Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3370907
Het is gewoon te eng voor woorden..... in wat voor wereld leven wij??? Zou bijna de straat niet meer op durven :'( ....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3370943
Pfff... Ik word soms zo verdrietig van mijn hond... Ik heb echt de liefste meest geweldige hond(en) ter wereld, maar zo af en toe.... :'(
Vanmorgen liep ik ergens met de honden los, komt een man met hond langs, Jacy gaat achter de bosjes lekker snuffelend langs, hij houdt niet van honden... Snow gaat kijken, wordt aangevallen en die hond gaat helemaal van zijn plaat, Jacy komt aangestormd en ziet 'zijn pup' wegrennen en die hond uit zijn plaat gaan en duikt erop :(. In theorie bijt Jacy niet, maar die man grijpt hem van de voorkant en krijgt dus een knauw....
Pfff, enorm balen.... Ik vind het zo moeilijk, ze zijn echt zo ontzettend geweldig, maar er hoeft maar iets te gebeuren en het is prut :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370949
CindyMayella schreef:Het is gewoon te eng voor woorden..... in wat voor wereld leven wij??? Zou bijna de straat niet meer op durven :'( ....
Ja raar en wat ik ook raar vind is dat zo'n persoon met alles wat ie al op zijn kerfstok heeft hangen gewoon vrij rondloopt, voordeel van de twijfel of zo?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370950
Fenixjuh schreef:Pfff... Ik word soms zo verdrietig van mijn hond... Ik heb echt de liefste meest geweldige hond(en) ter wereld, maar zo af en toe.... :'(
Vanmorgen liep ik ergens met de honden los, komt een man met hond langs, Jacy gaat achter de bosjes lekker snuffelend langs, hij houdt niet van honden... Snow gaat kijken, wordt aangevallen en die hond gaat helemaal van zijn plaat, Jacy komt aangestormd en ziet 'zijn pup' wegrennen en die hond uit zijn plaat gaan en duikt erop :(. In theorie bijt Jacy niet, maar die man grijpt hem van de voorkant en krijgt dus een knauw....
Pfff, enorm balen.... Ik vind het zo moeilijk, ze zijn echt zo ontzettend geweldig, maar er hoeft maar iets te gebeuren en het is prut :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Bij wie ging Snow dan kijken? Bij die andere hond toch?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3370953
Kaio schreef: Bij wie ging Snow dan kijken? Bij die andere hond toch?
Ja, maar die hond liep aan de lijn... Hij viel Snow aan en mijn andere hond reageerde...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3370955
Fenixjuh schreef:Ja, maar die hond liep aan de lijn... Hij viel Snow aan en mijn andere hond reageerde...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Volgende keer Snow (of beide honden) dan ook maar even aanlijnen als je een aangelijnde hond nadert.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370956
Fenixjuh schreef:Ja, maar die hond liep aan de lijn... Hij viel Snow aan en mijn andere hond reageerde...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ja ok, maar je moet ook proberen te verhinderen dat Snow naar een aangelijnde hond loopt, die hond zat dus blijkbaar niet voor niets vast, en dan nog reageren veel aangelijnde honden heftiger. Ok was handig als meneer gewaarschuwd had maar aan de andere kant wil je ook niet elke keer zeggen dat " je hond niet goed is". ( ik heb dat hele vaak moeten roepen, heb er eentje die heel lastig was een paar jaar geleden)
En wat Jacy daarna deed vind ik wel logisch ergens. Snap dat het heel vervelend is, maar dat hij zijn jongere "broertje" gaat verdedigen is niet vreemd. Ook dat je dan als je aan de honden gaat trekken je als mens een knauw krijgt ook niet. Kijk dan heb je nog de liefste en geweldigste honden ter wereld, geloof ik ook ( op die van mij na dan :biggrin2: ) maar niks is perfect en dan moet je de minpunten accepteren en een manier vinden om samen ermee te leven, wat betekent sommige situaties vermijden of bepaalde dingen anders te doen.
Door src_esther
#3370958
Fenixjuh schreef:Ja, maar die hond liep aan de lijn... Hij viel Snow aan en mijn andere hond reageerde...
Maar waarom kan/mag Snow naar een hond die aan de lijn loopt?
Dat Jacy vervolgens Snow wil verdedigen snap ik. Dat soort gedrag zie ik vrij veel.
Dat Jacy die man bijt is niet zo mooi maar ik ben blijkbaar niet voor niets huiverig om een hond die zich op Ko stort te pakken...
Door Anne in Zweden
#3370965
Fenixjuh schreef:Pfff... Ik word soms zo verdrietig van mijn hond... Ik heb echt de liefste meest geweldige hond(en) ter wereld, maar zo af en toe.... :'(
Vanmorgen liep ik ergens met de honden los, komt een man met hond langs, Jacy gaat achter de bosjes lekker snuffelend langs, hij houdt niet van honden... Snow gaat kijken, wordt aangevallen en die hond gaat helemaal van zijn plaat, Jacy komt aangestormd en ziet 'zijn pup' wegrennen en die hond uit zijn plaat gaan en duikt erop :(. In theorie bijt Jacy niet, maar die man grijpt hem van de voorkant en krijgt dus een knauw....
Pfff, enorm balen.... Ik vind het zo moeilijk, ze zijn echt zo ontzettend geweldig, maar er hoeft maar iets te gebeuren en het is prut :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Jacy's gedrag vind ik begrijpelijk: die ziet een roedellid in gevaar en grijpt in. Dat de man een knauw krijgt, is reuzevervelend, maar ook dat is vanuit Jacy's standpunt bekeken begrijpelijk (meneer Anne is op de hondenschool eens door onze eigen Max gebeten toen die in gevecht raakte met een andere hond en meneer Anne ze uit elkaar probeerde te halen. Max wist niet dat hij zijn eigen baasje beet; die zag alleen een hand (als hij al zag dat het een hand was) in zijn buurt en beet).

Het probleemgedrag zit 'm wat mij betreft dus niet bij Jacy, maar bij Snow (en eh, dus bij jou als baasje..). Snow moet leren niet naar andere honden te lopen, dus het is een goed idee om daaraan te werken.

Wat niet wegneemt dat het een rotervaring is geweest voor je, plus dat je er waarschijnlijk wel een schuldgevoel aan hebt overgehouden. Maar gebruik deze ervaring als leermoment en probeer Snow bij te brengen dat hij naar jou luistert in zo'n situatie (ik neem aan dat je geprobeerd hebt hem terug te roepen) en niet zijn eigen plan trekt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3370990
Kaio schreef:Ja raar en wat ik ook raar vind is dat zo'n persoon met alles wat ie al op zijn kerfstok heeft hangen gewoon vrij rondloopt, voordeel van de twijfel of zo?
Een verziekt wegkijkend en pamperend justitieapparaat die heel duidelijke de prioriteiten op de verkeerde zaken heeft liggen.

Ik mag toch hopen dat die absurde rechter die deze man weer de straat opstuurde, op z'n minst slecht geslapen heeft en daarnaast gun ik 'm van harte een karmaatje.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3371010
Angelique schreef:Een verziekt wegkijkend en pamperend justitieapparaat die heel duidelijke de prioriteiten op de verkeerde zaken heeft liggen.

Ik mag toch hopen dat die absurde rechter die deze man weer de straat opstuurde, op z'n minst slecht geslapen heeft en daarnaast gun ik 'm van harte een karmaatje.
hoe het zit https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... nzaak.aspx
Door src_esther
#3371021
Angelique schreef:Een verziekt wegkijkend en pamperend justitieapparaat die heel duidelijke de prioriteiten op de verkeerde zaken heeft liggen.

Ik mag toch hopen dat die absurde rechter die deze man weer de straat opstuurde, op z'n minst slecht geslapen heeft en daarnaast gun ik 'm van harte een karmaatje.
Volgens mij is er te veel bezuinigd onder aanvoering van de VVD.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371044
Mijn baby heeft een moeilijke periode. Hij kan sluipen, maar let niet op waartegen of waaronder hij sluipt of waarop hij zijn hoofd laat vallen. Bovendien wil hij eigenlijk al kruipen, wat nog niet lukt. Bij me houden vind hij niet goed, maar als ik hem neerzet met speelgoed is hij binnen de 2 minuten in beweging door de kamer waarna hij huilt van frustratie of omdat hij zich bezeerd heeft.
Hij krijgt ook tandjes en is verkouden/keelontsteking. Hij wil niet graag slapen want kan nu zelf zich verplaatsen dus is slapen tijdverlies. Dus huilen van vermoeidheid, pijn en frustratie. Oh ja, en hij is sinds een maand vast voedsel aan het eten maar dat gaat nog niet heel goed. Dus vergt ook veel geduld van mijn kant, frustratie van zijn kant.
Ik krijg dus werkelijk niets meer gedaan, zelfs niet voldoende slapen.
(Gelukkig is hij zo'n ontzettende vrolijke baby dat hij nu zelfs tussendoor nog momentjes vind om heerlijk te lachen. :smitten:)

En dan vinden de oudste het nodig om een stukje van een puzzel tot snippers te herleiden :o waardoor de hele puzzel dus in de vuilbak kan. >:(
Oh, daar kan ik zo kwaad van worden hé. Hoe leer je zo'n kinderen respect hebben voor hun spullen of het toch minstens jammer vinden als ze iets stuk gemaakt hebben? Het lijkt hen niet te deren en ik ben er kapot van. :'(
Door Too
#3371053
Kom op PoP... t zijn kleintjes dat komt vanzelf.
Om nou zo zwaar aan te tillen aan een gesloopte puzzel ... dan verwacht je misschien wat teveel van je jongens!
Door eelke
#3371054
Dat is inderdaad wel een passend advies eigenlijk. Peuters hebben nog geen empathisch vermogen hé, die slopen elkaar of een huisdier nog wel als hun pet zo staat.
Natuurlijk moet je dat gedrag niet goedkeuren, dat hoort bij opvoeden en opgroeien, maar het helpt niet om je daar nu al zo druk over te maken, dat stukje is echt nog in ontwikkeling.

En misschien het vaste voedsel ff op een laag pitje zetten? Als er nu zo veel uitdaging is voor je ventje (sluipen/kruipen, tandjes, verkouden, niet slapen) is het wellicht fijner om dat volgende week weer op te pakken ofzo. Pick your battles, zeg maar ;)

Wel een dikke knuffel, want ik denk dat elke moeder wel eens met haar handen in het haar zit, en vanaf de zijlijn is het simpel meepraten natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door