Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3362243
src_esther schreef:Nee, verbieden is inderdaad geen strak plan, ik vrees een burgeroorlog. :( Ik vind het zo treurig dat de discussie zo verhard is, maar het is kenmerkend voor de huidige samenleving, vrijwel alles is zo zwart-wit. De redelijkheid lijkt het op veel plekken verloren te hebben. :'(
Is ook geen optie, het was meer een stel dat......en dat we daarmee het probleem niet oplossen.

Enige nuance is helaas ver te zoeken. En die is er wel, kijk hier maar naar de reacties. Alleen ik heb echt geen trek om me op fb ofzo in zo,n discussie...na ja..scheldtirade te mengen.

Zoveel Nederlandse gebruiken en tradieties die zonder slag of stoot en met het grootste gemak overboord gaan, maar oh wee als je aan zwarte piet komt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362247
Als dat zo nog een paar jaar duurt, en als pieten altijd maar herkent gaan worden door de kinderen, denk ik wel dat Piet het jaar 2030 niet meer gaat meemaken.

Regenboogpieten vind ik wel een leuk idee. Maar dan moet iemand wel een leuk verhaaltje erachter verzinnen. Al moet dat misschien niet moeilijker zijn dan dat Piet dat nu eenmaal leuk vind...
Door src_esther
#3362250
Angelique schreef:Is ook geen optie, het was meer een stel dat......en dat we daarmee het probleem niet oplossen.

Enige nuance is helaas ver te zoeken. En die is er wel, kijk hier maar naar de reacties. Alleen ik heb echt geen trek om me op fb ofzo in zo,n discussie...na ja..scheldtirade te mengen.

Zoveel Nederlandse gebruiken en tradieties die zonder slag of stoot en met het grootste gemak overboord gaan, maar oh wee als je aan zwarte piet komt.
Ik weet er nog een: vuurwerk... Ook zo'n discussie waar je je op welk 'sociaal' medium dan ook niet in wilt mengen...
Door src_esther
#3362257
pearlsofpassion schreef:Als dat zo nog een paar jaar duurt, en als pieten altijd maar herkent gaan worden door de kinderen, denk ik wel dat Piet het jaar 2030 niet meer gaat meemaken.

Regenboogpieten vind ik wel een leuk idee. Maar dan moet iemand wel een leuk verhaaltje erachter verzinnen. Al moet dat misschien niet moeilijker zijn dan dat Piet dat nu eenmaal leuk vind...
Het verhaal dat de Piet door de schoorsteen komt gaat erin als zoete koek, terwijl tegenwoordig de huizen met een schoorsteen waar een persoon doorheen kan een speld in een hooiberg zijn en veel woningen niet eens een schoorsteen hebben. Dus dat de Piet het leuk vind, zal waarschijnlijk genoeg zijn. Maar de kinderen zijn het probleem niet, een deel van de volwassenen willen coûte que coûte een zwarte/bruine Piet.

Maar de discussie is zo geëscaleerd dat het onmogelijk lijkt om dit probleem ooit nog fatsoenlijk op te lossen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3362258
pearlsofpassion schreef:Als dat zo nog een paar jaar duurt, en als pieten altijd maar herkent gaan worden door de kinderen, denk ik wel dat Piet het jaar 2030 niet meer gaat meemaken.

Regenboogpieten vind ik wel een leuk idee. Maar dan moet iemand wel een leuk verhaaltje erachter verzinnen. Al moet dat misschien niet moeilijker zijn dan dat Piet dat nu eenmaal leuk vind...
Was het een paar jaar terug niet zo dat de pakjesboot onder een speciale regenboog door vaarde waardoor er kleurtjespieten kwamen doordat de pieten van kleur veranderden? Lijkt mij niet zo moeilijk te bedenken voor de jonge kinderen ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3362278
src_esther schreef:Euh, nee bruin is niet beter, dat schrijf ik niet. Hier in Waterland waren de Pieten chocolade bruin, dat vind ik niet goed vooral ook omdat het hier echt een middelvinger is naar de mensen die aangeven zich gekwetst te voelen.


Dus hoeven we niet te proberen rekening te houden met anderen?


En dus hoeven we geen rekening te houden met de mensen die zich wel gekwetst voelen?


En dus hoeven wij geen rekening te houden met anderen?



Jeffrey Afriyie vind ik een engerd die een fatsoenlijk gesprek onmogelijk maakt.

Quinsy Gario is er dan misschien ook met gestrekt been ingevlogen met het zeggen dat Zwarte Piet racisme is, maar hij legt het duidelijk uit en stelt de juiste vragen. En hij heeft ook duidelijk uitgelegd waarom hij er met gestrekt been in is gevlogen.
Ik hou met alle liefde rekening met iedereen. Maar wat je naar mijn gevoel steeds ziet is dat steeds meer minderheden opeens gaan eisen (in verschillende vormen en gradaties) dat de meerderheid zich aan hun aanpast. De NS mag geen "dames en heren" meer zeggen, want dan voelen transgenders zich geraakt, het cowboyfeestje wat verguist werd door een kleine groep, de enorm uit zijn verband getrokken protesten tijdens de sinterklaasintochten (wat dus los staat van de eventuele inhoudelijke discussie!). Tot aan Peta toe die nu de spreekwoorden met dieren erin afgeschaft wil hebben. Mag je geen "proefkonijn zijn" meer zeggen maar moet het "reageerbuis zijn" worden.

Ik ga daarin met Kaio mee: je kan het niet iedereen naar zijn zin maken. Hoe bereid je ook bent om rekening te houden met een ander. Ergens moet die ander ook bereid zijn rekening te houden met jou. En ergens moet ook een stukje gezond verstand overblijven dat de rest van de wereld er niet is om het jou eeuwig naar je zin te maken. En dat mis ik vaak bij dit soort doorgeslagen discussies, eisen en wensen van bepaalde groepen. Dan kom je er dus gewoon niet uit. Want hoe je het ook went of keert, iedereen komt wel dingen in hun leven tegen die ze absoluut niet leuk vinden. That's life en daar heb je mee te dealen. Kunnen we ook met elkaar over in gesprek en iets mee doen om het leuker. Maar wel samen graag, op een beetje fatsoenlijke manier en met wederzijdse bereidheid.
Door hannabelgje
#3362279
Kaela schreef:
Ik hou met alle liefde rekening met iedereen. Maar wat je naar mijn gevoel steeds ziet is dat steeds meer minderheden opeens gaan eisen (in verschillende vormen en gradaties) dat de meerderheid zich aan hun aanpast. De NS mag geen "dames en heren" meer zeggen, want dan voelen transgenders zich geraakt, het cowboyfeestje wat verguist werd door een kleine groep, de enorm uit zijn verband getrokken protesten tijdens de sinterklaasintochten (wat dus los staat van de eventuele inhoudelijke discussie!). Tot aan Peta toe die nu de spreekwoorden met dieren erin afgeschaft wil hebben. Mag je geen "proefkonijn zijn" meer zeggen maar moet het "reageerbuis zijn" worden.

Ik ga daarin met Kaio mee: je kan het niet iedereen naar zijn zin maken. Hoe bereid je ook bent om rekening te houden met een ander. Ergens moet die ander ook bereid zijn rekening te houden met jou. En ergens moet ook een stukje gezond verstand overblijven dat de rest van de wereld er niet is om het jou eeuwig naar je zin te maken. En dat mis ik vaak bij dit soort doorgeslagen discussies, eisen en wensen van bepaalde groepen. Dan kom je er dus gewoon niet uit. Want hoe je het ook went of keert, iedereen komt wel dingen in hun leven tegen die ze absoluut niet leuk vinden. That's life en daar heb je mee te dealen. Kunnen we ook met elkaar over in gesprek en iets mee doen om het leuker. Maar wel samen graag, op een beetje fatsoenlijke manier en met wederzijdse bereidheid.
+1 zo mee eens en scheelt me enorm veel typen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362330
Siberienne schreef:Ik vind dat we Herman Finkers de discussie moeten laten voeren

ja geniaal :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3362511
Angelique schreef:Beterschap!
Dank! Voorlopig voelt het nog steeds alsof er iets over mijn hele lichaam heen gewalst is. :-X
Vorig jaar veel te lang doorgelopen met deze klachten en dus bijna de hele winter niet fit geweest. Telkens op de vrije dagen heel rustig aan doen of naar bed, en dan de volgende dag weer aan de slag met behulp van paracetamol. Dat werkt uiteindelijk toch niet. :P
Nu maar goed uitzieken, dan hoop ik dat het daarna beter gaat. :)
Door - pien -
#3362512
-Annemarie- schreef:Dank! Voorlopig voelt het nog steeds alsof er iets over mijn hele lichaam heen gewalst is. :-X
Vorig jaar veel te lang doorgelopen met deze klachten en dus bijna de hele winter niet fit geweest. Telkens op de vrije dagen heel rustig aan doen of naar bed, en dan de volgende dag weer aan de slag met behulp van paracetamol. Dat werkt uiteindelijk toch niet. :P
Nu maar goed uitzieken, dan hoop ik dat het daarna beter gaat. :)
Potverdorie, wat vervelend! Nu maar echt uitzieken :-*
Door Siberienne
#3362514
-Annemarie- schreef:Dank! Voorlopig voelt het nog steeds alsof er iets over mijn hele lichaam heen gewalst is. :-X
Vorig jaar veel te lang doorgelopen met deze klachten en dus bijna de hele winter niet fit geweest. Telkens op de vrije dagen heel rustig aan doen of naar bed, en dan de volgende dag weer aan de slag met behulp van paracetamol. Dat werkt uiteindelijk toch niet. :P
Nu maar goed uitzieken, dan hoop ik dat het daarna beter gaat. :)

Beterschap!

Pfffff slecht geslapen, verkeerd wakker en nu gewoon moe. Terwijl ik nog veel af moet maken op het werk bij een klus die veel groter is dan het leek ...
Door Lizzy
#3362515
-Annemarie- schreef:Dank! Voorlopig voelt het nog steeds alsof er iets over mijn hele lichaam heen gewalst is. :-X
Vorig jaar veel te lang doorgelopen met deze klachten en dus bijna de hele winter niet fit geweest. Telkens op de vrije dagen heel rustig aan doen of naar bed, en dan de volgende dag weer aan de slag met behulp van paracetamol. Dat werkt uiteindelijk toch niet. :P
Nu maar goed uitzieken, dan hoop ik dat het daarna beter gaat. :)
Getsie zeg! Heel veel beterschap :-*

Vorig jaar ben ik ook door blijven lopen en heb ik uiteindelijk dik drie maanden lopen tobben. Ik zeg "naar bed jij".
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362585
Meneer heeft weer tickets voor de voetbal gekregen. Krijg net een sms. Hij heeft tickets voor vanavond.
Vanavond!
Wij hebben 3 kinderen, eentje van 3,eentje van 2 en eentje van 3 maand. En plots hoor ik dat hij vanavond weer weg is.
Ben ik nu gek als ik dat niet echt goed vind? :???:

Hij gaat elke zoveel weken eens naar de voetbal, ik houdt het niet echt bij (naast al die matchen en voetbalpraatprogramma's op tv natuurlijk). Zijn werk sponsort nl zijn favoriete ploeg en de persoon die de vrijkaartjes verdeelt is een naaste collega van hem. Hij zegt wel altijd tegen mij dat hij dat niet zo vaak meer gaat aannemen zolang de kindjes zo klein zijn, en hij slaat er ook wel een deel af. Maar meestal kan hij toch geen nee zeggen.
En het is altijd zo op het laatste moment. :-\
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3362588
pearlsofpassion schreef:Meneer heeft weer tickets voor de voetbal gekregen. Krijg net een sms. Hij heeft tickets voor vanavond.
Vanavond!
Wij hebben 3 kinderen, eentje van 3,eentje van 2 en eentje van 3 maand. En plots hoor ik dat hij vanavond weer weg is.
Ben ik nu gek als ik dat niet echt goed vind? :???:

Hij gaat elke zoveel weken eens naar de voetbal, ik houdt het niet echt bij (naast al die matchen en voetbalpraatprogramma's op tv natuurlijk). Zijn werk sponsort nl zijn favoriete ploeg en de persoon die de vrijkaartjes verdeelt is een naaste collega van hem. Hij zegt wel altijd tegen mij dat hij dat niet zo vaak meer gaat aannemen zolang de kindjes zo klein zijn, en hij slaat er ook wel een deel af. Maar meestal kan hij toch geen nee zeggen.
En het is altijd zo op het laatste moment. :-\
+1...... verder kan ik er weinig over zeggen, ik begrijp je helemaal.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362590
pearlsofpassion schreef:Meneer heeft weer tickets voor de voetbal gekregen. Krijg net een sms. Hij heeft tickets voor vanavond.
Vanavond!
Wij hebben 3 kinderen, eentje van 3,eentje van 2 en eentje van 3 maand. En plots hoor ik dat hij vanavond weer weg is.
Ben ik nu gek als ik dat niet echt goed vind? :???:

Hij gaat elke zoveel weken eens naar de voetbal, ik houdt het niet echt bij (naast al die matchen en voetbalpraatprogramma's op tv natuurlijk). Zijn werk sponsort nl zijn favoriete ploeg en de persoon die de vrijkaartjes verdeelt is een naaste collega van hem. Hij zegt wel altijd tegen mij dat hij dat niet zo vaak meer gaat aannemen zolang de kindjes zo klein zijn, en hij slaat er ook wel een deel af. Maar meestal kan hij toch geen nee zeggen.
En het is altijd zo op het laatste moment. :-\
Eh goed kwaad worden en daarna een 4de kindje ? :P
Sorry serieus geloof niet dat ik er zo amused over zou zijn. Ja je bent mama maar dat kan soms ook wel eens veel zijn, zeker als er dan plots een helpende hand minder is waar je niet op gerekend had. Dus zo gek ben je niet in mijn ogen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door