restje spaargeld.
Wat fijn was om te merken aan pogen te werken was dat ik heel goed kan sparen. ;D En natuurlijk dat ik psychisch wat lekkerder loop dat jaren terug. Ik heb het bijna een jaar volgehouden w.v een half jaar 50u pw gewerkt. 32u werken en de rest verslagen schrijven e.d. Er gloort dus licht aan de horizon maar ik moet nog "even" psychisch iets lekkerder worden en mn studie afronden via een andere weg dat werken en leren. Hopelijk wil dit allebei want vooral dat lekkerder worden is nogal een klusje. ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353885
Voor sommige mensen is respect een soort iets waar men wel van gehoord heeft, misschien wel mee strooit, maar zelf niet hebben.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3353888
sam28 schreef:Voor sommige mensen is respect een soort iets waar men wel van gehoord heeft, misschien wel mee strooit, maar zelf niet hebben.
Juist ja.... ben ik nou zo ouderwets ofzo (ben nog niets 45 jaar) ;) :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353907
Ik ben ook nog geen 45. Duurt nog ff. Maar geen idee. Zijn we samen ouderwetse jongeren ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3353927
CindyMayella schreef:
Juist ja.... ben ik nou zo ouderwets ofzo (ben nog niets 45 jaar) ;) :-\
Mijn ervaring is toch dat de oudere generatie (vooral de zgn ‘babyboomers’) daar de mond vol van hebben maar daar zelf het meeste moeite mee hebben. En dan vooral de zin ‘de jeugd van tegenwoordig’ is heel populair bij ze.
Wie denk je dat die jeugd heeft opgevoed?
Door src_esther
#3353930
constance.blokzijl schreef:Mijn ervaring is toch dat de oudere generatie (vooral de zgn ‘babyboomers’) daar de mond vol van hebben maar daar zelf het meeste moeite mee hebben. En dan vooral de zin ‘de jeugd van tegenwoordig’ is heel populair bij ze.
Wie denk je dat die jeugd heeft opgevoed?
Naar mijn gevoel is dat niet generatie gebonden maar is dat momenteel de mindset bij het overgrote deel van de bevolking...
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3353965
En daar heb ik zo’n moeite mee... privé en op mn werk... geef me een hutje op de hei en ik ben helemaal in mn element.... sorry als ik iemand voor zn hoofd stoot.... maar in een hutje op de hei, heb ik totaal niets te maken met respect hebben voor een ander.... den heerlijkheid....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door