Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3367782
hannabelgje schreef:Vanmorgen met Zoë gaan fietsen tussen de velden op een overhsrd pad. Is eigenlijk een stuk mountainbike route. Komen er 4 motorrijders aan. Hond en fiets vlug aan de kant en ze laten paseren. Even gewacht en weer verder gefietst. Komen ze er weer aanzetten. Waren daar leuk rondjes aan het rijden door de modder. Ik kon op dat stuk geen kant op en ben dus blijven staan met hond en fiets in de hand. Ik had geen zin om de struiken in te gaan. Ze kwamen ons op dat stuk tegemoet van de weg af. De voorste remde flink toen Zoë uit haar stekker ging en viel met motor en al. Kreeg hulp van de rest en na een paar minuten stonden motor en meneer weer rechtop. Ik hoopte dat ze om zouden draaien terug de weg op maar nee hoor ze moesten er persee langs. (Het gaat dus niet om knullen met een crossmotor maar om meneren boven de 40 met een serieuze grote motor die op de weg of op een circuit thuis hoort) De eerste komt richting mij. Ik vraag aan meneer of dat we op een circuit zijn. Hij zegt dat hij toch rustig rijdt. Ik vraag nogmaals of we ons op een circuit bevinden. Dat dit een mountainbike pad is en geen openbare weg of circuit. Hij gaat me boos voorbij en rijdt mijn fiets omver met zijn motor. Ik heb gezegd dat het idioten waren en veel naar mijn voorhoofd gewezen. Het was voor hun het laatste rondje en ik heb mijn korte fietstochtje toch in rust af kunnen maken. Wat een idioten zeg!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wat een eikels. Ik zou melding maken bij politie.
Door Eef+Stippels
#3367915
Pauline schreef:Van de week twee $*^*^($^* dagen gehad waarop ik dacht dat het einde verhaal was voor Joris. :-X Maar inmiddels lijkt het erop dat het één of ander ordinair buikvirus is en begint hij weer te eten. Maar wat is hij ineens kieskeurig! :o :o Jeetje zo snel als dat kan gaan. Ben heel benieuwd of dat nog weer goed komt of dat de laatste tijd (hopelijk nog een hele tijd) zal bestaan uit hazenribben, hert/ree en kipkluifjes.
Wat laten ze je dan schrikken he..
Hopelijk is Joris inmiddels weer goed te pas :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368042
Mijn werkgever liet me vandaag weten dat de halftijdse baan, die me voor m'n laatste zwangerschap officieus beloofd was, er niet komt. Als ik terugkom als de baby groot genoeg is, is het fulltime of ik moet m'n ontslag geven.
Maar ik zie niet echt hoe we dat moeten gaan doen, beide fulltime werken. :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3368045
pearlsofpassion schreef:Mijn werkgever liet me vandaag weten dat de halftijdse baan, die me voor m'n laatste zwangerschap officieus beloofd was, er niet komt. Als ik terugkom als de baby groot genoeg is, is het fulltime of ik moet m'n ontslag geven.
Maar ik zie niet echt hoe we dat moeten gaan doen, beide fulltime werken. :-\
He gatver...
Tijd voor wat anders voor jou of manlief?
Hoe veel tijd kan je nu nog thuis zijn, voordat je weer aan het werk moet? Ik zou persoonlijk dan die tijd ook gebruiken om eens te kijken naar ander werk. Beide fulltime werken kan wel, met allerlei kinderopvang, maar lijkt me niet leuk voor je moedergevoel...

Ik werk zelf meer dan fulltime, maar manlief is altijd thuis als de kindjes thuis zijn. Dat verzacht het voor mij wel.

Sterkte, niet fijn zulke dingen :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368055
Kim_S schreef:He gatver...
Tijd voor wat anders voor jou of manlief?
Hoe veel tijd kan je nu nog thuis zijn, voordat je weer aan het werk moet? Ik zou persoonlijk dan die tijd ook gebruiken om eens te kijken naar ander werk. Beide fulltime werken kan wel, met allerlei kinderopvang, maar lijkt me niet leuk voor je moedergevoel...

Ik werk zelf meer dan fulltime, maar manlief is altijd thuis als de kindjes thuis zijn. Dat verzacht het voor mij wel.

Sterkte, niet fijn zulke dingen :-*
Ik ga zeker rondkijken. Maar ik heb de laatste 4 jaar een klein half jaar effectief aan het werk geweest ivm 3 kinderen krijgen. Ik mocht tijdens de zwangerschap niet werken.
Daar zijn toekomstige werkgevers niet zo tuk op. En er is zowiezo al geen werk met mijn diploma. Werk nu ook ver onder mijn niveau. Heb het indertijd aangenomen om iets te hebben.
Dus moeilijk wordt het wel.

Meneer heeft een goede ( beter betaalde) job die hij graag doet en goed in is. Dus die blijft waar hij is. ;)
Tis jammer genoeg niet voldoende om mee rond te komen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3368059
pearlsofpassion schreef:Mijn werkgever liet me vandaag weten dat de halftijdse baan, die me voor m'n laatste zwangerschap officieus beloofd was, er niet komt. Als ik terugkom als de baby groot genoeg is, is het fulltime of ik moet m'n ontslag geven.
Maar ik zie niet echt hoe we dat moeten gaan doen, beide fulltime werken. :-\
Bah, dat is niet fijn zo'n bericht. Sterkte daarmee en veel succes met rondkijken. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3368061
pearlsofpassion schreef:Ik ga zeker rondkijken. Maar ik heb de laatste 4 jaar een klein half jaar effectief aan het werk geweest ivm 3 kinderen krijgen. Ik mocht tijdens de zwangerschap niet werken.
Daar zijn toekomstige werkgevers niet zo tuk op. En er is zowiezo al geen werk met mijn diploma. Werk nu ook ver onder mijn niveau. Heb het indertijd aangenomen om iets te hebben.
Dus moeilijk wordt het wel.

Meneer heeft een goede ( beter betaalde) job die hij graag doet en goed in is. Dus die blijft waar hij is. ;)
Tis jammer genoeg niet voldoende om mee rond te komen.
Ja dan is het handiger als meneer blijft doen wat hij doet. Ik weet niet hoe het in België is, maar in NL zijn er op het moment best wel veel openstaande vacatures.
Woon je ver van de NL grens af? En wat voor opleiding heb je gedaan / in welke richting zoek je een baan?
Ik kan altijd mijn ogen open houden natuurlijk! ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3368063
pearlsofpassion schreef:Mijn werkgever liet me vandaag weten dat de halftijdse baan, die me voor m'n laatste zwangerschap officieus beloofd was, er niet komt. Als ik terugkom als de baby groot genoeg is, is het fulltime of ik moet m'n ontslag geven.
Maar ik zie niet echt hoe we dat moeten gaan doen, beide fulltime werken. :-\
Ooh dat is wel heel erg vervelend. Ik vertrouw officieuze dingen dan al lang niet meer helaas....
Maar hoe is dat in België geregeld met ouderschapsverlof etc? In NL zijn ze zo ver ik weet verplicht om eraan mee te werken, ook aan parttime werk, tenzij je een functie hebt wat absoluut niet kan.
En ik weet niet hoeveel verschil het bij jou uitmaakt om ontslagen te worden of ontslag te nemen ivm uitkering ( volgens mij is die in België sowieso minder) .
Hoeveel tijd heb je nog dat de baby groot genoeg is? Is een vrij relatief begrip.
Maar voor de toekomstige werkgevers, je hebt je zwangerschappen al gehad, daar hebben ze dan geen "last" meer van, dat is een positief punt ( of je moet een 4de willen maar dat weten zij niet :P ). Iets zegt me dat je met 3 kinderen niet fulltime beneden niveau wilt werken :-\ Succes met zoeken :-*
Door Hanny
#3368066
Oei oei, dat is ook wel weinig gewerkt de laatste vier jaar.
Nu wordt het tijd om plannen te maken. Maar dat weet je zelf wel.
Het staat niet vast, dat jouw meneer omdat hij meer verdient, niet minder kan werken. Financieel is dat niet zo leuk, maar voor jouw toekomst is werk niet onbelangrijk.
Ik kan het verkeerd hebben, maar voor beide partners is werk belangrijk.
Succes met de plannen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door koekje
#3368067
Zo, dat is niet fijn om zo voor het blok gezet te worden.
Kan je misschien nog eens in gesprek om 4/5 ofzo te werken?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368085
Wat enorm balen PoP :( Ik hoop dat er vlot een andere leuke baan op je pad komt waar je wel parttime kan werken!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368089
Ook 4/5e willen ze niet.

Ik kan ze inderdaad min of meer verplichten dmv halftijds tijdskrediet (soort loopbaanonderbreking) te nemen. Ik ga eens horen of ik daarvoor in aanmerking kom.
Maar dan nog is het iets dat me echt niet in dank zal afgenomen worden. Ik zit in een erg klein bedrijf en moet er dus wel nauw mee samenwerken.
De vraag is of dat verstandig is. Vast enkel als ik bereid ben alsnog mijn ontslag te geven als het te erg is. Als ik niets te verliezen heb. En enkel om wat meer tijd te kopen om iets anders te zoeken.
Maar het ligt niet in mijn aard zo'n smerig spelletje te spelen, want dat is het wel. Maar goed...

Ik ben nog tot midden mei thuis, omdat ik ouderschapsverlof aan het opnemen ben. Maar als ik ontslag zou nemen, zonder dat ik mijn opzeg moet presteren, doe ik dat liever meteen dan eerst m'n ouderschapsverlof op te nemen. Want dat ben ik dan wel kwijt.
Of ik zelf ontslag neem of ze mij ontslaan scheelt in opzegperiode en bijhorende uitbetaling (3 maand bij zelf ontslag en dan enkel als ik hem presteer, 6 maand als zij me ontslaan en ongeacht of ik hem presteer).
En als ik ontslagen wordt heb ik meteen recht op een werkloosheidsuitkering, indien ik ontslag neem, wordt ik daarvoor geschorst en ontvang ik een tijd geen uitkering. Hoelang de schorsing duurt, is afhankelijk van een heleboel factoren en staat niet vast.
Door Hanny
#3368210
Het zal een spannende tijd gaan worden. Werken, waar dan ook, veel regelen voor de kinderen en jullie huishouden.
Succes er mee. Een hele klus, werkende ouders, maar net als bij veel andere mensen zal het lukken.
Spannend allemaal.

Hanny
Gebruikersavatar
Door sam28
#3368440
Ziva heeft een klaag. Door alle emoties van gister ben ik haar vleesje vergeten uit de vriezer te halen.
Heel ontaard! Nu moet ze heeeheeel lang wachten tot het hete water het eindelijk heeft ontdooit.
DSC_0441.JPG
DSC_0441.JPG (7.23 MiB) 1859 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3368444
sam28 schreef:Ziva heeft een klaag. Door alle emoties van gister ben ik haar vleesje vergeten uit de vriezer te halen.
Heel ontaard! Nu moet ze heeeheeel lang wachten tot het hete water het eindelijk heeft ontdooit.
DSC_0441.JPG
Heel begrijpelijk Afbeelding
Mijn ervaring is wel dat het sneller ontdooit in een grote bak (ik doe altijd de gootsteen vol) met koud water. Zelfs Harry’s hoeveelheden zijn dan in krap 2 uurtjes ontdooit (en die heeft bijna 400 gr spiervlees bijvoorbeeld)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door