Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3345396
Van sommige dingen val je gewoon helemaal stil. Zoals dat van jou Saskia. Ik weet niet wat te zeggen, maar ik denk wel aan je.
Door src_esther
#3345420
Oh {geen nette bewoording}. Zoals anderen ookal opmerken, geen woorden voor. Heel veel sterkte.
Door - pien -
#3345470
Vandaag in het bos, een dulle Beauceron van net een jaar. Wat weegt zoiets? 50 kilo? Klapt ineens in mijn linkerkuit, ik had even geen gevoel meer in mijn kuit :-X
Het voelt raar/pijnlijk/beurs en ik heb thuis meteen Traumeel ingenomen. Is er nog iets wat ik kan doen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3345503
- pien - schreef:Vandaag in het bos, een dulle Beauceron van net een jaar. Wat weegt zoiets? 50 kilo? Klapt ineens in mijn linkerkuit, ik had even geen gevoel meer in mijn kuit :-X
Het voelt raar/pijnlijk/beurs en ik heb thuis meteen Traumeel ingenomen. Is er nog iets wat ik kan doen?
Geen 50 kilo mag ik hopen ....
Maar goed blijf nogal een grote onbenullige hond. Weet niet of je meer kunt doen. In de gaten houden waf masseren en rek en strek en blijven bewegen.
Doet me wel denken aan die keer dat puber Fozzy van achter in mijn knieholte rende en ik achterover over hem heen duikelde ::)
Door - pien -
#3345514
Kaio schreef:Geen 50 kilo mag ik hopen ....
Maar goed blijf nogal een grote onbenullige hond. Weet niet of je meer kunt doen. In de gaten houden waf masseren en rek en strek en blijven bewegen.
Doet me wel denken aan die keer dat puber Fozzy van achter in mijn knieholte rende en ik achterover over hem heen duikelde ::)
Ooo Fozzy :o

Ik weet het eigenlijk niet, maar hij was groot en het kwam keihard aan...heb een harde bult in m'n kuit die blauw is geworden. Ik kan wel gewoon fietsen en lopen, het is pijnlijk maar het gaat wel.
Volgende keer zoek ik een boom om achter te gaan staan als er weer zo'n ongeleid projectiel in de buurt is ::)
Door Mandarijn
#3345526
- pien - schreef:Vandaag in het bos, een dulle Beauceron van net een jaar. Wat weegt zoiets? 50 kilo? Klapt ineens in mijn linkerkuit, ik had even geen gevoel meer in mijn kuit :-X
Het voelt raar/pijnlijk/beurs en ik heb thuis meteen Traumeel ingenomen. Is er nog iets wat ik kan doen?
Heb je geen zweepslag? Dan kun je ook nog de wisseldouche gebruiken. Warm en koud water afwisselen op je kuit. Als je het durft kun je voelen door met je vingers ruim boven de pijnlijke plek met enige druk naar beneden te wrijven. Voel je een bult gevolgd door een kuil, dan heb je een zweepslag oftewel een spierscheuring.
Door - pien -
#3345563
Mandarijn schreef:Heb je geen zweepslag? Dan kun je ook nog de wisseldouche gebruiken. Warm en koud water afwisselen op je kuit. Als je het durft kun je voelen door met je vingers ruim boven de pijnlijke plek met enige druk naar beneden te wrijven. Voel je een bult gevolgd door een kuil, dan heb je een zweepslag oftewel een spierscheuring.
Volgens mij doet een zweepslag érg veel pijn, maar dat heb ik niet hoor. Het is wel pijnlijk maar ik kan alles doen. En er aan komen kan ook gewoon.
Ik denk dat er een enorme bloeduitstorting in die bult zit. Het voelt wel als spierpijn dus er heeft wel een spier een klap gehad.
Dankjewel voor de tips :-*
Door eelke
#3345583
De hypotheekadviseur is blijkbaar een beetje vergeten uit te leggen dat de verzekering op onze hypotheek omhoog gaat als de rente omlaag gaat :???: ik snap er nog steeds niet zo veel van maar als het is wat het is zijn we nu maar 80 euro goedkoper uit per maand ipv de 200 die we dachten. En hebben we nu een boel minder spaargeld omdat we de rente hebben afgekocht... :-\


Kuuuhuut.


En dan is het ook nog weekend nu dus ik kan er niks mee.
Door eelke
#3345588
Ja waarschijnlijk wel. Als ik er op google kom ik dingen tegen als 'woekerpolis' en 'in de meeste gevallen niet verstandig om zo af te sluiten' en 'sinds 2013 niet meer op deze manier af te sluiten omdat het geen goede hypotheek/verzekeringsvorm is'.

Dus hopelijk is er ergens daarom een deurtje om er onderuit te komen. Wist ik veel toen ik 9 jaar geleden 20 was en gewoon dacht, bij zo'n assurantiekantoor zit je wel goed :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3345589
eelke schreef:De hypotheekadviseur is blijkbaar een beetje vergeten uit te leggen dat de verzekering op onze hypotheek omhoog gaat als de rente omlaag gaat :???: ik snap er nog steeds niet zo veel van maar als het is wat het is zijn we nu maar 80 euro goedkoper uit per maand ipv de 200 die we dachten. En hebben we nu een boel minder spaargeld omdat we de rente hebben afgekocht... :-\


Kuuuhuut.


En dan is het ook nog weekend nu dus ik kan er niks mee.
Oh fuck, das niet netjes van hem!

Waarschijnlijk spaar je in je verzekering een doelbedrag bij elkaar om (een deel van) je hypotheek in te lossen na 30 jaar. En daarin wordt dezelfde rente vergoed, als die je betaald op je hypotheek. Dus leuk als de rente zakt op je hypotheek, maar dan rendeert je spaarbedrag in je verzekering dus ook veel minder en moet je dus meer premie inleggen om dat verschil goed te maken.

Hou dat in de toekomst ook goed in de gaten, want hoe langer zo'n verzekering loopt, hoe harder de klap van lagere rente wordt. Omdat je dan al een groter bedrag er in gespaard hebt, gaan op het eind renteverschillen heel hard meetellen (rentestijgingen dan dus in je voordeel!)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3345590
eelke schreef:Ja waarschijnlijk wel. Als ik er op google kom ik dingen tegen als 'woekerpolis' en 'in de meeste gevallen niet verstandig om zo af te sluiten' en 'sinds 2013 niet meer op deze manier af te sluiten omdat het geen goede hypotheek/verzekeringsvorm is'.

Dus hopelijk is er ergens daarom een deurtje om er onderuit te komen. Wist ik veel toen ik 9 jaar geleden 20 was en gewoon dacht, bij zo'n assurantiekantoor zit je wel goed :-X
Dit zijn geen woekerpolissen. Een woekerpolis gaat om veel te hoge kosten. Je hebt nu nadeel van de rente die op je spaardeel gezakt is.

Dat je adviseur dat niet duidelijk voorgerekend heeft en je nu 120 euro minder voordeel hebt als voorgerekend is wel een ernstige fout en daar zou ik een dikke vette klacht over indienen.
Door eelke
#3345591
Kaela schreef:Oh fuck, das niet netjes van hem!

Waarschijnlijk spaar je in je verzekering een doelbedrag bij elkaar om (een deel van) je hypotheek in te lossen na 30 jaar. En daarin wordt dezelfde rente vergoed, als die je betaald op je hypotheek. Dus leuk als de rente zakt op je hypotheek, maar dan rendeert je spaarbedrag in je verzekering dus ook veel minder en moet je dus meer premie inleggen om dat verschil goed te maken.

Hou dat in de toekomst ook goed in de gaten, want hoe langer zo'n verzekering loopt, hoe harder de klap van lagere rente wordt. Omdat je dan al een groter bedrag er in gespaard hebt, gaan op het eind renteverschillen heel hard meetellen (rentestijgingen dan dus in je voordeel!)
Ja maar dat snap ik dus niet zo goed, want mij is uitgelegd dat ik maandelijks inleg in de hypotheek, dat de bank dat geld mag hebben, en dat ik daarvoor in de ruil rente krijg. En dat die rente die ik van de bank krijg net zo hoog is als de rente die ik betaal.

En dat de verzekering die we hebben is voor als eens van ons komt te overlijden. Dan vervalt die hypotheek zodat degene die overblijft hoe dan ook hier kan blijven wonen.

We betalen nu ook gewoon meer aan de verzekering maandelijks, dan aan aan de hypotheek zelf (als je de hypotheekrenteaftrek meerekent, als je die niet meerekent betalen we maar 50 euro meer aan de hypotheek dan aan de verzekering).
Kaela schreef:
Dit zijn geen woekerpolissen. Een woekerpolis gaat om veel te hoge kosten. Je hebt nu nadeel van de rente die op je spaardeel gezakt is.

Dat je adviseur dat niet duidelijk voorgerekend heeft en je nu 120 euro minder voordeel hebt als voorgerekend is wel een ernstige fout en daar zou ik een dikke vette klacht over indienen.
Ja die woorden kom ik dus wel tegen. Het zal ook niet voor niks zijn dat deze vorm dus niet meer bestaat. Ik lees dus ook wel dat bij deze polissen de bedragen zo hoog zijn omdat er veel 'kosten' berekend worden. Als ik zelf uitreken; 260 euro (dat moeten we nu voor de verzekering betalen) x 12 maanden x 30 jaar is 93.600. En de verzekering is op een hypotheek van een ton. Dan betaal ik al bijna de hypotheek af alleen al aan de verzekering? Welk bedrag betaal ik dan ook nog maandelijks aan de hypotheekverstrekker? (oké, ik snap dat er iets af moet aan verzekering ivm overlijden, maar da gaat om 8 euro per maand ofzo).

Het klote aan het verhaal is wel dat zijn advies van vorig jaar is, wij er toen niks mee hebben gedaan omdat we dan voor 2 jaar de renteafkoop hadden moeten doen en we dat toen een te grote slag op onze spaarrekening vonden. Dit jaar was het natuurlijk nog maar de helft van het bedrag van vorig jaar, dus hebben we dat zelf opgevraagd bij de hypotheekverstrekker en zo zelf geregeld.

Maar in het gesprek van vorig jaar is heel die verzekering niet aan bod gekomen. Er staat ook niks over in de berekening die hij toen verstuurd heeft. Er is nooit gezegd; een lagere rente heeft grote gevolgen voor je verzekering. Ik vind 120 euro per maand meer betalen echt heel veel geld. (wat ook wel kan kloppen, want dat is twee keer zo veel, en de rente is ongeveer twee keer zo laag als dat ie was).

Ik dacht echt dat het spaar gedeelte in onze hypotheek zat. En dat de verzekering was voor als een van ons komt te overlijden. Dat is ons toen echt zo uitlegt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3345598
Als de verzekering enkel is voor de overlijdensdekking, dan klopt het niet. Tenzij julie sinds de vorige keer een enge ziekte hebben gekregen. Maar dan hadden jullie allerlei extra vragen en alles moeten krijgen daarover.
De premie van een overlijdensrisico verzekering stijgt naarmate je ouder en zieker wordt, dus de acht euro die je noemt kan nu best meer zijn geworden. Maar geen 120 euro meer, dat kan niet.

Ik zou contact opnemen met je adviseur en hem aangeven dat het niet klopt. En als je na zijn uitleg het idee hebt dat je een oor aangenaaid bent, een klacht indienen. Want 120 euro per maand is zeker veel geld en als je spaargeld dan ook nog erin is gaan zitten is dat heel zuur.
Door eelke
#3345600
Kaela schreef:Als de verzekering enkel is voor de overlijdensdekking, dan klopt het niet. Tenzij julie sinds de vorige keer een enge ziekte hebben gekregen. Maar dan hadden jullie allerlei extra vragen en alles moeten krijgen daarover.
De premie van een overlijdensrisico verzekering stijgt naarmate je ouder en zieker wordt, dus de acht euro die je noemt kan nu best meer zijn geworden. Maar geen 120 euro meer, dat kan niet.

Ik zou contact opnemen met je adviseur en hem aangeven dat het niet klopt. En als je na zijn uitleg het idee hebt dat je een oor aangenaaid bent, een klacht indienen. Want 120 euro per maand is zeker veel geld en als je spaargeld dan ook nog erin is gaan zitten is dat heel zuur.

Nee dat is niet, het zal echt te maken hebben met de hypotheek inderdaad. En de 8 euro heb ik gisteren even snel online uitgerekend. Misschien is het 10 of 12, maar toch zeker geen 260 ;D ik ga ze zeker bellen maandag.
Maar ik vind het sowieso een vage bedoeling. Ze hebben mijn vriend wel echt zo'n woekerpolis verkocht. Daar kreeg hij toen een brief van. En daarbij twee beleggingsspaarekeningen waarbij ze ook echt niet de risico's goed genoemd hebben; mijn vriend dacht echt dat hij daarmee goed zat voor zijn pensioen (eerder kunnen stoppen met werken ivm zwaar werk). Blijkt na 15 jaar looptijd dat de inleg veel meer zal zijn dan dat het ophaalt... (logisch crisis, maar daar moeten zij wel op wijzen dan). Mijn auto verzekering (jaaaa de beste aanbieding) was 15 euro per maand duurder dan elders, ze kregen toen onze hypotheek niet rond binnen de termijn van financiering etc etc.
Oh en ze wilden ons een abonnement verkopen voor het hypotheekadvies. Terwijl het volgens mij zo is dat wij toen daar flink voor betaald hebben en dan de bedoeling is dat ze ons tijdens de looptijd van deze hypotheek gewoon advies geven... (maar dat weet ik niet helemaal zeker).

Nog maar eens goed in de papieren van toen duiken ook.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door