Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3339686
Zoë neemt alle goede wensen met plezier in ontvangst. Gelukkig vandaag minder last van haar arme pootje. Nu hopen dat ze weer vlug vriendjes met me wil zijn. Ik heb gisteren aardig moeten plukken uit ons vertrouwenspotje blijkbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3339914
Bedankt.
Vandaag en gisteravond had Zoë veel last van haar pootje. De oppas zei dat ze vandaag ook uit haar doen was dus net maar wat pijnstillers opgehaald. Het pootje ziet er verder goed uit, maarja als het leven van je nagel bloot ligt doet dat natuurlijk ook wel pijn. Hopen dat ze zich met pijnstiller wat prettiger gaat voelen. Niet leuk zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3340218
Help!!!! Onze buxus-jes zitten onder de buxus-rupsen >:( :o ...... Vorige week vond ik de buxus in de voortuin er al zo raar uitzien: aangevreten (of is het: aangevroten??), soort spinnenwebben..... Maar goed, heb het zo gelaten... Eergister zag ik bij de buxus in de achtertuin 2 rupsen zitten, dacht nog: ‘ misschien komen daar mooie vlinders van’ :-\ ..... vanochtend zag ik dat er her en der ook spinnewebben zaten en dat de nieuwe punten aangevreten waren.....
Dus ik gegoogled, heel simpel op buxus rups... en ja hoor... zag ik eerst een soort vlinder... alarmbellen gingen af; ik op mn telefoon bij de foto’s kijken.... ja hoor, vorige zomer zat er zo’n vlinder op onze lamellen.... het was een buxus mot... en ik maar denken dat het een mooie vlinder was ::) ..... verder gelezen en het blijken buxus-rupsen te zijn..... en daar moet je dus niet blij mee zijn...... mn man spul gehaald ervoor en is al een aardig tijdje bezig om ze eruit te halen (een stuk of 100 al)....... en dan is ie alleen nog maar in de voortuin bezig, de achtertuin moet nog :'( ..... gelukkig zijn de buxus in de achtertuin nog niet zo erg aangetast als in de voortuin.... heb meteen de buuf maar gewaarschuwd en die heeft ze ook; kids zagen verderop ook die ruspen over de stoepen gaan......
Door Cathelijn
#3340230
CindyMayella schreef:Help!!!! Onze buxus-jes zitten onder de buxus-rupsen >:( :o ...... Vorige week vond ik de buxus in de voortuin er al zo raar uitzien: aangevreten (of is het: aangevroten??), soort spinnenwebben..... Maar goed, heb het zo gelaten... Eergister zag ik bij de buxus in de achtertuin 2 rupsen zitten, dacht nog: ‘ misschien komen daar mooie vlinders van’ :-\ ..... vanochtend zag ik dat er her en der ook spinnewebben zaten en dat de nieuwe punten aangevreten waren.....
Dus ik gegoogled, heel simpel op buxus rups... en ja hoor... zag ik eerst een soort vlinder... alarmbellen gingen af; ik op mn telefoon bij de foto’s kijken.... ja hoor, vorige zomer zat er zo’n vlinder op onze lamellen.... het was een buxus mot... en ik maar denken dat het een mooie vlinder was ::) ..... verder gelezen en het blijken buxus-rupsen te zijn..... en daar moet je dus niet blij mee zijn...... mn man spul gehaald ervoor en is al een aardig tijdje bezig om ze eruit te halen (een stuk of 100 al)....... en dan is ie alleen nog maar in de voortuin bezig, de achtertuin moet nog :'( ..... gelukkig zijn de buxus in de achtertuin nog niet zo erg aangetast als in de voortuin.... heb meteen de buuf maar gewaarschuwd en die heeft ze ook; kids zagen verderop ook die ruspen over de stoepen gaan......
Bij ons in het zo goed als hele dorp gaan ze eruit. Bij mij ook, niks meer aan te doen. Bij het groendepot kwamen ze met aanhangers vol en er lag een enorme buxusberg.
Je kunt (gif) spuiten maar dat moet dan elke 2 weken ofzo en dat zag ik echt niet zitten. Nou had ik maar een simpel heggetje, dat maakt de beslissing om het eruit te gooien wat makkelijk misschien.
Vorig jaar zat de mot hier ook al maar doen was het minder heftig nog, nu is het de laatste paar weken razendsnel gegaan.
Door zurca
#3340233
Hier gaat de buxus er ook uit... Vorig jaar gespoten tegen de mot maar de planten waren net pas wat bijgekomen en nu zitten ze er weer in. Ik heb ook geen zin om nu elk jaar om de aantal weken te moeten spuiten zolang die krengen er zijn. Dus besloten dat we ze eruit gaan halen...
Er is een vervanging voor buxus; Ilex crenata (Japanse hulst) Ik denk dat we er die voor in de plaats gaan zetten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3340238
Hier vorig jaar in de achtertuin alles eruit gehaald en in de voortuin moet nog. Daar zitten al geen rupsen meer in, zijn nog steeds kaal, de buren hebben zojuist hun honderden buxussen ook verwijderd...alles zit onder rups en er is bar weinig tegen te doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3340249
Je kan er ook de positieve kant van zien, buxussen zijn toch lelijke struiken (sorry, vind ik echt), nu kan je er iets mooiers (en misschien inheems?) in de plaats zetten. Iets dat bloeit, voor de bijtjes? Met besjes voor de vogels?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3340250
pearlsofpassion schreef:Je kan er ook de positieve kant van zien, buxussen zijn toch lelijke struiken (sorry, vind ik echt), nu kan je er iets mooiers (en misschien inheems?) in de plaats zetten. Iets dat bloeit, voor de bijtjes? Met besjes voor de vogels?

Ze zijn saai en stinken ook nog eens standaard naar kattenpis. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3340251
Stinken idd naar kattepis..... in de voortuin vind ik het nog niet zo erg dat ze eruit moeten..... maar in de achtertuin..... daar zijn ze nu wel erg mooi :-\ ...... ik weet het niet.... ik wacht nog ff.......
Door src_esther
#3340305
zurca schreef:Hier gaat de buxus er ook uit... Vorig jaar gespoten tegen de mot maar de planten waren net pas wat bijgekomen en nu zitten ze er weer in. Ik heb ook geen zin om nu elk jaar om de aantal weken te moeten spuiten zolang die krengen er zijn. Dus besloten dat we ze eruit gaan halen...
Er is een vervanging voor buxus; Ilex crenata (Japanse hulst) Ik denk dat we er die voor in de plaats gaan zetten.
Is iets meer inheems niet een beter alternatief? Liguster (Ligustrum vulgare) bijvoorbeeld?
Of iets anders met besjes, Dwergmispel (Cotoneaster dammeri), Meidoorn (Crataegus monogyna) en/of Boerenjasmijn (Philadelphus Virginal). Als je vogels een plezier wilt doen, kijk dan eens bij Vogelbescherming of Vivara.
Door zurca
#3340309
src_esther schreef:Is iets meer inheems niet een beter alternatief? Liguster (Ligustrum vulgare) bijvoorbeeld?
Of iets anders met besjes, Dwergmispel (Cotoneaster dammeri), Meidoorn (Crataegus monogyna) en/of Boerenjasmijn (Philadelphus Virginal). Als je vogels een plezier wilt doen, kijk dan eens bij Vogelbescherming of Vivara.
Ik heb genoeg inheems/vogelliefhebbend in onze tuin.... (een haag langs de dijk om te nestelen, een meidoorn in de achtertuin, een krentenboom in de voortuin, verschillende soorten vaste planten die van vroeg voorjaar tot laat najaar bloeien voor de insecten, een grasveld waar de klaver het beter doet dan het gras zelf) De tuin in Garderen is inmiddels ook zo ingericht dat menig insect en vogel er happy van wordt. Vivara is een site waar ik regelmatig op kijk ter inspitatie of bestel. Dan kan er daarnaast ook wel iets niet inheems of minder vogel/insecten gericht in. En ik zoek iets om een strak haagje mee te creeren en daar leent die japanse hulst zich goed voor.
Door eelke
#3340335
Gaat lekker hier hoor. Aan de ene kant lekt de kerncentrale. En aan de andere kant gisteren een grote brand 'maar neeeeeeee er zijn denk ik geen giftige stoffen vrij gekomen hoor!'. Er zat waarschijnlijk alleen een xtc lab in, dat wel ::)

Gelukkig moet ik vandaag te veel werken om lekker buiten te zitten ::) ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door