Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3326409
Eventjes de bibbers van mij afschrijven. ;)

Net terug met Bandit. Kwam op de dijk langs 3 honden op. Mens zet honden pas onder appel als ik er bijna ben. Luisteren natuurlijk niet goed...grr. Vooral de visla teef niet, die blijft snuffelen onderaan de dijk. Haar eigenaar zei in het begin al tegen mij dat ze niet met andere honden kan. Beest heeft Bandit al diverse keren willen aanvallen Ik kon steeds net ontkomen / Bandit in veiligheid brengen.
Nou, zodra ze Bandit zeg als een rechte lijn en zo hard als ze kan op Bandit af. Ik wilde schoppen, maar schopte mis. Ze stopte daardoor wel op 10 cm afstand van Bandit!
Ongelofelijk kutbeest! Voed haar op, lijn haar aan of doe er een muilkorf om.

2 straten verder zit die amerikaanse stafford reu met de kartrol vastgebonden voor de winkel. Die valt altijd enorm uit op straat.
Zodra hij ons zag sprong hij weer naar voren in de lijn en lelijk blaffen. Ik hoor iets vallen en schuren over de grond... ja hoor, de katrol is losgeschoten. Zo, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Gelukkig was de hond nogal afgeleid door de katrol die plotseling achter hem aan geluid maakte en om zijn kont draaide.

Eng, twee loslopende honden die niet vriendelijk zijn.....


Hmm, eigenlijk moet het in het gelukstopic, er is 2 keer niks gebeurd doordat de andere hond schrok van de gebeurtenis en ik kon 'ontkomen'.

Bandit is thuis meteen zijn bench ingedoken en komt er niet meer uit. :(
Door Zuzanna
#3326411
Border Bandit schreef:Eventjes de bibbers van mij afschrijven. ;)

Net terug met Bandit. Kwam op de dijk langs 3 honden op. Mens zet honden pas onder appel als ik er bijna ben. Luisteren natuurlijk niet goed...grr. Vooral de visla teef niet, die blijft snuffelen onderaan de dijk. Haar eigenaar zei in het begin al tegen mij dat ze niet met andere honden kan. Beest heeft Bandit al diverse keren willen aanvallen Ik kon steeds net ontkomen / Bandit in veiligheid brengen.
Nou, zodra ze Bandit zeg als een rechte lijn en zo hard als ze kan op Bandit af. Ik wilde schoppen, maar schopte mis. Ze stopte daardoor wel op 10 cm afstand van Bandit!
Ongelofelijk kutbeest! Voed haar op, lijn haar aan of doe er een muilkorf om.

2 straten verder zit die amerikaanse stafford reu met de kartrol vastgebonden voor de winkel. Die valt altijd enorm uit op straat.
Zodra hij ons zag sprong hij weer naar voren in de lijn en lelijk blaffen. Ik hoor iets vallen en schuren over de grond... ja hoor, de katrol is losgeschoten. Zo, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Gelukkig was de hond nogal afgeleid door de katrol die plotseling achter hem aan geluid maakte en om zijn kont draaide.

Eng, twee loslopende honden die niet vriendelijk zijn.....


Hmm, eigenlijk moet het in het gelukstopic, er is 2 keer niks gebeurd doordat de andere hond schrok van de gebeurtenis en ik kon 'ontkomen'.

Bandit is thuis meteen zijn bench ingedoken en komt er niet meer uit. :(
Nee hoor, die mag rustig in het klaagtopic! Brr, wat een schrik, en dat tot twee keer toe! Nu goed tot rust komen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3326428
Dank je wel. :)
Ja, zo meteen achter elkaar is nét ietsje te veel.
Maar Bandit 'doet het' gelukkig weer. Hij is weer uit zijn bench en heeft net lekker gegeten. :)
Door Siberienne
#3326521
Pffffffff typ dit met trillende handen, had net bijna hond onder de auto. Scheelde echt niks. Gelukkig reed ik niet hard en zag ik het net op tijd. Op weg naar huis kom ik op een donker landweggetje, echt nul verlichting. Ik zag iets van een reflectie vest rechts van me en de weg sombert daar nogal. ik kijk even of het naast of op de weg is, laat mijn gas los. Oh, da’s de boer die paarden uit de wei haalt maar hij is nog niet op de weg, dus ik kan doorrijden. Ik draai mijn hoofd terug en daar staat zijn hond, lief zwart labmeisje middenop de weg. Ik moest echt vol remmen. Beestje staat me aan te kijken en sjokt dan rustig weg.

Ik ben toch even uitgestapt, riep naar de boer ‘dat scheelde niet veel’ waarop hij zegt ‘sorry, had het niet door, ze heeft geluk gehad zullen we maar zeggen’

Waarop ik heb geantwoord, ‘ik ook, ik had haar niet graag aangereden. Misschien moet je haar ook eens een lampje omdoen! ‘

Het was zo’n nonchalant antwoord. En ik zat echt met tranen in mijn ogen van de schrik. Brrrrrr.
Door Eef+Stippels
#3326549
Jeeeeej wat schrikken, Siberienne :o
:bigarmhug: :bigarmhug:
Goed dat je hem hebt gezegd haar een lampje te geven, dat scheelt zoveel in de zichtbaarheid. Hopelijk volgt hij dat op.

Border Bandit schreef:
Eventjes de bibbers van mij afschrijven. ;)

Net terug met Bandit. Kwam op de dijk langs 3 honden op. Mens zet honden pas onder appel als ik er bijna ben. Luisteren natuurlijk niet goed...grr. Vooral de visla teef niet, die blijft snuffelen onderaan de dijk. Haar eigenaar zei in het begin al tegen mij dat ze niet met andere honden kan. Beest heeft Bandit al diverse keren willen aanvallen Ik kon steeds net ontkomen / Bandit in veiligheid brengen.
Nou, zodra ze Bandit zeg als een rechte lijn en zo hard als ze kan op Bandit af. Ik wilde schoppen, maar schopte mis. Ze stopte daardoor wel op 10 cm afstand van Bandit!
Ongelofelijk kutbeest! Voed haar op, lijn haar aan of doe er een muilkorf om.

2 straten verder zit die amerikaanse stafford reu met de kartrol vastgebonden voor de winkel. Die valt altijd enorm uit op straat.
Zodra hij ons zag sprong hij weer naar voren in de lijn en lelijk blaffen. Ik hoor iets vallen en schuren over de grond... ja hoor, de katrol is losgeschoten. Zo, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Gelukkig was de hond nogal afgeleid door de katrol die plotseling achter hem aan geluid maakte en om zijn kont draaide.

Eng, twee loslopende honden die niet vriendelijk zijn.....


Hmm, eigenlijk moet het in het gelukstopic, er is 2 keer niks gebeurd doordat de andere hond schrok van de gebeurtenis en ik kon 'ontkomen'.

Bandit is thuis meteen zijn bench ingedoken en komt er niet meer uit. :(
Frustrerend hoor, mensen met onvriendelijke honden die ze dan niet bij zich houden :-X
Gelukkig is het goed gegaan en is Bandit weer een beetje bijgekomen :-*
Door MillyMol
#3326556
Jemig Paulien, dus toch netvliesloslating? Ik duim als een malle dat het weer goedkomt!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3326569
Siberienne schreef:Pffffffff typ dit met trillende handen, had net bijna hond onder de auto. Scheelde echt niks. Gelukkig reed ik niet hard en zag ik het net op tijd. Op weg naar huis kom ik op een donker landweggetje, echt nul verlichting. Ik zag iets van een reflectie vest rechts van me en de weg sombert daar nogal. ik kijk even of het naast of op de weg is, laat mijn gas los. Oh, da’s de boer die paarden uit de wei haalt maar hij is nog niet op de weg, dus ik kan doorrijden. Ik draai mijn hoofd terug en daar staat zijn hond, lief zwart labmeisje middenop de weg. Ik moest echt vol remmen. Beestje staat me aan te kijken en sjokt dan rustig weg.

Ik ben toch even uitgestapt, riep naar de boer ‘dat scheelde niet veel’ waarop hij zegt ‘sorry, had het niet door, ze heeft geluk gehad zullen we maar zeggen’

Waarop ik heb geantwoord, ‘ik ook, ik had haar niet graag aangereden. Misschien moet je haar ook eens een lampje omdoen! ‘

Het was zo’n nonchalant antwoord. En ik zat echt met tranen in mijn ogen van de schrik. Brrrrrr.
Oh, wat een vreselijke ervaring!!
Hier, deze knuffels heb je wel verdient!!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

@Eef+doggies, Bandit heeft lang in de bench gelegen. Toen hij eruit kwam heb ik hem lekker zijn eten gegeven en toen was alles weer snel vergeten gelukkig.
Ja, echt hopeloos sommige mensen. :(
Door Siberienne
#3326570
Dank voor de knuffels. Ja, ik hoop het maar heb er een hard hoofd in. En het is geen verkeerde man, hij heeft nog mee helpen zoeken naar mijn vorige honden toen die een keer ontsnapt zijn (de lijn vd step brak toen bij de start, gingen de honden er vandoor zonder mij...)

Maar tot voor kort fietste hij ook in het donker met 2 (!) paarden naast de fiets zonder licht. Tegenwoordig heeft hij dan wel een hes aan, dus hopelijk doet hij voor zijn hondje toch ook wat.

Ik ben zooooo blij dat ik daar al rustig reed, ik weet dat daar fazanten en hazen over kunnen steken en ben dus extra alert.

Gelukkig goed afgelopen nu, en we duimen dat er geen ongelukken gebeuren met het lab meiske!
Gebruikersavatar
Door kira
#3326572
Geen vakantie zonder dierenarts. Een van de kabouters was opeens een sharpei geworden en verder voorzien van bulten. Allergisch voor ??? Na spuiten en met injectie voor de nacht nu weer in ons huisje. Hoop ze is morgen weer terug in vorm.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3326575
kira schreef:Geen vakantie zonder dierenarts. Een van de kabouters was opeens een sharpei geworden en verder voorzien van bulten. Allergisch voor ??? Na spuiten en met injectie voor de nacht nu weer in ons huisje. Hoop ze is morgen weer terug in vorm.
He jakkes!
Veel beterschap! Hopelijk gaat het morgen al weer beter.
En altijd in je vakantie he!? Of op zondag als de dierenarts gesloten is.....
Gebruikersavatar
Door kira
#3326591
Border Bandit schreef:He jakkes!
Veel beterschap! Hopelijk gaat het morgen al weer beter.
En altijd in je vakantie he!? Of op zondag als de dierenarts gesloten is.....
Ja echt traditie hier. Enkel geen idee wat de veroorzaker is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3326598
kira schreef:Ja echt traditie hier. Enkel geen idee wat de veroorzaker is.
Nou dat lijkt me logisch, de kabouter is natuurlijk allergisch voor de paddestoel! Rood met witte stippen!

Beterschap voor de kabouter :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3326633
Hmm balen, weet hoe het voelt, hier doen ze dat ook traditie getrouw >:( >:( >:(
Laatste keer besloot Fozzy vlak voor waterwerk kamp en vakantie weer heel veel last van ED te krijgen,
Andere vakanties ook vaak snee in de voeten, hotspot of in ieder geval iets en met meerdere honden kunnen ze goed rouleren...
Hoop dat je sharpei kabouter weer in orde is!

Trouwens ken iemand wiens hond op vakantie door brandnetels rende en ook sterk reageerde, thuis nooit. Maar blijkbaar andere brandnetels.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3326664
kira schreef:Geen vakantie zonder dierenarts. Een van de kabouters was opeens een sharpei geworden en verder voorzien van bulten. Allergisch voor ??? Na spuiten en met injectie voor de nacht nu weer in ons huisje. Hoop ze is morgen weer terug in vorm.
Bahbah, deze traditie mag en moet gewoon doorbroken worden hoor! Vreemd zeg en geen idee waardoor het komt dan. Zou het iets buiten kunnen zijn? Eten krijgen ze hetzelfde als thuis toch? Beterschap, ik hoop dat ze snel weer opknapt. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door