Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3357229
Natuurlijk is het nog niet gelukt met mijn lenzen. Weer een nieuwe sterkte bepaald, maar die is niet te leveren voor rechts. Nu kijken wat alleen op links verbetering geeft.
Dit weekend hou ik mooi lekker mijn bril op. Mijn ogen en hersenen worden moe van elke keer wisselen tussen bril, lenzen, andere sterktes, oogmetingen, etc. Wat een gedoe zijn. Volgende afspraak toch nog maar een keer een verwijzing voor de oogarts vragen... nu zijn ze al 6 keer gemeten, je zou zeggen dat het een keer duidelijk moet zijn.
Door - pien -
#3357231
eelke schreef:Natuurlijk is het nog niet gelukt met mijn lenzen. Weer een nieuwe sterkte bepaald, maar die is niet te leveren voor rechts. Nu kijken wat alleen op links verbetering geeft.
Dit weekend hou ik mooi lekker mijn bril op. Mijn ogen en hersenen worden moe van elke keer wisselen tussen bril, lenzen, andere sterktes, oogmetingen, etc. Wat een gedoe zijn. Volgende afspraak toch nog maar een keer een verwijzing voor de oogarts vragen... nu zijn ze al 6 keer gemeten, je zou zeggen dat het een keer duidelijk moet zijn.
Dat is een tegenvaller. Ik had/heb ook -10 en ze zeiden tegen mij dat sterkte moeilijk(er) te meten is met zulke slechte ogen. Omdat ik staar had heb ik intussen implantaten op sterkte in beide ogen. Ideaal! Ik hoop dat het gauw goed gaat komen, Eelke!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3357232
eelke schreef:Natuurlijk is het nog niet gelukt met mijn lenzen. Weer een nieuwe sterkte bepaald, maar die is niet te leveren voor rechts. Nu kijken wat alleen op links verbetering geeft.
Dit weekend hou ik mooi lekker mijn bril op. Mijn ogen en hersenen worden moe van elke keer wisselen tussen bril, lenzen, andere sterktes, oogmetingen, etc. Wat een gedoe zijn. Volgende afspraak toch nog maar een keer een verwijzing voor de oogarts vragen... nu zijn ze al 6 keer gemeten, je zou zeggen dat het een keer duidelijk moet zijn.
Ben je nog niet bij de oogarts geweest?
Door eelke
#3357233
Ja, implantaten. Mijn ogen gaan alleen nog steeds achteruit, dus of dat dan handig is? En duur...

Oogarts is lang geleden. Optometrist kan ook veel onderzoeken en op zich heb ik niet meer klachten dan droge ogen. Vooral sinds het hooikoorts seizoen. Ja en nu dus blijkbaar een niet goed te meten sterkte. Maar ik begin er een beetje klaar mee te raken nu... dus dan moet er maar eens een goed iemand naar kijken. Jij zult het goed begrijpen, ogen zijn veel waard. En ze moeten nog een flinke tijd mee.
Door eelke
#3357235
Ja en ik vind lenzen dus zo veel fijner dan een bril, dus het is het uitzoeken ook wel weer waard als het wat op gaat leveren. Een zonnebril op kunnen, zo fijn! Geen beslagen glazen in de winter. Geen vieze spetters op je bril.

Dus nou ja, ik wacht mijn volgende afspraak wel weer af, dat zal ergens volgende week zijn. En dan ook maar een verwijzing vragen.
Door - pien -
#3357236
eelke schreef:Ja, implantaten. Mijn ogen gaan alleen nog steeds achteruit, dus of dat dan handig is? En duur...

Oogarts is lang geleden. Optometrist kan ook veel onderzoeken en op zich heb ik niet meer klachten dan droge ogen. Vooral sinds het hooikoorts seizoen. Ja en nu dus blijkbaar een niet goed te meten sterkte. Maar ik begin er een beetje klaar mee te raken nu... dus dan moet er maar eens een goed iemand naar kijken. Jij zult het goed begrijpen, ogen zijn veel waard. En ze moeten nog een flinke tijd mee.
Dat is niet zo mooi dat je ogen nog steeds achteruit gaan :-\ Mijn ogen zijn gelukkig bij -10 stil blijven staan.
Je hebt gelijk dat je het heel goed uit laat zoeken :-*
Door - pien -
#3357237
eelke schreef:Ja en ik vind lenzen dus zo veel fijner dan een bril, dus het is het uitzoeken ook wel weer waard als het wat op gaat leveren. Een zonnebril op kunnen, zo fijn! Geen beslagen glazen in de winter. Geen vieze spetters op je bril.

Dus nou ja, ik wacht mijn volgende afspraak wel weer af, dat zal ergens volgende week zijn. En dan ook maar een verwijzing vragen.
Ik had al vanaf mijn 5e een brilletje (leuk pestobject was ik, o.a. daardoor) en de glazen werden steeds dikker. Ik kreeg met 16 jaar lenzen, dat was een hele uitgave voor mijn ouders, stond nog best in de kinderschoenen in 1974, ze waren niet echt zuurstofdoorlatend ::) maar wat was ik daar blij mee! Geen piepkleine ogen meer, niet meer een bril die beslaat of vies is, gewoon een zonnebril op kunnen, niet meer die loodzware bril 'in' je neus of zere plekken achter je oren :-X

Mijn implantaten werden grotendeels vergoed omdat ik staar had. Ik moest een gedeelte zelf betalen, iets van 200 of 300 euro per oog. Kan ook per verzekering verschillen misschien.
Het is zóoo zalig om gewoon als je je ogen opendoet iets te zien in plaats van alleen maar vlekken of contouren ::)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3357239
eelke schreef:Ja en ik vind lenzen dus zo veel fijner dan een bril, dus het is het uitzoeken ook wel weer waard als het wat op gaat leveren. Een zonnebril op kunnen, zo fijn! Geen beslagen glazen in de winter. Geen vieze spetters op je bril.

Dus nou ja, ik wacht mijn volgende afspraak wel weer af, dat zal ergens volgende week zijn. En dan ook maar een verwijzing vragen.
Zijn nachtlenzen een optie? Of gaat dat niet met jouw sterkte. :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#3357241
Eelke, ik zou naar de oogarts gaan en daar eens de optie interne jampotglazen bespreken. Je sterkte is inmiddels zoveel en wordt nog meer. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het niet meer werkbaar wordt, als je daar al niet zit.
En als het allemaal niet kan, dan weet je dat daar ook weer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3357242
Ik heb zin in winterslaap. Zo helemaal opgerold in mijn dekbed. Kinders mogen er eventueel ook bij, maar er dan netjes naast. En niet vanalles willen en mij wakker maken.
Gewoon alleen slaaaaapen.
Maar dat kan allemaal niet, want ik heb me opgegeven voor de voorleesmiddag van de onderbouw op school bij Vera :(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3357290
Kwalitatief Uitermate Teleurstellen, Eelke...

Ik ga altijd naar de orthoptist om mijn ogen na te laten kijken en op te laten meten. En als zij het niet vertrouwd heb ik à la seconde een verwijzing naar een oogarts (die een deur verder zit) en waar ik dan dus ook bijna direct terecht kan.
Ervaring met opticiens/optometristen is dusdanig dat ik hun metingen niet meer vertrouw.
Door millyckk
#3357381
Zit Alberto stegeman te kijken, puppyhandelaren..., wát een klootzakken :'( ergens wilde ik dat ik dit niet had gezien maar wel goed dat het weer opnieuw in het nieuws komt...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3357396
2 kleine klaagjes,
het is te warm en ik was in juli de warmte al zat! BAH. :-X
ik heb spierpijn, alles doet me zeer. :-\
Door Siberienne
#3357405
Die spierpijn heb ik ook. En mijn schouder doet zeer. En de computer start te traaaaaaag op. En ik moest vandaag ineens wat anders doen dan gepland voor de zoveelste keer. Kortom, ik zit vandaag niet lekker in mijn vel.

En dat verbleekt bij de veel te jonge pte op de IC die is overleden. Zo’n triest verhaal. Het is soms gewoon niet eerlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door