Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3360121
Hoop dat de verkoudheid hier minder lang aan zal houden. Hier nu dus ook snipverkouden en gisteren flink enkel verzwikte dus kan nauwelijks lopen en trap af is helemaal drama. Niet bepaald handig aangezien je vanuit woonkamer trap moet lopen naar een wc ::)
Door Eef+Stippels
#3360127
Beterschap voor de zieken! :-*

Siberienne schreef:
Mijn eigen klaagis hierbij vergeleken nogal minimaal maar het was wel eng. De auto voor mij reed raar, beetje slingerend en ik dacht even dat hij andersom de rotonde om wilde. Dus ik toeterde. Stopt ‘ie, stapt er boze man uit. Dus ik tij door (kon er langs) komt ‘ie achter me aan scheuren, dwars door stadsverkeer, snijdt me af en gaat achteruit rijden, ik er weer omheen (vraag me niet hoe) en gas gegeven. Komt ‘ie weer achter me aan, inhalend waar niet mag en bijna niet kan, weer stoppen, uitstappen en tegen mijn auto proberen te schoppen. Ik weer achteruit gereden, naar wegwerkzaamheden met paar stevige kerels. Een kwam al onze kant oplopen. Toen droop hij af. Politie gebeld en gemeld, maar ja, helaas in de stress geen kenteken en natuurlijk zat mijn tel in de tas - en niet eens aan gedacht om foto/film te maken. En net zag ik iemand lopen die op de knul leek en ik schoot meteen in de stress. Zo balen. Vooroordelen zijn weer eens bevestig zullen we maar zeggen....
Jeee wat schrikken! :-X
:bigarmhug:

Met mijn schouder gaat het beduidend beter, ben zo blij met het advies naar een fysio te gaan! Blijkbaar was mijn schouder ontstoken en nu kan ik tenminste slapen.
Voor de rest sluit ik me bij jouw eerdere klaag aan, nog wat minder pijn en meer bewegingsmogelijkheden zou wel fijn zijn :)
Ik moet geduld hebben, maar dat is niet mijn sterkste kant ::)
En blijkbaar heb ik toch ook een lichte hersenschudding, waardoor ik gauw duizelig en moe ben.
Het ergste is nog dat ik niet fatsoenlijk met de honden uit kan, terwijl het zulk mooi herfstweer is. Hoe doe jij dat met jouw schouder en heren?

Andere klaag: Xindy heeft spoelwormen :(
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3360129
Angelique schreef:Kleine klaag.....na ruim 7 weken verkoudheid toch maar eens ene ha opgezocht en thuisgekomen met neuspraytje numero tig en dan kijken we over drie weken wel verder. Schiet niet echt op.
Lekker dan :-X
Beterschap!!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3360146
Angelique schreef:Kleine klaag.....na ruim 7 weken verkoudheid toch maar eens ene ha opgezocht en thuisgekomen met neuspraytje numero tig en dan kijken we over drie weken wel verder. Schiet niet echt op.
Dat schiet echt niet op zeg, beterschap. Afbeelding
Door Siberienne
#3360151
Eef+doggies schreef:Beterschap voor de zieken! :-*




Jeee wat schrikken! :-X
:bigarmhug:

Met mijn schouder gaat het beduidend beter, ben zo blij met het advies naar een fysio te gaan! Blijkbaar was mijn schouder ontstoken en nu kan ik tenminste slapen.
Voor de rest sluit ik me bij jouw eerdere klaag aan, nog wat minder pijn en meer bewegingsmogelijkheden zou wel fijn zijn :)
Ik moet geduld hebben, maar dat is niet mijn sterkste kant ::)
En blijkbaar heb ik toch ook een lichte hersenschudding, waardoor ik gauw duizelig en moe ben.
Het ergste is nog dat ik niet fatsoenlijk met de honden uit kan, terwijl het zulk mooi herfstweer is. Hoe doe jij dat met jouw schouder en heren?

Andere klaag: Xindy heeft spoelwormen :(
Ik hang ze aan de heupgordel, anders lukt het me niet.
Door Eef+Stippels
#3360186
Siberienne schreef:Ik hang ze aan de heupgordel, anders lukt het me niet.
Ben je niet bang dat ze je onderuit trekken als ze iets zien?
Om die reden werd mij een heupgordel afgeraden, want nog een keer op dezelfde schouder vallen zou funest zijn. En met 1 hand lijnen ontwarren lukt me ook niet.
Ik denk nu aan een splitter om aan 1 flexi te doen. Kan ik ze met links vasthouden..
Op zich kan Xindy meestal wel los, maar als ik Bella al met links vasthoud heb ik geen hand vrij om Xindy te belonen en dan heeft ze toch iets minder zin om te luisteren :P

Ik had niets over het slapen moeten zeggen, want vannacht heb ik geen oog dicht gedaan ::)
Door Siberienne
#3360188
Eef+doggies schreef:Ben je niet bang dat ze je onderuit trekken als ze iets zien?
Om die reden werd mij een heupgordel afgeraden, want nog een keer op dezelfde schouder vallen zou funest zijn. En met 1 hand lijnen ontwarren lukt me ook niet.
Ik denk nu aan een splitter om aan 1 flexi te doen. Kan ik ze met links vasthouden..
Op zich kan Xindy meestal wel los, maar als ik Bella al met links vasthoud heb ik geen hand vrij om Xindy te belonen en dan heeft ze toch iets minder zin om te luisteren :P

Ik had niets over het slapen moeten zeggen, want vannacht heb ik geen oog dicht gedaan ::)
Ohw dat laatste is naar. Ik kreeg van de bedrijfsarts de tip om een zwangerschapskussen te gebruiken, zodat ik zo neutraal mogelijk kon liggen met mijn schouder. Uiteindelijk heb ik het toch anders opgelost (ik sliep op mijn rechter zijn met een stellage van kussens onder mijn linker arm zodat die neutraal lag of op mijn rug met een kleine kussentje) maar misschien heb jij wel wat aan de tip.

Ik loop al 'tig jaar met een heupgordel, gebruik die ook voor hardlopen en langlaufen. Met lopen/wandelen ben ik in 17 jaar 1x onderuit getrokken omdat Janouk de lijn om mijn benen draaide en toen een ruk gaf. Ik weet nu ook wel precies hoe ik me schrap moet zetten. Met de lijn mijn hand heeft Spot me meerdere keren ondersteboven getrokken. Ik gebruik een heupgordel wel in combinatie met bungee lijnen, dat scheelt ook wel. En niet al te lang (mijn lijnen zijn denk ik 3 mtr). En als ik ze allebei mee heb soms ook met een anti-trektuig. Heel in het begin, toen ik heel veel pijn had en echt helemaal niks kon met die arm, heb ik zelfs neus-halti's gebruikt. De mannen zijn daaraan gewend maar vinden het niet leuk en ik ook niet, maar ik kon even ook geen risico nemen. Vooral in het donker, met wild en./of katten heb je zo snel de neiging om even die lijn vast te pakken... en ging mijn gezondheid even voor ;-) want met de halti zijn ze veel beter te sturen.

ik heb 1 heupgordel met meerdere ringen en dan kan ik ook 1 links en 1 rechts aanhaken. En ik kan ook met 1 hand ontwarren. Wat wel belangrijk is; een heupgordel die echt om je heupen zit en niet in je taille schuift want dat is slecht voor je rug en trekt je eerder uit balans.. ik loop het liefst met 1 met beenlussen die echt niet omhoog schuift. Spot loopt eigenlijk standaard voor mij uit, Shadow loopt meer naast me en soms houd ik zijn lijn ook in mijn hand. verwarde lijnen zijn dan niet zo'n issue

Maar goed, dit is mijn ervaring, en als je er niet aan gewend bent is het misschien niet handig idd.

Fijn dat de fysio je goed doet en veel sterkte met het herstel!
Door eelke
#3360203
Ik doe het als volgt op de stukken dat Joep moet volgen (daar trekt hij het meest) Joep loopt links van mij. De riem laat ik dan achter mijn rug/billen langs lopen, en hou ik in mijn rechter hand. Als hij dan naar opzij of naar voor trekt, vangen mijn billen/heupen al een stuk kracht op, en daarna pas mijn rechterarm. Ik heb last van mijn linker schouder, maar rechts moet ik ook wel ontzien want die moet ineens meer doen en raakt daardoor ook makkelijk overbelast.

Op de lange stukken loopt hij aan een flex dus dan is het trekken stukken minder (en zie ik het in ieder geval beter aankomen).
Gebruikersavatar
Door koekje
#3360213
Angelique schreef:Kleine klaag.....na ruim 7 weken verkoudheid toch maar eens ene ha opgezocht en thuisgekomen met neuspraytje numero tig en dan kijken we over drie weken wel verder. Schiet niet echt op.
Nou, da's ook niet fijn!
Wil je tips en recepten voor huismiddeltjes die vies zijn en/of ook niet werken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3360216
koekje schreef:Nou, da's ook niet fijn!
Wil je tips en recepten voor huismiddeltjes die vies zijn en/of ook niet werken?
Ben bang dat ik die allemaal al gehad heb :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3360218
Mijn klaag is dat het ineens weer heel stil is in huis.
Het was een hele vermoeiende maar heerlijke week met schoonzus en man. Dankbaar voor zo'n fijne tijd.
Alleen jammer dat mijn Italiaans niet echt beter is geworden.
Door MillyMol
#3360338
Angelique schreef:Kleine klaag.....na ruim 7 weken verkoudheid toch maar eens ene ha opgezocht en thuisgekomen met neuspraytje numero tig en dan kijken we over drie weken wel verder. Schiet niet echt op.
Als het zo lang duurt helpt een neusspray volgens mij ook niet meer. Speelt er een allergie mee? Zo’n aanhoudende ‘verkoudheid’ kan ook heel goed veroorzaakt worden door poliep(en) in de neus. Misschien eens de HA op dat idee brengen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3360340
MillyMol schreef:Als het zo lang duurt helpt een neusspray volgens mij ook niet meer. Speelt er een allergie mee? Zo’n aanhoudende ‘verkoudheid’ kan ook heel goed veroorzaakt worden door poliep(en) in de neus. Misschien eens de HA op dat idee brengen?

Ja, ik heb ze op dat idee gebracht, maar protocol is om eerst neusspray met cortisonen te proberen en als dat niet werkt om dan een kno arts te laten kijken.
Voor mijn gevoel speelt er geen allergie mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3360341
Charlie Angel schreef:Mijn klaag is dat het ineens weer heel stil is in huis.
Het was een hele vermoeiende maar heerlijke week met schoonzus en man. Dankbaar voor zo'n fijne tijd.
Alleen jammer dat mijn Italiaans niet echt beter is geworden. Afbeelding
Leuk dat het zo gezellig was...je hebt ze toch wel met een nette “ciau” uitgezwaaid :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door