Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328813
Wat is dat toch tegenwoordig dat mensen alles maar moeten en willen zeggen, is er geen rem meer ofzo? Gelukkig is niet iedereen zo, maar het verbaasd me wel steeds vaker.
Gisteren bij de kapper. Vriendlief komt dan later lopend met Charlie en haalt dan bij mij de sleutel op om Charlie in de auto te doen. Zit er een man naast me die zegt gelijk; oh lekker bijdehand om boodschappen met een hond te gaan doen, moet dat arme beest zeker buiten aan een paaltje zitten.
Dus ik wil het nog netjes uitleggen dat Charlie de auto in gaat, want daar gaat hij rustig liggen slapen terwijl hij thuis van slag is als hij alleen moet blijven. Maar nee daar luistert hij natuurlijk niet naar.

Vervolgens boodschappen doen bij de Lidl zegt de mevrouw achter de kassa; Goh jullie hebben wel veel boodschappen. Wij; ja we halen gelijk voor twee weken.
Mevrouw; nou wees blij dat je dat dan kan betalen, velen kunnen dat niet.
Wat moet ik met zo'n antwoord? Wij werken er ook hard voor en zij ziet niet waar wij wel of geen geld uit geven. Waarom is het nodig dit soort dingen te zeggen?

Dat ik zwaarder ben geworden door medicatie is ook zo'n makkelijk om lekker opmerkingen over te maken. Waarom?

Het feit dat ik toch er voor kies om 25 uur te werken per week terwijl ik volledig ben afgekeurd is er ook zo eentje. Want ik ben stom dat ik dat doe. Lekker thuis gaan zitten en je handje op houden.
Niets ten nadele van de mensen die een andere keus maken, maar hoeveel energie het ook kost, ik vind het fijn om te werken en daardoor hou je toch iets meer over.

En zo zijn er nog meer zaken hoor.
Maar wat is dat toch dat mensen geen drempel meer hebben en zeggen wat in hun op komt? Is dat nu echt zo nodig?
Door hannabelgje
#3328819
Ja daar kan ik me ook echt aan storen. Dan is in België wonen een verademing. Daar is dat echt niet zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328835
hannabelgje schreef:Ja daar kan ik me ook echt aan storen. Dan is in België wonen een verademing. Daar is dat echt niet zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Die inderdaad, alhoewel sommige wel weer helemaal niks zeggen. Andere kant. Maar ik heb ook niks met die ik moet altijd maar mijn mening geven mentaliteit, totaal doorgeschoten naar onbeschoft als je het mij vraagt. Is in DE ook niet overigens ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3328840
Bij die Lidl was ik direct even naar de baas gelopen. Ik wens van de cassiere namelijk geen opmerkingen over de hoeveelheid boodschappen die ik haal en daarbij ook nog het geneuzel dat anderen dat niet kunnen. Wat denkt zo'n type nou wel niet.
Algemeen gezien denk ik dat het een verlengstuk is van het internetgedrag. Daar zie je immers ook dat "iedereen" overal een mening over moet hebben en als je iemand kan affikken is dat ook meteen mooi meegenomen.
Remedie 1: van je af laten glijden.
Remedie 2: adremmer worden....al is het maar 1 zin die je onthoud....Wat fijn voor u dat u dat vindt, maar gelukkig is uw mening voor mij totaal niet interessant. Gedram over je gewicht of wat dan ook....nee jij trekt vast wel volle zalen. Natuurlijk vergezeld met je -20 blik.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328858
Je hebt ook helemaal gelijk hoor Lique, het verbaasd mij alleen gewoon steeds.

Kom wel en dagje bij je in de leer om wat adremmer te worden. :biggrin2:
Door Aprilsnow
#3328860
Vandaag nog tegen iemand gezegd die zei: je moet tegenwoordig toch alles kunnen zeggen. Mijn reactie was: je mag inderdaad tegenwoordig alles zeggen maar het is de kunst om te weten wanneer je het niet hoeft te doen. Dat beheerst niet iedereen.
Door - pien -
#3328886
Charlie Angel schreef:Wat is dat toch tegenwoordig dat mensen alles maar moeten en willen zeggen, is er geen rem meer ofzo? Gelukkig is niet iedereen zo, maar het verbaasd me wel steeds vaker.
Gisteren bij de kapper. Vriendlief komt dan later lopend met Charlie en haalt dan bij mij de sleutel op om Charlie in de auto te doen. Zit er een man naast me die zegt gelijk; oh lekker bijdehand om boodschappen met een hond te gaan doen, moet dat arme beest zeker buiten aan een paaltje zitten.
Dus ik wil het nog netjes uitleggen dat Charlie de auto in gaat, want daar gaat hij rustig liggen slapen terwijl hij thuis van slag is als hij alleen moet blijven. Maar nee daar luistert hij natuurlijk niet naar.

Vervolgens boodschappen doen bij de Lidl zegt de mevrouw achter de kassa; Goh jullie hebben wel veel boodschappen. Wij; ja we halen gelijk voor twee weken.
Mevrouw; nou wees blij dat je dat dan kan betalen, velen kunnen dat niet.
Wat moet ik met zo'n antwoord? Wij werken er ook hard voor en zij ziet niet waar wij wel of geen geld uit geven. Waarom is het nodig dit soort dingen te zeggen?

Dat ik zwaarder ben geworden door medicatie is ook zo'n makkelijk om lekker opmerkingen over te maken. Waarom?

Het feit dat ik toch er voor kies om 25 uur te werken per week terwijl ik volledig ben afgekeurd is er ook zo eentje. Want ik ben stom dat ik dat doe. Lekker thuis gaan zitten en je handje op houden.
Niets ten nadele van de mensen die een andere keus maken, maar hoeveel energie het ook kost, ik vind het fijn om te werken en daardoor hou je toch iets meer over.

En zo zijn er nog meer zaken hoor.
Maar wat is dat toch dat mensen geen drempel meer hebben en zeggen wat in hun op komt? Is dat nu echt zo nodig?
Als het heel erg is kun je altijd nog zeggen 'met een volle mond mag je niet praten maar met een leeg hoofd kennelijk wel'
(gepikt van een moeder die altijd opmerkingen kreeg over haar kind met een beperking waar je niks aan zag, maar waar iedereen wel wat van vond ::) )
Door Siberienne
#3328891
Weet je, zo’n opmerking van een caissière, is dat kritiek op jou? Of heeft het te maken met haar gevoel?

Ik hou tegenwoordig een dankdagboek bij en daar staat toch regelmatig in dat ik bv dankbaar ben dat ik makkelijk het eten van Spot kan betalen. Het is heel makkelijk te vergeten dat dat niet vanzelfsprekend is. Misschien worstelt die caissière wel met haar eigen gezin met een krap budget en wil ze alleen dat die pijn gezien wordt.

Ik realiseer me op het moment weer veel meer hoe kwetsbaar je kunt zijn als mens, hoe zomaar dingen anders kunnen zijn. En dat maakt soms dat ik ook het liefst eens flink uit zou halen, maar uiteindelijk heb ik alleen mezelf daarmee. Want ik denk dat de meeste mensen die hard roepen helemaal niet zo zeker zijn van zichzelf, dat de meeste mensen zich kwetsbaar voelen en van daaruit bozig reageren. Het is veel makkelijker wrokkig te zijn dan te bedenken waarom je dat zelf bent, te kijken naar wat er in jezelf geraakt wordt en daarmee aan de slag te gaan.

Een oordeel klaar hebben over een ander - het is zo makkelijk. En niet fijn als iemand dat over jou heeft. Maar het terug doen, terug kwetsen brengt ook niet dichter bij elkaar. Ik worstel daar ook mee, net als iedereen, en probeer me te laten inspireren door Brene Brown, zij heeft onlangs een boek gepubliceerd ‘Braving the wilderness’ dat hierover gaat. Mede nav de rellen in Charlotsville- als we het toch over recht op meningen hebben - extreem voorbeeld van hoe het niet moet...

Charlie, je bent een mooi mens, vergeet dat niet, je doet je best, vertrouw erop dat dat genoeg is. :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328900
- pien - schreef:
Als het heel erg is kun je altijd nog zeggen 'met een volle mond mag je niet praten maar met een leeg hoofd kennelijk wel'
(gepikt van een moeder die altijd opmerkingen kreeg over haar kind met een beperking waar je niks aan zag, maar waar iedereen wel wat van vond ::) )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3328901
Het kan wezen dat die cassiere daar zelf mee worstelt, ik ben niet blind voor al het leed, integendeel. Maar dat geeft niet het recht om daar anderen zo mee lastig te vallen.
Ik moet er ook keihard voor werken en maak ook duidelijke keuzes. Wij vinden groente erg belangrijk.
Overigens hadden we voor 110 euro voor twee weken dus ik vond het netjes.

Een ieder heeft zijn eigen problemen, ieder krijgt daar zijn deel in. Ik vind het slecht als je zulke opmerkingen maakt uit afgunst of om jezelf er maar beter door te voelen. Zij weten niet wat ik cq mij vriend heeft doorgemaakt en ik weet dat niet van een ander. Dus laat je die ander in zijn waarde en geef je die ander het respect die je zelf ook graag zou krijgen.
Door Siberienne
#3328914
Charlie Angel schreef:Het kan wezen dat die cassiere daar zelf mee worstelt, ik ben niet blind voor al het leed, integendeel. Maar dat geeft niet het recht om daar anderen zo mee lastig te vallen.
Ik moet er ook keihard voor werken en maak ook duidelijke keuzes. Wij vinden groente erg belangrijk.
Overigens hadden we voor 110 euro voor twee weken dus ik vond het netjes. Afbeelding

Een ieder heeft zijn eigen problemen, ieder krijgt daar zijn deel in. Ik vind het slecht als je zulke opmerkingen maakt uit afgunst of om jezelf er maar beter door te voelen. Zij weten niet wat ik cq mij vriend heeft doorgemaakt en ik weet dat niet van een ander. Dus laat je die ander in zijn waarde en geef je die ander het respect die je zelf ook graag zou krijgen.

Jawel , maar je kunt haar of de andere mensen niet veranderen. Wat ik bedoel te zeggen is, mensen doen vanuit hun eigen wereld, die draait meestal heel comfortabel om hun eigen hoofd. Of je het jou laat raken, daar kun je zelf in beslissen. Dus je kunt tijd en energie steken in boos worden, gevatte opmerkingen terug maken etc maar weet je, wat zij vinden komt uit hen, zegt niks over jou en wat een vreemde van mij vindt? #nietbelangrijk.
Ik heb maar heel weinig mensen wiens mening voor mij zodanig belangrijk is, dat ik ga reflecteren en denken ‘moet ik wat veranderen, maak ik wel een goede keuze, was dit wel een slimme actie’ althans, dat heb ik me voorgenomen :biggrin2: :biggrin2:
Door - pien -
#3328923
Charlie Angel schreef:Het kan wezen dat die cassiere daar zelf mee worstelt, ik ben niet blind voor al het leed, integendeel. Maar dat geeft niet het recht om daar anderen zo mee lastig te vallen.
Ik moet er ook keihard voor werken en maak ook duidelijke keuzes. Wij vinden groente erg belangrijk.
Overigens hadden we voor 110 euro voor twee weken dus ik vond het netjes. Afbeelding

Een ieder heeft zijn eigen problemen, ieder krijgt daar zijn deel in. Ik vind het slecht als je zulke opmerkingen maakt uit afgunst of om jezelf er maar beter door te voelen. Zij weten niet wat ik cq mij vriend heeft doorgemaakt en ik weet dat niet van een ander. Dus laat je die ander in zijn waarde en geef je die ander het respect die je zelf ook graag zou krijgen.
Ik begrijp het helemaal hoor! Alleen kun je inderdaad mensen niet veranderen, maar wat je/ik er mee moet/kan, dat is nog altijd moeilijk.
Dat áltijd maar je mening spuien...ik kan er ook heel slecht tegen, trek het me altijd wel aan, maar waarom? Die ander flapt het er uit, en legt het bij mij neer.
Moet ik er iets mee? Nee...maar je gaat er over na zitten denken en denkt 'waarom zeg je zoiets?' Ik flap zulk soort dingen er nooit uit. En verwacht dat ook van een ander.
Maar zo werkt het helaas niet ;D
Ik ben er ook (nog) niet uit wat ik er mee doe...vaak blijft het toch te lang in mijn hoofd rondhangen :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3328924
Charlie Angel schreef:Het kan wezen dat die cassiere daar zelf mee worstelt, ik ben niet blind voor al het leed, integendeel. Maar dat geeft niet het recht om daar anderen zo mee lastig te vallen.
Ik moet er ook keihard voor werken en maak ook duidelijke keuzes. Wij vinden groente erg belangrijk.
Overigens hadden we voor 110 euro voor twee weken dus ik vond het netjes. Afbeelding

Een ieder heeft zijn eigen problemen, ieder krijgt daar zijn deel in. Ik vind het slecht als je zulke opmerkingen maakt uit afgunst of om jezelf er maar beter door te voelen. Zij weten niet wat ik cq mij vriend heeft doorgemaakt en ik weet dat niet van een ander. Dus laat je die ander in zijn waarde en geef je die ander het respect die je zelf ook graag zou krijgen.
Al haalde je voor €500,- daar heeft niemand wat van te vinden. En ik blijf erbij, wie kaatst kan de bal terug verwachten. Zij lekker haar frustratie kwijt en jij loopt met een rotgevoel rond.
Door smulpaap
#3328927
Aprilsnow schreef:Vandaag nog tegen iemand gezegd die zei: je moet tegenwoordig toch alles kunnen zeggen. Mijn reactie was: je mag inderdaad tegenwoordig alles zeggen maar het is de kunst om te weten wanneer je het niet hoeft te doen. Dat beheerst niet iedereen.
Juist , dat dus
Door smulpaap
#3328928
- pien - schreef:Ik begrijp het helemaal hoor! Alleen kun je inderdaad mensen niet veranderen, maar wat je/ik er mee moet/kan, dat is nog altijd moeilijk.
Dat áltijd maar je mening spuien...ik kan er ook heel slecht tegen, trek het me altijd wel aan, maar waarom? Die ander flapt het er uit, en legt het bij mij neer.
Moet ik er iets mee? Nee...maar je gaat er over na zitten denken en denkt 'waarom zeg je zoiets?' Ik flap zulk soort dingen er nooit uit. En verwacht dat ook van een ander.
Maar zo werkt het helaas niet ;D
Ik ben er ook (nog) niet uit wat ik er mee doe...vaak blijft het toch te lang in mijn hoofd rondhangen :-X
Wij hadden vroeger een tante in de familie . Die vrouw had heel wat meegemaakt in haar leven
Weet je wat haar motto was ?
Ik leg mijn kleren over de stoel als ik naar bed ga , en mijn zorgen smijt ik er overheen
Die heb ik altijd onthouden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door