Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kuikuhnek
#3331047
Al een paar weken de sjaak met de bekende verkoudheid.
Ik ben sowieso elk jaar aan de beurt met mijn holtes die dan ontsteken, ik heb er mee leren leven.
Echter, sinds een paar dagen lopen die holtes kennelijk ineens leeg. Heb ik nog nooit gehad.
Het gevolg, een enorme vieze stinkende zooi in mijn neus en keel.
Zo erg dat zelfs mijn partner het ruikt op een afstand. Het smaakt ook echt zo smerig.
De lucht zelf is echt niet te harden, ik schaam me echt kapot.
Ik durf zelfs niet te ademen als ik bij iemand in de buurt ben.
Loop nu de hele dag met van die menthol olie druppels in mijn mond.
Dokter gebeld en die gaf aan dat het zeer waarschijnlijk pus is wat uit de holtes loopt nu de verkoudheid op zijn retour is. Kan twee weken duren :-\
Ben ik lekker mee.
Door eelke
#3331053
Kuikuhnek schreef:Al een paar weken de sjaak met de bekende verkoudheid.
Ik ben sowieso elk jaar aan de beurt met mijn holtes die dan ontsteken, ik heb er mee leren leven.
Echter, sinds een paar dagen lopen die holtes kennelijk ineens leeg. Heb ik nog nooit gehad.
Het gevolg, een enorme vieze stinkende zooi in mijn neus en keel.
Zo erg dat zelfs mijn partner het ruikt op een afstand. Het smaakt ook echt zo smerig.
De lucht zelf is echt niet te harden, ik schaam me echt kapot.
Ik durf zelfs niet te ademen als ik bij iemand in de buurt ben.
Loop nu de hele dag met van die menthol olie druppels in mijn mond.
Dokter gebeld en die gaf aan dat het zeer waarschijnlijk pus is wat uit de holtes loopt nu de verkoudheid op zijn retour is. Kan twee weken duren :-\
Ben ik lekker mee.
Spoelen met zo'n rhino ding! Of doe je dat al?
Door Siberienne
#3331055
Kuikuhnek schreef:Al een paar weken de sjaak met de bekende verkoudheid.
Ik ben sowieso elk jaar aan de beurt met mijn holtes die dan ontsteken, ik heb er mee leren leven.
Echter, sinds een paar dagen lopen die holtes kennelijk ineens leeg. Heb ik nog nooit gehad.
Het gevolg, een enorme vieze stinkende zooi in mijn neus en keel.
Zo erg dat zelfs mijn partner het ruikt op een afstand. Het smaakt ook echt zo smerig.
De lucht zelf is echt niet te harden, ik schaam me echt kapot.
Ik durf zelfs niet te ademen als ik bij iemand in de buurt ben.
Loop nu de hele dag met van die menthol olie druppels in mijn mond.
Dokter gebeld en die gaf aan dat het zeer waarschijnlijk pus is wat uit de holtes loopt nu de verkoudheid op zijn retour is. Kan twee weken duren :-\
Ben ik lekker mee.

Yuk, dat voelt zo smerig he? Ik heb dat gehad met ontstoken tandvlees / kies.
Voor de smaak zou je nog kunnen spoelen met mondwater van Holland and Barret met tea tree oil.
En als het niet beter wordt.. toch uitstapje naar huisarts hoor. Meeste ontstoken holtes zijn van virussen, maar zo’n stank klinkt toch naar bacteriën en dan kan een kuurtje wel zinvol zijn !
Gebruikersavatar
Door pike
#3331063
eelke schreef:Gewoon even google'en kan natuurlijk ook ::) 'geschikt voor inductie'.

Ik ga mijn meneer even op zijn kop geven voor zijn metaal-kennis (haha) en de keukenplanner van ikea downloaden. Volgens mij valt er gewoon te berekenen hoeveel vermogen er nodig is om hoeveel liter aan de kook te krijgen.
Een magneetje eronder houden en je weet of je pan geschikt is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3331065
zurca schreef:Tien jaar gelden oud dijkhuisje gekocht. Helemaal leeggetrokken en alles opnieuw opgebouwd. Omdat wij beide geen achtergrond in de bouw hebben ga je advies inwinnen bij een partij waar je als particulier al snel terecht komt; De bouwmarkt. Wel waren we zo slim om bij meerdere dezelfde vragen te gaan stellen.
Met onze houten ondervloer waarop wij laminaat gingen leggen was overal het advies om dampdicht folie op de ondervloer te leggen. Op onze vraag wat dat dan deed met optrekkend vocht werd allemaal van tafel geveegt.

Nu dus tien jaar later is de vloer in ons trappengat rot...compleet rot....ondervloer weg...balken weg... Fijn advies meneren van de bouwmarkt ::)
Dus nu is ons trappengat een bouwput, de trap steunt op 2 stappels stenen en wij camperen in eigen huis op de benedenverdieping. Hopelijk ligt er vanavond nieuwe balken en een ondervloertje. Laminaat gaat er ook weer op, dit keer zonder dampdichtfolie :P
Oh nee, wat erg! Ben je mooi klaar mee. Voor ons een reden om de zolder niet te durven isoleren. Iedereen zegt wat anders en we hebben al wat vocht op de balken. Als we dat verkeerd aanpakken krijg je dit soort ellende.

Ik duim dat het in de woonkamer mee zal vallen!
Door hannabelgje
#3331074
Wasmachine aangesloten door broer en papa. Doet ie het niet. Foutmelding. Pffff morgen maar bellen naar fabrikant of winkel.
Ik zou willen dat Murphy na 15 jaar eens een ander adres zoekt om te gaan wonen. Er kan gewoon nooit iets in 1x goed gaan. Zit ik met een berg wasgoed, 300 euro armer en ik kan nog steeds niet wassen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3331075
hannabelgje schreef:Wasmachine aangesloten door broer en papa. Doet ie het niet. Foutmelding. Pffff morgen maar bellen naar fabrikant of winkel.
Ik zou willen dat Murphy na 15 jaar eens een ander adres zoekt om te gaan wonen. Er kan gewoon nooit iets in 1x goed gaan. Zit ik met een berg wasgoed, 300 euro armer en ik kan nog steeds niet wassen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zit die stang er toch niet meer in?
Door MillyMol
#3331078
Hebben ze de transportschroef waarmee de trommel wordt gezekerd wel verwijderd? Is de waterkraan open gedraaid? Dat zouden de eerste twee dingen zijn om aan te denken. Kun je de foutcode misschien goegelen om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn?
Door hannabelgje
#3331084
Foutcode wasmachine is water op de bodemplaat. Misschien gebeurd met op z'n plaats zetten. Tip op internet was naar achteren laten hellen door iets onder de voorste pootjes te zetten. Dat hebben de heren deze avond gedaan. Dag laten staan en dan opnieuw proberen. Code is aeg EFO. Laten we maar bidden dat het zo opgelost raakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kuikuhnek
#3331091
eelke schreef:Spoelen met zo'n rhino ding! Of doe je dat al?
Zeker, paar keer per dag.
Huisarts gaf aan het verder niet te kunnen versnellen.
Moet gewoon uit het lichaam.
Ik stoom in de avond, heb neusspray op zoutbasis, spoel met de rhinohorn, van alles dus.
Wat enigszins helpt zijn menthol druppels.
Is een soort olie op basis van diverse kruiden en menthol. Van Toco-Tholin, erg prettig en je neus is ook direct open.
Het maskeert de andere geur gelukkig.
Morgen vroege dienst, mijn collega's maar even waarschuwen :-\
Door eelke
#3331118
En het gaat maar door! Waterkoker a 8 euro gekocht bij action. Eng ding, spettert en slaat niet uit zichzelf af als ie kookt. Maar goed.

Wilde een soepje koken, pan op het fornuis, gaslucht. Hmmm. Toen bedacht ik, dat was vanmorgen ook al (maar niet erg heftig dus ik dacht dat het gewoon ff duurde eer er een vlammetje was waardoor er wat gas lekte ofzo). Geel vlammetje. Op alle pitten gele vlammen. Da's eng, want onvolledige verbranding enzo.
Storingsnummer gebeld die me verwezen naar enexis. Enexis zei, het is niet in je meterkast dus we komen niet dus bel een installatiebedrijf en zet je hoofdkraan uit. Bedrijf 1 zegt, haha komen we niet voor (notabene het bedrijf wat onze cv onderhoud). Bedrijf 2 zegt ook, ja kunnen we niet voor komen, maar je kunt de kraan bij je fornuis uitdraaien, dan je hoofdkraan weer aan, dan heb je in ieder geval je cv ook weer. Als je dan geen gas ruikt is het waarschijnlijk wel veilig. Bel dan het bedrijf waar je je fornuis gekocht hebt.

Da's ikea. Het fornuis is 9 jaar oud dus die hebben hem niet meer in het assortiment. En ik heb inmiddels ook niks meer want toch geen garantie. En nergens een sticker waar dan een nummer op zou staan. Goed, uiteindelijk bedacht dat het een whirlpool moet zijn dus ik kreeg dat nummer.

Gebeld, bovenstaand verhaal verteld (zonder de waterkoker natuurlijk) niet heel scherpe man, 6 keer postcode herhaald, nee mevrouw u staat niet in ons systeem. Dat kan kloppen want ik heb bij ikea gekocht. Oh ja. Okeee alle andere gegevens doorgeven, tel nr, email, etc, artikel nummer wat ik via google had gevonden. Nee ik kan niks vinden, ik adviseer u het bedrijf te bellen waar u gekocht heeft. (wel nondejuuuuu) Dat is ikea, dat vertelde ik u net 2 keer en die gaven mij dit nummer. Oh ja. Artikelnummer nog eens, ja ik vind hem. Hehe. Ja dan komen we volgende week langs.

Ja dan ga ik wel verder zoeken want ik ga niet een week wachten met het idee dat er ergens gas lekt ofzo. Ik wil dat er zsm iemand komt kijken die zegt dat de boel niet ontploft. Oh ja, moment.

En nu komen ze morgen.

Pfff...

Oh ja, en het is wel een goed idee iets vaker mijn fornuis van de kant te halen om te poetsen :-[
Door eelke
#3331159
Zuzanna schreef:Och Eelke :bigarmhug:
Wat n ellende. Fijn dat ze dan tenminste morgen komen.
Ja dat is wel echt fijn. Ik had ook maar een half bakje macaroni-uit-de-vriezer nu. En mijn pan met soep staat nu ongekookt in de koelkast ;D word je ook niet vrolijk van. Ik ben wel echt een uur aan het bellen geweest...
Door hannabelgje
#3331215
Wasmachine doet het nog steeds niet. Er moet een service monteur bij komen. Pffff.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door El_Kato
#3331281
Jeetje wat irritant! Waar heb je hem gekocht, is er geen garantie op gegeven? Tweede hands is vaak gewoon prima en goed maar ja als het niet werkt en je er alleen maar extra gedoe mee hebt :(
Hoewel wij met de nieuwe Samsung Ecobubble die we dec 2016 hebben gekocht ook binnen 2 mnd een servicemonteur hebben moeten laten komen. Die deed helemaal niet meer. Is keurig opgelost maar je moet wel een dag vrij nemen en de wasmachine staat prima waar die staat maar staat niet vrij en krijg je niet zomaar van zijn plek. Een heel gekloot en gedoe dus waar je zeker met een nieuwe machine niet op zit te wachten…

Sterkte ermee hoop dat het goed op te lossen is en je straks nog jaren was plezier hebt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door