Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3241571
Martine-Tom schreef:De mijne wilde het niet zelf doen >:(
Links is afgebroken en omgekanteld en prikt in de wang die nu ontstoken Is en rechts is zover afgebroken dat alleen de basis nog op de kaak ligt. Moet ik nog uitleggen dat ik er erg naar uit kijk :P

Succes morgen, ik hoop dat het meevalt :-*
Sterkte Eelke!

Hier staat zo'n soort verhaal -2x afgebroken kies en antieke vullingen- voor donderdag [en dinsdag] op het programma alleen zegt mijne dattie t waarschijnlijk wel zelf kan, op de 'begroting' heet 't dan 'moeilijk trekken' ::) . In al mijn overmoed heb ik voor donderdagmiddag nog een serieuze afspraak gepland waarbij ik nog een tikkie helder en scherp moet zijn
... heb er zin in! :nerves:
Door Mowgli
#3241577
Ik heb weer eens last van een snurkerd :knuppel2: Deze keer zit ik in de trein naar Amsterdam... Gelukkig werd ie na 1 keer hard hoesten wakker. Hopelijk valt ie niet nog een keer in slaap...
Door Aprilsnow
#3241596
Kaio schreef:Oo ik had destijds best een leuke kaakchirurg, hij was een beetje melig zeg maar en het was ook zo voorbij eigenlijk, terwijl hij boven een andere kies zat dus er moest ook een stuk kaak weggeboord worden. Daar voel je op het miment zelf niks van. Ik kwam nog keiblij thuis. Dat ging daarna wel over.. ::) Heeft een week je geduurd.

Dus sterkte en succes Eelke en Martine.
Succes voor Eelke en Martine-Tom.... Tandartsen vind ik nooit fijn.

Mijn tandarts heeft de verstandskiezen wel zelf bij mij getrokken.
Eentje (linksonder) zat scheef, kon daardoor niet doorgroeien en bleef dus ontsteken. Met een beetje snij, kap en wrik werk is hij er netjes uitgekomen. Waren wel wat hechtingen nodig en zoals onze grappige tandarts dan zegt terwijl hij zacht op de wang tikt: Je wang kan wel een beetje dik worden van het bloed dat terugloopt in de wang.... o dat wordt hij al :o ;D
Recept voor pijnstillers en ontstekingsremmers meegekregen.
Zijn advies: bij het eerste idee van pijn de pijnstiller nemen, ontstekingsremmer al meteen bij thuiskomst. Netjes gedaan en 3 dagen heerlijk geslapen en op de bank gehangen. Nergens last van gehad.

De overige 3, 1 onder en 2 boven heeft hij tegelijk gedaan. Moet zeggen dat ik dat niet erg vond. Gingen er makkelijk uit en dan had ik maar 1 keer de zenuwen. Daarvoor heb ik overigens niets meegekregen. Was ook niet nodig qua pijn.
Door Too
#3241657
Too schreef:Klaag over mezelf.... :biggrin2: [of tellen die niet?]
Voor maandag, best vroeg, een afspraak in het ziekenhuis..... geeeeeeen idee wat ze willen bedenk ik me nu ;D ;D ;D

..........misverstandje :doh:
vervolg op een behandeling die voor oktober gepland staat ;D

Vorige keer waren ze me vergeten..."gaat u nog maar even zitten, u wordt zo geroepen" , t was best druk,
er liep van alles uit en ik ben meestal best Zen maar na 45 minuten ging ik toch maar s vragen waar ik eigenlijk op wachtte ....
bleek ik 'iedereen al gezien te hebben'
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3241687
eelke schreef:Ik leef nog ::)
:groupwave2:
Maar de hamvraag is de verdoving al uitgewerkt ?
Door eelke
#3241688
Nee, en ik zit nu nog met gaasjes mijn kiezen op elkaar te bijten tegen het bloeden.


En ik voel me zielig. ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3241690
eelke schreef:Nee, en ik zit nu nog met gaasjes mijn kiezen op elkaar te bijten tegen het bloeden.


En ik voel me zielig. ::)

Sterkte dan! Je hebt de pijnstillers al in huis he? Ik zou adviseren om als de verdoving uitwerkt er een te nemen, en niet zo eigenwijs als ik te denken gaat wel goed en gewoon kijken hoeveel pijn er zal komen :-X Dat was niet handig dus van mij ::)

Maar kiezen op elkaar bijten moest je dat? Ik moest geloof ik juist regelmatig met mond bewegen tegen zogenaamde kaakslot, die uiteindelijk toch kwam maar anders veel erger was geweest.
Door eelke
#3241693
Paracetamol. Moet je innemen voor de verdoving is uitgewerkt maar je mag niet drinken voor de verdoving is uitgewerkt. Dus dat is ingewikkeld ::)
Nou ja, klein slokje zal wel mogen. Doe is over een uurtje of wat wel, mag ik daarna voor het slapen gaan nog eens indien nodig.

Kaakslot?
Ja ik moest bijten om de gaasjes op de wonden gedrukt te houden tegen het bloeden.
Door Lil
#3241695
eelke schreef:Paracetamol. Moet je innemen voor de verdoving is uitgewerkt maar je mag niet drinken voor de verdoving is uitgewerkt. Dus dat is ingewikkeld ::)
Nou ja, klein slokje zal wel mogen. Doe is over een uurtje of wat wel, mag ik daarna voor het slapen gaan nog eens indien nodig.

Kaakslot?
Ja ik moest bijten om de gaasjes op de wonden gedrukt te houden tegen het bloeden.
Klopt hier ook twee eruit gehaald waarbij hechtingen niet nodig waren en dan moet je 20-30 minuten bijten op het gaasje om het bloeden te stelpen. Daarna inderdaad voorzichtig je kaak bewegen. Paracetamol en zo inderdaad zodra verdoving voldoende is uitgewerkt en voor de pijn.
Door Anneloog
#3241709
Bij werden er vezels met iets van kruidnagel olie in de kraters van de getrokken verstandskiezen gestopt. Werkte super maar smaakt zeker eerste dag smerig. Heb het een week later laten weghalen door de tandarts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3241710
Oja ik had dus hechtingen omdat ze een stukkie kaak weggeboord hadden .
Ja kaakslot, dat je moeite krijgt om je mond te bewegen, dus hoop dat je rietjes in huis hebt ;) en ijs. En kwijldoekjes ::) Daarom moet je voorzichtig je kaak blijven bewegen.
Ooh ik kreeg dus ibuprofen 600 op recept, en die had ik wel nodig. Maar goed misschien was die ingreep van mij wel wat drastischer.
Door eelke
#3241713
Denk het ook. Verstandskiezen zitten geloof ik ook al minder vast enzo, met minder wortels.
Heb wel meer in huis als het nodig is hoor. Maar ik ga er van uit van niet.

Rietjes heb ik ook nog niet. Beetje bewegen dan dus maar. Ik krijg eigenlijk al wel honger ook ::) maar dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3241717
Chocola is heel goed te smelten, dan wordt het vloeibaar.
Als de kiezen nog op elkaar moeten blijven, kan je al wel je lippen van elkaar doen en het dan maar zo naar binnen gieten.
Door Siberienne
#3241731
Mijn ouders zijn ineens oud. Stom is dat. Ze konden zich altijd prima redden maar nu even niet. En dan hebben ze zorg nodig. Gelukkig kan ik effe bijspringen nu. M.n. als chauffeur heen en weer naar ziekenhuis. Want dat is niet om de hoek en twee afspraken op 1 dag plannen nou, dat is echt te moeilijk hoor.... Om over de communicatie maar niet te beginnen.

Echt hè, als je op een dorp woont is alles gewoon ver weg; huisartsenpost & thuiszorgwinkel op 15 km, ziekenhuis half uur rijden. En ja, er rijdt een bus tussen dorp en ziekenhuis maar die stopt voor het gemak aan de andere kant vd stad zowat.

Daarbij heb ik knallende koppijn.

En mag Spot over naar een dieetvoer - heeft dat ineens een eindeloze levertijd
En hij heeft weer eens een schaafplek van iets wat weer dreigt te smetten. Arme gup.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door