Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3356090
pearlsofpassion schreef:Ik ben zo moe... :sleep3:
Ik weet niet of Maxime dat misschien gehoord heeft, maar het kind dacht vannacht: laat ik eens lekker doorslapen en mama laten slapen. ACHT UUR! :o

OK, toegegeven, dat klinkt heerlijk. Maar de eerste 2 uur was voor ikzelf in bed lag en nu heb ik een borst die echt op springen staat. Keihard en echt wel pijnlijk! :'( Daar ga ik nog dagen pijn van hebben... :-\
Als het al geen borstontsteking wordt... :-X

Ik hoop dat hij daar geen gewoonte van gaat maken.
Door eelke
#3356094
dinky89 schreef:Heb jij daadwerkelijk cilinders in je lenzen eelke? Ik begreep van mijn opticien dat in lenzen geen cilinder zou zitten? Ik heb volgens mij alleen cilinder in mijn bril (bril was best lastig opmeten omdat mijn afwijking anders is als ik langer lenzen uit heb. Door de harde lenzen worden ogen blijkbaar vervormt)
Ja harde lenzen vervormen inderdaad, dus die moet je eigenlijk 24 uur uit voor een goede meting voor een bril.

Torische lenzen heten die. Zijn er sowieso in dag, 2weekse, en maandlenzen.
Door Siberienne
#3356100
Spot z’n darmen zijn weer van slag, wilde net hoera berichtje plaatsen omdat het al zo lang goed ging (al maanden geen prednison meer) is het nu weer raak sinds 2-3 dagen. En stond ik vanochtend om 6 uur weer buiten met een zielige husky. Grrrr.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356102
Ik heb ook even een klaag. Heb 8 dagen de tijd om een onderzoeksplan op te stellen waarvan ik van vr 21sept tot nog steeds een pijnlijke oorontsteking heb en gister ben ik geopereerd wat ook pijn doet. Zaterdag moet het echt klaar zijn en ben nog niet op de helft. Mijn concentratie is altijd al lastig maar nu echt heel ver te zoeken. Ik zou me minder schuldig voelen als andere mensen niet afhankelijk zijn van mijn ingeleverde onderzoeksplan. :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3356109
eelke schreef:Ja harde lenzen vervormen inderdaad, dus die moet je eigenlijk 24 uur uit voor een goede meting voor een bril.

Torische lenzen heten die. Zijn er sowieso in dag, 2weekse, en maandlenzen.
Hihi ja, dat was met mijn bril dus nogal lastig. Meting gedaan net na lenzen uit waren en meting na dag lenzen uit. Verschil was behoorlijk maar is toen gekozen voor de meting van lenzen net uit omdat ik bril meestal 's avonds op zet na hele dag lenzen. Wordt alleen irritant wanneer ik paar dagen de bril op heb omdat de sterkte dan niet meer klopt ::)
Maar snap nu waarom ik lenzen met cilinder niet ken, ik heb harde lenzen (in bril heb ik ook cilinder). Weer wat geleerd ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3356121
dinky89 schreef:Hihi ja, dat was met mijn bril dus nogal lastig. Meting gedaan net na lenzen uit waren en meting na dag lenzen uit. Verschil was behoorlijk maar is toen gekozen voor de meting van lenzen net uit omdat ik bril meestal 's avonds op zet na hele dag lenzen. Wordt alleen irritant wanneer ik paar dagen de bril op heb omdat de sterkte dan niet meer klopt ::)
Maar snap nu waarom ik lenzen met cilinder niet ken, ik heb harde lenzen (in bril heb ik ook cilinder). Weer wat geleerd ;)
Zo heb ik mijn bril ook laten aanmeten, uiteindelijk. Eerst 'gewoon' na de lenzen een dag niet gedragen. Ik zag echt zó slecht, alles vervormd en raar. Dat zou moeten wennen, maar deed het niet. Toen maar opgemeten direct na lenzen uit, en met zo'n pasbrilletje op waar hij vervolgens verschillende glaasjes voor schoof totdat alles er normaal uitzag. En ik heb buiten gestaan om rond te kijken, niet naar zo'n bordje met letters erop. ;D Prima gedaan, bij Pearle hier in de buurt.

Heb jarenlang harde lenzen gedragen, toen ik overging op zacht moest er een cilinder in. Dat gaat prima, alleen moet de lens soms nog even in de juiste positie zakken en dan zie ik niet goed. Maar dat duurt nooit heel lang.
Ik heb nu wel gekozen voor mono visie, want heb de schurft aan een leesbril. Dat bevalt ook prima. :)

Ik ga eens in de zoveel tijd naar de opticien om de sterkte te laten checken, en bestel daar dan voor een half jaar lenzen. De rest doe ik via het internet.

Algemene tip: laat je lenzen altijd bij een optometrist aanmeten, niet iedere opticien is ook optometrist.
Door Eef+Stippels
#3356168
Siberienne schreef:Spot z’n darmen zijn weer van slag, wilde net hoera berichtje plaatsen omdat het al zo lang goed ging (al maanden geen prednison meer) is het nu weer raak sinds 2-3 dagen. En stond ik vanochtend om 6 uur weer buiten met een zielige husky. Grrrr.
Ach shit :(
:bigarmhug:
Door eelke
#3356177
-Annemarie- schreef:Zo heb ik mijn bril ook laten aanmeten, uiteindelijk. Eerst 'gewoon' na de lenzen een dag niet gedragen. Ik zag echt zó slecht, alles vervormd en raar. Dat zou moeten wennen, maar deed het niet. Toen maar opgemeten direct na lenzen uit, en met zo'n pasbrilletje op waar hij vervolgens verschillende glaasjes voor schoof totdat alles er normaal uitzag. En ik heb buiten gestaan om rond te kijken, niet naar zo'n bordje met letters erop. ;D Prima gedaan, bij Pearle hier in de buurt.

Heb jarenlang harde lenzen gedragen, toen ik overging op zacht moest er een cilinder in. Dat gaat prima, alleen moet de lens soms nog even in de juiste positie zakken en dan zie ik niet goed. Maar dat duurt nooit heel lang.
Ik heb nu wel gekozen voor mono visie, want heb de schurft aan een leesbril. Dat bevalt ook prima. :)

Ik ga eens in de zoveel tijd naar de opticien om de sterkte te laten checken, en bestel daar dan voor een half jaar lenzen. De rest doe ik via het internet.

Algemene tip: laat je lenzen altijd bij een optometrist aanmeten, niet iedere opticien is ook optometrist.
Ik heb het even gecheckt, en dat is ie.
Misschien is het dat mijn ogen te droog zijn en ze daardoor niet goed naar hun plek zakken. Want soms na knipperen wel beter beeld. Het zijn ook dezelfde waarden als mijn andere lenzen, dus het kan eigenlijk gewoon niet, dat ik er minder mee zie.
Door Siberienne
#3356179
Eef+doggies schreef:Ach shit :(
:bigarmhug:

Ja letterlijk en figuurlijk :biggrin2: shit...
spot dankt je voor de knuffel.
Door eelke
#3356180
Siberienne schreef:

Ja letterlijk en figuurlijk :biggrin2: shit...
spot dankt je voor de knuffel.
Wordt t al wat rustiger?
Door Siberienne
#3356182
eelke schreef:Wordt t al wat rustiger?
Mwah, ben vandaag 3 x extra met hem naar buiten gegaan (buiten de drie wandelingen) nog veel slijm bij de poep. Lijkt wel iets vaster. Hij wil wel weer beter eten. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat gaan. Mijn psyllium is op (ik had phytonics clear intestine) ((deze dus https://www.dierapotheker.nl/Hond/638-M ... t-250-gram)) en ik denk dat dat hem wel weer goed zou doen, maar misschien haal ik morgen snel even psyllium bij he5 Kruidvat. Want bestellen is het er komende week pas.
Door Eef+Stippels
#3356183
Siberienne schreef:Ja letterlijk en figuurlijk :biggrin2: shit...
spot dankt je voor de knuffel.
;D ja das geen pretje.
Bella verrastte mij vannacht ook met een plas diarree in de kamer :-X

Hopelijk kunnen jullie vannacht lekker doorslapen en knapt Spot gestaag op.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3356190
eelke schreef:Ik heb het even gecheckt, en dat is ie.
Misschien is het dat mijn ogen te droog zijn en ze daardoor niet goed naar hun plek zakken. Want soms na knipperen wel beter beeld. Het zijn ook dezelfde waarden als mijn andere lenzen, dus het kan eigenlijk gewoon niet, dat ik er minder mee zie.

Ik had ooit lenzen van een merk dat uit de handel ging (ik heb -9 en -10), en toen is er een zoektocht begonnen samen met de opticien naar een ander merk dat mijn ogen konden verdragen. Altijd dezelfde sterkte, maar net andere materialen. En ik heb heel wat lenzen versleten voordat ik degene heb gevonden die ik nu draag. Met die andere merken kon ik gewoon echt niet goed zien, of ze deden pijn aan mijn ogen, dus dat de sterkte hetzelfde is, zegt echt niet zoveel.

Als je gewend bent om lenzen te dragen, mag je er eigenlijk niks van merken. Het enige wat ik merk is als de maand ten einde loopt en het tijd is om ze te vervangen, dan begint het een beetje matglas te worden en doe ik ze vaak een uurtje eerder uit omdat het branderig wordt.
Door - pien -
#3356212
Siberienne schreef:Mwah, ben vandaag 3 x extra met hem naar buiten gegaan (buiten de drie wandelingen) nog veel slijm bij de poep. Lijkt wel iets vaster. Hij wil wel weer beter eten. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat gaan. Mijn psyllium is op (ik had phytonics clear intestine) ((deze dus https://www.dierapotheker.nl/Hond/638-M ... t-250-gram)) en ik denk dat dat hem wel weer goed zou doen, maar misschien haal ik morgen snel even psyllium bij he5 Kruidvat. Want bestellen is het er komende week pas.
Knuffel en beterschap voor Spot :bigarmhug:

Op een hoek in onze buurt is iemand die expres bomen en struiken tussen z'n hoekhuis en de stoep(tegel) plant. Het groeit de pan uit. TWEE jaar geleden al melding gedaan en af en toe wordt er een beetje gesnoeid maar dat is dan ook alles. Die man heeft er gewoon schijt aan, dat heeft 'ie aan mij verteld toen we nog 'on speaking terms' waren 'Jah, dan komme ze langs en mot ik er wat aan doen, maar dat doe ik niet en dan hoor ik nooit meer wat'. Inmiddels is hij aan de deur geweest om mij te beschuldigen van 'takjes knakken'. Nou, iemand doet dat, maar ik niet. Afijn, het melding maken helpt ook niks...'als meneer het niet doet sturen we een brief' en twee jaar later is er nog geen flikker veranderd. Je wordt het wel zat om melding te maken als het toch niet werkt ::)
Wat is hier nou zo vervelend aan, aan dat uitdijende struikgewas? Als je langsloopt als het geregend heeft zit je met je hoofd in de natte bladeren omdat het lager gaat hangen, en aan de voorkant staat een meidoorn die steeds breder wordt dus daar blijf je aan hangen met die stekels. En aangezien meneer aan mijn deur komt zeuren 'doe dat nou toch niet joh' en aangeeft dat sommige takken die gebroken waren 'gebroken moesten zijn door een man want een vrouw is niet sterk genoeg' kreeg meneer pien ook nog de schuld. Toen waren de rapen gaar. En bij mijn buren was hij ook gaan klagen dat ik takjes liep te knakken.
Er zijn meer mensen die zich er aan ergeren want die lopen wél die takken (stiekem) te knakken :biggrin2:
Toen ik meneer twee jaar geleden erop aansprak dat het 'wel een beetje uit de hand liep en ik hem vroeg om te snoeien zodat de stoep beter begaanbaar was' zei hij 'laten we ons hoofd nederig buigen voor de natuur' ::) ::) ::)
Hij houdt ongeveer 2 stoeptegels breed vrij 'want dan kan iedereen er wel langs' ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3356364
Ik verhuis even hierheen vanuit het “wat eten we vandaag” topic...

Heb blouses met logo gekregen voor de beurs deze week, hebben ze *piiiiieeeeep* een heel ander model besteld dan die ik gepast heb! Deze zit eigenlijk gewoon te strak, terwijl het model dat ik gepast heb net te ruim was zodat ik hem nog kon wassen...

Morgen maar eens vragen hoe dat zomaar kan. En wat ik dan in vredesnaam aan moet deze week.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door